Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bodembedekking werpkist

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Ineke

Bodembedekking werpkist

Ongelezen bericht door Ineke »

Aangezien Sóley vanaf september gedekt mag worden en het dus over
ongeveer 4 maanden al zover kan zijn, stel ik hier even een vraagje
over de werpkist :wink: .

Wat leggen jullie op de bodem?
Ik lees/zie veel verschillende materialen, van golfkarton tot vetbedden.
Nu lijkt een rol golfkarton bestellen me niet erg praktisch,
daarom heb ik in Rommelmarkt een topic geplaatst met de vraag of
mensen nog oude moltonlakens hebben liggen.
Daar zou ik dan kranten onder kunnen leggen en de lakens kan ik
uiteraard wassen.
Leek me een goedkope en effectieve oplossing :ok: .
Maar toch graag jullie ervaringen!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb als onderlaag een laag kranten en daar overheen vetbedden, die ik in de juiste maat heb geknipt en waar ik er voldoende van heb om ze te kunnen wisselen als ze vies zijn.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

meestal wat kranten tijdens de bevalling en daarna begin ik met vetbedden, maar de teven hier hebben het liefste niets in de werpkist, dus vaak blijft hij dan leeg
ga het dit keer eens proberen met wat stro...
Eastmoor
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eastmoor »

Wij hebben altijd kranten als onderlaag en daaroverheen vetbed, kleed, handdoek of laken......wij houden van wassen zeg maar haha
Groetjes Angela
Sommige mensen hebben een Rottweiler.....wij hebben er drie

Afbeelding
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Wij hebben altijd Absorin onderleggers op de bodem van de kist. Daar overheen heb ik dan een vetbet liggen
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Vetbed en kranten daaronder om het vocht op te vangen.
Dan blijven ze droog.
Moltons gaan schuiven en zijn dun en ze glijden er daardoor op uit (door schuiven en door dun dus).

En na een tijdje (3 weken of zo) halve vetbedden en de andere helft kranten, voor het begin van de zindelijkheid.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Margo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Margo »

LongFields schreef:Ik heb als onderlaag een laag kranten en daar overheen vetbedden, die ik in de juiste maat heb geknipt en waar ik er voldoende van heb om ze te kunnen wisselen als ze vies zijn.
Zo doe ik het ook!
Groetjes van Margo
Afbeelding
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

de officiele bodem hier is een half verwarmde bodemplaat, daarom deden we eerder een anti-slipmatje onderlegger en een vetbed maar deze twee nesten hebben we wat nieuws.

Het is een dunne houten plaat waar we een hoes om hebben gemaakt. De hoes is gemaakt van namaak vet bed daaronder doen met we een onderlegger. Door de plaat met hoes kunnen de teven de kleedjes niet over de pups heen leggen of de boel door de war schoppen. De hoes zit strak omde plaat en de plaat pas perfect inde werpkist. Ik had het eens gezien en wilde dat ook graag proberen, nou perfect, geen gestress meer als er een pup onder het kleed komt als je ff naar de winkel wil.

gr Maria
Brightstar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Brightstar »

Ik ben nu ook bezig met de bodembedekking van de werpkist. Maar wat ik ook probeer, ik zit elke keer met de doodlig-randen.
Ik heb, als proef ook een hoes gemaakt onder een vetbed, maar krijg 10 de bodem van de kist niet omhoog, te groot, te zwaar en niet gemaakt om 4 keer per dag te lichten. En een lossen, precies passende plank krijg ik er niet in door die verdraaide randen!!

Er zijn dus ook nestjesmakers die losse vetbedden erin leggen?? En hoe doen jullie dat dan bij een boodschapje of de kids van school halen??

Of heeft iemand anders nog een super idee?!!

Groet,

Karin
Brightstar
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Brightstar »

En dan alleen dat stuk rubber (die met nopjes?) die je afsopt? Geen pluizigheden oid??
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

dit keer met stro (oke, tijdens de bevalling een klein vetbedje, maar daarna gooide mams het er al weer uit)
bevalt super, moeders blij, want ze kan alles schoonhouden zonder dat er kleedjes in de weg zitten en puppen blij, want net ff wat warmer, zachter en stroever dan niets...
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Maria schreef:de officiele bodem hier is een half verwarmde bodemplaat, daarom deden we eerder een anti-slipmatje onderlegger en een vetbed maar deze twee nesten hebben we wat nieuws.

Het is een dunne houten plaat waar we een hoes om hebben gemaakt. De hoes is gemaakt van namaak vet bed daaronder doen met we een onderlegger. Door de plaat met hoes kunnen de teven de kleedjes niet over de pups heen leggen of de boel door de war schoppen. De hoes zit strak omde plaat en de plaat pas perfect inde werpkist. Ik had het eens gezien en wilde dat ook graag proberen, nou perfect, geen gestress meer als er een pup onder het kleed komt als je ff naar de winkel wil.

gr Maria
Ook ik heb achterkanten tegen de vetbedden gemaakt waarin ik een plaat triplex schuif. Wertk super, moeder kan het niet overhoop gooien dus altijd een strak vetbed erin. Dit is ongeveer de helft van de kist, zodat moeder er evt ook vanaf kan gaan liggen als ze het te warm heeft.
ellyenrob
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ellyenrob »

Wij hebben onder vetbedje een kraammatrasje, en het vetbed zit redelijk vast met dubbelzijdig tape :ok:
Elly
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”