prima MarcMARC_S schreef:Ja precies, dat is net mijn punt. Vandaar dat ik ook aangaf dat het mij niet kan schelen als iemand witte "laekense herders" zonder stamboom verkoopt. Wat heb ik daarmee te maken als ik fokker was van raszuivere laekense? Die honden komen toch nooit op een stamboom, verschijnen niet op shows, kunnen niet werken en ze bestaan officieel niet als rashond. Al hebben ze allemaal ED, ik sta daar als fokker dan toch los van want die honden zijn niks?Chione schreef:Waarom worden JR's met stamboom teniet gedaan door stamboomloze Jack a look a likes?chrico schreef:Kan me dat heel goed voorstellen dat het steekt. Oa de JR is totaal verkloot door leuke nestjes die als paddenstoelen tevoorschijn kwamen en nu de asiels er vol mee zitten want tja vergissing oeps (waarvan 80% geen stamboom heeft overigens).yamie schreef:
het feit dat mensen serieus bezig zijn met een ras, proberen het beste te doen, dat dat zo teniet word gedaan, dat steekt mij
Ik denk ook dat bijna elke fokker zo zou reageren als het om hun ras gaat.
Ik fok Perzen, maar kan echt niet wakker liggen van stamboomloze persjes, al dan niet X perzen. Niet testen op bepaalde dingen zegt mij meer.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Laat maar...
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
jidde
je kan echt niets beters bedenken heyamie schreef:goed zo wendy, ga maar door meidjidde schreef:Ik zie liever een goedgefokt kruising nest dan een nest bij sommige "erkende" fokkers :N: Hoe die met hun dieren omgaan :N: Elk half jaar nestje, wat ze allemaal wel niet doen om goede plaatsen te lopen op shows. Nee dan maar een pretnest :N:
Of zijn alle erkende fokkers goede fokkers
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
probleem is denk ik gewoon dat die stamboomloze hussels als zijnde zuiver Jack russels verkocht worden. Wat dus al compleet fout is, vermits ze dat niet zijn.
Groter probleem is dan nog dat er altijd wel meerdere rotte appels zijn die via achterpoortjes en een grote portemonnaie plotseling wél over een stamboombeschikken. (of nog beter, die fokkers die fokken zonder stamboom, maar als je € 100 meer betaald, ze wel ergens een stamboom uit de kast gaan opduiken).
et voila, de kruising hussels zijn in de stamboomwereld beland en fokken er maar op los, zodat die die het fokken nauwgezet volgen om aan rasverbetering te doen, in de zak worden gezet.
Groter probleem is dan nog dat er altijd wel meerdere rotte appels zijn die via achterpoortjes en een grote portemonnaie plotseling wél over een stamboombeschikken. (of nog beter, die fokkers die fokken zonder stamboom, maar als je € 100 meer betaald, ze wel ergens een stamboom uit de kast gaan opduiken).
et voila, de kruising hussels zijn in de stamboomwereld beland en fokken er maar op los, zodat die die het fokken nauwgezet volgen om aan rasverbetering te doen, in de zak worden gezet.
- tura
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Contacteer:
Voor geschiedenis van bijvoorbeeld de Jack Russell...
BEKNOPTE GESCHIEDENIS :
De Jack Russell Terriër vindt zijn oorsprong in het Engeland van de 19de eeuw, dankzij de inspanningen van Dominee John Russell. Hij ontwikkelde een stam Foxterriërs, die paste bij zijn behoefte aan een hond die met de Foxhounds mee kon lopen en die onder de grond kon gaan om de vos en ander schadelijk wild te "laten springen" uit zijn hol. Er ontstonden twee variëteiten met fundamenteel gelijkvormige standaarden, behalve in verschillen, voornamelijk in hoogte en verhoudingen. De grotere, vierkantere hond is bekend als de Parson Russell Terriër en de kleinere, iets langer gebouwde hond is bekend als de Jack Russell Terriër.
BEKNOPTE GESCHIEDENIS :
De Jack Russell Terriër vindt zijn oorsprong in het Engeland van de 19de eeuw, dankzij de inspanningen van Dominee John Russell. Hij ontwikkelde een stam Foxterriërs, die paste bij zijn behoefte aan een hond die met de Foxhounds mee kon lopen en die onder de grond kon gaan om de vos en ander schadelijk wild te "laten springen" uit zijn hol. Er ontstonden twee variëteiten met fundamenteel gelijkvormige standaarden, behalve in verschillen, voornamelijk in hoogte en verhoudingen. De grotere, vierkantere hond is bekend als de Parson Russell Terriër en de kleinere, iets langer gebouwde hond is bekend als de Jack Russell Terriër.
- Chione
- Zeer actief
Exact. Mensen spreken vaak over ras vern**king etc, maar het ras word helemaal niet vern**kt, want die kruizingen komen niet in het ras terecht.MARC_S schreef:Voila, die mormels zijn toch ook geen zuivere JR'sels?P!nki schreef:Ik weet even zo niet over welke discussie je het hebt, kan het me niet 1 2 3 terug halen, want er zijn er meerdere geweest. Maar Podenji fokt met zuivere Podenco's. Dat is toch niet het zelfde als dat ze met kruisingen fokt? .........MARC_S schreef:Dat van die stempel dat kan ik ergens nog wel begrijpen, maar er wordt dan ook heel fel geageerd tegen het feit dat het dus GEEN jr zijn. Mensen die wel heel graag een echte JR willen kopen dat hondje toch bewust en dan weten ze ook wel waar ze moeten zijn denk ik.
Alles wat bruin is met staande oren wordt een mechelaar genoemd. Ik denk niet dat Crutz daar 1 nacht over wakker kan liggen. Zij doet wat ze doet en doet dat met een reden voor bepaalde mensen die daar ook bewust voor kiezen. Dan is het toch goed?
Ik ken me nog een discussie herinneren over het nest van Podenji. Podenco's uit Spanje en de raszuiverheid daarvan, het nemen van afstand van die honden en dan een nestje fokken. Jullie waren toen heel duidelijk in het nemen van een standpunt. Nl de honden uit Spanje waren geen podenco's en dus stond niets dat nest in de weg. Ook niet duizenden podenco's in de asielen. Dus waarom moet het nu ineens zo anders zijn als het om de JR gaat? Niet dat ik daar iets van vind maar op die manier kun je dat toch ook zien met de JR? Het zijn immers geen JR en dat wordt je ook wel duidelijk gemaakt als je zo'n hondje toch zo noemt.Dus waarom dan over asiels vol JR praten als die er niet zijn? Dat zijn toch geen JR'sels? Dat is wat je de hele tijd zegt.
Vandaar dat ik dan aangeef waar precies het probleem zit? De podenco's van podenji zijn iets anders dan die uit Spanje werd gezegd. Waarom kunnen de mormels dan niet iets anders zijn dan echte JR'sels? Als mensen mormels fokken komen die nooit in de populatie van de zuivere honden en als die ziektes hebben komen die nooit in de stambomen.
Ik kan mij wel voorstellen dat het, juist bij sommige rassen, vervelend is als stamboomloze hondjes de naam van een ras dragen door 'Jan met de pet'.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
linlin
-
jidde
-
estelle
Ik snap best wel dat het luek is hoor om van die oepsnestjes te fokken. Maar als ik dan telefoon krijg van het asiel dat er geen ruimte meer is voor een moederpoes met kittens omdat het asiel overvol zit met kittens die op straat zijn gezet dan kan ik me er ook wel kwaad over maken als ik hier lees dat iemand voor de lol zn poes laat dekken.MARC_S schreef: Absoluut, ik zal dus ook nooit een kruising fokken als ik al ooit met een hond zou fokken. Toch zou ik soms willen dat ik wat minder remmen had. Mijn moeder fokt altijd haar eigen huis tuin en keuken-katten. Absoluur onverantwoord is de regel, en dat klopt ook wel. Maar ze heeft er wel altijd baasjes voor, ze wonen daar nog allemaal en er is nog nooit iets verkeerd gegaan. Ik heb het over 1 nest in de 5-10 jaar dus geen drama's maar wel heeeeeel erg leuk. Dat dan weer wel.En mijn moeder wil wel katten maar geen stamboomkatten. Ze wil gewoon een kitten van een van de poezen en laat die dan dekken door de lokale zwerfkater. Al onze katten zijn familie en in totaal hebben we er 20 gehad van 2 families. De eerste familie ging dood met rond de 12 aan hartfalen en liep dood op 1 gecastreerde poes. Nu hebben we nieuwe, weer een nest gehad en alles is inmiddels gecastreerd dus ook dit gaat doodlopen.
Het is wel superleuk als je moeder, oma, neef en kleinkind rond hebt lopen. Mag niet, maar wat hebben wij genoten van de kittens en de kattenfamilie
Waarom vraag ik me dan in hemelsnaam af? Het asiel zit dus bomvol kittens, alle soorten, matne en kleuren daar zit toch zeker wel iets voor je bij?
Zo zie ik het dan ook met honden, ook daarvan zitten de asiels overvol waarvan je mij ook weer niet wijs kan maken dat daar niks van je gading tussen zit, al zit het asiel van mijn part 300 km verderop.
Verder zijn er volgens mij weinig oepsnestjes die verantwoord gefokt worden, ouderdieren worden nergens op getest. Hier ook weer zo'n jack russell in de straat, beestje hinkt er over aan de achterkant maar ja, is goed hoor voor 't teefje om haar een nest te laten krijgen.
En van het merendeel van dit soort nestjes geloof ik er geen snars van dat die mensen over 3 jaar nog weten waar hondje gebleven is en hoe het met hem gaat.
Overigens in de duitseherder wereld ken ik ook genoeg fokkers die fokken met stamboom maar waar het ze ook geen reet kan schelen hoe het de pups vergaat.
- Chione
- Zeer actief
Misstanden/ellende etc zat, bij inderdaad, zowel stamboom als stamboomloze fokkers.jidde schreef:je kan echt niets beters bedenken heyamie schreef:goed zo wendy, ga maar door meidjidde schreef:Ik zie liever een goedgefokt kruising nest dan een nest bij sommige "erkende" fokkers :N: Hoe die met hun dieren omgaan :N: Elk half jaar nestje, wat ze allemaal wel niet doen om goede plaatsen te lopen op shows. Nee dan maar een pretnest :N:Ik zie gewoon zat "erkende"fokkers die dus met stamboom fokken. Maar daar zal ik nooit iemand heen sturen voor een pup. Dan zal ik misschien nog eerder zeggen ga daar bij de buren maar een pup halen.
Of zijn alle erkende fokkers goede fokkersEn zo zitten er ook slechte fokkers bij de oepsnestjes enzo, maar zij nou zo veel slechter zijn dan eentje die met stambomen fokt? Dan denk ik juist nog eerder. als je met stambomen fokt, moet je toch wel beter weten
~

~
~

~
-
jidde
Precies. En hoe ze ook met de honden omgaan? Ik ken natuurlijk vooral showgebeuren. Honden worden alleen in kennel gehouden en continue loopt baasje voorbij. Er wordt niets met ze gedaan, op deze manier wordt de hond gek gemaakt op het baasje. Daardoor lopen ze beter shows. Of even een hond aan de staart optllen, zodat de staart beter valt. Zwarte smeerpoets is ook niet vreemd in de wereld. Owja, dit advies krijg je gewoon van de fokkers als je hond wat minder loopt op showsestelle schreef:
Overigens in de duitseherder wereld ken ik ook genoeg fokkers die fokken met stamboom maar waar het ze ook geen reet kan schelen hoe het de pups vergaat.
MAAR zij fokken met stamboom en staat op de vdh lijst, dus dan zijn ze wel goed, toch?
Dat over katten ben ik het met je eens, er zijn volgens mij nog meer katten dan honden in nederland qua overschot
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
gaat het goed wendy? zou je gewoon niet voor mij willen praten?jidde schreef:Ja doe je ooklinlin schreef:nou! je doet een beetje mopperig, hoor. alsof ik iets vreselijk nieuws breng.yamie schreef: dag linlin, ga lekker vliegenJe noemt je mormels jack rusells, maar je hebt geen stamboom
Dus ze zijn nep
![]()
sorry linlin, ik denk dat je best snapt hoe gerirriteerd ik ervan word, en zo niet? ga dan dus maar gewoon vliegen, daar weet ik weer niks van
-
jidde
Dat is zeker zo, maar juist als je fokt met stamboom, moet je toch beter weten? ik ken ook een "oeps" nest. Nouja 1e was bewust en 2e was met eigen reu (2x achter elkaar). Teef was al 6 jaar ofzo en zus van die teef heeft hartproblemen. Teef is herplaatser en meegegeven dat ze NIET ermee mogen fokken, juist omdat er hartproblemen inzitten. Maar wel gewoon vrolijk ermee fokkenChione schreef:
Misstanden/ellende etc zat, bij inderdaad, zowel stamboom als stamboomloze fokkers.
- Chione
- Zeer actief
estelle schreef:Ik snap best wel dat het luek is hoor om van die oepsnestjes te fokken. Maar als ik dan telefoon krijg van het asiel dat er geen ruimte meer is voor een moederpoes met kittens omdat het asiel overvol zit met kittens die op straat zijn gezet dan kan ik me er ook wel kwaad over maken als ik hier lees dat iemand voor de lol zn poes laat dekken.MARC_S schreef: Absoluut, ik zal dus ook nooit een kruising fokken als ik al ooit met een hond zou fokken. Toch zou ik soms willen dat ik wat minder remmen had. Mijn moeder fokt altijd haar eigen huis tuin en keuken-katten. Absoluur onverantwoord is de regel, en dat klopt ook wel. Maar ze heeft er wel altijd baasjes voor, ze wonen daar nog allemaal en er is nog nooit iets verkeerd gegaan. Ik heb het over 1 nest in de 5-10 jaar dus geen drama's maar wel heeeeeel erg leuk. Dat dan weer wel.En mijn moeder wil wel katten maar geen stamboomkatten. Ze wil gewoon een kitten van een van de poezen en laat die dan dekken door de lokale zwerfkater. Al onze katten zijn familie en in totaal hebben we er 20 gehad van 2 families. De eerste familie ging dood met rond de 12 aan hartfalen en liep dood op 1 gecastreerde poes. Nu hebben we nieuwe, weer een nest gehad en alles is inmiddels gecastreerd dus ook dit gaat doodlopen.
Het is wel superleuk als je moeder, oma, neef en kleinkind rond hebt lopen. Mag niet, maar wat hebben wij genoten van de kittens en de kattenfamilie
Waarom vraag ik me dan in hemelsnaam af? Het asiel zit dus bomvol kittens, alle soorten, matne en kleuren daar zit toch zeker wel iets voor je bij?
En raskat fokkers dan? Daar zit ook heel veel, al dan niet verborgen, leed. Die zitten dan misshcien niet zo snel in het asiel, maar dat neemt de ellende niet weg, alleen is het minder zichtbaar voor leken.
Dus, zowel met als zonder stamboom kunnen mensen aanrommellen.
~

~
~

~
-
estelle
Een beetje flauw allemaal.jidde schreef:Ja doe je ooklinlin schreef:nou! je doet een beetje mopperig, hoor. alsof ik iets vreselijk nieuws breng.yamie schreef: dag linlin, ga lekker vliegenJe noemt je mormels jack rusells, maar je hebt geen stamboom
Dus ze zijn nep
![]()
Als hier iemand loopt met een hond met staande oren dat verder niks weg heeft van een duitseherder en dan gaat zeggen 'kijk eens naar mijn dujitseherder' dan zou ik ook zeggen 'sorry hoor maar dat is dus GEEN duitseherder'. Dan zou ik mij daar ook over irriteren.
Hondje op de foto van di mevrouw is gewoon geen jack russell, kom op zeg.
-
jidde
Ach zoveel zinnige antwoorden komen er op dit moment ook niet uit, wel dan?yamie schreef:gaat het goed wendy? zou je gewoon niet voor mij willen praten?jidde schreef:Ja doe je ooklinlin schreef:nou! je doet een beetje mopperig, hoor. alsof ik iets vreselijk nieuws breng.yamie schreef: dag linlin, ga lekker vliegenJe noemt je mormels jack rusells, maar je hebt geen stamboom
Dus ze zijn nep
![]()
sorry linlin, ik denk dat je best snapt hoe gerirriteerd ik ervan word, en zo niet? ga dan dus maar gewoon vliegen, daar weet ik weer niks van
-
jidde
Ach als mensen het een duitse herder willen noemen, prima. Of het moet echt een neppe zijn dan zal ik dat zeggen. Maar er zijn ook duitse herders zonder stamboom die verdomd veel erop lijken.estelle schreef:Een beetje flauw allemaal.jidde schreef:Ja doe je ooklinlin schreef:nou! je doet een beetje mopperig, hoor. alsof ik iets vreselijk nieuws breng.yamie schreef: dag linlin, ga lekker vliegenJe noemt je mormels jack rusells, maar je hebt geen stamboom
Dus ze zijn nep
![]()
Als hier iemand loopt met een hond met staande oren dat verder niks weg heeft van een duitseherder en dan gaat zeggen 'kijk eens naar mijn dujitseherder' dan zou ik ook zeggen 'sorry hoor maar dat is dus GEEN duitseherder'. Dan zou ik mij daar ook over irriteren.
Hondje op de foto van di mevrouw is gewoon geen jack russell, kom op zeg.
En dat de hond op de foto niet op een jack russell lijkt, ben ik helemaal mee eens
- Chione
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jidde
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ga lekker voor jezelf zorgen meisjidde schreef:Ik had ook geen ander antwoord verwacht. En meisjes, k ben als enige volgens jou een meisje hooryamie schreef:ik haak af, ik heb hier geen zin in, meisjes als wendy met haar beperkte kijk en ervaring, het gaat nu ook over katten en de vdh... veel plezier .
-
jidde
Prima, doe jij dat ookyamie schreef:ga lekker voor jezelf zorgen meisjidde schreef:Ik had ook geen ander antwoord verwacht. En meisjes, k ben als enige volgens jou een meisje hooryamie schreef:ik haak af, ik heb hier geen zin in, meisjes als wendy met haar beperkte kijk en ervaring, het gaat nu ook over katten en de vdh... veel plezier .
-
estelle
Ja in alle gevallen zullen er mensen aanrommelen. Dat mensen honden fokken met stambomen en er dan nog een zooitje van maken vind ik net zo erg, misschien wel erger.Chione schreef:estelle schreef:Ik snap best wel dat het luek is hoor om van die oepsnestjes te fokken. Maar als ik dan telefoon krijg van het asiel dat er geen ruimte meer is voor een moederpoes met kittens omdat het asiel overvol zit met kittens die op straat zijn gezet dan kan ik me er ook wel kwaad over maken als ik hier lees dat iemand voor de lol zn poes laat dekken.MARC_S schreef: Absoluut, ik zal dus ook nooit een kruising fokken als ik al ooit met een hond zou fokken. Toch zou ik soms willen dat ik wat minder remmen had. Mijn moeder fokt altijd haar eigen huis tuin en keuken-katten. Absoluur onverantwoord is de regel, en dat klopt ook wel. Maar ze heeft er wel altijd baasjes voor, ze wonen daar nog allemaal en er is nog nooit iets verkeerd gegaan. Ik heb het over 1 nest in de 5-10 jaar dus geen drama's maar wel heeeeeel erg leuk. Dat dan weer wel.En mijn moeder wil wel katten maar geen stamboomkatten. Ze wil gewoon een kitten van een van de poezen en laat die dan dekken door de lokale zwerfkater. Al onze katten zijn familie en in totaal hebben we er 20 gehad van 2 families. De eerste familie ging dood met rond de 12 aan hartfalen en liep dood op 1 gecastreerde poes. Nu hebben we nieuwe, weer een nest gehad en alles is inmiddels gecastreerd dus ook dit gaat doodlopen.
En raskat fokkers dan? Daar zit ook heel veel, al dan niet verborgen, leed. Die zitten dan misshcien niet zo snel in het asiel, maar dat neemt de ellende niet weg, alleen is het minder zichtbaar voor leken.
Dus, zowel met als zonder stamboom kunnen mensen aanrommellen.
-
jidde
Precies. Bij een pretnest kan je het nog op geen kennis gooien, maar als je stambomen fokt en hoog aangeschreven staat, verwacht je toch beterestelle schreef:
Ja in alle gevallen zullen er mensen aanrommelen. Dat mensen honden fokken met stambomen en er dan nog een zooitje van maken vind ik net zo erg, misschien wel erger.
-
blondie
- Zeer actief
Maar als erbij gezegd wordt niet mee fokken.. waarom dan niet het teefje eerst laten helpen en dan pas meegeven? Er zijn zat mensen die de hond niet voor de hond meenemen maar juist om toch een nest mee te fokken..jidde schreef:Dat is zeker zo, maar juist als je fokt met stamboom, moet je toch beter weten? ik ken ook een "oeps" nest. Nouja 1e was bewust en 2e was met eigen reu (2x achter elkaar). Teef was al 6 jaar ofzo en zus van die teef heeft hartproblemen. Teef is herplaatser en meegegeven dat ze NIET ermee mogen fokken, juist omdat er hartproblemen inzitten. Maar wel gewoon vrolijk ermee fokkenChione schreef:
Misstanden/ellende etc zat, bij inderdaad, zowel stamboom als stamboomloze fokkers.Was ook met stamboom, wel een pretnest, dat wel
En pretnest of bewust stamboomloos fokken.. tsja, dat moet iedereen maar zelf weten. Een volgende hond zal ik of uit het asiel/herplaatser nemen, of een pup bij een fokker vandaan..
enkel en alleen omdat je de achtergrond kent van de honden, de heupverervingen ed, 100 % zeker dat een hond gezond uitgroeit weet je toch niet, maar een boel risico's kun je al ontlopen omdat de meeste lijnen verder terug lopen en er veel nakomelingen rondlopen waaraan je kunt zien dat de lijnen zonder veel ed, hd of andere ziektes zijn.
Dat weet je vaak van stamboomloze honden niet.
-
jidde
Dezelfde fokker fokt ook 4-5 nesten ACHTER elkaar met 1 teefblondie schreef: Maar als erbij gezegd wordt niet mee fokken.. waarom dan niet het teefje eerst laten helpen en dan pas meegeven? Er zijn zat mensen die de hond niet voor de hond meenemen maar juist om toch een nest mee te fokken..
-
estelle
Tsja of gewoon als fokker beter de mensen uitzoeken waar je je hond aan mee geeft ipv de eerste de beste.jidde schreef:Dezelfde fokker fokt ook 4-5 nesten ACHTER elkaar met 1 teefblondie schreef: Maar als erbij gezegd wordt niet mee fokken.. waarom dan niet het teefje eerst laten helpen en dan pas meegeven? Er zijn zat mensen die de hond niet voor de hond meenemen maar juist om toch een nest mee te fokken..
Ik ken een fokker die of de stamboom achterhoud of dat je ze stereliseerd. Om te voorkomen dat er mee gefokt word, Zij zegt ook: waar ik niet mee fok, fokt een ander ook niet mee
Chello hebben wij ook gratis meegekregen, ook met de melding NIET mee fokken. Dat wordt dus ook niet gedaan, ookal zei de fokker dat niet eens, het komt natuurlijk niet in me op om ooit met chello te fokken.
-
jidde
Tja maar iemand anders doet het op dezelfde manier en is er jaren later WEL mee gaan fokken, ondanks hartproblemen.estelle schreef: Chello hebben wij ook gratis meegekregen, ook met de melding NIET mee fokken. Dat wordt dus ook niet gedaan, ookal zei de fokker dat niet eens, het komt natuurlijk niet in me op om ooit met chello te fokken.
Nanni heb ik ook zo meegekregen zonder vragen, moest alleen sterelisatie betalen (was al gebeurd). en dat allemaal bij dezelfde persoon
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik denk dat de JR wel degelijk te lijden heeft onder de vele Jack Hussell nesten. Mensen zetten zomaar iets boven op elkaar, zonder naar gedrag te kijken, zonder naar gezondheid te kijken en voila we hebben weer een zogenaamd Jack Russell nestje. Alles wat qua uiterlijk tussen de Kooiker en de Chihuahua in zit, kan al doorgaan voor een JR.
Mensen noemen PL al een JR hupje, het hoort inmiddels bij het ras blijkbaar. Maar wel lekker mee doorfokken natuurlijk terwijl de asiels vol zitten met zich misdragende Hussells.
Ik kan me de irritatie van een fokker dus wel voorstellen. Als ik op marktplaats via het Kooikerforum een 'heeft naast een Kooiker gelegen nest' zie die als 'Kooikerhondjes' aangeprezen worden, deel ik die ergernis ook. Voor mij is een stamboom helemaal niet heilig makend, het is alleen zo verdomd toevallig dat de kruisingsnesten veelal door nitwits gefokt worden die maar wat doen. De speciale werkrassen uitgezonderd.
Mensen noemen PL al een JR hupje, het hoort inmiddels bij het ras blijkbaar. Maar wel lekker mee doorfokken natuurlijk terwijl de asiels vol zitten met zich misdragende Hussells.
Ik kan me de irritatie van een fokker dus wel voorstellen. Als ik op marktplaats via het Kooikerforum een 'heeft naast een Kooiker gelegen nest' zie die als 'Kooikerhondjes' aangeprezen worden, deel ik die ergernis ook. Voor mij is een stamboom helemaal niet heilig makend, het is alleen zo verdomd toevallig dat de kruisingsnesten veelal door nitwits gefokt worden die maar wat doen. De speciale werkrassen uitgezonderd.

Linda, Izzie en Bram