hallo Allemaal
wij zijn op zoek naar een hondje dat bij onze roedel past en we zijn gevallen voor de Hollandse smous
We vinden het echt een heel leuk ras en zouden het dan ook graag wat beter leren kennen, het liefste via de rasvereniging maar als dat niet gaat via mensen die het ras kennen en ons er veel over kunnen vertellen en eventueel ons een fokker kunnen aanraden, we vinden het ook niet erg om lang te wachten in tussenstijd kunnen we er meer over bijleren want elk ras is toch anders en we moeten er zeker van zijn dat het bij ons past, we hebben nu een tervurense herder en 3 saarlozen, een paar weken terug hebben we ons keesje van 15.5 jaar moeten laten inslapen en we missen toch wel een klein hondje in ons huis
groetjes
Kathleen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
een hollandse smous en hoe vind ik een goede fokker
Moderator: moderatorteam
-
robritt
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
een hollandse smous en hoe vind ik een goede fokker
Laatst gewijzigd door robritt op 07 jul 2008 00:06, 2 keer totaal gewijzigd.
-
robritt
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
wat ik weet is dat de rasvereniging zich bij de hollandse smous er idd heel veel (te veel) mee bemoeid,
niet alleen maar dat zij alles doen qua bemiddeling en zo, maar ook een fokverplichting voor de eigenaren (een vriendin van me heeft er 1 en de vereniging nam het haar niet in dank af dat ze niet wilde fokken omdat er in het nest auto-immuun ziektes voorkwamen (teefje zelf niet) en de door de rasvereniging uitgekozen reuen niet aan haar eisen qua testen en karakter voldeden....inmiddels kan de rasvereniging op haar achterste benen gaan staan, maar gefokt wordt er niet meer, want ze is gecastreerd)
niet alleen maar dat zij alles doen qua bemiddeling en zo, maar ook een fokverplichting voor de eigenaren (een vriendin van me heeft er 1 en de vereniging nam het haar niet in dank af dat ze niet wilde fokken omdat er in het nest auto-immuun ziektes voorkwamen (teefje zelf niet) en de door de rasvereniging uitgekozen reuen niet aan haar eisen qua testen en karakter voldeden....inmiddels kan de rasvereniging op haar achterste benen gaan staan, maar gefokt wordt er niet meer, want ze is gecastreerd)