Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laat maar...

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

linlin schreef:
marian* schreef:
linlin schreef: dus ze hoeven liever niet aan m'n kuit te hangen en ik tolereer echt wat subordinatie
Volgens mij bedoel je hier insubordinatie Lin.Hup,ook snel in het archief! :mrgreen:
oh help. dat is heel erg! het is inderdaad insubordinatie. insubordinatie! als deze plotse hersenverknettering maar geen voorbode is van iets engs.

ik ga het onmiddellijk verbeteren. oh, wat erg.
Zit het al in je archief? :smile:

Om on topic te gaan:ik kan me wel vinden in Noor's ergernis.Die ziet een op zich mooi ras totaal naar de Filistijnen gaan en dat is voor een liefhebber nooit leuk.
En reken maar dat stamboomloze honden heel makkelijk in het stambomencircuit kunnen komen.Foezelen is een fluitje van een cent als je een goede look a like hebt.
En nee,ik heb niks tegen kruisingen (zie Max :wink: ) maar noem ze dan ook geen JR,Rottweiler,Drentsche Patrijshond of wat dan ook als ze het niet zijn.
Het hondje op de foto is geen JR en heeft er zelfs niet naast gelegen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Astrid V
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Astrid V »

Ik wil er toch nog 1 ding over kwijt.
Jammer dat iemand gelijk zo gia word aan gepakt en zo de grond word in getrapt.
Je hebt mijn site bekeken en je weet wat er is gebeurd vorig jaar anders heb je nooit mijn foto's kunnen gebruiken.
Zo als ik lees ben je pis off over onze jack maar ik denk dat bijna elke beginner van een ras zich niet zo bezig houd met wat het inhoud zo ook dus toen bij ons, wij zaggen dit nest en waren verkocht op dit pupje we hebben bijde ouder dieren gezien en broertjes en zusjes zien we nu nog ik moet eerlijk zijn als je die ziet dan lijkt die van ons er echt niet op hij is veel groter en heel slank wil eens proberen met zijn familie een foto te maken want het is gewoon heel raar dat er 1 hond totaal anders is als de rest van het nest, nou weet ik dat jullie gelijk gaan zeggen ja door meer honden gedekt dat gaat moeilijk ze wonen afgelegen en er is dus bij ons in het dorp geen 1 hond die volgens jullie de kruising kan zijn.
En ik denk dat de meeste fokkers het niet eens zijn met de manier hoe er met zijn ras word gefokt en dat is maar goed ook we beschermen het ras waar we om geven waar we voor gaan, je steekt daar zoveel energie en tijd in om alles uit te zoeken en een ander doet dat zomaar zonder over de gevolgen na te denken als het laatje maar word gevuld daar draait het om.
Ik wil 1 ding zeggen ik ga dat stuk over PL uit draaien en aan een nieuw stel hier in het dorp geven waar ik dus al elke keer ruzie mee heb omdat dit zo een gia broodfokker is voor het geld de rest maakt niet uit ja daar kan ik dus heel kwaad over worden zieke pups verkopen.

Zo zie je ik wil graag leren over wat voor een ras dan ook maar dan wel op een andere manier als wat er nu is gebeurd dat mijn honden zo de grond worden in getrapt met mij erbij.
Anders had ik me dus niet op dit forum hoeven aan te melden toch en fokken nee dat doe ik dus NOOIT meer na mijn ervaring
groetjes Astrid, Amber, Quando, Bente, Goldy en Igor
Afbeelding
Waarom, Waarom zijn er zoveel vragen...... Waarom is er zoveel pijn....... Waarom zijn er zoveel dingen, Die niet te begrijpen zijn........
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik vind dat je dit wijs gezegd hebt Astrid!
Heb ook op je site gekeken en ik kan goed begrijpen dat de lust tot het fokken je vergaan is. Wat moet dat een verschrikkelijke nare ervaring voor jullie zijn geweest.
Laatst gewijzigd door Maryanne op 06 jul 2008 01:02, 1 keer totaal gewijzigd.
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

jenny* schreef:*proest*
Suuz!
Ik houd jou hier verantwoordelijk voor de cola die over mijn toetsenbord is gevlogen, hahaha.

enne, het is ook geen boomloze jack trouwens, het is een kruizing van alles en nog wat, mijn vader noemt zo,n hondje een hoeperd (die heeft de staart hoger als de poeperd)
Is het beestje niet minder lief om waarschijnlijk, echt waar niet, maar dit is een kruizing jack met een hoeperd waarschijnlijk.

verder meg ik mij er niet in, heb dus werkelijk jota verstand van fokken en alles wat er bij hoort.
Broodfok en "gewone"fok zie ik nog wel werelden van verschil in, maar dit kan ik niet vergelijken met broodfok.
Helaas zit er ook een heel groot grijs gebied en of je nou naar het goede of slechte neigd moet je er dus meer verstand van hebben als
mij.
Ik heb dan ook een hoeperd :smile:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ik ben het met Noor eens
Ben inmiddels heel wat wijzer geworden door met haar contact te zoeken
En er veel over te praten
Weet natuurlijk nog lang niet alles
Maar hier komt ook ooit een JRT met stamboom
Ik hoop nog heel lang van mijn Gizmo te genieten
Ook al is het een hussell en heeft zijn kuren
Maar verder ben ik heel erg blij met Gizmo en kan altijd los lopen en met andere honden heeft hij altijd plezier
Maar ja mijn ogen zijn geopend
Ik herken inderdaad ook de JRT met een stamboom
En ik kan alleen maar zeggen dat ik verliefd ben op het ras
Dus Noor bedankt voor al je info tot nu toe :ok:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Huil dan kreng dan wil ik ook flinke tranen zien :mrgreen:
Afbeelding
Bullenmama

Ongelezen bericht door Bullenmama »