SaRoBe schreef:Dat was eens maar nooit weer... wat een smerige zooi is het daar en het rukken met z'n 2tjes, meneer en mevrouw Fernhout wisselden af en het taalgebruik "ja hoor hij gaat zo lekker komen", aan mijn hond was echt hond onwaardig.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
KI met gekoeld sperma
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
SaRoBe
- Vaste gebruiker
Ik las een stukje terug dat gekoeld sperma 5 dagen goed zou blijven maar daar had ik toen al mijn vraagtekens bij.
Ik weet nl nog dat de fokker van onze jongste hond ook eens vers sperma liet verzenden naar de US. Dit is toen ook afgenomen in Eersel en de fokker moest het zelf naar schiphol brengen, het was een race tegen de klok.
Nu las ik net ergens dat vers gekoeld sperma ongeveer 48 uur zijn bevruchtend vermogen behoudt.
Vraag me af of je dat gaat redden vanuit Peru.
Ik weet nl nog dat de fokker van onze jongste hond ook eens vers sperma liet verzenden naar de US. Dit is toen ook afgenomen in Eersel en de fokker moest het zelf naar schiphol brengen, het was een race tegen de klok.
Nu las ik net ergens dat vers gekoeld sperma ongeveer 48 uur zijn bevruchtend vermogen behoudt.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is vers sperma maar wel op een speciale manier geconserveerd en gekoeld. Dit blijft 48 tot 72 u goed.SaRoBe schreef:Ik las een stukje terug dat gekoeld sperma 5 dagen goed zou blijven maar daar had ik toen al mijn vraagtekens bij.
Peru is 15u vliegen dus in theorie zou het makkelijk moeten kunnen.
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.cryolabeersel.nl/index.php?o ... &Itemid=32sirene schreef:Bij gekoeld sperma schijnt het percentage inderdaad net zo hoog of zelfs hoger te zijn dan bij natuurlijke dekkingen. Bij bevroren sperma is dat weer sterk gedaald. De tijdstip van het bevruchten komt wel nauwer met KI en met bevroren helemaal.Mizzsylver schreef:ik heb pasgeleden een lezing gehad waar maarten kappen vertelde over KI. Het slagingspercentage met gekoeld sperma is 80%. Net zoveel als met natuurlijke dekkingen.
Ik denk dat je vaker de verhalen hoort als het niet is gelukt dan als het wel is gelukt. En een kiniek waar geinsemineerd wordt weet van alle KI dekkingen de uitslag.
Ik denk dat niet alle eigenaren zo open zijn over KI. Bij sommige rasverenigingen mag het niet dus zal het ook niet openlijk gezegd worden.
Zeiden ze bij die lezing ook dat een loopse teef bij de sperma afname een must is ?
Hier staan de cheats wat er op het symposium gezegd is van Maarten Kappen.
Idd is versverdund net zoveel kans als een natuurlijke dekking.
Ik kan mij niet herinneren dat er perse een teef bij moet zijn, vaak is dat toch alleen maar zodat de reu wat meer opgewonden is?

-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
-
SaRoBe
- Vaste gebruiker
Toch raar dat ik( en niet alleen ik) al 2 keer daar stond zonder teef, terwijl ik wel gevraagt had of ze het wilden regelen met een progesteron teef waar ze er verschillende van hadden.Tulp schreef:Op dia 5 "Hoe nemen we sperma af?" staat als eerste een loopse teef genoemd. Lijkt me niet voor niets.
Wat ik zo jammer vind van Eersel dat je daar tegenwoordig nog maar een nummer bent. Zonde hoor want ze zijn voorderest wel kundig.
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ben absoluut geen voorstander van KI en zal het zelf nooit doen, dan ga ik liever vliegen. Gelukkig is onze populatie groot genoeg om het rijdend af te kunnen binnen Europa.
In het geval van Peru kan ik me KI voorstellen, maar alleen als laatste keuze en omdat je de reu echt helemaal geweldig zou vinden.
Maar of het slagingspercentage wel zo hoog is? Ik ken meedere teven die met gekoeld sperma zijn geinsemineerd, bij geen van allen gelukt en dat terwijl het zaad bij afname prima was en de teven op het hoogtepunt zaten. Ik heb er absoluut mijn twijfels bij. Teven die sowieso geinsemineerd worden vanwege het risico en daarna een keizersnede krijgen
. Een collega heeft een hond van een fokker die altijd KI en een keizersnede doet, minder risico voor de teef. HALLO, what happened to nature!!!
Groetjes,
Esther en Co.
In het geval van Peru kan ik me KI voorstellen, maar alleen als laatste keuze en omdat je de reu echt helemaal geweldig zou vinden.
Maar of het slagingspercentage wel zo hoog is? Ik ken meedere teven die met gekoeld sperma zijn geinsemineerd, bij geen van allen gelukt en dat terwijl het zaad bij afname prima was en de teven op het hoogtepunt zaten. Ik heb er absoluut mijn twijfels bij. Teven die sowieso geinsemineerd worden vanwege het risico en daarna een keizersnede krijgen
Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Helemaal mee eensInge O schreef:waar gaan we heen zeg met fokken.
iedereen moet vooral doen wat hij wil hoor, maar om het nog eufemistisch uit te drukken : dit zou niet mijn ding zijn.
Als er nou íets makkelijk via de natuurlijke weg gaat, is het hondenfokken. Veel te makkelijk, zou je denken als je de asiels en marktplaats.nl ziet.
Als er geen geschikte reu in Europa te vinden is, zou je denken dat het geen populair ras is, dus waarom ermee fokken?
Nou is dat bij Sirene's honden geloof ik niet zo, want er zijn waarschijnlijk wel degelijk geschikte reuen in het grote Europa te vinden
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
als sonja geschikte reuen in europa had gevonden, had ze ook niet 2 keer een hele lange periode reuen over laten komen uit peru (xuko & bacardi)
ik heb geen verstand van fokken maar ik weet wel van sonja dat ze het beste uit het ras wilt halen
dus mijn steun heb je hoor sonja
ik heb geen verstand van fokken maar ik weet wel van sonja dat ze het beste uit het ras wilt halen

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, er zijn er zat in Europa maar ik vind het fijn om moeilijk te doentekkel schreef: Als er geen geschikte reu in Europa te vinden is, zou je denken dat het geen populair ras is, dus waarom ermee fokken?
Nou is dat bij Sirene's honden geloof ik niet zo, want er zijn waarschijnlijk wel degelijk geschikte reuen in het grote Europa te vinden
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
dus jij vind dat men alleen met populaire rassen mag fokkentekkel schreef: Als er geen geschikte reu in Europa te vinden is, zou je denken dat het geen populair ras is, dus waarom ermee fokken?
dat het geen populair ras is is juist een reden om te fokken, om het in stand te houden, godzijdank zijn er genoeg rassen die zeker liefhebbers hebben maar niet populair zijn, populariteit is de ondergang van een ras, zolang er voldoende serieuze verantwoorde liefhebbers zijn kan je prima fokken
populariteit betekent inderdaad wel dekreuen in de buurt, die gelijk ook tig-keer gebruikt worden, dus vaak ook al niet best voor de lijnen/ je ras , als je het goed en wel bekijkt.
niet met de mode meegaan, en verder kijken dan je neus lang is betreft je fokkeuzes, dát houdt rassen op een gezonde manier in stand, en daar staat populariteit gelukkig VER buiten, hierdoor kunnen de ware liefhebbers nog lang van hun ras genieten en zo zorgen ze er ook voor dat de volgende generaties liefhebbers dat ook kunnen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik hoop dat duidelijk is dat ik zelf ook geen voorstander ben van KI. Die reu vind ik inderdaad helemaal geweldig maar als ik hier in Europa een reu kan vinden die aan mijn eisen voldoet zal ik daar voor gaan. De natuurlijke weg heeft toch echt mijn voorkeur.Esther80 schreef:Ik ben absoluut geen voorstander van KI en zal het zelf nooit doen, dan ga ik liever vliegen. Gelukkig is onze populatie groot genoeg om het rijdend af te kunnen binnen Europa.
Nou ja, eigenlijk is hij dus eerste keus maar omdat de natuurlijke weg geen optie is wortd hij dus laatste keus;o)In het geval van Peru kan ik me KI voorstellen, maar alleen als laatste keuze en omdat je de reu echt helemaal geweldig zou vinden.
Gekoeld of bevroren ? Dat maakt wel een heel groot verschil.Maar of het slagingspercentage wel zo hoog is? Ik ken meedere teven die met gekoeld sperma zijn geinsemineerd, bij geen van allen gelukt en dat terwijl het zaad bij afname prima was en de teven op het hoogtepunt zaten. Ik heb er absoluut mijn twijfels bij. Teven die sowieso geinsemineerd worden vanwege het risico en daarna een keizersnede krijgen. Een collega heeft een hond van een fokker die altijd KI en een keizersnede doet, minder risico voor de teef. HALLO, what happened to nature!!!
Groetjes,
Esther en Co.
Ik twijfel ook aan die slagingspercentages die ze opgeven bij gekoeld maar het staat er echt. Overal...
Dat insemineren om het risico en geplande keizersnedes zal bij mij nooit gebeuren hoor!
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik bedoelde dat niet lullig hoor.sirene schreef:Ja, er zijn er zat in Europa maar ik vind het fijn om moeilijk te doentekkel schreef: Als er geen geschikte reu in Europa te vinden is, zou je denken dat het geen populair ras is, dus waarom ermee fokken?
Je schreef zelf:
Vandaar.Ik heb ook andere reuen op het oog in Europa maar ik moet nu wel vast gaan informeren voor als dat niet doorgaat. De andere reuen ga ik nog bezoeken.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Haha, nou dankjewel hoor. Je maakt me helemaal verlegen ;o)monky555 schreef:als sonja geschikte reuen in europa had gevonden, had ze ook niet 2 keer een hele lange periode reuen over laten komen uit peru (xuko & bacardi)![]()
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh sorry. Ik vatte het inderdaad niet zo op als jij het bedoelde. Ik had misschien beter eerst een nachtje kunnen slapen voor mijn reactie te plaatsen;o)tekkel schreef:Ik bedoelde dat niet lullig hoor.sirene schreef:Ja, er zijn er zat in Europa maar ik vind het fijn om moeilijk te doentekkel schreef: Als er geen geschikte reu in Europa te vinden is, zou je denken dat het geen populair ras is, dus waarom ermee fokken?
Je schreef zelf:
Vandaar.Ik heb ook andere reuen op het oog in Europa maar ik moet nu wel vast gaan informeren voor als dat niet doorgaat. De andere reuen ga ik nog bezoeken.
Er zijn inderdaad wel wat reuen hier in Europa die ik wat vind. Maar die in Peru is het voor mijn gevoel helemaal
- Esther80
- Zeer actief
- Contacteer:
1 x bevroren en de rest gekoeld, ik denk dat het om ongeveer 5x gaat, alle keren leeg, verschillende teven.sirene schreef:Ik hoop dat duidelijk is dat ik zelf ook geen voorstander ben van KI. Die reu vind ik inderdaad helemaal geweldig maar als ik hier in Europa een reu kan vinden die aan mijn eisen voldoet zal ik daar voor gaan. De natuurlijke weg heeft toch echt mijn voorkeur.Esther80 schreef:Ik ben absoluut geen voorstander van KI en zal het zelf nooit doen, dan ga ik liever vliegen. Gelukkig is onze populatie groot genoeg om het rijdend af te kunnen binnen Europa.
Nou ja, eigenlijk is hij dus eerste keus maar omdat de natuurlijke weg geen optie is wortd hij dus laatste keus;o)In het geval van Peru kan ik me KI voorstellen, maar alleen als laatste keuze en omdat je de reu echt helemaal geweldig zou vinden.
Gekoeld of bevroren ? Dat maakt wel een heel groot verschil.Maar of het slagingspercentage wel zo hoog is? Ik ken meedere teven die met gekoeld sperma zijn geinsemineerd, bij geen van allen gelukt en dat terwijl het zaad bij afname prima was en de teven op het hoogtepunt zaten. Ik heb er absoluut mijn twijfels bij. Teven die sowieso geinsemineerd worden vanwege het risico en daarna een keizersnede krijgen. Een collega heeft een hond van een fokker die altijd KI en een keizersnede doet, minder risico voor de teef. HALLO, what happened to nature!!!
Groetjes,
Esther en Co.
Ik twijfel ook aan die slagingspercentages die ze opgeven bij gekoeld maar het staat er echt. Overal...
Dat insemineren om het risico en geplande keizersnedes zal bij mij nooit gebeuren hoor!
Van de keizersnede weet ik wel hoor, je bent verantwoord bezig dus je hoeft mij niets uit te leggen
Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"

- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
Nou ik ken er ook die met gekoeld wel degelijk mooi nestje hadden, de kunst is wel het tijdstip van inseminatie en afname zo nauwkeurig mogelijk te bepalen. Dat heb je bij toepassing van KI met vers ook. Ik ken er ook zat die na een natuurlijk dekking leeg zijn gebleven. 
Als reu en teef beiden al nakomelingen via de natuurlijk weg hebben gehad zie ik het probleem niet bij KI met vers en gekoeld. Als een teef zich niet laat dekken vind ik het wat anders, wie weet wat haar redenen zijn...
Bevroren heb ik wat weer meer twijfels bij en daarvan is ook bekend dat het slagingspercentage lager ligt.
Als de keuze er is, ben ik ook voorstander van natuurlijk natuurlijk.
Als reu en teef beiden al nakomelingen via de natuurlijk weg hebben gehad zie ik het probleem niet bij KI met vers en gekoeld. Als een teef zich niet laat dekken vind ik het wat anders, wie weet wat haar redenen zijn...
Bevroren heb ik wat weer meer twijfels bij en daarvan is ook bekend dat het slagingspercentage lager ligt.
Als de keuze er is, ben ik ook voorstander van natuurlijk natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Bons op 26 jul 2008 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Éleentje is eind april 3 geworden ik heb dus nog even. De planning is komend voorjaar maar we zien wel.Inge O schreef:hoeveel tijd heb je nogsirene schreef:Er zijn inderdaad wel wat reuen hier in Europa die ik wat vind. Maar die in Peru is het voor mijn gevoel helemaalik ben er nog niet over uit wat ik ga doen.
?
Ik heb al twee reuen gezien maar die waren het nèt niet (tanden, en karakter). Het moet iig voor haar 5de jaar gebeuren maar dat zal wel lukken;o)
Voor degenen die Elena te oud vinden voor een eerste nest. Ik wacht bewust lang met het eerste nest omdat er nauwelijks betrouwbare info is te achterhalen van de honden. Zo heb ik iig wat meer zekerheid over gezondheid. Ik heb hier half broer en half zus van haar lopen en papa een jaar in huis gehad dus ik hoop straks wel redelijk zeker te weten dat het qua gezondheid goed zit.
-
goud
- Zeer actief
- Contacteer:
Onze teef kreeg ook pas met bijna 5 haar eerste nest. 7 stuks!!!!sirene schreef:Éleentje is eind april 3 geworden ik heb dus nog even. De planning is komend voorjaar maar we zien wel.Inge O schreef:hoeveel tijd heb je nogsirene schreef:Er zijn inderdaad wel wat reuen hier in Europa die ik wat vind. Maar die in Peru is het voor mijn gevoel helemaalik ben er nog niet over uit wat ik ga doen.
?
Ik heb al twee reuen gezien maar die waren het nèt niet (tanden, en karakter). Het moet iig voor haar 5de jaar gebeuren maar dat zal wel lukken;o)
Voor degenen die Elena te oud vinden voor een eerste nest. Ik wacht bewust lang met het eerste nest omdat er nauwelijks betrouwbare info is te achterhalen van de honden. Zo heb ik iig wat meer zekerheid over gezondheid. Ik heb hier half broer en half zus van haar lopen en papa een jaar in huis gehad dus ik hoop straks wel redelijk zeker te weten dat het qua gezondheid goed zit.
Maggie
Maggie
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn om te horen. Ik ben ook echt niet de enige hier op het forum hoor die dat doet.goud schreef: Onze teef kreeg ook pas met bijna 5 haar eerste nest. 7 stuks!!!!Allemaal goed gegaan.
Maggie
Mijn eerste twee nestjes waren ook met "oudere dames" Icha was 4,5 jr en Kori 5 jr met hun eerste nest. En allebei zonder problemen. 6 en 5 pups.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
dat hoeft niet hoorsirene schreef:Haha, nou dankjewel hoor. Je maakt me helemaal verlegen ;o)monky555 schreef:als sonja geschikte reuen in europa had gevonden, had ze ook niet 2 keer een hele lange periode reuen over laten komen uit peru (xuko & bacardi)![]()
daarom ben ik ook zo blij met Iza
ik heb de hele nacht met haar wakker gezeten, nu is ze weer de oude hoor er zal vast iets dwars hebben gezeten, bij die vreetzak
Laatst gewijzigd door monky555 op 25 jul 2008 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik fok met geen enkele teef voor ze 3 jaar zijn, solar werd 4 tijdens haar zwangerschap, sommige mensen fokken al met hun teef als ze 18 maanden zijn, persoonlijk vind ik dat veel te jong, het zijn dan jonge honden die moeten zich nog niet hoeven bezig houden met een nest pups.sirene schreef:Fijn om te horen. Ik ben ook echt niet de enige hier op het forum hoor die dat doet.goud schreef: Onze teef kreeg ook pas met bijna 5 haar eerste nest. 7 stuks!!!!Allemaal goed gegaan.
Maggie
Mijn eerste twee nestjes waren ook met "oudere dames" Icha was 4,5 jr en Kori 5 jr met hun eerste nest. En allebei zonder problemen. 6 en 5 pups.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vraag me af of sperma afnemen niet onder de 'geen sex met dieren'-wet valt. Ik zou het wel mooi vinden als KI opeens hartstikke illegaal blijkt te zijn.Scooby schreef:SaRoBe schreef:Dat was eens maar nooit weer... wat een smerige zooi is het daar en het rukken met z'n 2tjes, meneer en mevrouw Fernhout wisselden af en het taalgebruik "ja hoor hij gaat zo lekker komen", aan mijn hond was echt hond onwaardig.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, lachen joh Hanneke!Hanneke2 schreef:Ik vraag me af of sperma afnemen niet onder de 'geen sex met dieren'-wet valt. Ik zou het wel mooi vinden als KI opeens hartstikke illegaal blijkt te zijn.Scooby schreef:SaRoBe schreef:Dat was eens maar nooit weer... wat een smerige zooi is het daar en het rukken met z'n 2tjes, meneer en mevrouw Fernhout wisselden af en het taalgebruik "ja hoor hij gaat zo lekker komen", aan mijn hond was echt hond onwaardig.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Xena was ook 4,5 jaar toen ze haar eerste nestje kreegsirene schreef:Voor degenen die Elena te oud vinden voor een eerste nest. Ik wacht bewust lang met het eerste nest omdat er nauwelijks betrouwbare info is te achterhalen van de honden. Zo heb ik iig wat meer zekerheid over gezondheid. Ik heb hier half broer en half zus van haar lopen en papa een jaar in huis gehad dus ik hoop straks wel redelijk zeker te weten dat het qua gezondheid goed zit.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou idd enigggggggsirene schreef:Ja, lachen joh Hanneke!Hanneke2 schreef:Ik vraag me af of sperma afnemen niet onder de 'geen sex met dieren'-wet valt. Ik zou het wel mooi vinden als KI opeens hartstikke illegaal blijkt te zijn.Scooby schreef:SaRoBe schreef:Dat was eens maar nooit weer... wat een smerige zooi is het daar en het rukken met z'n 2tjes, meneer en mevrouw Fernhout wisselden af en het taalgebruik "ja hoor hij gaat zo lekker komen", aan mijn hond was echt hond onwaardig.
en nee hanneke, dat valt er niet onder, net zoals een inwendig onderzoek bij jezelf, niet onder aanranding valt
Laatst gewijzigd door yamie op 26 jul 2008 02:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
tuurlijk Hanneke, een dierenarts doet dat ook echt om zijn eigen lusten te bevredigenHanneke2 schreef: Ik vraag me af of sperma afnemen niet onder de 'geen sex met dieren'-wet valt. Ik zou het wel mooi vinden als KI opeens hartstikke illegaal blijkt te zijn.
en waarom zou jij dat wel mooi vinden als KI illegaal zou zijn?
yamie schreef:
en nee hanneke, dat valt er niet onder, net zoals een inwendig onderzoek bij jezelf, niet onder aanrading valt
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Sjefke was ook 4 1/2 bij haar eerste nest. Haar pups waren er ook in een oogwenk, zonder moeite eigenlijk.malinois schreef:Xena was ook 4,5 jaar toen ze haar eerste nestje kreegsirene schreef:Voor degenen die Elena te oud vinden voor een eerste nest. Ik wacht bewust lang met het eerste nest omdat er nauwelijks betrouwbare info is te achterhalen van de honden. Zo heb ik iig wat meer zekerheid over gezondheid. Ik heb hier half broer en half zus van haar lopen en papa een jaar in huis gehad dus ik hoop straks wel redelijk zeker te weten dat het qua gezondheid goed zit.alles prima verlopen, 6 kerngezonde pups die ze er in een paar uur heeft uitgepoept
Ik snap de beweegredenen achter Sonja's keuze om Elena nu pas te laten dekken ook heel goed, dit is alleen maar te waarderen. Niet zo jong mogelijk al beginnen om zo veel mogelijk "rendement" uit de teef te kunnen halen, maar eerst afwachten hoe de hond opgroeit en ook nestgenoten proberen te volgen, en dan pas het besluit nemen om ermee te gaan fokken.