Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dogo valt aan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Zo hee, daar ben je niet blij mee als dit gebeurd :N:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Moet wel zeggen dat de eigenaars relaxt reageren, geen paniekreactie geen getrek, maar de honden op hun plek houden om erger te voorkomen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ze reageren prima gelukkig, beter dan slaan en trekken :ok: Ik vind persoonlijk ook dat die mensen veel te dicht op elkaar staan en lopen en dan krijg je dat soort shit. :wink: Ik zou daar nooit zo tussen gaan staan en mijn hond ook nooit op een andere hond laten fixeren. Dat ze dit doen is logisch met al die spanning en allemaal honden van gelijke sexe. Maar je kunt daar in ieder geval rekening mee houden.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
chrico schreef:Moet wel zeggen dat de eigenaars relaxt reageren, geen paniekreactie geen getrek, maar de honden op hun plek houden om erger te voorkomen.
Ze zullen eraan gewend zijn :19:
Vast, maargoed, wat geeft dat? :wink: Die honden liggen echt niet wakker van een gaatje hier en daar :19:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

ja.. ook de concurentie onder de honden is moordend...
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Die aanvalt loopt al continue alle honden te fixeren :N:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

jidde schreef:Die aanvalt loopt al continue alle honden te fixeren :N:
Ik wilde net zeggen, het is niet echt dat je het niet aan ziet komen :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Jaap* schreef:
Ik zag alle honden en zag meteen dat die ene aan zou vallen en warempel :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

jidde schreef:
Jaap* schreef:
Ik zag alle honden en zag meteen dat die ene aan zou vallen en warempel :mrgreen:
Hahaha zo zat ik ook te kijken. Het was ons nooit gebeurd :pffff: :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

vind het wel een apart filmpje.. in de zin van dat ik kon zien welke hond zou gaan uitvallen, je zag deze hond al die ander in de gaten houden..
en ik vind niet zozeer de baas van de aanvallende hond verkeerd hoor.. die verwacht denk ook niet dat er vlak achterlangs een ander komt lopen, ik zag een andere passant op een pad erachter passeren, degene die nonchalant niet op de omgeving lettend zo voorbij hobbelt..zijn hond houd de ander ook in de gaten... niet lekker als het dan zo loopt in ieder geval..wel aan te zien komen..
Laatst gewijzigd door blondie op 08 jul 2008 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nanna schreef:
Jaap* schreef:Hahaha zo zat ik ook te kijken. Het was ons nooit gebeurd :pffff: :mrgreen:
Zie jij al een paar Duitse Staande kortharen op een dergelijke manier in elkaar hangen dan ;-)
ik zie weinig honden zo in elkaar hangen.. oor vast (volgens mij) en verder niets.. (met niets bedoel ik dat er niet niets gebeurd, het is dat de bazen en omstanders beide honden stil houden) het is geen gevecht als zijnde we kijken wie de sterkste is.. meer van attack en beweeg je dan ben je een stuk vlees kwijt.. ik zie gelukkig dit soort gevechten/aanval of schermutseling niet in mijn omgeving..
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door monky555 »

erg k*t dat het gebeurt maar het is wel te verwachten met zulke bazen :eek: maar ik vindt het erg mooi opgelost zo is er erg mooi gereageerd daar kunnen een heleboel mensen een puntje aan zuigen :wink: mijn honden hebben gelukkig nog nooit gevochten maar ik heb wel bij een aantal gevechten geholpen en ik blijf ook zo rustig en zonder angst zo voorkom je een hoop schade en ellende :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Auw precies het velletje boven zijn oog zo te zien, :N:
Ik loop met Baco op de berghondendagen ook met ogen op steeltjes hoor, juist om dit soort dingen te voorkomen.

Groetjes Els
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
Jaap* schreef:Hahaha zo zat ik ook te kijken. Het was ons nooit gebeurd :pffff: :mrgreen:
Zie jij al een paar Duitse Staande kortharen op een dergelijke manier in elkaar hangen dan ;-)
Ik vind niet dat je er zo prat op moet gaan dat je honden niet vechten. Je weet dat ik je graag mag maar dat vind ik een slechte eigenschap van je. Wat als je zelf nu eens zielsveel zou houden van een hond die dat deed? Jij valt niet meteen op het type hond dat daar aanleg voor heeft dus dat is eigenlijk wel je mazzel. Je mag het niet zo veroordelen en er zo op neerkijken. Soms heb je gewoon de pech dat je je hart verkoopt aan een lastige hond. De tik, de brul en de ik accepteer het niet gaan je dan echt niet helpen. :19: Afspuiten die hap of weet ik wat gaat ook niet werken als je je hart verkocht hebt aan een hond.

Dus niet zo doen Nanna, dat is flauw! :wink:
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Re: Dogo valt aan

Ongelezen bericht door monky555 »

Nanna schreef:..op een show notabene.
Stomme eigenaar ook, die niet beter op zijn k*thond let.
waarom is het een k*thond?? volgens mij zit het bij die honden in het bloed daar kunnen hun niks aan doen, jij hebt een konijnen killer dat zit toch ook in haar bloed?? zoals als zwijnen bij de dogo, en dat ze niet zo goed tegen honden van hun eigen geslacht kunnen dat neemt een eigenaar voor lief :wink: maar daar hoor je als eigenaar wel mee om te kunnen gaan dat kan deze vent niet zo goed kan je beter zeggen wat een k*tvent althans dat vindt ik :mrgreen: hij is de eigenaar hij is het probleem
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
laeken
Zeer actief

monky555 schreef:
waarom is het een k*thond?? volgens mij zit het bij die honden in het bloed daar kunnen hun niks aan doen, jij hebt een konijnen killer dat zit toch ook in haar bloed?? zoals als zwijnen bij de dogo, en dat ze niet zo goed tegen honden van hun eigen geslacht kunnen dat neemt een eigenaar voor lief :wink: maar daar hoor je als eigenaar wel mee om te kunnen gaan dat kan deze vent niet zo goed kan je beter zeggen wat een k*tvent althans dat vindt ik :mrgreen: hij is de eigenaar hij is het probleem
Ik vind zelfs dat die eigenaar geen kutvent is :wink: Waarom altijd oordelen. Meneer was even afgeleid want hij stond op show te stressen, hondje greep ineens een ander hondje wat duidelijk totaal onverwachts is en die honden geven daar echt geen reet om. Honden vechten nu eenmaal wel eens en zoals wij honden zien en behandelen zijn ze echt niet. Het zijn gewoon snoeiharde opportunisten die een robbertje vechten echt niet uit de weg gaan. Niks aan de hand en zolang het geen kleine maltezer of andere dwerghond is geeft het niks. Een dogo is een zwijnenkiller die in zijn werk wel net iets meer te lijden heeft dan een tandje in zijn ooglid. Toch gaan ze vol adrenaline en passie elke keer weer op jacht :ok:
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Tja, heel gek. Ik vind het gek dat die mensen er zo dicht achterlangs kunnen lopen, dat zag ik bij de Tollers niet eens.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Nanna schreef:Nou ja, het zal allemaal wel. Mij zie je sowieso niet op zo'n show.

Effe een ooggetuigeverslag:

"Over een incident tijdens de World Dog Show in Buenos Aires, Argentinië, kregen we van een lezer een ooggetuigeverslag: ’Al op zaterdag 9 juli ging het gerucht dat er iets te gebeuren stond binnen de gelederen van de Dogo Argentino en de organisatie had extra bewakingspersoneel ingehuurd. Op het moment dat ik – omstreeks 11.10 uur – met mijn hond de ring in moest brak ineens de hel los. Langs de wand stegen opeens grote witte wolken op en er was een geschreeuw van jewelste, mensen vlogen alle kanten op. Ik dacht eerst nog dat er iets was gebeurd in de zin van een gesprongen buis met koelvloeistof, maar al snel bleek dat het probleem inderdaad kwam uit de ring waar de Dogo Argentino werd gekeurd. Blijkbaar was men het niet eens met de keuze van de keurmeester en vervolgens kwamen er messen te voorschijn en werden er traangasbommen gegooid."

Juist. Lijkt me erg prettig volk :ok: :N:
Bij de teckels moet ik het eerste mes of bommetje nog tegenkomen :smile: Maar goed, dat zijn van zichzelf al bijters die op nommer 1 in de ranglijst staan ;-)

Ik meen trouwens dat de honden uit het bovenstaande incident gediskwalificeerd zijn. Heel terecht.
Jullie hebben allemaal sateprikkers mee :pffff: :mrgreen:

Groetjes Els
Afbeelding
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

tja mensen shit happens, ook op hondenshows. De eigenaars bleven rustig zoals het hoort en voorkwamen zo wellicht erger
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

nanna je overdrijft wel een beetje in je reactie. Een ongeluk zit in een klein hoekje en zo te zien viel het allemaal wel mee.
Waar veel honden bij elkaar verzameld zijn, gebeurd wel eens wat, net zoals hier het geval was. :wink:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

inderdaad nanna. alle dogo eigenaren zijn criminelen omdat er op 1 show zo'n idioten iets doen met traangas etc! :blah:

ik heb trouwens geen geluid maar ik sta ervan te kijken hoe rustig ze het oplossen. erg knap, meestal beginnen mensen te gillen en slaan en dan eindigd het veel enger dan nu...

wel weer jammer dat er zoveel mensen omheen gaan hangen
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

het gekke met dogo`s is dat ze slecht met elkaar kunnen,sexe genoten tenminste, maar als je ze inzet in de zwijnejacht(waar ze nog voor ingezet worden in het buitenland :N: ) dan kunnen ze wel samenwerken :roll: .

die dogo`s zijn trouwens nog lang niet misselijk als ze aanvallen :roll: , ik zou er ook niet om staan te springen om daar met mijn hond te lopen, zeker niet als er niet beter wordt opgelet :eek:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Nanna schreef:
Van Duitse Staande weet ik het niet maar zo is Fangio bijna een oog kwijt geraakt.. en de aanvallende hond die mijn reu exact zo vast had als op het filmpje? een JR terrier de tweede keer was tijdens de ringtraining en toen was het een Leonberger :19: (toen had Fangio wel wat gaatjes) dus Nanna, ja het kan als een shock komen maar honden doen wel eens bijten :wink: vergeet ik bijna nog de Duitse Dog die heb greep op de Winner toen ik langsliep om naar de ring te gaan.. het zou eens zou fijn zijn als je je beperkt tot je eigen kleine honden wereldje waarin alles koek en ei is en eens stopt met die stemmingmakerij en dat gezoek naar berichten waarin je geen kans onbenut laat de rassen waar jij niets mee hebt omlaag te halen, dat zou jou nou eens sieren :wink:

Ik zie verder geen K*T honden op het filmpje :19: want in mijn wereld gebeurd er wel eens een ongelukje met honden.

Heb veel shows met Dogos meegemaakt en idd zit er wel eens een hufter tussen ja, meestal de werkhonden, en dat zijn deze jongens ook, niets alleen showexemplaren, pure werkhonden en dus ook met werkdrift, stress en opgefoktheid kan wel eens omslaan en de schade zal niet groot geweest zijn, de schammen op de witte vacht is heel normaal bij deze jongens aangezien ze nooit zonder krassen uit de jacht komen.

Vond het trouwens goed opgelost
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Nanna schreef:
cloris schreef:
Van Duitse Staande weet ik het niet maar zo is Fangio bijna een oog kwijt geraakt.. en de aanvallende hond die mijn reu exact zo vast had als op het filmpje? een JR terrier de tweede keer was tijdens de ringtraining en toen was het een Leonberger :19: (toen had Fangio wel wat gaatjes) dus Nanna, ja het kan als een shock komen maar honden doen wel eens bijten :wink: vergeet ik bijna nog de Duitse Dog die heb greep op de Winner toen ik langsliep om naar de ring te gaan
Leonberger, Dog, JR...waar zeg ik dat die nooit bijten?
Waarom moet dat er altijd meteen met de haren bijgesleept worden "ja, maar ZIJ doen het ook". Ja, dat is waar, zij kunnen ook bijten, álle honden kunnen bijten (met de teckel op 1), maar die zag ik niet op dit filmpje.
Mij viel gewoon filmpje op en ik vind een hond die zomaar uithaalt én vasthoudt een k*thond (zou er niet aan moeten denken daar met mijn honden langs te moeten lopen). Dat mág ik vinden. Daar mag een ander dan weer heel anders over denken, ieders goed recht.
:19:
Als jij het zo leest als jij nu aangeeft is het jammer Nanna, ik roep niet; Ja maar zij, ik reageer op jouw altijd eenzijdige berichtgeving met een bericht dat honden gewoon kunnen bijten ongeacht het ras
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Ik had ook gen geluid, alleen muziek.
Ik had het niet eens willen horen denk ik.

Ze bleven er idd erg rustig onder.
De hond die gebeten werd, deed niks terug, zo te zien.

Waar had de andere hond hem beet??
In zijn kop??
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Vervelend, maar idd, de mensen leken goed te handelen, geen paniek, schoppen, slaan, trekken oid, maar afwachten en op het juiste moment lossen. Ik vond het tevens opvallend, goed, dat de andere honden behoorlijk kalm bleven.

Vreemd trouwens dat deze hond dan een kuthond is, maar een hond die, zonder toezicht, over de hei crossed en dan konijntjes grijpt niet? :19:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:Nou ja, het zal allemaal wel. Mij zie je sowieso niet op zo'n show.

Effe een ooggetuigeverslag:

"Over een incident tijdens de World Dog Show in Buenos Aires, Argentinië, kregen we van een lezer een ooggetuigeverslag: ’Al op zaterdag 9 juli ging het gerucht dat er iets te gebeuren stond binnen de gelederen van de Dogo Argentino en de organisatie had extra bewakingspersoneel ingehuurd. Op het moment dat ik – omstreeks 11.10 uur – met mijn hond de ring in moest brak ineens de hel los. Langs de wand stegen opeens grote witte wolken op en er was een geschreeuw van jewelste, mensen vlogen alle kanten op. Ik dacht eerst nog dat er iets was gebeurd in de zin van een gesprongen buis met koelvloeistof, maar al snel bleek dat het probleem inderdaad kwam uit de ring waar de Dogo Argentino werd gekeurd. Blijkbaar was men het niet eens met de keuze van de keurmeester en vervolgens kwamen er messen te voorschijn en werden er traangasbommen gegooid."

Juist. Lijkt me erg prettig volk :ok: :N:
Bij de teckels moet ik het eerste mes of bommetje nog tegenkomen :smile: Maar goed, dat zijn van zichzelf al bijters die op nommer 1 in de ranglijst staan ;-)

Ik meen trouwens dat de honden uit het bovenstaande incident gediskwalificeerd zijn. Heel terecht.
Och, laten we nou niet doen alsof in het show wereldje van de 'lieve' hondjes alles zo ontzettend ideaal is. Zelfs ik als' showhondenleek' ken zat absurde verhalen van show/fok mensen en hun aanhang. Er komen dan wellicht geen messen aan te pas, maar netjes en beschaafd is anders.

~
Afbeelding
~
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:
Chione schreef: Vreemd trouwens dat deze hond dan een kuthond is, maar een hond die, zonder toezicht, over de hei crossed en dan konijntjes grijpt niet? :19:
Die mag JIJ dan weer een kuthond vinden ;-)
Neuj, ik vind niet zo snel een hond k*t. :wink:

~
Afbeelding
~
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik vind het zo apart hoe rustig die hond de andere hond grijpt. Dacht eerst dat het in slow motion was. Het is echt hap, vast en that's it. Is dat niet gek?

Ik ga dit jaar niet naar de clubmatch omdat ik er toch niet zoveel aan vind, het geen nut meer heeft, maar ook omdat de kans dat er een hap uit Bram genomen wordt redelijk aanwezig is. Ahum.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Chione schreef: Och, laten we nou niet doen alsof in het show wereldje van de 'lieve' hondjes alles zo ontzettend ideaal is. Zelfs ik als' showhondenleek' ken zat absurde verhalen van show/fok mensen en hun aanhang. Er komen dan wellicht geen messen aan te pas, maar netjes en beschaafd is anders.
De roddel en achterklap bedoel je? Die vind ik dan wel weer vermakelijk :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”