Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dogo valt aan
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ze reageren prima gelukkig, beter dan slaan en trekken
Ik vind persoonlijk ook dat die mensen veel te dicht op elkaar staan en lopen en dan krijg je dat soort shit.
Ik zou daar nooit zo tussen gaan staan en mijn hond ook nooit op een andere hond laten fixeren. Dat ze dit doen is logisch met al die spanning en allemaal honden van gelijke sexe. Maar je kunt daar in ieder geval rekening mee houden.

-
- Zeer actief
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Hahaha zo zat ik ook te kijken. Het was ons nooit gebeurdjidde schreef:Ik zag alle honden en zag meteen dat die ene aan zou vallen en warempelJaap* schreef:Ik wilde net zeggen, het is niet echt dat je het niet aan ziet komenjidde schreef:Die aanvalt loopt al continue alle honden te fixeren :N:

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
vind het wel een apart filmpje.. in de zin van dat ik kon zien welke hond zou gaan uitvallen, je zag deze hond al die ander in de gaten houden..
en ik vind niet zozeer de baas van de aanvallende hond verkeerd hoor.. die verwacht denk ook niet dat er vlak achterlangs een ander komt lopen, ik zag een andere passant op een pad erachter passeren, degene die nonchalant niet op de omgeving lettend zo voorbij hobbelt..zijn hond houd de ander ook in de gaten... niet lekker als het dan zo loopt in ieder geval..wel aan te zien komen..
en ik vind niet zozeer de baas van de aanvallende hond verkeerd hoor.. die verwacht denk ook niet dat er vlak achterlangs een ander komt lopen, ik zag een andere passant op een pad erachter passeren, degene die nonchalant niet op de omgeving lettend zo voorbij hobbelt..zijn hond houd de ander ook in de gaten... niet lekker als het dan zo loopt in ieder geval..wel aan te zien komen..
Laatst gewijzigd door blondie op 08 jul 2008 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
ik zie weinig honden zo in elkaar hangen.. oor vast (volgens mij) en verder niets.. (met niets bedoel ik dat er niet niets gebeurd, het is dat de bazen en omstanders beide honden stil houden) het is geen gevecht als zijnde we kijken wie de sterkste is.. meer van attack en beweeg je dan ben je een stuk vlees kwijt.. ik zie gelukkig dit soort gevechten/aanval of schermutseling niet in mijn omgeving..Nanna schreef:Zie jij al een paar Duitse Staande kortharen op een dergelijke manier in elkaar hangen danJaap* schreef:Hahaha zo zat ik ook te kijken. Het was ons nooit gebeurd![]()
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
erg k*t dat het gebeurt maar het is wel te verwachten met zulke bazen
maar ik vindt het erg mooi opgelost zo is er erg mooi gereageerd daar kunnen een heleboel mensen een puntje aan zuigen
mijn honden hebben gelukkig nog nooit gevochten maar ik heb wel bij een aantal gevechten geholpen en ik blijf ook zo rustig en zonder angst zo voorkom je een hoop schade en ellende 

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
-
- Zeer actief
Ik vind niet dat je er zo prat op moet gaan dat je honden niet vechten. Je weet dat ik je graag mag maar dat vind ik een slechte eigenschap van je. Wat als je zelf nu eens zielsveel zou houden van een hond die dat deed? Jij valt niet meteen op het type hond dat daar aanleg voor heeft dus dat is eigenlijk wel je mazzel. Je mag het niet zo veroordelen en er zo op neerkijken. Soms heb je gewoon de pech dat je je hart verkoopt aan een lastige hond. De tik, de brul en de ik accepteer het niet gaan je dan echt niet helpen.Nanna schreef:Zie jij al een paar Duitse Staande kortharen op een dergelijke manier in elkaar hangen danJaap* schreef:Hahaha zo zat ik ook te kijken. Het was ons nooit gebeurd![]()

Dus niet zo doen Nanna, dat is flauw!

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
Re: Dogo valt aan
waarom is het een k*thond?? volgens mij zit het bij die honden in het bloed daar kunnen hun niks aan doen, jij hebt een konijnen killer dat zit toch ook in haar bloed?? zoals als zwijnen bij de dogo, en dat ze niet zo goed tegen honden van hun eigen geslacht kunnen dat neemt een eigenaar voor liefNanna schreef:..op een show notabene.
Stomme eigenaar ook, die niet beter op zijn k*thond let.

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
- Zeer actief
Ik vind zelfs dat die eigenaar geen kutvent ismonky555 schreef:waarom is het een k*thond?? volgens mij zit het bij die honden in het bloed daar kunnen hun niks aan doen, jij hebt een konijnen killer dat zit toch ook in haar bloed?? zoals als zwijnen bij de dogo, en dat ze niet zo goed tegen honden van hun eigen geslacht kunnen dat neemt een eigenaar voor liefNanna schreef:..op een show notabene.
maar daar hoor je als eigenaar wel mee om te kunnen gaan dat kan deze vent niet zo goed kan je beter zeggen wat een k*tvent althans dat vindt ik
hij is de eigenaar hij is het probleem

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Jullie hebben allemaal sateprikkers meeNanna schreef:Nou ja, het zal allemaal wel. Mij zie je sowieso niet op zo'n show.
Effe een ooggetuigeverslag:
"Over een incident tijdens de World Dog Show in Buenos Aires, Argentinië, kregen we van een lezer een ooggetuigeverslag: ’Al op zaterdag 9 juli ging het gerucht dat er iets te gebeuren stond binnen de gelederen van de Dogo Argentino en de organisatie had extra bewakingspersoneel ingehuurd. Op het moment dat ik – omstreeks 11.10 uur – met mijn hond de ring in moest brak ineens de hel los. Langs de wand stegen opeens grote witte wolken op en er was een geschreeuw van jewelste, mensen vlogen alle kanten op. Ik dacht eerst nog dat er iets was gebeurd in de zin van een gesprongen buis met koelvloeistof, maar al snel bleek dat het probleem inderdaad kwam uit de ring waar de Dogo Argentino werd gekeurd. Blijkbaar was men het niet eens met de keuze van de keurmeester en vervolgens kwamen er messen te voorschijn en werden er traangasbommen gegooid."
Juist. Lijkt me erg prettig volk:N:
Bij de teckels moet ik het eerste mes of bommetje nog tegenkomenMaar goed, dat zijn van zichzelf al bijters die op nommer 1 in de ranglijst staan
Ik meen trouwens dat de honden uit het bovenstaande incident gediskwalificeerd zijn. Heel terecht.

Groetjes Els
nanna je overdrijft wel een beetje in je reactie. Een ongeluk zit in een klein hoekje en zo te zien viel het allemaal wel mee.Nanna schreef:..op een show notabene.
Waar veel honden bij elkaar verzameld zijn, gebeurd wel eens wat, net zoals hier het geval was.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
inderdaad nanna. alle dogo eigenaren zijn criminelen omdat er op 1 show zo'n idioten iets doen met traangas etc!
ik heb trouwens geen geluid maar ik sta ervan te kijken hoe rustig ze het oplossen. erg knap, meestal beginnen mensen te gillen en slaan en dan eindigd het veel enger dan nu...
wel weer jammer dat er zoveel mensen omheen gaan hangen

ik heb trouwens geen geluid maar ik sta ervan te kijken hoe rustig ze het oplossen. erg knap, meestal beginnen mensen te gillen en slaan en dan eindigd het veel enger dan nu...
wel weer jammer dat er zoveel mensen omheen gaan hangen

-
- Zeer actief
het gekke met dogo`s is dat ze slecht met elkaar kunnen,sexe genoten tenminste, maar als je ze inzet in de zwijnejacht(waar ze nog voor ingezet worden in het buitenland :N: ) dan kunnen ze wel samenwerken
.
die dogo`s zijn trouwens nog lang niet misselijk als ze aanvallen
, ik zou er ook niet om staan te springen om daar met mijn hond te lopen, zeker niet als er niet beter wordt opgelet 

die dogo`s zijn trouwens nog lang niet misselijk als ze aanvallen

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Van Duitse Staande weet ik het niet maar zo is Fangio bijna een oog kwijt geraakt.. en de aanvallende hond die mijn reu exact zo vast had als op het filmpje? een JR terrier de tweede keer was tijdens de ringtraining en toen was het een LeonbergerNanna schreef:Zie jij al een paar Duitse Staande kortharen op een dergelijke manier in elkaar hangen danJaap* schreef:Hahaha zo zat ik ook te kijken. Het was ons nooit gebeurd![]()

Ik zie verder geen K*T honden op het filmpje

Heb veel shows met Dogos meegemaakt en idd zit er wel eens een hufter tussen ja, meestal de werkhonden, en dat zijn deze jongens ook, niets alleen showexemplaren, pure werkhonden en dus ook met werkdrift, stress en opgefoktheid kan wel eens omslaan en de schade zal niet groot geweest zijn, de schammen op de witte vacht is heel normaal bij deze jongens aangezien ze nooit zonder krassen uit de jacht komen.
Vond het trouwens goed opgelost

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Als jij het zo leest als jij nu aangeeft is het jammer Nanna, ik roep niet; Ja maar zij, ik reageer op jouw altijd eenzijdige berichtgeving met een bericht dat honden gewoon kunnen bijten ongeacht het rasNanna schreef:Leonberger, Dog, JR...waar zeg ik dat die nooit bijten?cloris schreef:
Van Duitse Staande weet ik het niet maar zo is Fangio bijna een oog kwijt geraakt.. en de aanvallende hond die mijn reu exact zo vast had als op het filmpje? een JR terrier de tweede keer was tijdens de ringtraining en toen was het een Leonberger(toen had Fangio wel wat gaatjes) dus Nanna, ja het kan als een shock komen maar honden doen wel eens bijten
vergeet ik bijna nog de Duitse Dog die heb greep op de Winner toen ik langsliep om naar de ring te gaan
Waarom moet dat er altijd meteen met de haren bijgesleept worden "ja, maar ZIJ doen het ook". Ja, dat is waar, zij kunnen ook bijten, álle honden kunnen bijten (met de teckel op 1), maar die zag ik niet op dit filmpje.
Mij viel gewoon filmpje op en ik vind een hond die zomaar uithaalt én vasthoudt een k*thond (zou er niet aan moeten denken daar met mijn honden langs te moeten lopen). Dat mág ik vinden. Daar mag een ander dan weer heel anders over denken, ieders goed recht.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- Chione
- Zeer actief
Vervelend, maar idd, de mensen leken goed te handelen, geen paniek, schoppen, slaan, trekken oid, maar afwachten en op het juiste moment lossen. Ik vond het tevens opvallend, goed, dat de andere honden behoorlijk kalm bleven.
Vreemd trouwens dat deze hond dan een kuthond is, maar een hond die, zonder toezicht, over de hei crossed en dan konijntjes grijpt niet?
Vreemd trouwens dat deze hond dan een kuthond is, maar een hond die, zonder toezicht, over de hei crossed en dan konijntjes grijpt niet?

~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Och, laten we nou niet doen alsof in het show wereldje van de 'lieve' hondjes alles zo ontzettend ideaal is. Zelfs ik als' showhondenleek' ken zat absurde verhalen van show/fok mensen en hun aanhang. Er komen dan wellicht geen messen aan te pas, maar netjes en beschaafd is anders.Nanna schreef:Nou ja, het zal allemaal wel. Mij zie je sowieso niet op zo'n show.
Effe een ooggetuigeverslag:
"Over een incident tijdens de World Dog Show in Buenos Aires, Argentinië, kregen we van een lezer een ooggetuigeverslag: ’Al op zaterdag 9 juli ging het gerucht dat er iets te gebeuren stond binnen de gelederen van de Dogo Argentino en de organisatie had extra bewakingspersoneel ingehuurd. Op het moment dat ik – omstreeks 11.10 uur – met mijn hond de ring in moest brak ineens de hel los. Langs de wand stegen opeens grote witte wolken op en er was een geschreeuw van jewelste, mensen vlogen alle kanten op. Ik dacht eerst nog dat er iets was gebeurd in de zin van een gesprongen buis met koelvloeistof, maar al snel bleek dat het probleem inderdaad kwam uit de ring waar de Dogo Argentino werd gekeurd. Blijkbaar was men het niet eens met de keuze van de keurmeester en vervolgens kwamen er messen te voorschijn en werden er traangasbommen gegooid."
Juist. Lijkt me erg prettig volk:N:
Bij de teckels moet ik het eerste mes of bommetje nog tegenkomenMaar goed, dat zijn van zichzelf al bijters die op nommer 1 in de ranglijst staan
Ik meen trouwens dat de honden uit het bovenstaande incident gediskwalificeerd zijn. Heel terecht.
~

~
~

~
- Chione
- Zeer actief
Neuj, ik vind niet zo snel een hond k*t.Nanna schreef:Die mag JIJ dan weer een kuthond vindenChione schreef: Vreemd trouwens dat deze hond dan een kuthond is, maar een hond die, zonder toezicht, over de hei crossed en dan konijntjes grijpt niet?

~

~
~

~
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik vind het zo apart hoe rustig die hond de andere hond grijpt. Dacht eerst dat het in slow motion was. Het is echt hap, vast en that's it. Is dat niet gek?
Ik ga dit jaar niet naar de clubmatch omdat ik er toch niet zoveel aan vind, het geen nut meer heeft, maar ook omdat de kans dat er een hap uit Bram genomen wordt redelijk aanwezig is. Ahum.
Ik ga dit jaar niet naar de clubmatch omdat ik er toch niet zoveel aan vind, het geen nut meer heeft, maar ook omdat de kans dat er een hap uit Bram genomen wordt redelijk aanwezig is. Ahum.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
De roddel en achterklap bedoel je? Die vind ik dan wel weer vermakelijkChione schreef: Och, laten we nou niet doen alsof in het show wereldje van de 'lieve' hondjes alles zo ontzettend ideaal is. Zelfs ik als' showhondenleek' ken zat absurde verhalen van show/fok mensen en hun aanhang. Er komen dan wellicht geen messen aan te pas, maar netjes en beschaafd is anders.

Linda, Izzie en Bram