En wanneer is iemand dat dan?
En wat maakt iemand een goed hondenbaasje?
Dagelijks uren met de hond wandelen, of zou een hond ook tevreden zijn met 3 blokjes om? Of vele cursussen doen, of juist geen cursussen?
Wat denken jullie

Moderator: moderatorteam
Ik ookSita schreef:Hier sluit ik mij volledig bij aan.jacq1970 schreef:De perfecte hondenbaas bestaat niet want niemand is perfect, je kan alleen zo goed mogelijk je best doen.
Je komt aardig in de buurt als je kan inspelen op wat jouw hond nodig heeft.
precies. Zo ken ik er ook wel die veel met hun hond ondernemen e.d. maar wel de hond in elkaar rossen als die niet ala minuut doet wat er gevraagd wordt. Tsja, dan is het natuurlijk leuk dat je zoveel doet als hond maar als je constant in angst moet zitten of je wel of niet in elkaar gebeukt gaat worden....Caro. schreef:Ik ookSita schreef:Hier sluit ik mij volledig bij aan.jacq1970 schreef:De perfecte hondenbaas bestaat niet want niemand is perfect, je kan alleen zo goed mogelijk je best doen.
Je komt aardig in de buurt als je kan inspelen op wat jouw hond nodig heeft.![]()
Ik ken iemand die heel veel met de hond doet, maar buiten dat vind ik het helemaal geen fijne hondenbaasDus dat zegt lang niet alles.
Ik vind eigenlijk dat je heel goed over de perfecte hondenbaas kunt spreken. Perfect in de zin dat je hond niet anders zou willen, dat ie alles krijgt wat ie wil, elke dag weer, uur na uur.jacq1970 schreef:De perfecte hondenbaas bestaat niet want niemand is perfect, je kan alleen zo goed mogelijk je best doen.
Eentonig maar ik sluit me er ook bij aan.Muk schreef:Ik ook.Sita schreef:Hier sluit ik mij volledig bij aan.jacq1970 schreef:De perfecte hondenbaas bestaat niet want niemand is perfect, je kan alleen zo goed mogelijk je best doen.
Precies! Zorg er vooral ook voor dat je geniet van je honden en dat zij van jou kunnen genieten (omdat jij diegene bent die er voor zorgt dat ze best een leuk leven hebbenInge O schreef:een perfecte hondenbaas bestaat misschien niet, maar dat vind ik helemaal niet erg, ik vind dit ook niet iets waar je persé bewust zou moeten naar streven.
gelukkig zijn met je hondjes, regelmatig vanalles met ze ondernemen, ze persoonlijke aandacht geven en knuffels (voor wie dat wil), hun natje en droogje op tijd en dat benadert voor mij al behoorlijk de perfectie. te perfect willen zijn brengt automatisch weer andere nadelen met zich mee.
ben ik helemaal met je eens. Het is altijd leuk om iets te leren waardoor je "beter" voor je hond kan zijn... het is altijd mogelijk om te leren wat je hond nog meer leuk vind of wat goed voor de hond is.billy schreef:Ik zou geen perfecte hondenbaas willen zijn :N:
Want dat zou betekenen dat ik denk dat ik alles perfect doe en mijn honden de meest gelukkige van de wereld zijn en ik niet meer opensta voor andere misschien leukere dingen.![]()
Groetjes Els
Ik ook.Sita schreef:Hier sluit ik mij volledig bij aan.jacq1970 schreef:De perfecte hondenbaas bestaat niet want niemand is perfect, je kan alleen zo goed mogelijk je best doen.