Met Kaiou zou ik elke dag wel kunnen trainen. En dat doe ik eigenlijk ook wel. Woensdagavond bij een vereniging GG en Flyball, zaterdag bij een andere vereniging nog GG. En verder ben ik 'verplicht' om bij elke wandeling constant te trainen/bij te sturen, anders is hij vrijwel onhandelbaar (een formidabele jachtdrift voor alles wat er ook maar beweegt die zijn vorige eigenaars niet in toom hebben kunnen/willen krijgen). Hij vindt het fantastisch om 'leuke dingen met de baas' te doen. Hij zou het wel snel saai gaan vinden om bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar op het zelfde trainingsveld de zelfde dingen te doen, dus geen 2 aaneengesloten dagen de zelfde training op dezelfde lokatie, maar met een tussentijd van een paar dagen is het weer fantastisch!
Wanneer je hond het dus leuk vindt om 2 keer per week het 'spelletje' behendigheid te doen, is er niets mis met 2x trainen. Het moet natuurlijk geen 'heilig moeten' worden, alle training zou voor hond toch een 'leuk spel met baas' moeten zijn

.
Ik zou het dus gewoon gaan proberen, je hebt gauw genoeg in de gaten wanneer je hond er geen klap aan vindt om 'altijd weer' op dat trainingsveld te zijn.