Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoevaak behendigheid trainen?

Moderator: moderatorteam

Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Hoevaak behendigheid trainen?

Ongelezen bericht door Carma »

Hoevaak trainen jullie met je hond behendigheid? En is dit dan training met een instructeur, of ook "thuistraining"? Vinden de trainingen altijd op dezelfde plek plaats?
Ik zit er aan te denken om volgend seizoen 2x per week te gaan trainen, maar ik twijfel heel erg omdat ik ook nog 1 x per week G&G wil blijven doen. Zou dit teveel worden? Luka is een zeer werklustige hond die de trainingen heel erg leuk vindt om te doen, maar dit wil ik ook graag zo houden. Ik wil hem ook niet "overtrainen". Graag jullie advies hierover :wink:
Afbeelding
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

ik train zelf maar 1 keer in de week met toby.
en straks wil ik op de paaltjes gaan trainen maar hij moet eerst helemaal herstellen
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

train 1 tot 2 keer per week.
Omdat ik ook tegelijk les geef en 2 honden heb is het eigenlijk niet veel wat ik kan oefenen. Ben nu aan het kijken om zo 1 a 2 keer per maand ergens priveles te gaan nemen met beide.
Thuis heb ik in het begin van aanleren toestellen wel de paaltjes geoefend maar verder niets
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Met Kaiou zou ik elke dag wel kunnen trainen. En dat doe ik eigenlijk ook wel. Woensdagavond bij een vereniging GG en Flyball, zaterdag bij een andere vereniging nog GG. En verder ben ik 'verplicht' om bij elke wandeling constant te trainen/bij te sturen, anders is hij vrijwel onhandelbaar (een formidabele jachtdrift voor alles wat er ook maar beweegt die zijn vorige eigenaars niet in toom hebben kunnen/willen krijgen). Hij vindt het fantastisch om 'leuke dingen met de baas' te doen. Hij zou het wel snel saai gaan vinden om bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar op het zelfde trainingsveld de zelfde dingen te doen, dus geen 2 aaneengesloten dagen de zelfde training op dezelfde lokatie, maar met een tussentijd van een paar dagen is het weer fantastisch!
Wanneer je hond het dus leuk vindt om 2 keer per week het 'spelletje' behendigheid te doen, is er niets mis met 2x trainen. Het moet natuurlijk geen 'heilig moeten' worden, alle training zou voor hond toch een 'leuk spel met baas' moeten zijn :wink:.
Ik zou het dus gewoon gaan proberen, je hebt gauw genoeg in de gaten wanneer je hond er geen klap aan vindt om 'altijd weer' op dat trainingsveld te zijn.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Met Daan train ik op dit moment 2 keer per week. Op dinsdag gewone behendigheidstraining en op woensdag raakvlakken en paaltjes. Na de zomer gaan we op woensdag verder met lijnen en bochten (als het goed is). Daan geniet heel erg van het trainen en gaat altijd blij het veld op. Gisteren had hij een beetje een dipje maar liep toch nog erg goed. ben benieuwd hoe hij vanavond loopt.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik train één keer met Jip op de hondenschool en dan nog ong. 2 keer per week thuis. Ik zou wel twee keer in de week op een hondenschool willen trainen maar dat is nu even niet haalbaar helaas...
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Ik denk best dat dat kan. Luka is een jonge werklustige hond. Lukt het niet dat je denkt dat hij het toch niet aan kan dan kun je het altijd nog terug draaien. Hier worden de honden ook drie keer per week getraint

maandag van 19:00 tot 22:00 Appel en manwerk

Woensdag van 19:00 tot 22:00 Appel en manwerk

Zaterdags van 9:00 tot ong 16:00 Speuren Appel en manwerk.

En dan is Xavier ook nog in training voor zijn UV. Omdat Xavier nu volle bak draait om het moment hou ik wel rekening met de wandelingen dat die niet te zijn. Dat hij wel aan zijn rust komt
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Dat redt Luka prima hoor, drie keer per week. Met Bram train ik ook drie keer per week. Een keer in de week GG, een keer agility op een hondenschool en een keer agility prive les of voor mezelf trainen (met eigen toestellen). Plus nog een paar keer per week wat zelf clickeren. Ik zorg wel altijd voor voldoende rust op de trainingsdagen, maar ik denk dat dit bij Luka nog weer minder belangrijk is dan bij Bram.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Ik train één keer per week. Dit is meer door tijdgebrek dan voor de hond. Ik geef ook één avond per week les, en 3 avonden hondenschool gaat niet lukken helaas.
Met Rakker heb ik een tijd 2x per week getraind (GG & behendigheid) en die ging daar juist beter door werken.
Met Jessy wil ik ook nog een keer GG gaan doen en Doggydance, maar helaas geen tijd voor momenteel, maar denk dat zij daar absoliut geen probleem mee heeft.
Gewoon op je hond letten, als je merkt dat het teveel wordt, gewoon wat minderen.
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga het volgend seizoen maar gewoon proberen om 3x per week te trainen (1x G&G en 2x behendigheid).
Ik heb er zin in! :cheer:
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Leane schreef:En dan is Xavier ook nog in training voor zijn UV. Omdat Xavier nu volle bak draait om het moment hou ik wel rekening met de wandelingen dat die niet te zijn. Dat hij wel aan zijn rust komt
Die neem ik mee :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Waar train je eigenlijk agility?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Carma
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Waar train je eigenlijk agility?
Mijn eerste seizoen heb ik getraind bij Zoys in Amersfoort. Dit beviel heel goed, alleen vielen de gevorderden-trainingen tegelijk met de G&G lessen. Aangezien ik erg graag G&G wilde doen bij Zoys, was ik genoodzaakt ergens anders behendigheid te gaan trainen. Ik ben toen terecht gekomen vij KC Neder Veluwe in Lunteren. Een erg leuke trainer met goede adviezen en gezellige lessen, alleen het terrein is erg klein en de materialen van mindere kwaliteit. Ik wil dus dan ook graag weer in Amersfoort gaan trainen, gezien mijn wedstrijdambities, maar blijf daarbij wrs volgend seizoen ook nog in Lunteren trainen. (vandaar die twee keer per week :wink: )
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”