Ben is een behoorlijk gespierde labrador, en is ook een behoorlijk pittige labrador, heeft dat een verband met elkaar ( Hoeveelheid testosteron?? )
of staat dit compleet los van elkaar?
Daar ben ik nou wel eens nieuwsgierig naar

Moderator: moderatorteam
Precies dat bedoel ikJaap* schreef:Ik denk dat Aimee bedoeld dat meer testosteron eventueel zou leiden tot meer spiervorming, testosteron als anabole steroiden als het ware.
Ik weet het niet, maar het lijkt mij ver gezocht. Persoonlijk zou ik concluderen dat het hooguit tot een grote bek en vetzucht zou leiden![]()
Ik zou Ben op de één of andere manier eerder van een kleine kortsluiting in de bedrading of van een bijzonder groot ego verdenken geloof ik
Dat zou ik niet durven zeggen, maar onze Bennie is ook nogal gespierd en fel.Aimee schreef:Precies dat bedoel ikJaap* schreef:Ik denk dat Aimee bedoeld dat meer testosteron eventueel zou leiden tot meer spiervorming, testosteron als anabole steroiden als het ware.
Ik weet het niet, maar het lijkt mij ver gezocht. Persoonlijk zou ik concluderen dat het hooguit tot een grote bek en vetzucht zou leiden![]()
Ik zou Ben op de één of andere manier eerder van een kleine kortsluiting in de bedrading of van een bijzonder groot ego verdenken geloof ik![]()
![]()
Ik bedoel daar verder ook niet mee dat het zo is als je hond fel is, dat hij dan goed bespierd moet zijn en andersom, maar ik vraag me wel af of er niet een relatie ligt tussen die twee.
Ik kan me voorstellen dat je als je gespierd bent ook eerder wint bij stoeien/vechten en dat dat ook weer gevolgen heeft voor je gedrag. Ik denk dus wel dat er een relatie is tussen hormonen, bespiering en gedrag.Aimee schreef:Precies dat bedoel ikJaap* schreef:Ik denk dat Aimee bedoeld dat meer testosteron eventueel zou leiden tot meer spiervorming, testosteron als anabole steroiden als het ware.
Ik zou Ben op de één of andere manier eerder van een kleine kortsluiting in de bedrading of van een bijzonder groot ego verdenken geloof ik![]()
![]()
Ik bedoel daar verder ook niet mee dat het zo is als je hond fel is, dat hij dan goed bespierd moet zijn en andersom, maar ik vraag me wel af of er niet een relatie ligt tussen die twee.
bespiering bij MENSEN leidt veelal tot macho gedrag, dieren hebben die arrogantie totaal niet. Dat is mijn mening daarover.Aimee schreef:En waarom niet?sundancekid schreef:Leuke vraag, maar bespiering en karakter hebben met elkaar niets te maken hoor( wel handig om dat ook even te onderbouwen )
het gaat om de hond,niet om jou.Pak-de-bal schreef:het is wel degelijk beinvloedbaar,
want een grote gespierde labrador komt zéker meer dominanter over (als tegenligger,)
dan een kleine , mooie slanke .
Met labs zie je ècht het verschil wel, maar ook met Duitse Herders,
het is niet voor niets , dat ik schreef bij die aanval op Bauke :
die... gróte Duitse Herder ..... hij was ook heel groot en gespierd dus
Een kleinere maat ben ik altijd veel meer ontspannener bij., welk groot ras dan ook.
heel gek maar ik kom dat soort weinig of nooit tegenPak-de-bal schreef:dan zeg ik , ja, het is zoeefje+huig schreef:het gaat om de hond,niet om jou.
![]()
9 van de 10 keer komt dat inderdaad zo uit.
een fors gespierde labrador-reu is het meestal; ik ben de baas
Pak-de-bal schreef:het is wel degelijk beinvloedbaar,
want een grote gespierde labrador komt zéker meer dominanter over (als tegenligger,)
Een kleinere maat ben ik altijd veel meer ontspannener bij., welk groot ras dan ook.
ohhhhhhh dan valt het best mee... ik heb een kleine gespierde mechelaar... daar ben je dan dus niet bang voor?Pak-de-bal schreef:het is wel degelijk beinvloedbaar,
moet eerlijk zeggen dat zijn kop niet ècht klein overkomt , hoorAimee schreef:Pak-de-bal schreef:het is wel degelijk beinvloedbaar,
Een kleinere maat ben ik altijd veel meer ontspannener bij., welk groot ras dan ook.Hoe verklaar jij dan Ben zijn gedrag, hij is klein en gespierd