Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Betere band?
Moderator: moderatorteam
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Betere band?
Vindt het moeilijk om een juiste titel te verzinnen. Maar ik zie op veel foto's van forumhonden dat de roedels bestaande uit 2 of meer honden allemaal zo gezellig dichtbij/op elkaar liggen. Wieke en Timo liggen eigenlijk nooit dicht bij elkaar of tegen elkaar aan, ik heb het gevoel dat ze graag hun eigen ruimte hebben. Als Wieke bijvoorbeeld in de mand ligt dan zoekt Timo wel een ander plekkie en andersom.
Hebben de honden die wel graag dicht bij elkaar liggen nou een betere band met elkaar of kan je dit helemaal niet zo stellen?
Hebben de honden die wel graag dicht bij elkaar liggen nou een betere band met elkaar of kan je dit helemaal niet zo stellen?
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Mijn 2 dames hebben ook heel duidelijk hun eigen persoonlijke ruimte, ze zullen nooit bij elkaar of tegen elkaar aan gaan liggen. Als 1 van de 2 wegvalt zal de ander er geen traan om laten denk ik zo.
Toen Ivan wegviel die een hele goede relatie met Kira had kon ik ook niet merken dat ze hem miste. Ze ging gewoon verder met de orde van de dag.
Toen Ivan wegviel die een hele goede relatie met Kira had kon ik ook niet merken dat ze hem miste. Ze ging gewoon verder met de orde van de dag.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
monky en sara zijn 1lingen, soms mag amy ff bij monky liggen maar niet te vaak
amy en iza liggen wel vaak bij elkaar erg lief moet ik zeggen maar of dat ze een betere band hebben?
als iza een potje kan knokken met amy doet ze het ook
monky en amy hebben wel een hechte band je merkt gewoon dat ze elkaar voledig vertrouwen en dat ze elkaar heel goed kennen maar dat zal wel komen omdat hun samen een heleboel hebben mee gemaakt

amy en iza liggen wel vaak bij elkaar erg lief moet ik zeggen maar of dat ze een betere band hebben?
als iza een potje kan knokken met amy doet ze het ook

monky en amy hebben wel een hechte band je merkt gewoon dat ze elkaar voledig vertrouwen en dat ze elkaar heel goed kennen maar dat zal wel komen omdat hun samen een heleboel hebben mee gemaakt

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Mijn honden hangen wel altijd op elkaar en hun band is prima.
Wel is Rio de ''hanger'' die aan iedereen geplakt zit.
Orson hing in de regel niet op hem maar liet zich wel behangen door hem.
Zelfs Micron heeft af en toe het hoofd van Rio op zich
Ik denk dat het ook een beetje van het karakter van de honden afhangt en of ze daaarvan gediend zijn niet per definitie van hun band
Wel is Rio de ''hanger'' die aan iedereen geplakt zit.
Orson hing in de regel niet op hem maar liet zich wel behangen door hem.
Zelfs Micron heeft af en toe het hoofd van Rio op zich

Ik denk dat het ook een beetje van het karakter van de honden afhangt en of ze daaarvan gediend zijn niet per definitie van hun band

- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Zes honden en de samenstelling van een bij elkaar liggend groepje wisselt per dutje zeg maar, maar er wordt inderdaad wel erg veel tegen of op elkaar gelegen (en dan het liefst in een mandje dat eigenlijk nog niet eens groot genoeg is voor 1 bulletje
).
Mijn oudste reu ligt meestal wel alleen. Hij is ook de enige die alleen gewoond heeft (bijna twee jaar). De rest is in een groep van meer dan twee honden opgegroeid.
Mijn roedeltje is wel stabiel, er zijn geen rangordeschermutstelingen en de verstandhoudingen zijn oke. Iedereen speelt met iedereen en ´ruzie´ maken kan ook met iedereen
.
Misschien is het inherent aan de honden uit rasgroep 9 (gezelschapsras) om bij elkaar te liggen
. Zo werd de rasgroep namelijk een keer op mijn KK1 cursus getypeerd: dit zijn de hondjes die je altijd op een kluitje ziet liggen
. Maar erg waarheidsgetrouw acht ik dit toch niet.

Mijn oudste reu ligt meestal wel alleen. Hij is ook de enige die alleen gewoond heeft (bijna twee jaar). De rest is in een groep van meer dan twee honden opgegroeid.
Mijn roedeltje is wel stabiel, er zijn geen rangordeschermutstelingen en de verstandhoudingen zijn oke. Iedereen speelt met iedereen en ´ruzie´ maken kan ook met iedereen

Misschien is het inherent aan de honden uit rasgroep 9 (gezelschapsras) om bij elkaar te liggen

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Mijn honden liggen nooit bij elkaar. Gizmo vind dat niks , die heeft echt wat meer persoonlijke ruimte nodig. Als ze buiten in de zon liggen willen ze wel eens wat dichter naar elkaar toe gaan liggen maar samen op 1 kussen of samen in de mand, nee...
Toch hebben ze wel degelijk een band samen ! Als ze iets spannend vinden zie ik dat ze elkaar opzoeken voor steun en ze zijn wel graag samen, zoeken elkaar wel altijd op. Ik vind het zelf wel soms jammer dat ze niet zo close zijn dat ze bij elkaar gaan liggen maar zij hebben daar typisch geen behoefte aan...
Toch hebben ze wel degelijk een band samen ! Als ze iets spannend vinden zie ik dat ze elkaar opzoeken voor steun en ze zijn wel graag samen, zoeken elkaar wel altijd op. Ik vind het zelf wel soms jammer dat ze niet zo close zijn dat ze bij elkaar gaan liggen maar zij hebben daar typisch geen behoefte aan...
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Mijn keeshonden liggen nooit bij elkaar, als pups van een aantal weken gaan ze meestal al apart van elkaar liggen, dan heb ik het wel over de grote keeshonden. De chihuahua's liggen hier als een knoedeltje op en bij elkaar, die zoeken elkaar wel op. Als pupjes liggen die ook gezellig hun hele puppentijd bij elkaar. Ik denk dat het gewoon in het ras zit.
- Moos
- Zeer actief
Volgens mij ligt het er voornamelijk aan of een van de honden, of beiden, erg van het contactliggen zijn.
Zijn ze dat, dan moet de band wel goed zijn lijkt me om dus contact te liggen. Maar als ze het niet doen zegt dat denk ik eerder iets over de persoonlijke zone van de hond(en) dan over hoe sterk de band is.
Vera en Saar liggen tegen elkaar aan als het uitkomt, maar ze gaan niet bewust tegen elkaar aan liggen volgens mij. Soms is het zo, vinden ze prima, soms niet, vinden ze ook prima. Zo lagen ze vanochtend tegen elkaar aan gepropt lekker te kluiven in de mand, maar ze kluiven net zo makkelijk allebei aan een andere kant van de kamer.
Ze liggen wel heel vaak bij elkaar in de buurt.
Saar en Moos waren ook zo.
(Vera zoekt Saar wel bewuster op om bij te gaan liggen, maar dat is echt puppen gedrag volgens mij. Saar deed dat als pup ook bij Moos.)
Zijn ze dat, dan moet de band wel goed zijn lijkt me om dus contact te liggen. Maar als ze het niet doen zegt dat denk ik eerder iets over de persoonlijke zone van de hond(en) dan over hoe sterk de band is.
Vera en Saar liggen tegen elkaar aan als het uitkomt, maar ze gaan niet bewust tegen elkaar aan liggen volgens mij. Soms is het zo, vinden ze prima, soms niet, vinden ze ook prima. Zo lagen ze vanochtend tegen elkaar aan gepropt lekker te kluiven in de mand, maar ze kluiven net zo makkelijk allebei aan een andere kant van de kamer.
Ze liggen wel heel vaak bij elkaar in de buurt.
Saar en Moos waren ook zo.
(Vera zoekt Saar wel bewuster op om bij te gaan liggen, maar dat is echt puppen gedrag volgens mij. Saar deed dat als pup ook bij Moos.)

- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier liggen ze ook nooit bij elkaar. De laatste tijd is dit een paar keer voorgekomen (Spriet en Tibbie samen) maar normaal liggen ze altijd op een ander kussen, terwijl Gunda en Tibbie wel gewoon lekker samen spelen als ze los zijn (Tibbie moet niks van andere honden weten, alleen Gunda & Spriet vindt ze ok)
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
ik denk niet dat die honden nou een betere band hebben , hier lagen zelfs Blow en Naqui samen . Die twee waren altijd aan het vechten , en toch lagen ze vaak samen tegen elkaar aan op de bank , gewoon lekker warm denk ik.
Hier ligt trouwens alles samen , behalve het opperhoofd
Hier ligt trouwens alles samen , behalve het opperhoofd

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Border collie, markiesje, wocker
- Aantal honden: 5
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Een goede band tussen reu Bill en teef Silka is er zeer zeker; ze spelen veel, doen dingen echt samen (zoals waken
) en er is nooit mot maar op elkaar liggen: nou nee...
Ze liggen wel redelijke bij elkaar in de buurt (samen op de bank maar wel ieder aan een kant) of iig zowat altijd in dezelfde ruimte, maar het zijn geen plakkers.
Ze 'plakken' overigens wel met mij.

Ze liggen wel redelijke bij elkaar in de buurt (samen op de bank maar wel ieder aan een kant) of iig zowat altijd in dezelfde ruimte, maar het zijn geen plakkers.
Ze 'plakken' overigens wel met mij.

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Denk dat 't gewoon de aard van die hond is.
Teun zal meestal wel iemand zoeken om lekker bij te kruipen. Aura is goed Pien ook. Kaatje zal hij niet zelf bij gaan liggen wel om te spelen maar geen contact ligen.
Pien laat alleen maar Teun toe, heel soms s'nachts als 't niet anders kan mag Kaat tegen haar aan liggen.
Aura laat 't toe van Teun maar ligt 't liefst alleen op haar rug op de bank.
En ja ik ben ook favo om op tegen en naast te liggen
Ik zoek er zelf niet eens en uit
Alhoewel zonder Teun slaap ik veeeeeeeeeel moeilijker in
Teun zal meestal wel iemand zoeken om lekker bij te kruipen. Aura is goed Pien ook. Kaatje zal hij niet zelf bij gaan liggen wel om te spelen maar geen contact ligen.
Pien laat alleen maar Teun toe, heel soms s'nachts als 't niet anders kan mag Kaat tegen haar aan liggen.
Aura laat 't toe van Teun maar ligt 't liefst alleen op haar rug op de bank.
En ja ik ben ook favo om op tegen en naast te liggen

Alhoewel zonder Teun slaap ik veeeeeeeeeel moeilijker in

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
frederick ligt het liefst bovenop georgette, die vindt dat tot op zekere hoogte goed.
Andersom gaat ze niet bij frederick liggen.
Diesel, de golden doet niet mee , die heeft hier een status aparte, die bemoeit zich totaal niet met de rest van de roedel.
Frederick en georgette zijn wel echt dikke maatjes, maar georgette is dikke maatjes met elke hond.
Andersom gaat ze niet bij frederick liggen.
Diesel, de golden doet niet mee , die heeft hier een status aparte, die bemoeit zich totaal niet met de rest van de roedel.
Frederick en georgette zijn wel echt dikke maatjes, maar georgette is dikke maatjes met elke hond.
- mandyy
- Vaste gebruiker
Balou probeert altijd wel te spelen en aandacht te trekken van Bratis, maar die moet er niks van hebben.
Balou slaapt dan ook gewoon los in de huiskamer/gang/keuken en Bratis bij mij op de slaapkamer in de bench.
Verder liggen ze wel eens bij elkaar, maar nooit echt close, Balou gaat er ook áltijd achter liggen.
Bratis is gewoon een arrogantje

Balou slaapt dan ook gewoon los in de huiskamer/gang/keuken en Bratis bij mij op de slaapkamer in de bench.
Verder liggen ze wel eens bij elkaar, maar nooit echt close, Balou gaat er ook áltijd achter liggen.
Bratis is gewoon een arrogantje

-
- Zeer actief
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Re: Betere band?
Ik denk dat het zo lijkt omdat mensen het leuk vinden dat op de plaat te zetten. Een foto van twee honden die twee meter uit elkaar liggen, is een stuk minder schattigFrenkie schreef:Maar ik zie op veel foto's van forumhonden dat de roedels bestaande uit 2 of meer honden allemaal zo gezellig dichtbij/op elkaar liggen.

Linda, Izzie en Bram
- Frenkie
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Betere band?
Zoek stok! schreef:Ik denk dat het zo lijkt omdat mensen het leuk vinden dat op de plaat te zetten. Een foto van twee honden die twee meter uit elkaar liggen, is een stuk minder schattigFrenkie schreef:Maar ik zie op veel foto's van forumhonden dat de roedels bestaande uit 2 of meer honden allemaal zo gezellig dichtbij/op elkaar liggen.

Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
bij mij zie ik er bijna nooit maar 1 ze plakken altijd aan elkaar eigelijk van dag 1 af al
Happy bemoederde Ruby heel erg en dat is nooit voor bij gegaan Ruby is nu een pup van ruim 4 jaar
ik heb ook nog nooi honden gehad die zo in elkaar hingen
de band was meestal wel goed maar denk maar niet dat pekinezen tegen een soort genoot gaan liggen no way maar toch waren ook hun banden goed
maar zo close als deze 2 nu
ben er ook bijna zeker van dat als Happy er niet meer zou zijn dat ruby echt een nieuw maatje moet hebben die kan niet alleen
Happy bemoederde Ruby heel erg en dat is nooit voor bij gegaan Ruby is nu een pup van ruim 4 jaar
ik heb ook nog nooi honden gehad die zo in elkaar hingen
de band was meestal wel goed maar denk maar niet dat pekinezen tegen een soort genoot gaan liggen no way maar toch waren ook hun banden goed
maar zo close als deze 2 nu
ben er ook bijna zeker van dat als Happy er niet meer zou zijn dat ruby echt een nieuw maatje moet hebben die kan niet alleen
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Frederique
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier des Flandres
- Contacteer:
Devlin en Vinou zie je ook niet snel tegen elkaar aan liggen.
Vinou wil wel, maar Devlin staat dan op en loopt weg.
Zo heeeel af en toe staat Devlin het toe.
Zelfs van onbekende honden, zoals hier Hovawart Suus tijdens een forumweekend

Vinou wil wel, maar Devlin staat dan op en loopt weg.

Zo heeeel af en toe staat Devlin het toe.
Zelfs van onbekende honden, zoals hier Hovawart Suus tijdens een forumweekend

Groetjes, Fréderique en mijn Floddertje Babbe
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie
In liefdevolle herinnering: Dayka, Devlin en Vinou, mijn Bouviermeiden. Mis jullie en hou van jullie

-
- Zeer actief
Ferro zal wel op de bank naast een ander gaan liggen, maar vrijwel nooit in contact - ten zij per ongeluk. Vigo ligt op de bank en daar mag er best een naast maar het kan zijn dat die ineens uitgestrekte poten in de smoel krijgt
. Contact vindt ie niet erg, maar hij zal er niet zomaar tegenaan gaan liggen. Toen het laatst onweerde is Esza wel echt bij Vigo gaan liggen om steun te zoeken.
Esza en Grandi zoeken elkaar wat meer op en liggen regelmatig op een matje/matrasje oid, maar niet echt op of tegen elkaar. Dat gaat meestal van Grandi uit.

Esza en Grandi zoeken elkaar wat meer op en liggen regelmatig op een matje/matrasje oid, maar niet echt op of tegen elkaar. Dat gaat meestal van Grandi uit.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer: