Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Al doende leert men of...
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Al doende leert men of...
Geer en Meneer Geer liepen net in het bos. In de verte kwamen twee keuvelende mevrouwen met een blonde Labradorige langpootmug; het beste ding zal een maand of 8 oud zijn geweest. En zoals dat zo vaak gaat met mensen met honden ' die niets doen' keken de dames vertederd toe hoe de blonde god plat ging liggen. Ze prevelden tijdens het passeren nog iets van ' niet doen he Ben. laag!', terwijl de beste Ben nog een goede 20 meter terug plat op zijn buik lag te liggen.
Afijn, geheel de lijn der verwachting volgend kwam de beste ben plots joelend overeind, nam een aanloop en denderde zo vol met een kilo of dertig recht in het been van meneer Geer. Nu heeft Meneer Geer beste stalpoten, maar deze beuk deed hem toch wat wankelen. Na dit gelukzalig treffen sprong Ben met diezelfde vier poten bovenop/langs/door de Dwergteckel die daar gelukkig erg adequaat mee afrekende. In de ren slipte natte Ben nog even door de benen van Geer die er vervolgens uit zag alsof ze op een bemodderd paard had gereden en een semi-snoekduik naar Sophie uitvoerend vloog het beste beest weer achter zijn bazinnen aan. Die van een flinke afstand wat flauwig ' niet doen Ben! Bennie, laaaaaag ben. Ja, dat kan hij nog niet zo goed, bennie, neeeeejjjj ben!' stonden te roepen. Dat Ben ' dat nog niet zo goed kon, luisteren, laag blijven en normaal doen' was volgens hen een bijster goede reden om het dan allemaal maar te laten begaan 'hij is nog jong he?!'.
Wat vinden jullie:
Moeten Bennen aan de lijn als Bennenbazen weten dat Bennen dat 'nog niet kunnen', of moeten Bennen gewoon de kans krijgen om al doende te leren dat sommige dingen niet goed zijn en moet Geer niet zo zuur doen?
Afijn, geheel de lijn der verwachting volgend kwam de beste ben plots joelend overeind, nam een aanloop en denderde zo vol met een kilo of dertig recht in het been van meneer Geer. Nu heeft Meneer Geer beste stalpoten, maar deze beuk deed hem toch wat wankelen. Na dit gelukzalig treffen sprong Ben met diezelfde vier poten bovenop/langs/door de Dwergteckel die daar gelukkig erg adequaat mee afrekende. In de ren slipte natte Ben nog even door de benen van Geer die er vervolgens uit zag alsof ze op een bemodderd paard had gereden en een semi-snoekduik naar Sophie uitvoerend vloog het beste beest weer achter zijn bazinnen aan. Die van een flinke afstand wat flauwig ' niet doen Ben! Bennie, laaaaaag ben. Ja, dat kan hij nog niet zo goed, bennie, neeeeejjjj ben!' stonden te roepen. Dat Ben ' dat nog niet zo goed kon, luisteren, laag blijven en normaal doen' was volgens hen een bijster goede reden om het dan allemaal maar te laten begaan 'hij is nog jong he?!'.
Wat vinden jullie:
Moeten Bennen aan de lijn als Bennenbazen weten dat Bennen dat 'nog niet kunnen', of moeten Bennen gewoon de kans krijgen om al doende te leren dat sommige dingen niet goed zijn en moet Geer niet zo zuur doen?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
ik ben nooit zo blij als ik zo een hond tref..omdat die van mij dat absoluut niet kan waarderen en hem idd een lesje leert, ik ben daar zelf nooit zo blij mee, en sommige bazen daar krijg ik idd de reactie van "och dit is ook wel eens goed... hier leert hij van" ik weet niet wat wijsheid is.. en veel labjes zijn nu eenmaal onstuimig bij "begroetingen" direct willen spelen ed..
- Moos
- Zeer actief
Aan de lijn, of bij je roepen als je verwacht dat dat wel gaat lukken.
Vera is ook zo'n Ben soms, van 4 maanden weliswaar, dus nog best klein en voor eigenlijk iedereen wel vertederend, maar toch; ik wil gewoon niet hebben dat ze (nat en vies) tegen vreemden opspringt. Beuken doet ze niet, ze nadert voorzichtig, maar tja, dan die pootjes op de grond houden he...
Vera is gelukkig heel erg goed bij me te roepen, dus als we iemand op redelijke afstand (zeg meter of 3-4) moeten passeren roep ik haar bij me, laat met koekje even volgen, en klaar is kees.
Moeten we iemand op een heel smal paadje passeren dan schat ik de situatie, en Vera's bui
, even in. Is ze vies en nat dan is het standaard aan de lijn. Is ze schoon en droog dan kijk ik hoe jolig ze op dat moment is. Is ze erg jolig dan ook aan de lijn, anders volgen met koekje.
Het is best simpel eigenlijk dan, afgezien van bepaalde onverwachte momenten waar het toch weleens mis kan gaan :N: (bijvoorbeeld mensen die haar op 3 meter gaan naderen al kirrend "ach kijk die vieze natte pup nou!!!" Tja, ehm, die vieze natte pup is dan binnen een fractie van een seconde genaderd natuurlijk
) En dan ben ik de eerste om mijn uitgebreide excuses aan te gaan bieden en hoop dan toch ook wel weer op een beetje begrip van de andere partij, met een pup van 4 maanden 
Ik bof wel weer dat ik heel veel mensen die in het bos hier lopen een beetje ken, en iedereen mee wil werken door Vera wel te laten begroeten maar haar laag te houden. Ze begint nu ook echt wel door te hebben dat opspringen niet de bedoeling is, en haar aard wordt ook steeds kalmer dat scheelt ook. Dus ik heb goede hoop

Vera is ook zo'n Ben soms, van 4 maanden weliswaar, dus nog best klein en voor eigenlijk iedereen wel vertederend, maar toch; ik wil gewoon niet hebben dat ze (nat en vies) tegen vreemden opspringt. Beuken doet ze niet, ze nadert voorzichtig, maar tja, dan die pootjes op de grond houden he...
Vera is gelukkig heel erg goed bij me te roepen, dus als we iemand op redelijke afstand (zeg meter of 3-4) moeten passeren roep ik haar bij me, laat met koekje even volgen, en klaar is kees.
Moeten we iemand op een heel smal paadje passeren dan schat ik de situatie, en Vera's bui

Het is best simpel eigenlijk dan, afgezien van bepaalde onverwachte momenten waar het toch weleens mis kan gaan :N: (bijvoorbeeld mensen die haar op 3 meter gaan naderen al kirrend "ach kijk die vieze natte pup nou!!!" Tja, ehm, die vieze natte pup is dan binnen een fractie van een seconde genaderd natuurlijk

Ik bof wel weer dat ik heel veel mensen die in het bos hier lopen een beetje ken, en iedereen mee wil werken door Vera wel te laten begroeten maar haar laag te houden. Ze begint nu ook echt wel door te hebben dat opspringen niet de bedoeling is, en haar aard wordt ook steeds kalmer dat scheelt ook. Dus ik heb goede hoop

Laatst gewijzigd door Moos op 12 jul 2008 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.

- Moos
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nu vind ik het wel bijzonder schelen of de pup in kwestie wordt vergezeld van een geinteresseerde baas of door mensen die het allemaal maar wat laten begaan. Flauw word ik daar altijd van. Als deze mensen bij het passeren hadden gevraagd of we het goed zouden vinden dat ze even gingen oefenen, prima. Als ze terwijl dat beest zo tekeer ging in ieder geval terug zouden komen lopen om hem op te halen, prima. Als ze desnoods verschikt hadden geroepen ' ooooh, nee! Sorry! Oh sorry! Foei!' dan had ik het ook best gevonden. Maar ik merk het zo vaak; dat mensen zelf alllllaaannnnggg precies weten wat er gaat gebeuren en het gewoon maar laten gebeuren onder het mom van 'moet ' ie nog leren'. Hoe verwachten dit soort mensen dan dat zo'n beest iets gaat leren? Doordat er op een dag een Meneer Geer een flinke trap terug uitdeelt? Of er inderdaad een Meest Agressieve Teckel opstaat die zijn noten eraf bijt?Moos schreef:Aan de lijn, of bij je roepen als je verwacht dat dat wel gaat lukken.
Moeten we iemand op een heel smal paadje passeren dan schat ik de situatie, en Vera's bui, even in. Is ze vies en nat dan is het standaard aan de lijn. Is ze schoon en droog dan kijk ik hoe jolig ze op dat moment is. Is ze erg jolig dan ook aan de lijn, anders volgen met koekje.
Het is best simpel eigenlijk dan, afgezien van bepaalde onverwachte momenten waar het toch weleens mis kan gaan :N: (bijvoorbeeld mensen die haar op 3 meter gaan naderen al kirrend "ach kijk die vieze natte pup nou!!!" Tja, ehm, die vieze natte pup is dan binnen een fractie van een seconde genaderd natuurlijk) En dan ben ik de eerste om mijn uitgebreide excuses aan te gaan bieden en hoop dan toch ook wel weer op een beetje begrip van de andere partij, met een pup van 4 maanden
Ik bof wel weer dat ik heel veel mensen die in het bos hier lopen een beetje ken, en iedereen mee wil werken door Vera wel te laten begroeten maar haar laag te houden. Ze begint nu ook echt wel door te hebben dat opspringen niet de bedoeling is, en haar aard wordt ook steeds kalmer dat scheelt ook. Dus ik heb goede hoop![]()
Moe word ik ervan, dat soort lamaglijderts.
- Moos
- Zeer actief
Hier was het altijd Moos die echt pissig werd op dat soort honden, en de baas van de 'ben' vond dat ook altijd alleen maar goed "leert is van".Geer schreef:
Nu vind ik het wel bijzonder schelen of de pup in kwestie wordt vergezeld van een geinteresseerde baas of door mensen die het allemaal maar wat laten begaan. Flauw word ik daar altijd van. Als deze mensen bij het passeren hadden gevraagd of we het goed zouden vinden dat ze even gingen oefenen, prima. Als ze terwijl dat beest zo tekeer ging in ieder geval terug zouden komen lopen om hem op te halen, prima. Als ze desnoods verschikt hadden geroepen ' ooooh, nee! Sorry! Oh sorry! Foei!' dan had ik het ook best gevonden. Maar ik merk het zo vaak; dat mensen zelf alllllaaannnnggg precies weten wat er gaat gebeuren en het gewoon maar laten gebeuren onder het mom van 'moet ' ie nog leren'. Hoe verwachten dit soort mensen dan dat zo'n beest iets gaat leren? Doordat er op een dag een Meneer Geer een flinke trap terug uitdeelt? Of er inderdaad een Meest Agressieve Teckel opstaat die zijn noten eraf bijt?
Moe word ik ervan, dat soort lamaglijderts.
Ja, liever niet van mijn kleine Moosje graag

Een geinteresseerde baas maakt voor mij ook alle verschil. Zelfs als Saar de duinen uit is gejaagd en gevangen is als een konijn vind ik het eigenlijk al niet zo erg meer als de baas van de hond in kwestie het oprecht vervelend vindt.

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ben moet aan de lijn totdat jullie uit het zicht zijn.
Ik moet eerlijk bekennen, het is mij ooit een keer overkomen met Ivan, die was ook altijd zo gek als een deur. In een losloopgebied komt er een mevrouw aan met een dure witte jas en roept de honden :N:
De jas was dus nogal goor geworden en ik schaamde me dood, ondanks dat ik nog een greep naar Ivan deed. Heb aangeboden de kosten te vergoeden voor de stomerij. Dat was een les. Ivan wordt meteen aangelijnd als er mensen voorbij komen. Gelukkig was ze niet erg boos omdat ze hem zelf geroepen had
maar het was wel balen.
Ik vind dus dat deze honden aangelijnd moeten worden. Een ander hoeft een " last " de hebben van jouw hond.
Ik moet eerlijk bekennen, het is mij ooit een keer overkomen met Ivan, die was ook altijd zo gek als een deur. In een losloopgebied komt er een mevrouw aan met een dure witte jas en roept de honden :N:
De jas was dus nogal goor geworden en ik schaamde me dood, ondanks dat ik nog een greep naar Ivan deed. Heb aangeboden de kosten te vergoeden voor de stomerij. Dat was een les. Ivan wordt meteen aangelijnd als er mensen voorbij komen. Gelukkig was ze niet erg boos omdat ze hem zelf geroepen had

Ik vind dus dat deze honden aangelijnd moeten worden. Een ander hoeft een " last " de hebben van jouw hond.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
dat is het, geer. als er iets van interesse in het leuk doen passeren van honden met hun bazen zou zijn, dan was iets van bovenstaand gebeurd.Geer schreef:Als deze mensen bij het passeren hadden gevraagd of we het goed zouden vinden dat ze even gingen oefenen, prima. Als ze terwijl dat beest zo tekeer ging in ieder geval terug zouden komen lopen om hem op te halen, prima. Als ze desnoods verschikt hadden geroepen ' ooooh, nee! Sorry! Oh sorry! Foei!' dan had ik het ook best gevonden.
maar dat is niet zo. het zal ze eigenlijk dikke worst zijn. dat vind ik kwalijk.
Mee eens, het is triest om te zien dat dit soort hondenbezitters zich blijkbaar niet kunnen inleven in de medemens. Want als ze zelf eens besprongen worden door een bemodderde hond dan is het hek van de dam. (niet mijn hond, want die springt niet tegen mensen op gelukkig)linlin schreef:dat is het, geer. als er iets van interesse in het leuk doen passeren van honden met hun bazen zou zijn, dan was iets van bovenstaand gebeurd.Geer schreef:Als deze mensen bij het passeren hadden gevraagd of we het goed zouden vinden dat ze even gingen oefenen, prima. Als ze terwijl dat beest zo tekeer ging in ieder geval terug zouden komen lopen om hem op te halen, prima. Als ze desnoods verschikt hadden geroepen ' ooooh, nee! Sorry! Oh sorry! Foei!' dan had ik het ook best gevonden.
maar dat is niet zo. het zal ze eigenlijk dikke worst zijn. dat vind ik kwalijk.
ik ga elke dag naar een losloopgebied met mijn doggen. Het spijtige is, dat hier ook steeds meer uitslovers met quads rijden die heel het gebied verbouwen met die ondingen. Laatst ging mijn reu blaffend achter zo,n kerel aan, die vervolgens mijn hond raak schopte. Helaas had hij niet gezien dat hij mijn kant opreed en dat heeft hem een flink pak slaag opgeleverd.
Dat staat iedere eikel te wachten die naar mijn honden schopt of knietjes geeft. In een losloopgebied lopen mijn honden LOS. Aangelijnd lopen is overal anders verplicht en hier kunnen ze een beetje vrijheid opsnuiven, klaar.
Kan je niet hebben dat je in een losloopgebied wel eens andere honden tegenkomt die wat omstuimig zijn, ga dan lekker ergens anders wandelen
Mijn dieren zijn trouwens mens en diervriendelijk en daar heb je als vreemde met je graftengels af te blijven wanneer ze komen groeten,
anders heb je een probleem en dat probleem ben ik.
Dat staat iedere eikel te wachten die naar mijn honden schopt of knietjes geeft. In een losloopgebied lopen mijn honden LOS. Aangelijnd lopen is overal anders verplicht en hier kunnen ze een beetje vrijheid opsnuiven, klaar.

Kan je niet hebben dat je in een losloopgebied wel eens andere honden tegenkomt die wat omstuimig zijn, ga dan lekker ergens anders wandelen

Mijn dieren zijn trouwens mens en diervriendelijk en daar heb je als vreemde met je graftengels af te blijven wanneer ze komen groeten,

Laatst gewijzigd door sundancekid op 12 jul 2008 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Ik had het pas ook een drent die helemaal gek tegen me ging doen. Baasje wist duidleijk niet wat hij ervan moest denken. Ikke wel want die hond komt regelmatig in het pension waar ik al jaren kom en de honden verzorg
hij herkende me gewoon
Gelukkig had ik geen goede kleren aan, maar zulk soort dingen kunnen mij dus ook overkomen.

Gelukkig had ik geen goede kleren aan, maar zulk soort dingen kunnen mij dus ook overkomen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
ik vind 2 dingen:
1: een jonge hond moet de kans krijgen te leren. en er zijn nou eenmaal honden die de werleld eerrugg leuk vinden. als je hem iedere keer aanlijnt in die situatie kan je als het tegenzit ook een probleem creeeren met die hond. ik zou er zelf de humor van inzien en het niet erg vinden. ik wou dat ik daar het lef soms voor had. maar doe dus uit beleefdheid veel me hond bij me houden. maar dat doe ik al wat minder vaak, omdat het ook goed gaat.
2: ja, op zich vind ik ook dat ze de hond wel aan hadden kunnen lijnen. of vragen. maar als hun misschien stil waren gaan staan,(als de hond los was) was hun hond misschien alleen maar meer bij jullie gebleven, en door door te lopen liep hun hond uiteindelijk wel met hun mee.
nou is het wel zo dat mensen met van die goedgemanierde honden zich er nogal snel aan kunnen ergeren als een jonge hond eens lekker enthousiast is. deze honden moeten ook leren. geef hen die kans.
als je hond niet sociaal is zeg dat dan, dan vind ik dat ze de hond wel aan moet lijnen. maar ik vind toch eigenlijk wel een beetje dat mensen een kort lontje hebben soms en zich over een onstuimige hond al kunnen ergeren. ik snap ook wel dat je het niet zo leuk vindt om omver gelopen te worden. dat zal door een klein hondje weer niet gebeuren. maar om dan maar de hond altijd aan te lijnen. deze moet ook leren.
ik vind van mezelf dat ik snel aanlijn, terwijl anderen eigenlijk ook nooit rekening houden met een ander. dus eigenlijk word ik daar ook wel moe van.
1: een jonge hond moet de kans krijgen te leren. en er zijn nou eenmaal honden die de werleld eerrugg leuk vinden. als je hem iedere keer aanlijnt in die situatie kan je als het tegenzit ook een probleem creeeren met die hond. ik zou er zelf de humor van inzien en het niet erg vinden. ik wou dat ik daar het lef soms voor had. maar doe dus uit beleefdheid veel me hond bij me houden. maar dat doe ik al wat minder vaak, omdat het ook goed gaat.
2: ja, op zich vind ik ook dat ze de hond wel aan hadden kunnen lijnen. of vragen. maar als hun misschien stil waren gaan staan,(als de hond los was) was hun hond misschien alleen maar meer bij jullie gebleven, en door door te lopen liep hun hond uiteindelijk wel met hun mee.
nou is het wel zo dat mensen met van die goedgemanierde honden zich er nogal snel aan kunnen ergeren als een jonge hond eens lekker enthousiast is. deze honden moeten ook leren. geef hen die kans.
als je hond niet sociaal is zeg dat dan, dan vind ik dat ze de hond wel aan moet lijnen. maar ik vind toch eigenlijk wel een beetje dat mensen een kort lontje hebben soms en zich over een onstuimige hond al kunnen ergeren. ik snap ook wel dat je het niet zo leuk vindt om omver gelopen te worden. dat zal door een klein hondje weer niet gebeuren. maar om dan maar de hond altijd aan te lijnen. deze moet ook leren.
ik vind van mezelf dat ik snel aanlijn, terwijl anderen eigenlijk ook nooit rekening houden met een ander. dus eigenlijk word ik daar ook wel moe van.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
sundancekid schreef:ik ga elke dag naar een losloopgebied met mijn doggen. Het spijtige is, dat hier ook steeds meer uitslovers met quads rijden die heel het gebied verbouwen met die ondingen. Laatst ging mijn reu blaffend achter zo,n kerel aan, die vervolgens mijn hond raak schopte. Helaas had hij niet gezien dat hij mijn kant opreed en dat heeft hem een flink pak slaag opgeleverd.
Dat staat iedere eikel te wachten die naar mijn honden schopt of knietjes geeft. In een losloopgebied lopen mijn honden LOS. Aangelijnd lopen is overal anders verplicht en hier kunnen ze een beetje vrijheid opsnuiven, klaar.![]()
Mijn dieren zijn trouwens mens en diervriendelijk en daar heb je als vreemde met je graftengels af te blijven wanneer ze komen groeten,anders heb je een probleem en dat probleem ben ik.

-
- Zeer actief
als je een echt goed knietje geeft kun je wel het borstbeen van een hond breken. vind ik wel te ver gaan voor zo`n jonge golden ( of andere hond).Nanna schreef:Ik hoef absoluut geen grote, vervelende, tegen me opbatsende honden; die krijgen ter plekke een knietje. Of de baas dat nou welgevallig is of niet. Dan moet ie hem maar vasthouden.
Jammer dat het zo moet, maar zo heb je de meeste kans dat zowel de baas als de opdringerige hond er wat van leren.![]()
Je loopt wèl kans op ruzie, want een knietje tegen het mormel is heiligschennis terwijl het allemaal zeker volkomen normaal is dat zo'n onopgevoed geval tegen je aankleunt.
Laatst heeft een oudere dame die hier met haar dochter liep te wandelen haar been op drie plaatsen gebroken door een Labrador die tegen haar opsprong "omdat ie gewend was een koekie van vreemden te krijgen".
Ik ken die hond wel, en hij mij ook want hij springt niet meer tegen me op
Houwen zo.

- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat dat wel losloopt hoor (woorspelingEmma schreef:ik vind 2 dingen:
1: een jonge hond moet de kans krijgen te leren. en er zijn nou eenmaal honden die de werleld eerrugg leuk vinden. als je hem iedere keer aanlijnt in die situatie kan je als het tegenzit ook een probleem creeeren met die hond.

Sterker nog, van die hele blije Labjes en ook Goldens vaak kan je eerder oversocialiseren dan andersom. Ik verbied vreemde mensen om aan Vera te zitten als we een aangelijnd rondje doen, los selecteer ik een beeje, ook aan de hand van Vera's gedrag. Komt ze rustig zonder springen een aai halen mag ze best even geaaid worden, komt ze te jolig aanrennen dan roep ik haar terug en leid af met een koekje. Vera vindt mensen al leuheuk genoeg zonder extra overdreven socialisatie daarop

Laat je de hond gaan bij elke wildvreemde, wat leert de hond dan? Naar mijn mening alleen maar iedere wildvreemde dolenthousiast begroeten.
En dat is nou net wat je ze eigenlijk niet wil leren. Ik denk dat als je in de pup/jonge hondenfase dit echte onstuimige gedrag (wat over het algemeen ook gewoon leeftijd gerelateerd is) kan voorkomen, je later ook geen moeite meer hoeft te doen om dat af te leren.
Hele blije jonge guppen leren, vind ik, niet dat de wereld niet om hen draait door ze maar hun gang te laten gaan in hun jolige "halloooooooo hier ben ik, leuk ben ik he?

Ja, zo een had ik van de week. Lab-teefje die Vera grommend besprong. Vera probeerde steeds weg te komen, en wilde steeds naar mij toe rennen, maar zodra ze bewoog zat die lab-teef weer grommend op haar rug.2: ja, op zich vind ik ook dat ze de hond wel aan hadden kunnen lijnen. of vragen. maar als hun misschien stil waren gaan staan,(als de hond los was) was hun hond misschien alleen maar meer bij jullie gebleven, en door door te lopen liep hun hond uiteindelijk wel met hun mee.
Bazen liepen ook door onder het mom van "dan komt ze vanzelf". Ja, daaag! Lekker je hond even op komen halen als hij/zij zo doet. Nu heb ik zelf de lab in kwestie aan de halsband van Vera afgesleurd en de kant van de bazen opgemikt. Werkte ook, maar ik had het toch leuker gevonden als de bazen in hadden gegrepen voordat Vera voor de zoveelste keer grommend op d'r rug werd gedoken door hun hond.
Het is niet dat entousiasme wat ergert, maar de houding van laksheid en desinteresse van de baasnou is het wel zo dat mensen met van die goedgemanierde honden zich er nogal snel aan kunnen ergeren als een jonge hond eens lekker enthousiast is. deze honden moeten ook leren. geef hen die kans.

Laatst gewijzigd door Moos op 12 jul 2008 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
een maand of 8 staat bovenaan in de text. ik vind dat echt nog wel jong. oke, als je weet dat je hond zo onstuimig is kun je dit wel voorkomen. maar een knietje geven naar een hond van die leeftijd, zou niet mijn manier zijn. ook niet naar een volwassen hond overigens. ik blokkeer de hond met mijn been en tot nu toe is een schreeuw en arm gebaar voldoende geweest om een hond doen te vertrekken.Nanna schreef:Het was geen jonge hond. Het was een volwassen hond van een jaar of drie oud. Zo onopgevoed als de klere, dus feitelijk niet eens zijn schuld....Emma schreef:als je een echt goed knietje geeft kun je wel het borstbeen van een hond breken. vind ik wel te ver gaan voor zo`n jonge golden ( of andere hond).Nanna schreef:Ik hoef absoluut geen grote, vervelende, tegen me opbatsende honden; die krijgen ter plekke een knietje. Of de baas dat nou welgevallig is of niet. Dan moet ie hem maar vasthouden.
Jammer dat het zo moet, maar zo heb je de meeste kans dat zowel de baas als de opdringerige hond er wat van leren.![]()
Je loopt wèl kans op ruzie, want een knietje tegen het mormel is heiligschennis terwijl het allemaal zeker volkomen normaal is dat zo'n onopgevoed geval tegen je aankleunt.
Laatst heeft een oudere dame die hier met haar dochter liep te wandelen haar been op drie plaatsen gebroken door een Labrador die tegen haar opsprong "omdat ie gewend was een koekie van vreemden te krijgen".
Ik ken die hond wel, en hij mij ook want hij springt niet meer tegen me op
Houwen zo.
-
- Zeer actief
even over het rode: dat zou mij dus ook irriteren!! als het een hond is die zich zo gedraagt dan vind ik dat je er terecht last van hebt. eigenaren die dan dus doen of ze niks doorhebbenMoos schreef:Ik denk dat dat wel losloopt hoor (woorspelingEmma schreef:ik vind 2 dingen:
1: een jonge hond moet de kans krijgen te leren. en er zijn nou eenmaal honden die de werleld eerrugg leuk vinden. als je hem iedere keer aanlijnt in die situatie kan je als het tegenzit ook een probleem creeeren met die hond.). Bij honden die denken dat iedereen op de wereld daar loopt voor hen (en waarbij dat dan dus, zoals bij deze ben, ras-ingebakken is) loop je m.i echt niet zoveel risico op negatieve associaties of iets dergelijks creeren door je hond tijdig aan te lijnen, of gewoon bij je te houden. Aanlijnen hoeft volgens mij 8 van de 10 keer niet omdat je je hond ook los toch wel met koekje een klein stukje kan laten volgen.
Sterker nog, van die hele blije Labjes en ook Goldens vaak kan je eerder oversocialiseren dan andersom. Ik verbied vreemde mensen om aan Vera te zitten als we een aangelijnd rondje doen, los selecteer ik een beeje, ook aan de hand van Vera's gedrag. Komt ze rustig zonder springen een aai halen mag ze best even geaaid worden, komt ze te jolig aanrennen dan roep ik haar terug en leid af met een koekje. Vera vindt mensen al leuheuk genoeg zonder extra overdreven socialisatie daaropZou een dolle boel worden als ik Vera wel door iedereen zou laten aaien :N:
![]()
Laat je de hond gaan bij elke wildvreemde, wat leert de hond dan? Naar mijn mening alleen maar iedere wildvreemde dolenthousiast begroeten.
En dat is nou net wat je ze eigenlijk niet wil leren. Ik denk dat als je in de pup/jonge hondenfase dit echte onstuimige gedrag (wat over het algemeen ook gewoon leeftijd gerelateerd is) kan voorkomen, je later ook geen moeite meer hoeft te doen om dat af te leren.
Hele blije jonge guppen leren, vind ik, niet dat de wereld niet om hen draait door ze maar hun gang te laten gaan in hun jolige "halloooooooo hier ben ik, leuk ben ik he?", gedrag.
Ja, zo een had ik van de week. Lab-teefje die Vera grommend besprong. Vera probeerde steeds weg te komen, en wilde steeds naar mij toe rennen, maar zodra ze bewoog zat die lab-teef weer grommend op haar rug.2: ja, op zich vind ik ook dat ze de hond wel aan hadden kunnen lijnen. of vragen. maar als hun misschien stil waren gaan staan,(als de hond los was) was hun hond misschien alleen maar meer bij jullie gebleven, en door door te lopen liep hun hond uiteindelijk wel met hun mee.
Bazen liepen ook door onder het mom van "dan komt ze vanzelf". Ja, daaag! Lekker je hond even op komen halen als hij/zij zo doet. Nu heb ik zelf de lab in kwestie aan de halsband van Vera afgesleurd en de kant van de bazen opgemikt. Werkte ook, maar ik had het toch leuker gevonden als de bazen in hadden gegrepen voordat Vera voor de zoveelste keer grommend op d'r rug werd gedoken door hun hond.Het is niet dat entousiasme wat ergert, maar de houding van laksheid en desinteresse van de baasnou is het wel zo dat mensen met van die goedgemanierde honden zich er nogal snel aan kunnen ergeren als een jonge hond eens lekker enthousiast is. deze honden moeten ook leren. geef hen die kans.

maar een hond van 8 maanden die onstuimig is, en de bazen lopen door, ze schreeuwen toch nog wel iets van dat ie nog jong is, en wat gebeurde er nou eigenlijk. hij rent in zijn enthousiasme tegen meneer geer aan, begroet de honden en springt nog een keer op. tja, duidelijk nog geen modelhond. maar ik vind het niet zo schokkend. ik loop ook niet met zondagse kleren in een losloopgebied. en de bazen hadden wel sorry kunnen zeggen maar om hier nou uitgebreid excuus te gaan maken? vind ik wel wat veel ophef. als de hond hem nou echt omver was gelopen dat meneer viel of iets bezeerd had.
maar goed ik heb ook wel paarden op mijn voet gehad, dus misschien ligt het wel aan mij ook hoor

ze kunnen nog wel wat gehoorzaamheidsoefeningetjes oefenen, dat wel.
- Moos
- Zeer actief
Nou ik lees hier meer een Geer die eruit zag alsof ze zelf in de modder had liggen rollen en een Teckel en Basset die niet begroet maar omver gedonderd wordenEmma schreef:
maar een hond van 8 maanden die onstuimig is, en de bazen lopen door, ze schreeuwen toch nog wel iets van dat ie nog jong is, en wat gebeurde er nou eigenlijk. hij rent in zijn enthousiasme tegen meneer geer aan, begroet de honden en springt nog een keer op. tja, duidelijk nog geen modelhond. maar ik vind het niet zo schokkend. ik loop ook niet met zondagse kleren in een losloopgebied. en de bazen hadden wel sorry kunnen zeggen maar om hier nou uitgebreid excuus te gaan maken? vind ik wel wat veel ophef. als de hond hem nou echt omver was gelopen dat meneer viel of iets bezeerd had.
maar goed ik heb ook wel paarden op mijn voet gehad, dus misschien ligt het wel aan mij ook hoor![]()
ze kunnen nog wel wat gehoorzaamheidsoefeningetjes oefenen, dat wel.

Komt daarop nou een gewone kleine "Sorry, he vervelend, ja hij is zo jong en onstuimig he. Sorry hoor", dan ben je ook klaar wat mij betreft. Uitgebreide excuses hoeven helemaal niet, maar een baas die alleen maar een beetje zij-ig "ah ben, mag niet he ben?" kan staan mekkeren erger ik me ook aan

Al is het ook alleen maar omdat Ben daar overduidelijk niks van leert en ook nooit wat van zal leren.

- #linda#
- Actief
Als mijn hond zo begroet wordt schijt ze zeven kleuren. Ze zal deze hond niets leren ze wil alleen maar weg. Ze heeft zelf alleen gelerd dat grote honden inderdaad eng/niet leuk zijn. De baas in kwestie leert zijn hond op zo'n moment ook niets dus.... Als je wilt dat ie iets leert dan doe je dat maar met iemand waar je dat mee hebt afgesproken.
Ik loop ook niet in mn goeie goed rond in het bos omdat ik dan mijn hond uitlaat. Er zijn mensen die wel lekker in hun zondagse kleren daar gewoon wandelingetje maken.
In de woonwijk is er ook vaak zat "klein grut aan flexi lijntjes waar nooit een stopknop op lijkt te zitten" met hun modderkwasten tegen me aan klimmen terwijl de baas "laag laag"staat te kwaken. Ik ben dan wel op weg naar mijn werk in mijn goede kleren en heb ook afspraken op zo'n dag. Ik kan met Angel makkelijk in mijn witte broek op pad, die springt namelijk niet tegen me op het is dan alleen "fingers crossed" dat ik bepaalde hondenbaasjes niet tegenkom. Dat ik daar dan de pest in heb vindt ik niks met een kort lontje te maken hebben.
Ook vaak zat knollen op mijn voet gehad maar dat vindt ik dan ook geen vergelijking. Had je maar goeie schoenen aan moeten doen of zelf beter opleeten waar je je kano's neer zet.
Ik loop ook niet in mn goeie goed rond in het bos omdat ik dan mijn hond uitlaat. Er zijn mensen die wel lekker in hun zondagse kleren daar gewoon wandelingetje maken.
In de woonwijk is er ook vaak zat "klein grut aan flexi lijntjes waar nooit een stopknop op lijkt te zitten" met hun modderkwasten tegen me aan klimmen terwijl de baas "laag laag"staat te kwaken. Ik ben dan wel op weg naar mijn werk in mijn goede kleren en heb ook afspraken op zo'n dag. Ik kan met Angel makkelijk in mijn witte broek op pad, die springt namelijk niet tegen me op het is dan alleen "fingers crossed" dat ik bepaalde hondenbaasjes niet tegenkom. Dat ik daar dan de pest in heb vindt ik niks met een kort lontje te maken hebben.
Ook vaak zat knollen op mijn voet gehad maar dat vindt ik dan ook geen vergelijking. Had je maar goeie schoenen aan moeten doen of zelf beter opleeten waar je je kano's neer zet.
-
- Zeer actief
Die Bennen die dat laag en luisteren nog niet zo goed kunnen, die gaan het ook niet beter kunnen als hun baasjes er zo mee omgaan. Waarom zou zo'n Ben wel gaan luisteren als dit veel leuker is? En die bazen maar hopen dat op een zekere dag het knopje ineens vanzelf omgaat
Ik kom weinig honden tegen die 100% perfect gehoorzamen (tja, Nanna zie ik hier nooit), een heleboel die heel redelijk luisteren (en dan kan ik echt nergens kwaad om worden behalve als ze mijn hond grijpen) en ook een stel die 100% niet luisteren. Typisch dat die bazen van het laatste soort allemaal hetzelfde zeggen

Ik kom weinig honden tegen die 100% perfect gehoorzamen (tja, Nanna zie ik hier nooit), een heleboel die heel redelijk luisteren (en dan kan ik echt nergens kwaad om worden behalve als ze mijn hond grijpen) en ook een stel die 100% niet luisteren. Typisch dat die bazen van het laatste soort allemaal hetzelfde zeggen

Laatst gewijzigd door Gos op 13 jul 2008 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Juist.Moos schreef:Het zou trouwens alles schelen als Ben in kwestie zou luisteren als hij geroepen werdVera kan nat en vies gewoon loslopen omdat ik haar bij me kan roepen als we andere mensen moeten passeren.

Maar de pest is dat dat meestal honden zijn zoals bovengenoemd(de Bennen).
En de baasjes maar roepen, en de Bennen maar niet luisteren.

Ik baal er overigens ontzettend van als mensen hun loslopende hond op mijn aangelijnde reu af laten komen.(en ik loop niet in een losloopgebied).
Die honden mogen van mij best los hoor, maar wel graag een die naar zijn baas luistert als die hem roept.
En dat is helaas maar al te vaak niet zo.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
- Zeer actief
Persoonlijk zie ik ook niet zo in wat van deze ervaring het educatieve gehalte voor Ben is, waardoor hij in de toekomst wellicht wat minder destructief te werk zou gaan. Verder vind ik sowieso wel dat je een ontmoeting tussen jouw hond en een hond die 10x zo licht is wel enigzins mag begeleiden. Zeker bij een Ben.
Aldus kom ik tot de conclusie dat als Geer en Meneer Geer niet de dames in kwestie al danig hebben aangesproken op hun verantwoordelijkheden inzake Ben, voornoemde dames er zelfs makkelijk vanaf gekomen zijn.
Aldus kom ik tot de conclusie dat als Geer en Meneer Geer niet de dames in kwestie al danig hebben aangesproken op hun verantwoordelijkheden inzake Ben, voornoemde dames er zelfs makkelijk vanaf gekomen zijn.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
nounounou, er is nogal een groot verschil tussen een hond schoppen en even de knie vooruit als er veertig kilo ongeleid aan komt denderen en verder goede vrienden.sundancekid schreef: Dat staat iedere eikel te wachten die naar mijn honden schopt of knietjes geeft. In een losloopgebied lopen mijn honden LOS...
al is het alleen maar om jezelf staande te houden, letterlijk.
weet je wat schade je kan aanrichten door een knietje te geven? Hoe zou je jezelf voelen moest die hond daar meteen ter plekke blijven liggen, omdat je knietje net op de verkeerde plek was?linlin schreef:nounounou, er is nogal een groot verschil tussen een hond schoppen en even de knie vooruit als er veertig kilo ongeleid aan komt denderen en verder goede vrienden.sundancekid schreef: Dat staat iedere eikel te wachten die naar mijn honden schopt of knietjes geeft. In een losloopgebied lopen mijn honden LOS...
al is het alleen maar om jezelf staande te houden, letterlijk.
Zoals ik reeds eerder zei, wil je geen last hebben van andere honden wanneer je aan het wandelen bent ga dan lekker op straat wandelen waar aanlijnen verplicht is voor iedereen. In een losloopgebied kan het namelijk wel eens gebeuren dat behalve je eigen hond, er nog andere LOS lopen. Dieren denken niet na, die genieten gewoon van hun vrijheid en het is aan de baasjes om na te denken. Dus als het verkeerd afloopt geef je die maar een knietje of een schop onder hun kont. Een tip is natuurlijk om je hond degelijk op te voeden, zodat hij luisterd naar je commando,s, dat bespaard een hoop vuile kleren en pijnlijke ledematen.
-
- Zeer actief
Maar hoe zou jij je voelen als een blauwe giga-hond ineens de jacht op je opent? Dan pies je dus ook in je broek als je niet weet of die hond je echt gaat pakken. Angst dus en dan reageer je soms wat fel. Ik vind het wel logisch want ik hoef ook geen blaffende dog achter me aan en ik weet ook niet of ik dan niet met een schop reageer als hij echt in de buurt dreigt te komen