Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

het is eigenlijk dier en leed :(

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

het is eigenlijk dier en leed :(

Ongelezen bericht door Kit »

mijn Ambu collega is samen met haar partner op een cruise geweest onder andere aangemeerd in Odessa, Oekraine, hier schrok zij van het dierenleed dat ze daar aantroffen....

onder andere veel zwerfhonden en een stel fotografen met allerlei tropische dieren, 1 van de fotografen had een aapje bij zich en een krokodil/alligator, ze heeft heel dapper en doende alsof haar neus bloedde een foto kunnen maken van de heren fotografen, bij de een kun je het aapje op zn schouders zien zitten en bij de andere nog net de staart van de leguaan die hij snel achter zn rug duwde

de zwerfhonden die liggen te rusten
Afbeelding

en de fotografen die boos waren dat ze op de foto gezet werden
(de achterste man heeft de leguaan achter zijn rug, als je goed kijkt zie je nog het puntje van de staart)

Afbeelding

Willy gaat de foto's mailen naar instanties die hier iets aan kunnen doen
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

zulke gasten misbruiken dieren voor hun eigen welzijn en hebben totaal geen respekt voor al wat leeft. Dat is reden genoeg om niet naar zulke landen op vakantie te gaan. :wink:
sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Nanna schreef:Ik zie pittende weldoorvoede honden :denken:

En mensen die waarschijnlijk niet hun school hebben afgemaakt en toch aan hun centen moeten komen. Als dit de enige manier is, is dat natúúrlijk niet nobel, maar je zal maar niks anders hebben....en als dat beest hun broodwinning is neem ik aan dat het goed verzorgd wordt, iedere week een nieuwe kopen zal er wel niet in zitten.
Er wordt te snel neergekeken op mensen, vanuit een eigen luxe en verwende positie.
je ziet pittende doorvoede honden, maar het probleem van die zwerfhonden zie je waarschijnlijk niet :denken:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Dit is volgens mij het equivalent van de gedrogeerde Chimpansees van Spaanse fotografen vroeger :jank:
Gelukkig hebben de Spanjaarden het afgeschaft(bij mijn weten).Nu nog wat meer landen graag.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Je hebt zwerfhonden en zwerfhonden. In het ene land is het probleem lang zo schrijnend niet als in een ander land :wink: Ik ken de toestand daar niet dus daar heb ik geen oordeel over. Ik weet dat het in Thailand dus echt een drama is voor de zwerfhonden. Mensen rijden ze bewust aan, lachen zich slap om honden die met verlamde achterhond door het verkeer zeulen etc. In landen waar ik geweest ben zoals bv St Lucia en Martinique zag ik vooral gezonde honden die van veel mensen iets eten kregen en speelden op het strand. Die honden moeten niet ziek worden hoor, dan zijn ze de pineut. Maar over het algemeen zag ik ze vrolijk en gezond rondlopen.

Maar die apen en leguanen, daar heb ik geen goed woord voor over. Ik snap die mensen echt helemaal. Ik zou het ook doen als ik daar woonde en kansloos was. Ik bedoel, je kan of op een fluit gaan blazen en 5 euro op een dag binnenhalen, of de daklozenkrant gaan verkopen en 10 euro binnenhalen of ergens een aap vandaan halen en per dag 50 euro binnenhalen en dus je kinderen goed eten en een dak boven het hoofd bieden. Maar goed voor die aap zijn ze vrijel nooit. Tanden eruit tikken, drogeren, alcohol geven om ze kalm te houden etc. Beestjes eten alleen rijst en prut en dan komen ze als een wrak later in een of andere opvang als ze geen steen voor hun harsens krijgen als ze de eigenaar aanvliegen of hij een nieuwe baby-aap gescoord heeft :kotz:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”