Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iemand met een IJslandse Hond?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Ineke

Ongelezen bericht door Ineke »

Kleine collage:

Afbeelding

Op de drie kleine fotootjes staan de 5 verschillende pups (2 teefjes en 3 reutjes).

Er staan ook al weer nieuwe foto's op de site van de fokker.
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

Githa schreef:
Ineke schreef:Dan zou 't deze kunnen zijn?! http://www.fraolafsfjordur.nl/ned-lagsi.htm
Hij lijkt er als twee druppels water op, zijn eigenaar heet ook Theo en we trainen in Biddinghuizen. Het moet hem wel zijn.
Een erg leuke hond is het.
Hé, die hond komt me bekend voor. Ik train ook in Biddinghuizen, dus dat is vast dezelfde hond :wink: . Er lopen daar wel meer IJslandse honden mee in de trainingen.

Eén van mijn uitlaathonden is ook een IJslandse hond. We hebben ook weleens op haar gepast. Ik vond het heel erg leuk om op haar te passen en het ras spreekt me erg aan. Ze was inderdaad wel een beetje vocaal aanwezig :N: . Maar gelukkig ook heel lief.
Afbeelding
Ineke

Dibbes schreef:
Githa schreef:
Ineke schreef:Dan zou 't deze kunnen zijn?! http://www.fraolafsfjordur.nl/ned-lagsi.htm
Hij lijkt er als twee druppels water op, zijn eigenaar heet ook Theo en we trainen in Biddinghuizen. Het moet hem wel zijn.
Een erg leuke hond is het.
Hé, die hond komt me bekend voor. Ik train ook in Biddinghuizen, dus dat is vast dezelfde hond :wink: . Er lopen daar wel meer IJslandse honden mee in de trainingen.

Eén van mijn uitlaathonden is ook een IJslandse hond. We hebben ook weleens op haar gepast. Ik vond het heel erg leuk om op haar te passen en het ras spreekt me erg aan. Ze was inderdaad wel een beetje vocaal aanwezig :N: . Maar gelukkig ook heel lief.
Vertel vertel! :mrgreen: Ben altijd zo benieuwd naar alle IJslandertjes omdat ik vaak wel weet waar ze vandaan komen enzo... :ok:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb een paar dagen voor het eerst (iig, voor het eerst dat ik weet) een ijslandse hond 'live' gezien. Het was echt een engeltje, hij heeft heel leuk met mijn oppashond gespeeld. Hij was een maand of 8 geloof ik, net zo'n kleur als de hond in jouw onderschrift Ineke. Heb nog even met zijn baasje staan te praten, hij heeft me wat over het ras verteld. Ik geloof dat ie Pan ofzo heette... of Pal, iets in die richting. Prachtig hondje!
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Prachtige honden :ok: Ik vraag me regelmatig af die qua karakter ook bij ons zouden passen.Ik zag er afgelopen week een in Brunssum maar kreeg geen kans de eigenaren aan te spreken.
Sinds onze WSL blijf ik een zwak houden voor de oertypes.
Ineke

Marie-Josée schreef:Prachtige honden :ok: Ik vraag me regelmatig af die qua karakter ook bij ons zouden passen.Ik zag er afgelopen week een in Brunssum maar kreeg geen kans de eigenaren aan te spreken.
Sinds onze WSL blijf ik een zwak houden voor de oertypes.
Als je wat meer wilt weten, geef je maar een gil, hoor! :wink:
En anders heb je vast wel iets aan deze link:

http://www.verenigingijslandsehond.nl/r ... ijving.htm

Het zijn echt schatten van honden :I: .
Ineke

sbientje schreef:ik heb een paar dagen voor het eerst (iig, voor het eerst dat ik weet) een ijslandse hond 'live' gezien. Het was echt een engeltje, hij heeft heel leuk met mijn oppashond gespeeld. Hij was een maand of 8 geloof ik, net zo'n kleur als de hond in jouw onderschrift Ineke. Heb nog even met zijn baasje staan te praten, hij heeft me wat over het ras verteld. Ik geloof dat ie Pan ofzo heette... of Pal, iets in die richting. Prachtig hondje!
Je weet zeker niet toevallig wie de ouders waren? :wink:
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Ineke schreef:
sbientje schreef:ik heb een paar dagen voor het eerst (iig, voor het eerst dat ik weet) een ijslandse hond 'live' gezien. Het was echt een engeltje, hij heeft heel leuk met mijn oppashond gespeeld. Hij was een maand of 8 geloof ik, net zo'n kleur als de hond in jouw onderschrift Ineke. Heb nog even met zijn baasje staan te praten, hij heeft me wat over het ras verteld. Ik geloof dat ie Pan ofzo heette... of Pal, iets in die richting. Prachtig hondje!
hahha nee dat vraag ik niet standaard als ik een hond tegenkom. Maar als ik m nog eens zie, dan zal ik het vragen!
Ineke

sbientje schreef:
Ineke schreef:
hahha nee dat vraag ik niet standaard als ik een hond tegenkom. Maar als ik m nog eens zie, dan zal ik het vragen!
Hè verdorie :mrgreen: !
Dat valt me nou vies tegen van je :smile: .
De naam komt me in ieder geval niet erg bekend voor, misschien komt hij uit een nest dat ik niet ken/gevolgd heb.
Ben benieuwd!
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

misschien heet ie wel helemaal anders :D maar goed, ik zal hopen dat ik m voor zondag (dan ga ik weer naar huis en is het oppassen gedaan ;) ) nog eens tegenkom!
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”