Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zou dáár nu voor 'n karaktertje uitrollen?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog
Aantal honden: 1

Wat zou dáár nu voor 'n karaktertje uitrollen?

Ongelezen bericht door britty »

Sharpei x stafford?
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lijkt mij helemaal niks....

alleen al niet omdat beide rassen problemen hebben met allergieën en huidaandoeningen

en daarbij zijn een aantal karaktertrekken van de sharpei (volgens hun standaard) in tegenstelling tot de karakters van de engelse staff. minder in tegenstelling tot de amerikaanse staff trouwens.

ik weet niet met welke stafford deze kruising is. lijkt me ook wel belangrijk om te weten.
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ligt voornl. aan de ( voor ) ouder's, lijkt mij. :19:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Re: Wat zou dáár nu voor 'n karaktertje uitrollen?

Ongelezen bericht door wendy71 »

britty schreef:Sharpei x stafford?
Dat kan behoorlijk heftig uitvallen denk ik. :wink:
Beide rassen zijn geen *sissy's*.

Verders ligt het natuurlijk ook aan de karakters van de ouders, maar ik zou niet vlug voor een dergelijke kruising kiezen. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat zijn hele mooie honden (vind ik) en zover ik begrepen heb is de enige die ik ooit gezien heb een hele lieve hond maar wel een die graag vecht :wink:

Sharpei pitbull

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pei/staffies :wink: :I:

Afbeelding
Afbeelding
Yv*nn
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yv*nn »

MARC_S schreef:
Pei/staffies :wink: Afbeelding
Wat het karakter aangaat, zou ik zo mijn bedenkingen hebben.
Maar als ik dit zie, ga ik ook direct voor de bijl, wat een heerlijkheden :I:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Wordt het nu mode om Staffords te kruisen nu de RAD niet meer bestaat?
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Inge O schreef:het moeilijke wat je volgens mij kan verwachten is dat ze in het slechtste geval de vechtlust van de staf én de sharpei samen combineren met de niet-baasgerichtheid van een sharpei - uhhh, nee, ik moet er niet aan denken :19: .
Sharpei's zijn ook erg eigenzinnig, moeten weinig van vreemde hebben. Je hebt ook hele open sharpei's, maar dat zijn uitzonderingen denk ik
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Abby »

We hadden vorig jaar precies zo'n kruising in t asiel... Was trouwens een schat van een hond en dol op sabbelen op zn deken... Maar onder de RAD moest hij geschouwd en ingeslapen worden... :jank:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Scooby schreef:Wordt het nu mode om Staffords te kruisen nu de RAD niet meer bestaat?
Ik denk dat je niet wil weten wat er nu gaat gebeuren :wink:
Afbeelding
ponne
Zeer actief

Ongelezen bericht door ponne »

Als ik alleen voor het uiterlijk zou gaan, vind ik ze wel gaaf!
Ik persoonlijk houd niet zo van de Sharpei :roll:
Maar natuurlijk ga je niet alleen voor het uiterlijk en waar het karakter op uitloopt heeft ook deels te maken, waar en bij wie de hond ligt!

Afbeelding
Afbeelding

Rijkdom is als zeewater: hoe meer men er van drinkt, hoe dorstiger
men wordt.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Ik wil net zeggen wij hebben zelf een kruising shar-pei wel met een golden dan. Merk niks van geen baas gerichtheid of niet willen luisteren. Huidproblemen ook geen last van. MAar het kan natuurlijk wel.
Wij hebben er echt een lieverd aan wel wat terughoudender naar vreemde maar hij is te gek met kinderen alleen vreemde mannen vind hij eng. HIj zal ze niks doen maar vind het niet fijn.
Verder heeft hij ook meer het karakter van een golden denk ik.
Super lief is hij :mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Dei foto's vind ik prachtig, maar het karakter is een heel ander verhaal, denk ik.....

@ Sanne!!: Een Golden is wel totaal iets anders dan een staff..... :wink:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Mireillevdw schreef:Dei foto's vind ik prachtig, maar het karakter is een heel ander verhaal, denk ik.....

@ Sanne!!: Een Golden is wel totaal iets anders dan een staff..... :wink:
Ja dat is ook wel zo :mrgreen:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
britty
Zeer actief
Mijn ras(sen): KruisingEngelse Bulldog

Ongelezen bericht door britty »

massam schreef:lijkt mij helemaal niks....

alleen al niet omdat beide rassen problemen hebben met allergieën en huidaandoeningen

en daarbij zijn een aantal karaktertrekken van de sharpei (volgens hun standaard) in tegenstelling tot de karakters van de engelse staff. minder in tegenstelling tot de amerikaanse staff trouwens.

ik weet niet met welke stafford deze kruising is. lijkt me ook wel belangrijk om te weten.
Amerikaanse..
Life is not about the amount of breaths you take...its about the moments that take your breath away.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat je daar een moeilijke kruising uit kan krijgen, hetgeen dat een staff voor de meeste mensen echt leuk maakt is de vriendelijkheid naar mensen, een shar pei is daar veel gereserveerder in, tel daar bij op het doorzettingvermogen van eens staff en de eigenwijsheid van een shar pei, en daarbij het niet zo sociaal zijn richting andere honden, ik denk dat je dan een extreem moeilijke kruising kan krijgen.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Re: Wat zou dáár nu voor 'n karaktertje uitrollen?

Ongelezen bericht door Kaiou »

britty schreef:Sharpei x stafford?
Ze zijn best leuk om te zien, maar ik denk niet dat hun karaktertje bij het mijne zou passen.... Ik zou er geen willen hebben.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

MARC_S schreef:
Scooby schreef:Wordt het nu mode om Staffords te kruisen nu de RAD niet meer bestaat?
ik wil het ook niet. in ieder geval is ons redelijk concreet geplande nestje van eind 2009 nu eigenlijk van de baan door al dit gedoe....

ik snap dat alleen om uiterlijk niet kan, dat dat moest veranderen, maar wat ik nu zie maakt me echt misselijk...
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
MARC_S schreef:
ik wil het ook niet. in ieder geval is ons redelijk concreet geplande nestje van eind 2009 nu eigenlijk van de baan door al dit gedoe....
Waarom is jullie geplande nest nu van de baan?
M@scha
Zeer actief

Scooby schreef:
massam schreef:
MARC_S schreef:
Waarom is jullie geplande nest nu van de baan?
omdat er nu alle soorten kruisingen aangeboden worden voor een paar honderd euro per pup.

ik ben 2 jaar bezig voor een nest en verkoop stamboomhondjes. ik kan geen pup voor 200 euro verkopen. dat gaat gewoon niet.

ik ben daarbij erg bang dat het straks weer helemaal mis gaat aangezien er een evaluatie is over 5 jaar over het afschaffen van de RAD. je wil niet weten wat voor kruisingen mensen nu aan het maken zijn. doodeng en dat meen ik.

ik ben nog steeds erg bang voor de toekomst van mijn ras. zeker nu alles vogelvrij is.

gaat het wel goed en heb ik het mis dan ga ik over 5 jaar weer verder.

gaat het mis dan heb ik niet terwijl ik twijfels had een nest op de wereld gezet.
Afbeelding
mo
Actief

Ongelezen bericht door mo »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door mo op 27 jul 2008 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
M@scha
Zeer actief

helemaal mee eens monique :mrgreen:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:ik ben 2 jaar bezig voor een nest en verkoop stamboomhondjes. ik kan geen pup voor 200 euro verkopen. dat gaat gewoon niet.
Maar mensen die een raszuivere Stafford willen hebben, komen toch wel bij de juiste fokkers uit? Met ieder ras wordt toch gekruist? De echte liefhebber weet zijn/haar weg naar de goede fokkers wel te vinden en aan zulke mensen wil je toch ook alleen maar je pups verkopen?
M@scha
Zeer actief

Scooby schreef:
massam schreef:ik ben 2 jaar bezig voor een nest en verkoop stamboomhondjes. ik kan geen pup voor 200 euro verkopen. dat gaat gewoon niet.
Maar mensen die een raszuivere Stafford willen hebben, komen toch wel bij de juiste fokkers uit? Met ieder ras wordt toch gekruist? De echte liefhebber weet zijn/haar weg naar de goede fokkers wel te vinden en aan zulke mensen wil je toch ook alleen maar je pups verkopen?
nee dat klopt niet. er zijn teveel fokkers die er geweldig uitzien en stiekum er een teringzooi van maken. die hebben naam en krijgen pupkopers.

ik zou ze uiteindelijk wel kwijtraken maar ik wil geen concessies doen en dus blijft de doos dicht om het zo te zeggen :wink:
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

massam schreef:
Scooby schreef:
nee dat klopt niet. er zijn teveel fokkers die er geweldig uitzien en stiekum er een teringzooi van maken. die hebben naam en krijgen pupkopers.

ik zou ze uiteindelijk wel kwijtraken maar ik wil geen concessies doen en dus blijft de doos dicht om het zo te zeggen :wink:
Maar wat maakt een Stafford in dat opzicht dan anders dan willekeurig welk ander ras? Bij ieder ras heb je betere en slechtere fokkers, toch?
M@scha
Zeer actief

Scooby schreef:
massam schreef:
Scooby schreef:

Maar wat maakt een Stafford in dat opzicht dan anders dan willekeurig welk ander ras? Bij ieder ras heb je betere en slechtere fokkers, toch?
waar maar bij geen enkel ras heb je de enorme hype die nu losgebroken is.

bij geen enkel ander ras had je iets raars als de rad.

totaal niet met elkaar te vergelijken.

over een aantal jaar kun je eens een staff met een ander ras gaan vergelijken als de eerste hype eraf is
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:
ik ben daarbij erg bang dat het straks weer helemaal mis gaat aangezien er een evaluatie is over 5 jaar over het afschaffen van de RAD. je wil niet weten wat voor kruisingen mensen nu aan het maken zijn. doodeng en dat meen ik.
ik ben nog steeds erg bang voor de toekomst van mijn ras. zeker nu alles vogelvrij is.
Ik vrees met je mee.
Alhoewel ik eigenlijk het nút niet zie van al die kruisingen. Als je twee boomloze Staffs met elkaar kruist kun je de pups toch net zo makkelijk (goedkoop) verkopen dan dat je (dwarsstraat) een staff kruist met een mastino? Als het dan al allemaal zo goedkoop moet?

ja maar kijk eens naar lola ofzo? da's nie cool. maar gooi ik een boerboel op lola (da zal nie gaan maar in theorie) dan kun je pas indruk maken...

dat is het hele doel van de kruisingen. helaas zijn die kruisingen vaak met honden die je echt ECHT niet met een staff gekruist wil zien..
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef:
ja maar kijk eens naar lola ofzo? da's nie cool. maar gooi ik een boerboel op lola (da zal nie gaan maar in theorie) dan kun je pas indruk maken...

dat is het hele doel van de kruisingen. helaas zijn die kruisingen vaak met honden die je echt ECHT niet met een staff gekruist wil zien..
Als je iets wilt om indruk te maken dan zou ik de Staff toch niet als kruisert nemen hoor ;-)
Effe kijken, wat zou ik doen....hm....Ik dacht zelf dan aan Kaukaas x Mastino. Of een beste Fila x Dogo. :ok:
klopt dat gebeurt ook. de engelse staff is daarvoor ook minder interessant, dat begint pas bij de amerikaan.

de opheffing van de rad is goed, wachten met nieuwe regeling is zeer dom
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:
Effe kijken, wat zou ik doen....hm....Ik dacht zelf dan aan Kaukaas x Mastino. Of een beste Fila x Dogo. :ok:
Zullen we dat maar niet doen :neenee: :neenee:
God zij dank wordt er met de fila's niet zo veel rottigheid uitgehaald en zijn er sowieso standaard weinig tot geen fila's te koop.
Ook zitten ze zelden in de asiels en staan er altijd weinig op mp ,onbekend maakt onbemind :cheer: :cheer:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

massam schreef:
Nanna schreef:
massam schreef:

Als je iets wilt om indruk te maken dan zou ik de Staff toch niet als kruisert nemen hoor ;-)
klopt dat gebeurt ook. de engelse staff is daarvoor ook minder interessant, dat begint pas bij de amerikaan.

de opheffing van de rad is goed, wachten met nieuwe regeling is zeer dom
Nou het is inderdaad te hopen dat die hype weer overwaait ,balen dat jij als wel betrokken fokster daardoor geen nestje fokt
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”