Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kennelhoestenting bij pup?
Moderator: moderatorteam
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
kennelhoestenting bij pup?
Ik vroeg me af of het tegenwoordig normaal is om een pup van 9 wkn, bij de enting ook een kennelhoestenting te geven.
Ik vind het not done, eerlijk gezegd.
Ik vind het not done, eerlijk gezegd.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
~Suzanne~
- Zeer actief
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
De kennelhoest enting zit tegenwoordig voor het grootste gedeelte toch bij de cocktail in?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
truusje
- Zeer actief
- Contacteer:
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
- Moos
- Zeer actief
De vervangend da waar Vera werd ge-ent wilde ook meteen de neus-enting voor kennelhoest erbij doen.
Moos en Saar zijn nooit voor kennelhoest ge-ent, en ik was ook niet van plan dat bij Vera wel te doen.
Ik had trouwens nog het meeste problemen met die neusenting bij en pup van 9 weken, voor het eerst in de praktijk van 'haar' dierenarts. Lekker als je dan meteen iets in je neus geduwd en gespoten krijgt...
De vervangend da wilde het doen vanwege puppycursus, dan kwam ze met veel honden in aanraking en eigenlijk was het een heeeel dringend advies dan meteen die kennelhoest erbij te doen.
Moos en Saar zijn nooit voor kennelhoest ge-ent, en ik was ook niet van plan dat bij Vera wel te doen.
Ik had trouwens nog het meeste problemen met die neusenting bij en pup van 9 weken, voor het eerst in de praktijk van 'haar' dierenarts. Lekker als je dan meteen iets in je neus geduwd en gespoten krijgt...
De vervangend da wilde het doen vanwege puppycursus, dan kwam ze met veel honden in aanraking en eigenlijk was het een heeeel dringend advies dan meteen die kennelhoest erbij te doen.

- Sonnie1983
- Zeer actief
Daarom hebben wij het ook gedaan. Bij veel clubs is het ook een vereiste dat je kennelhoest hebt als je daar komt trainen.
Nou Diego heeft er niks onder geleden hoor. Die is nog net zo druk en blij bij de DA als zonder die enting. Misschien komt dat omdat we hem eerst al mee hebben genomen met zijn 8 weken om wormkuur te halen. Van te voren even aangegeven dat we er aan kwamen.
Diego geeft nog niet eens een kik bij een spuitje. Ben ik blij om
Nou Diego heeft er niks onder geleden hoor. Die is nog net zo druk en blij bij de DA als zonder die enting. Misschien komt dat omdat we hem eerst al mee hebben genomen met zijn 8 weken om wormkuur te halen. Van te voren even aangegeven dat we er aan kwamen.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een onzin.Moos schreef:De vervangend da wilde het doen vanwege puppycursus, dan kwam ze met veel honden in aanraking en eigenlijk was het een heeeel dringend advies dan meteen die kennelhoest erbij te doen.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb al bij veel verschillende hondenscholen getraind, maar gelukkig nog nooit meegemaakt dat mijn honden dan verplicht zouden worden om een kennelhoestenting te gaan halen. Dan zou ik er ook niet gaan trainen, want ik vind die kennelhoestenting wel zo'n onzinnige enting.Sonnie1983 schreef:Daarom hebben wij het ook gedaan. Bij veel clubs is het ook een vereiste dat je kennelhoest hebt als je daar komt trainen.
Groetjes, Karen
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
truusje
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Sonnie1983 schreef:Daarom hebben wij het ook gedaan. Bij veel clubs is het ook een vereiste dat je kennelhoest hebt als je daar komt trainen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- gizmo
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee hoor... bij mn vorige vereniging heeft weleens een hond kennelhoest gehad (let wel: een geente hond!!!) Tegen de tijd dat je het zag/hoorde was het dus al te laat... maar er is geen enkele andere hond ziek van geworden ondanks dat ze allemaal op dezelfde mouw bijten, apporteren met hetzelfde blok etc. En sommigen, zoals die van mij, niet geent waren.pablo schreef:Bij mij was het wel verplicht om te enten
Je moest het boekje dus ook meenemen om het te laten zien
Kan me er als hondenschool wel iets bij voorstellen
Stel dat het uitbreekt ligt wel de hondenschool plat lijkt mij
Dus het valt allemaal best wel mee... Wij hebben ook weleens griep en ik haal ook geen griepspuit.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hier idd ook niet geënt....malinois schreef:Sonnie1983 schreef:Daarom hebben wij het ook gedaan. Bij veel clubs is het ook een vereiste dat je kennelhoest hebt als je daar komt trainen.
Diego geeft nog niet eens een kik bij een spuitje. Ben ik blij omhier zijn ze niet geent tegen kennelhoest en ik kom ook overal
gelukkig dat ik niet bij zo'n club train... ik hou niet van onnodige zooi in mn honden nl.
cocktail (DHP en denk zelfs over 2 jaar jaar alleen de puppy DP op gewicht) eens in de 3 jaar evenals rabiës (maar niet in hetzelfde jaar)
verder niets geen onzin...
ben ook blij dat ze het niet verplichten op de verenigingen waar ik kom...anders zou ik zeker verder gaan zoeken...
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- ridgebackfan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Contacteer:
ik heb geen van de honden ooit laten enten voor kennelhoest,
ze gaan altijd mee op vakantie dus geen pension waar het wel verplicht is.
Op de twee hondenscholen waar we trainden werd dit ook niet gevraagt.
Wel ent boekje mee nemen maar geen kennelhoest enting verplicht.
Voor zover ik weet kunnen ze het ook krijgen als ze wel enting hebben gehad.
Gelukkig ook nog nooit hond met kennel hoest gehad, DA van mijn vriendin gaf gewoon advies bij beginnende kennelhoest , hoestdrank voor kinderen te geven
ze gaan altijd mee op vakantie dus geen pension waar het wel verplicht is.
Op de twee hondenscholen waar we trainden werd dit ook niet gevraagt.
Wel ent boekje mee nemen maar geen kennelhoest enting verplicht.
Voor zover ik weet kunnen ze het ook krijgen als ze wel enting hebben gehad.
Gelukkig ook nog nooit hond met kennel hoest gehad, DA van mijn vriendin gaf gewoon advies bij beginnende kennelhoest , hoestdrank voor kinderen te geven
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart
kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info

- Sonnie1983
- Zeer actief
Heb ook niet gezegd dat dat bij de club moest waar ik zit maar als je rond kijkt zijn er wel clubs waar het verplicht is. Enigste verplichte bij de club waar ik zit is dat je pas mag komen als d ehond de 2e enting heeft gehad.malinois schreef:Sonnie1983 schreef:Daarom hebben wij het ook gedaan. Bij veel clubs is het ook een vereiste dat je kennelhoest hebt als je daar komt trainen.
Diego geeft nog niet eens een kik bij een spuitje. Ben ik blij omhier zijn ze niet geent tegen kennelhoest en ik kom ook overal
gelukkig dat ik niet bij zo'n club train... ik hou niet van onnodige zooi in mn honden nl.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja ik vind het een onnodige en daarom onzinnige enting... ik zou dus niet bij een club komen waar dit verplicht zou zijnSonnie1983 schreef:Heb ook niet gezegd dat dat bij de club moest waar ik zit maar als je rond kijkt zijn er wel clubs waar het verplicht is. Enigste verplichte bij de club waar ik zit is dat je pas mag komen als d ehond de 2e enting heeft gehad.malinois schreef:Sonnie1983 schreef:Daarom hebben wij het ook gedaan. Bij veel clubs is het ook een vereiste dat je kennelhoest hebt als je daar komt trainen.