Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kennelhoestenting bij pup?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

kennelhoestenting bij pup?

Ongelezen bericht door truusje »

Ik vroeg me af of het tegenwoordig normaal is om een pup van 9 wkn, bij de enting ook een kennelhoestenting te geven.

Ik vind het not done, eerlijk gezegd.
Afbeelding

So Sweet :I:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

mijn pups hebben het in ieder geval niet gehad wat ik begreep van de eigenaren
Afbeelding
Leane

Ongelezen bericht door Leane »

Volgens mij Winter bij haar 12 weken enting maar zeker weten doe ik het niet..
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik had hem erbij mogen laten zetten, maar onze bewuste keus was om dat niet te doen!

Suzanne
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Yore heeft m met 9 weken idd gehad...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

De kennelhoest enting zit tegenwoordig voor het grootste gedeelte toch bij de cocktail in?
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Kijk, dat wist ik dus niet. Maar waarom dan eigenlijk.....ik vind het zo overdadig.
Afbeelding

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Hier heeft ie het de 9 weken enting en bij 12 weken parvo en cocktail.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

De vervangend da waar Vera werd ge-ent wilde ook meteen de neus-enting voor kennelhoest erbij doen.
Moos en Saar zijn nooit voor kennelhoest ge-ent, en ik was ook niet van plan dat bij Vera wel te doen.
Ik had trouwens nog het meeste problemen met die neusenting bij en pup van 9 weken, voor het eerst in de praktijk van 'haar' dierenarts. Lekker als je dan meteen iets in je neus geduwd en gespoten krijgt...

De vervangend da wilde het doen vanwege puppycursus, dan kwam ze met veel honden in aanraking en eigenlijk was het een heeeel dringend advies dan meteen die kennelhoest erbij te doen.
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

Daarom hebben wij het ook gedaan. Bij veel clubs is het ook een vereiste dat je kennelhoest hebt als je daar komt trainen.

Nou Diego heeft er niks onder geleden hoor. Die is nog net zo druk en blij bij de DA als zonder die enting. Misschien komt dat omdat we hem eerst al mee hebben genomen met zijn 8 weken om wormkuur te halen. Van te voren even aangegeven dat we er aan kwamen.

Diego geeft nog niet eens een kik bij een spuitje. Ben ik blij om :-)
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:De vervangend da wilde het doen vanwege puppycursus, dan kwam ze met veel honden in aanraking en eigenlijk was het een heeeel dringend advies dan meteen die kennelhoest erbij te doen.
Wat een onzin.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:Daarom hebben wij het ook gedaan. Bij veel clubs is het ook een vereiste dat je kennelhoest hebt als je daar komt trainen.
Ik heb al bij veel verschillende hondenscholen getraind, maar gelukkig nog nooit meegemaakt dat mijn honden dan verplicht zouden worden om een kennelhoestenting te gaan halen. Dan zou ik er ook niet gaan trainen, want ik vind die kennelhoestenting wel zo'n onzinnige enting.
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Onze DA adviseerde wel de neusenting bij jonge honden, omdat wanneer honden in de groei kennelhoest krijgen, dit blijvende schade zou kunnen geven aan de luchtwegen? Tobi heeft hem dus bij de puppy-enting gehad en op éénjarige leeftijd nog een keertje. Daarna niet meer.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Ik geef mijn honden ook geen cocktail meer.

Mijn jongste pup, nu 12 mnd. heeft de 6 wkn enting gehad, daarna niets meer tot aan vorige week, wel een cocktail en rabies ivm deelname shows. Ook geen kennelhoest.
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sonnie1983 schreef:Daarom hebben wij het ook gedaan. Bij veel clubs is het ook een vereiste dat je kennelhoest hebt als je daar komt trainen.

Nou Diego heeft er niks onder geleden hoor. Die is nog net zo druk en blij bij de DA als zonder die enting. Misschien komt dat omdat we hem eerst al mee hebben genomen met zijn 8 weken om wormkuur te halen. Van te voren even aangegeven dat we er aan kwamen.

:denken: hier zijn ze niet geent tegen kennelhoest en ik kom ook overal :19: gelukkig dat ik niet bij zo'n club train... ik hou niet van onnodige zooi in mn honden nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Bij mij was het wel verplicht om te enten
Je moest het boekje dus ook meenemen om het te laten zien
Kan me er als hondenschool wel iets bij voorstellen
Stel dat het uitbreekt ligt wel de hondenschool plat lijkt mij
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

pablo schreef:Bij mij was het wel verplicht om te enten
Je moest het boekje dus ook meenemen om het te laten zien
Kan me er als hondenschool wel iets bij voorstellen
Stel dat het uitbreekt ligt wel de hondenschool plat lijkt mij
nee hoor... bij mn vorige vereniging heeft weleens een hond kennelhoest gehad (let wel: een geente hond!!!) Tegen de tijd dat je het zag/hoorde was het dus al te laat... maar er is geen enkele andere hond ziek van geworden ondanks dat ze allemaal op dezelfde mouw bijten, apporteren met hetzelfde blok etc. En sommigen, zoals die van mij, niet geent waren.
Dus het valt allemaal best wel mee... Wij hebben ook weleens griep en ik haal ook geen griepspuit.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:

:denken: hier zijn ze niet geent tegen kennelhoest en ik kom ook overal :19: gelukkig dat ik niet bij zo'n club train... ik hou niet van onnodige zooi in mn honden nl.
hier idd ook niet geënt....
cocktail (DHP en denk zelfs over 2 jaar jaar alleen de puppy DP op gewicht) eens in de 3 jaar evenals rabiës (maar niet in hetzelfde jaar)
verder niets geen onzin...
ben ook blij dat ze het niet verplichten op de verenigingen waar ik kom...anders zou ik zeker verder gaan zoeken...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

en qua enten pup hier alleen met 6 en 12 wk....
ridgebackfan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door ridgebackfan »

ik heb geen van de honden ooit laten enten voor kennelhoest,

ze gaan altijd mee op vakantie dus geen pension waar het wel verplicht is.
Op de twee hondenscholen waar we trainden werd dit ook niet gevraagt.
Wel ent boekje mee nemen maar geen kennelhoest enting verplicht.

Voor zover ik weet kunnen ze het ook krijgen als ze wel enting hebben gehad.
Gelukkig ook nog nooit hond met kennel hoest gehad, DA van mijn vriendin gaf gewoon advies bij beginnende kennelhoest , hoestdrank voor kinderen te geven
groetjes van Anne plus pootjes van Yuma & Dhakiya
*Jenga*Saba*Buddy* voor altijd in mijn hart

kijk hier voor de site van de meiden en kijk hier voor site met Rhodesian Ridgeback info
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief

malinois schreef:

Heb ook niet gezegd dat dat bij de club moest waar ik zit maar als je rond kijkt zijn er wel clubs waar het verplicht is. Enigste verplichte bij de club waar ik zit is dat je pas mag komen als d ehond de 2e enting heeft gehad.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:
malinois schreef:

Heb ook niet gezegd dat dat bij de club moest waar ik zit maar als je rond kijkt zijn er wel clubs waar het verplicht is. Enigste verplichte bij de club waar ik zit is dat je pas mag komen als d ehond de 2e enting heeft gehad.
tja ik vind het een onnodige en daarom onzinnige enting... ik zou dus niet bij een club komen waar dit verplicht zou zijn
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”