Knap van jou dat jij dat al na 2 dagen helemaal kan Martijn, fok jij met een ras van alleen dezelfde kleur of heb je kleur verschillen in je nestjes?Martijn schreef:Precies.Nanna schreef:Niks. Ik zag mijn pups zó vaak dat ik ze na twee dagen probleemloos uit elkaar kon houden.
Wat moet je nu helemaal uit elkaar kunnen houden?
Zes teven of reuen maximaal? Net even een iets ander oor of stop, een gekke rimpel in een voetkussentje en sowieso al verschil in gewicht.
Goed, als je 18 dobermanpups hebt kan ik me voorstellen dat je het moeilijk vindt maar normaal gesproken zie ik het probleem niet zo.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Identificeren van puppies
Moderator: moderatorteam
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:

- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
- Chezzies
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klopt, maar soms heb je toch echt wel van die kleine mollen die erg gelijkwaardig zijn aan elkaar in het begin. En om ze dan al goed te kunnen onderscheiden ook al zit je er de hele dag bij vind ik erg lastig hoor.Martijn schreef:Zoals ik al zei is kleur niet het enige dat kan variëren.Chezzies schreef: Vind het knap als jij na 2 dagen al alles weet te onderscheiden van dezelfde kleur.

- Chione
- Zeer actief
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
Martijn schreef:
Hier fokte ik mee. En dan zag ik het ook.
Na 1 bezoek bij onze fokker wist ik ze ook allemaal uit elkaar, maar ik weet dat het voor de andere bezoekers iets lastiger was en die waren dolblij met de kleurtjes. Ik ook, want op de foto's vielen soms net de onderscheidende details weg en dan waren de kleurtjes wel super handy.
Ik ken echter ook een fokker die ze op 7 weken nog steeds niet uit elkaar hield zonder kleurtjes. Zij is weer goed in heel andere dingen, zo blinken we allemaal ergens in uit denk ik.
Laatst gewijzigd door Bons op 18 jul 2008 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- Bons
- Zeer actief
-
Ineke
- Bons
- Zeer actief
-
Ineke
- Bons
- Zeer actief
LoL eigenlijk dacht ik dat het een nest olifantjes wasIneke schreef:Nee hoor vind 't gewoon leuk om lekker over the top te gaanWebborn schreef:Ik geloof dat de ironie je even ontgingIneke schreef:Joh.Webborn schreef: Nee, die zijn groter en hebben heel andere staart en oren
Zou je denken?
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake! 
- Bons
- Zeer actief
Nanna schreef:Doet me denken aan mijn moeder. Die heeft geen FUCK verstand van paarden en is er zelfs wat bang voor.
We waren ooit op bezoek bij oom en tante, en oom was fervent drafsportliefhebber, had zelf ook paardjes staan. Dus we waren zo gek niet of we moesten ze gaan bekijken.
Had ie er drie staan die (ik weet het niet meer hoor, ik sla een slag) Firecracker, Freggle en Fancypants heetten.
Mijn moeder keek uiterst deskundig en zei "Die komen zeker uit hetzelfde nest?"
Ik heb buikpijn gehad van het lachen.
-
Ineke
Bwuuaaaahahahahahahahahahahaahahahahaaaaaah!!!Nanna schreef:Doet me denken aan mijn moeder. Die heeft geen FUCK verstand van paarden en is er zelfs wat bang voor.
We waren ooit op bezoek bij oom en tante, en oom was fervent drafsportliefhebber, had zelf ook paardjes staan. Dus we waren zo gek niet of we moesten ze gaan bekijken.
Had ie er drie staan die (ik weet het niet meer hoor, ik sla een slag) Firecracker, Freggle en Fancypants heetten.
Mijn moeder keek uiterst deskundig en zei "Die komen zeker uit hetzelfde nest?"
Ik heb buikpijn gehad van het lachen.
-
Ineke
- Esther80
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hahaha, ja heeeeel herkenbaar. Na 5 weken heb ik ons 12-tal ook de bandjes afgedaan en de chipper twijfelde ook heel sterk of ik wist welke pup wie was, lol. Nou echt wel, nog steeds herken ik ze uit duizenden op de foto's. Kan de geboortevolgorde, bijpassende kleur en naam zo opnoemen.Inge O schreef:ik zie nog het verbaasde gezicht van de chipper toen ik het bandjesloze elftal op zijn 'commando' één na uit het bos plukte volgens de gevraagde naam, hij zat echt op een vergissing te wachten en die kwam maar nietNanna schreef:Ik zie het nut van het onderscheiden eerlijk gezegd niet. Als je ze perfect uit elkaar kunt houden nadat de chipper is geweest is dat toch vroeg genoeg?
Mijn pups zopen altijd als tempeliers, maar stel dat er een achterblijver bij zou zitten die extra aanleggen nodig zou hebben, dan hoef ik die écht niet aan dat gele bandje te herkennen.
Kijk hier: 5 zwarte pups en een getijgerde. Prima uit elkaar te houden hoor. Als je er maar genoeg mee bezig bent en er genoeg naar kijkt.
.
Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb gelukkig geen grote nesten gehad en ook nog verschillende kleuren, dus ik kon de pups wel onderscheiden. Terugkijkend op de foto vond ik dat ineens al moeilijker, vooral als het charmante wiggle-kontjes-foto's waren (sorry kan het niet anders omschrijven). Daarom hebben we wel bandjes omgedaan. Die vlocht ik zelf van borduurgaren. Nu las ik wel iets over kitteband (heb nog niet alles gelezen) maar tot op heden bevalt dit prima.
Ik vind het vooral voor de pupkopers erg leuk, ze krijgen een dvd mee met allerlei foto's en door de kleur van het bandje kunnen ze zelf ook hun pup op groepsfoto's herkennen. Het is maar wat je leuk vind denk ik?
Ik vind het vooral voor de pupkopers erg leuk, ze krijgen een dvd mee met allerlei foto's en door de kleur van het bandje kunnen ze zelf ook hun pup op groepsfoto's herkennen. Het is maar wat je leuk vind denk ik?

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Dan moet je de foto andersom houden, dan zie je dat dat niet zo is!Webborn schreef:LoL eigenlijk dacht ik dat het een nest olifantjes wasIneke schreef:Nee hoor vind 't gewoon leuk om lekker over the top te gaanWebborn schreef:Ik geloof dat de ironie je even ontgingIneke schreef: Joh.
Zou je denken?
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
vom Grubenländer-Schupo
- Actief
- Contacteer:
Die touwtjes moeten natuurlijk ook niet zo los zitten dat ze er met de pootjes door heen kunnen.massam schreef:wij begonnen met touwtjes in kleuren maar toen ze nog kropen kropen ze daar doorheen en dan zaten de voorpootjes vast :N:
dus toen nagellak gebruikt. we hadden linkerbil, rechterbil, linkerschouder en rechterschouder.
de andere 2 (ik had er 6) waren het enige teefje en een reutje dat als enige ook bruin had en dus te onderscheiden was.
Wij gebruiken bij grotere nesten de eerste weken ook altijd gekleurde touwtjes.
Ik controleer ze meerdere keren per dag en vervang ze om de paar dagen.
Nog nooit problemen mee gehad.
Met nagellak heb ik geen ervaring, ik zie het ook niet zo zitten om mijn pups met chemische rommel te merken.
Niet alleen de pups kunnen daar aan gaan likken maar de moeder natuurlijk ook.
Die klittebandjes vind ik ook een goed idee, 1 handeling en ze zijn weer iets ruimer.
- Boreas
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
De fokster van onze pup merkte ze met nagellak. Tja allemaal wit natuurlijk en ze leken ontzettend op elkaar, vind ik dan haha, zij hield ze wel uit elkaar. Ik vond het wel een goed idee ipv bandjes om de nek, maar je ziet dan op foto's nu niet wie nou wie is en dat was wel leuk geweest. Ik vind het knap als je het wel kan maar ik kan dat dus nietMirandaH schreef:Ik vind het vooral voor de pupkopers erg leuk, ze krijgen een dvd mee met allerlei foto's en door de kleur van het bandje kunnen ze zelf ook hun pup op groepsfoto's herkennen. Het is maar wat je leuk vind denk ik?
-
Ineke
Scooby schreef:Dan moet je de foto andersom houden, dan zie je dat dat niet zo is!Webborn schreef:LoL eigenlijk dacht ik dat het een nest olifantjes wasIneke schreef:Nee hoor vind 't gewoon leuk om lekker over the top te gaanWebborn schreef: Ik geloof dat de ironie je even ontging