Zal dit nest een stamboom krijgen? de vader is weer der eigen reu
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
6 nesten en toch stamboom?
Moderator: moderatorteam
-
jidde
6 nesten en toch stamboom?
Een teef die ik ken is weer gedekt, en krijgt op dit moment haar 6e nest alweer
Zij heeft 2x 1 reu gebruikt en nu weer 2x der eigen reu.
Laatst gewijzigd door jidde op 18 okt 2008 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
geen idee, het BRS is natuurlijk 1 juli ingegaan....als ze daarvoor gedekt is zal ze nog wel stambomen krijgen, weet niet hoe ze er na die datum mee om gaan...dacht wel stambomen, maar boete/berisping voor de fokker...
is eigenlijk iets waar ik me niet in verdiept heb omdat het hier toch niet speelt...
is eigenlijk iets waar ik me niet in verdiept heb omdat het hier toch niet speelt...
-
jidde
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jidde
-
jidde
Ik geloof niet zo dat ze 28 juni gedekt is door der eigen reu, de andere teef door zelfde reu is op 26 juni gedekt. Komt mooi uit, precies 3 dagen voor de regeling en je hebt je eigen reu, dus niemand die het controleerdcrutz schreef:dan valt ze helaas nog niet onder de welzijnsparagraaf van het BRS (tenminste zoals ik de invoer heb begrepen), dat gaat nl over dekkingen NA 1 juli...
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ook al zou het daarna gebeurd zijn dan krijgen de honden gewoon een stamboom en de fokker een boete/berisping.crutz schreef:geen idee, het BRS is natuurlijk 1 juli ingegaan....als ze daarvoor gedekt is zal ze nog wel stambomen krijgen, weet niet hoe ze er na die datum mee om gaan...dacht wel stambomen, maar boete/berisping voor de fokker...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
idd, dus al wat ik dacht...Angelique25 schreef:Ook al zou het daarna gebeurd zijn dan krijgen de honden gewoon een stamboom en de fokker een boete/berisping.crutz schreef:geen idee, het BRS is natuurlijk 1 juli ingegaan....als ze daarvoor gedekt is zal ze nog wel stambomen krijgen, weet niet hoe ze er na die datum mee om gaan...dacht wel stambomen, maar boete/berisping voor de fokker...
-
jidde
trouwens, der moeder heeft de eerste 2 nesten gehad bij de fokker van Tuana, de laatste 4 bij een andere fokkerMaryanne schreef:Ik zie dat er bij sommige nesten geen eens een loopsheid tussen zit. Wat erg!jidde schreef:Owja, is ook nog eens 4e nest achter elkaar
30-03-2005
1-11-2005
25-12-2006
22-07-2007
27-2-2008
en dan 28-06 weer gedektZeker voor de kassa.
Laatst gewijzigd door jidde op 22 okt 2008 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- mon doesie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoezen
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
maar de eerste 2 nesten zat ook al geen loopsheid tussen volgens mij....jidde schreef:Ze stond een keer te koop voor een belachelijk bedrag en niemand wilde der kopen, en opeens had ze een nestMaryanne schreef:Ik zie dat er bij sommige nesten geen eens een loopsheid tussen zit. Wat erg!jidde schreef:Owja, is ook nog eens 4e nest achter elkaar
30-03-2005
1-11-2005
25-12-2006
22-07-2007
27-2-2008
en dan 28-06 weer gedektZeker voor de kassa.
Tja als ze blijft, kost het geld en nu levert het nog wat op he.
trouwens, der moeder heeft de eerste 2 nesten gehad bij de fokker van Tuana, de laatste 4 bij een andere fokker
-
jidde
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
- Aantal honden: 2
-
jidde
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Contacteer:
Als je die al krijgt zullen ze wel zeggen dat dat hun pakkie an niet is, maar die van de Rv (waar deze fokker wellicht niet is bij aangesloten)jidde schreef:klopt, daarom is ze een jaar niet gedekt en vanaf toen elk half jaar weer.
Ik heb raad van beheer gemaild, ik ben erg benieuwd naar hun reactieOwja, de teef is 5 juli 2002 geboren
Ik vind het ook ronduit jammer dat de RvB hun sterkste wapen niet inzet tegen dit soort praktijken.
-
jidde
Is ze wel lid van, dan zal ik die ook nog eens mailenAngelique25 schreef:Als je die al krijgt zullen ze wel zeggen dat dat hun pakkie an niet is, maar die van de Rv (waar deze fokker wellicht niet is bij aangesloten)jidde schreef:klopt, daarom is ze een jaar niet gedekt en vanaf toen elk half jaar weer.
Ik heb raad van beheer gemaild, ik ben erg benieuwd naar hun reactieOwja, de teef is 5 juli 2002 geboren
Ik vind het ook ronduit jammer dat de RvB hun sterkste wapen niet inzet tegen dit soort praktijken.
-
Muk
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
volgens mij doet de RV hier niets aan. Er zijn zoveel fokkers die zo vaak nesten hebben en volgens mij krijgen alle pups gewoon een certificaat mee van fokniveau als aan de eisen van aankeuring en dergelijke voldaan zijn.jidde schreef:Is ze wel lid van, dan zal ik die ook nog eens mailenAngelique25 schreef:Als je die al krijgt zullen ze wel zeggen dat dat hun pakkie an niet is, maar die van de Rv (waar deze fokker wellicht niet is bij aangesloten)jidde schreef:klopt, daarom is ze een jaar niet gedekt en vanaf toen elk half jaar weer.
Wendy, kun je niet ergens richtlijnen vinden van de VDH wat betreft het aantal nesten en leeftijd van de ouderdieren?
edit; ik lees dat de RV zich aan het BRS heeft te houden, maar het is naar mijn gevoel een wassen neus als de sancties een geldboete zijn.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb een jaar geleden ongeveeer ook de Raad eens gemaild met een soort gelijk gebeuren, alleen dan ook nog waarbij de moeder hond HD-D heeft! Nooit geen reactie op gehad..jidde schreef:klopt, daarom is ze een jaar niet gedekt en vanaf toen elk half jaar weer.
Vind het eigenlijk schandalig van de RVB, die zijn ook alleen maar op geld uit

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Essy
Dat kan toch nooit 4 maanden tussen de geboorte van het ene nest en de volgende dekking. Dan zou de moeder toen de pups 12 weken waren alweer loops geworden moeten zijn. Want het duurt ook nog een dag of 10-12 voor de moeder dekrijp is.
Ik geloof er geen snars van. Ik hoop dat er iemand gaat controleren op de dag dat ze geboren moeten worden.
Ik geloof er geen snars van. Ik hoop dat er iemand gaat controleren op de dag dat ze geboren moeten worden.
-
jidde
Het kan wel, zit dan precies 6 maanden tussen de ene en andere loopsheidEssy schreef:Dat kan toch nooit 4 maanden tussen de geboorte van het ene nest en de volgende dekking. Dan zou de moeder toen de pups 12 weken waren alweer loops geworden moeten zijn. Want het duurt ook nog een dag of 10-12 voor de moeder dekrijp is.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Essy
Ja ik zie het. Rekenfoutje.jidde schreef:Het kan wel, zit dan precies 6 maanden tussen de ene en andere loopsheidEssy schreef:Dat kan toch nooit 4 maanden tussen de geboorte van het ene nest en de volgende dekking. Dan zou de moeder toen de pups 12 weken waren alweer loops geworden moeten zijn. Want het duurt ook nog een dag of 10-12 voor de moeder dekrijp is.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- miekemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckel
- Contacteer:
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
-
jidde
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben bang dat er wel meer zijn. En met dat laatste ben ik het wel eens, mits het eerste nest niet te groot was.jidde schreef:Tot nu toe altijd wel redelijk wat pups, gemiddeld denk wel 8 pupsElmar schreef:Mag hopen dat ze leeg blijft. :sst:
en eerlijk gezegd, ken ik nog 2 dh fokkers die elk half jaar hun teef laten dekkenEen keer 2 nesten achter elkaar vind ik anders dan 4 nesten achter elkaar
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
jidde schreef:Tot nu toe altijd wel redelijk wat pups, gemiddeld denk wel 8 pupsElmar schreef:Mag hopen dat ze leeg blijft. :sst:
en eerlijk gezegd, ken ik nog 2 dh fokkers die elk half jaar hun teef laten dekkenEen keer 2 nesten achter elkaar vind ik anders dan 4 nesten achter elkaar
wij hebben op de club een DH stb en een xDH/MH rondlopen uit dezelfde DH teef, zat ook geen loopsheid tussen (honden zijn nu 10 en 5 mnd).....en beide nesten waren gepland....helaas....en ja, de RvB en de rasvereniging (als daar al via gefokt wordt) zien het niet dus dan kan het gewoon....grrrrrrrrr

TARAK