Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Al doende leert men of...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

sundancekid

Ongelezen bericht door sundancekid »

Martijn schreef:
sundancekid schreef:Laatst ging mijn reu blaffend achter zo,n kerel aan, die vervolgens mijn hond raak schopte. Helaas had hij niet gezien dat hij mijn kant opreed en dat heeft hem een flink pak slaag opgeleverd.
Dat staat iedere eikel te wachten die naar mijn honden schopt of knietjes geeft. In een losloopgebied lopen mijn honden LOS.
Jouw versie van loslopen is blaffend achter mensen aanjakkeren?

En als mensen het daar niet mee eens zijn dan kom jij ze een pak slaag geven?

Jeetje.
quads horen niet thuis in een losloopgebied mijn beste en wanneer je dan mijn hond raak schopt omdat hij spelend achter je aanholt, (want meer is dat niet) dan krijg je inderdaad een pakske. Ik ga toch ook mijn honden niet laten loslopen op een parcours speciaal voor crossmotors en quads?! (want die zij er nl. zat hier in de buurt), Maar nee hoor lekker tussen die loslopende honden gaan racen is veeeel leuker nietwaar? Schei toch uit
In het begin van het topic ging het trouwens over enthousiaste honden die tegen je op springen en niet over honden die zoals hier nu weer snel neergezet wordt, komen om je te zowat te verscheuren. Hou je aan de feiten en dik het verhaaltje niet aan, want dat is menseigen he.
Laatst gewijzigd door sundancekid op 13 jul 2008 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

sundancekid schreef:
Martijn schreef:
sundancekid schreef:Laatst ging mijn reu blaffend achter zo,n kerel aan, die vervolgens mijn hond raak schopte. Helaas had hij niet gezien dat hij mijn kant opreed en dat heeft hem een flink pak slaag opgeleverd.
Dat staat iedere eikel te wachten die naar mijn honden schopt of knietjes geeft. In een losloopgebied lopen mijn honden LOS.

Jeetje.
quads horen niet thuis in een losloopgebied mijn beste en wanneer je dan mijn hond raak schopt omdat hij spelend achter je aanholt, (want meer is dat niet) dan krijg je inderdaad een pakske. Ik ga toch ook mijn honden niet laten loslopen op een parcours speciaal voor crossmotors en quads?! (want die zij er nl. zat hier in de buurt), Maar nee hoor lekker tussen die loslopende honden gaan racen is veeeel leuker nietwaar? Schei toch uit
Die mensen met quads mogen daar toch gewoon komen? :19: Zo niet dan is het misschien een idee om er over te klagen ipv ze in elkaar te slaan.
Afbeelding
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

sundancekid schreef: Dieren denken niet na, die genieten gewoon van hun vrijheid en het is aan de baasjes om na te denken. Dus als het verkeerd afloopt geef je die maar een knietje of een schop onder hun kont. Een tip is natuurlijk om je hond degelijk op te voeden, zodat hij luisterd naar je commando,s, dat bespaard een hoop vuile kleren en pijnlijke ledematen.
voor wat je laatste opmerking betreft, heb je groot gelijk. het is inderdaad bijzonder gewenst als je je hond bij je kan houden, ook als ze leuk speels een argeloze passant omver willen lopen of even zo'n walgelijk trekkertje willen achtervolgen.

ik peins er overigens niet over om de baas een knietje of een schop onder z'n hol te geven. ik ben niet zo mepperig. dat staat zo ongemanierd.
linlin

Nanna schreef: En denk erom dat als ik achtervolgd word door een kwaadaardig blaffende dog, dat ik óók uithaal. Ik laat me toch godverdee niet bijten omdat een sukkel van een baas denkt "mijn hond loopt in losloopgebied dus dat mág ie".
ik zie het voor me. je weert een ongeleid projectiel af, dat daar nietsontziend ronddendert omdat de baas vindt dat dat moet mogen, en dan kan je nog klappen van diezelfde baas ontvangen ook.

hoeveel lebensraum wil je nodig hebben. :denken:
sundancekid

MARC_S schreef:
sundancekid schreef:
Martijn schreef:

Jeetje.
Die mensen met quads mogen daar toch gewoon komen? :19: Zo niet dan is het misschien een idee om er over te klagen ipv ze in elkaar te slaan.
nee die mensen met die quads mogen daar absoluut niet komen en ja er lopen al tig klachten tegen die personen, maar die hebben zoals de meeste mensen wanneer je ze waarschuwd lak aan wat er gezegd wordt en ik moet mijn honden dan gaan vastmaken op een plek waar ze mogen rennen en spelen? leuk hoor maar toch maar niet.
linlin

sundancekid schreef: nee die mensen met die quads mogen daar absoluut niet komen en ja er lopen al tig klachten tegen die personen, maar die hebben zoals de meeste mensen wanneer je ze waarschuwd lak aan wat er gezegd wordt en ik moet mijn honden dan gaan vastmaken op een plek waar ze mogen rennen en spelen? leuk hoor maar toch maar niet.
ik sta versteld van zo'n agressieve houding. bij mij zou je daar geen resultaat mee boeken.
sundancekid

linlin schreef:
sundancekid schreef: nee die mensen met die quads mogen daar absoluut niet komen en ja er lopen al tig klachten tegen die personen, maar die hebben zoals de meeste mensen wanneer je ze waarschuwd lak aan wat er gezegd wordt en ik moet mijn honden dan gaan vastmaken op een plek waar ze mogen rennen en spelen? leuk hoor maar toch maar niet.
ik sta versteld van zo'n agressieve houding. bij mij zou je daar geen resultaat mee boeken.
nee ik zie het aan je tekst onder je banner :smile: :smile: altijd een vork op zak? :smile: :smile:
en nee ik ben niet snel kwaad, maar iedereen blijft met zijn tengels van mijn honden, punt einde discussie. Wanneer ze iets doen wat niet door de beugel kan, is het aan mij om in te grijpen en niet een wildvreemde.
Maar dat heet opvoeding en dat is helaas iets wat veel honden niet meekrijgen van hun eigenaar jammer genoeg.
Laatst gewijzigd door sundancekid op 13 jul 2008 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
linlin

sundancekid schreef:
linlin schreef:
nee ik zie het aan je tekst onder je banner :smile: :smile: altijd een vork op zak? :smile: :smile:
nee, een groot verbaal repertoire op ironisch en sarcastisch gebied.

ik was overigens net bloedserieus, maar enfin.

hoogerheide, dat ligt toch ergens in het zuid-westen van brabant?
sundancekid

linlin schreef:
sundancekid schreef:
linlin schreef:
nee, een groot verbaal repertoire op ironisch en sarcastisch gebied.

ik was overigens net bloedserieus, maar enfin.

hoogerheide, dat ligt toch ergens in het zuid-westen van brabant?
ja je moet eens langkomen, mooie gebieden om met je honden te wandelen. 10 minuten rijden van het strand en volop bossen vlakbij :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Geer schreef:Nu vind ik het wel bijzonder schelen of de pup in kwestie wordt vergezeld van een geinteresseerde baas of door mensen die het allemaal maar wat laten begaan. Flauw word ik daar altijd van. Als deze mensen bij het passeren hadden gevraagd of we het goed zouden vinden dat ze even gingen oefenen, prima. Als ze terwijl dat beest zo tekeer ging in ieder geval terug zouden komen lopen om hem op te halen, prima. Als ze desnoods verschikt hadden geroepen ' ooooh, nee! Sorry! Oh sorry! Foei!' dan had ik het ook best gevonden. Maar ik merk het zo vaak; dat mensen zelf alllllaaannnnggg precies weten wat er gaat gebeuren en het gewoon maar laten gebeuren onder het mom van 'moet ' ie nog leren'. Hoe verwachten dit soort mensen dan dat zo'n beest iets gaat leren? Doordat er op een dag een Meneer Geer een flinke trap terug uitdeelt? Of er inderdaad een Meest Agressieve Teckel opstaat die zijn noten eraf bijt?

Moe word ik ervan, dat soort lamaglijderts.
Dat vind ik er ook het meest storend aan en word ik wel boos om.
Die jonge hond die een keer tegen je opspringt dat vind ik niet zo'n probleem, maar die notoire ongeleide projectielen, met bijbehorende bazen die wel roepen voor de vorm maar waar de berusting al in de stem klinkt van dat gaat toch niets uithalen :evil:
sundancekid

Martijn schreef:
sundancekid schreef:quads horen niet thuis in een losloopgebied mijn beste en wanneer je dan mijn hond raak schopt omdat hij spelend achter je aanholt, (want meer is dat niet) dan krijg je inderdaad een pakske.
Dus quads horen niet, maar zonder meer in geweldpleging vervallen valt weer wel binnen je systeem van fatsoensnormen?

Dat het niet meer is dan achter je aanrennen weet iemand die je hond niet kent natuurlijk niet. :wink:
In het begin van het topic ging het trouwens over enthousiaste honden die tegen je op springen en niet over honden die zoals hier nu weer snel neergezet wordt, komen om je te zowat te verscheuren. Hou je aan de feiten en dik het verhaaltje niet aan, want dat is menseigen he.
Nou. Dit was jouw eigen bijdrage.
Laatst ging mijn reu blaffend achter zo,n kerel aan
Dus ik weet niet of ik het nu naar een ander niveau breng hoor.
ik denk het haast niet Martijn, maar ik heb mijn mening hier neergezet en daar moet je het mee doen. Heen en weer mekkeren schieten we niets mee op. :ok:
sundancekid

Martijn schreef:
sundancekid schreef:Heen en weer mekkeren schieten we niets mee op. :ok:
Het was niet mijn bedoeling om te mekkeren, hoor.
Maar het één en ander komt op mij nogal onaangepast over. Honden die blaffend achter mensen aanrennen, direct in fysieke agressie vervallen, er vervolgens over opscheppen.

Ik mag dergelijk gedrag altijd graag even belonen met wat aandacht. Dat het maar niet lijkt alsof het niet opgemerkt wordt. :wink:
Ik denk dat je alleen leest wat je wil lezen. Ik dacht me te herinneren dat ik vermeld had, dat die quads daar absoluut niet mogen zijn, maar daar gewoon lak aan hebben. Mijn honden mogen daar wel zijn en zelfs loslopen. Dat mijn hond achter zo,n quad aanrent noemen ze jachtinstinct en is niet meer dan een spel. Dat die man dat niet weet, zal me een worst wezen hij moet daar niet zijn, dan had dit niet gebeurd. Dat die mannen een heel natuurgebied naar de kl...n rijden is ook weinig belangrijk waarschijnlijk? en opscheppen? nee hoor ik vertel gewoon wat er gebeurd is. en je beledigingen hou je lekker voor je Martijn
Ik ben gewoon iemand die niet accepteerd dat zijn dieren geschopt worden, corrigeren doe ik wel indien nodig. :wink:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Voor de duidelijkheid, dit mag dan wel een jonge, enthousiaste hond zijn die wat rondsprong... Het was wel een jonge, enthousiaste hond van 30 kilo die wat rondsprong. In een druk zondags Amsterdams Bos. Was meneer Geer geen potige gozer geweest maar een broos oud vrouwtje, dan had hij nu gerust een nieuwe heup kunnen gaan halen in de VU. Daar komt bij dat dit geen plots oplevend enthousiasme was, maar iets wat de bazen dondersgoed wisten. Bij het passeren (de hele Ben was toen nog amper in zicht) riepen ze al quasi belerend over hun schouder 'Laag he Ben, niet springen he Ben!'. Dat Ben wel zou gaan springen, dat wisten zij...en dat wisten wij. Voor de vorm mekten ze nog wat halfcommando's om te doen alsof ze de opvoeding echt Heus Serieus namen. Amehoela.

Natuurlijk kunnen honden altijd onvoorspelbaar reageren. Ken beur'n. En ik piep ook heus niet bij iedere flets ontstuimigheid, modderpoot of omverdendering des Vier Kilo Teckels. Honden kunnen echter ook voorspelbaar reageren. Daar kan de hond niets aan doen, de baas des te meer. Als jij als baas WEET dat jouw hond iets gaat doen waar een ander last van zou KUNNEN hebben, dan heb je hem aan te lijnen. Ook in een losloopgebied. In een losloopgebied hebben mensen zonder hond namelijk net zoveel recht om los te lopen. Zo is Ted dol op picknickerds. En 99% van de picknickers is dol op Ted. 1% niet. Dus gaat Ted aan de riem bij het zien van picknickers. Simpel. Ted gaat achter paarden aan. Dus gaat Ted bij aanpalende paardenpaden aan de riem. Simpel. En mocht ze onverhoopt ondergeschoffeld worden door een knol doordat ik niet adequaat genoeg was om op MIJN hond te letten, dan is het jammerlijk voor Ted, maar wel mijn eigen schuld.

D'r maar een pot op losrammen omdat mensen niet gediend zijn van jouw achternazittende/springende/aanblaffende/opjagende/opdringerige/modderige of weet-ik-wat voor hond...vind ik wat flauwig.
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Geer schreef:Voor de duidelijkheid, dit mag dan wel een jonge, enthousiaste hond zijn die wat rondsprong... Het was wel een jonge, enthousiaste hond van 30 kilo die wat rondsprong. In een druk zondags Amsterdams Bos. Was meneer Geer geen potige gozer geweest maar een broos oud vrouwtje, dan had hij nu gerust een nieuwe heup kunnen gaan halen in de VU. Daar komt bij dat dit geen plots oplevend enthousiasme was, maar iets wat de bazen dondersgoed wisten. Bij het passeren (de hele Ben was toen nog amper in zicht) riepen ze al quasi belerend over hun schouder 'Laag he Ben, niet springen he Ben!'. Dat Ben wel zou gaan springen, dat wisten zij...en dat wisten wij. Voor de vorm mekten ze nog wat halfcommando's om te doen alsof ze de opvoeding echt Heus Serieus namen. Amehoela.

Natuurlijk kunnen honden altijd onvoorspelbaar reageren. Ken beur'n. En ik piep ook heus niet bij iedere flets ontstuimigheid, modderpoot of omverdendering des Vier Kilo Teckels. Honden kunnen echter ook voorspelbaar reageren. Daar kan de hond niets aan doen, de baas des te meer. Als jij als baas WEET dat jouw hond iets gaat doen waar een ander last van zou KUNNEN hebben, dan heb je hem aan te lijnen. Ook in een losloopgebied. In een losloopgebied hebben mensen zonder hond namelijk net zoveel recht om los te lopen. Zo is Ted dol op picknickerds. En 99% van de picknickers is dol op Ted. 1% niet. Dus gaat Ted aan de riem bij het zien van picknickers. Simpel. Ted gaat achter paarden aan. Dus gaat Ted bij aanpalende paardenpaden aan de riem. Simpel. En mocht ze onverhoopt ondergeschoffeld worden door een knol doordat ik niet adequaat genoeg was om op MIJN hond te letten, dan is het jammerlijk voor Ted, maar wel mijn eigen schuld.

D'r maar een pot op losrammen omdat mensen niet gediend zijn van jouw achternazittende/springende/aanblaffende/opjagende/opdringerige/modderige of weet-ik-wat voor hond...vind ik wat flauwig.
is jou dan NOOIT iets overkomen wat niet de bedoeling was??
ik ben het helemaal met je eens dat als mensen al iets voorzien, je je hond bij je moet houden.
maar met een jonge opgroeiende hond (vooral een grote :mrgreen: ) vind ik het knap als je NOOIT in een dergelijke situatie komt dat je je toch even geneerd.
hoeveel je ook oefent en traint.
en bij mensen bij wie dat idd niet gebeurd ( die heb je altijd) ach ja. . .
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Emma schreef: is jou dan NOOIT iets overkomen wat niet de bedoeling was??
ik ben het helemaal met je eens dat als mensen al iets voorzien, je je hond bij je moet houden.
maar met een jonge opgroeiende hond (vooral een grote :mrgreen: ) vind ik het knap als je NOOIT in een dergelijke situatie komt dat je je toch even geneerd.
Natuurlijk want dat gebeurt iedereen die een hond heeft weleens maar het gaat nu over mensen die weten dat het gaat gebeuren en daar niet op anticiperen :wink:
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Emma schreef:
Geer schreef:Voor de duidelijkheid, dit mag dan wel een jonge, enthousiaste hond zijn die wat rondsprong... Het was wel een jonge, enthousiaste hond van 30 kilo die wat rondsprong. In een druk zondags Amsterdams Bos. Was meneer Geer geen potige gozer geweest maar een broos oud vrouwtje, dan had hij nu gerust een nieuwe heup kunnen gaan halen in de VU. Daar komt bij dat dit geen plots oplevend enthousiasme was, maar iets wat de bazen dondersgoed wisten. Bij het passeren (de hele Ben was toen nog amper in zicht) riepen ze al quasi belerend over hun schouder 'Laag he Ben, niet springen he Ben!'. Dat Ben wel zou gaan springen, dat wisten zij...en dat wisten wij. Voor de vorm mekten ze nog wat halfcommando's om te doen alsof ze de opvoeding echt Heus Serieus namen. Amehoela.

is jou dan NOOIT iets overkomen wat niet de bedoeling was??
Ja natuurlijk, ik heb honden, geen robotjes. Dat Ted dol op picknickers is, en op paarden, daar ben ik ooit proefondervindelijk achter gekomen. En toen Ted nog een klein Tedje was dacht ze inderdaad dat het de bedoeling was om in broekspijpen te klimmen voor aandacht, vooral omdat 90% van de mensen die wij tegenkwamen het inderdaad erg leuk vonden, al die aandacht van zo'n klein oeteltje, modderpootjes ten spijt. Toen Ted echter zeer per ongeluk tegen een meneer in een witte dure broek aansprong die overduidelijk niet zat te wachten op Teckelliefde heb ik aangeboden om de broek te laten stomen. En op de momenten dat ze iets doen waar anderen niet van gediend zijn grijp ik zo snel ik kan in en bied mijn excuses aan. Doorlopen en doen of 't allemaal niet zo erg is, is niet zo mijn stijl. Het opspringen heb ik afgeleerd en bij dingen die ik niet afgeleerd krijg gaat ze aan de lijn. Mijn hond, mijn probleem; niet die van een ander.

Als je WEET dat jouw 30 kilo vreugde zich vol in passanten boort heb je hem gewoon maar bij je te houden.

Ik heb me hier overigens al vaker aan geergerd, bedenk ik me nu.
http://bazig.mijndier.nl/article.asp?blog=11592
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

de laatste 'ben' die wij tegenkwamen, kwam aan een 8 meter lange flexilijn op ons afdenderen, terwijl het baasje 'zachtjes!' riep (als iemand zachtjes roept tegen de hond is het altijd een tank die niet luistert in mijn ervaring). dat ie ff die lijn inkort in plaats van te doen alsof hij enige invloed op zijn hond heeft... ik liep met een fiets en een hond die hier niet van gediend was dus ik was er niet zo van gecharmeerd, zeker niet toen de lijnen in de knoop raakten en de 2 honden naar elkaar aan het grauwen waren.
een vrouw hier in de straat heeft inderdaad een nieuwe heup kunnen halen door een lompe hond (baas dus eigenlijk), en die hond was aangelijnd, sprong bij de bushalte tegen haar aan.
dus eerlijk gezegd, vraag ik me af of deze mensen minder rampzalig zijn als hun hond is aangelijnd.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Nou het sterft hier van de "Bennen" dus ik maak me er al eigenlijk niet eens meer zo heel druk om :mrgreen:
Ik probeer wel te voorkomen dat een van de kleintjes omgedonderd wordt, voor mezelf vind ik het niet zo erg als 'ie tegen m'n opspringt.
Ik stuur 'm dus zelf weg, op dat soort mensen let ik niet eens meer.
Moet wel zeggen dat ik minder last van dat soort honden heb als ik met 3 of meer honden loop.

Tja, Bennen horen of aan de lijn, of inderdaad druk oefenend met hun meteen in actie komende baasje :mrgreen:
Maar ja, het zal altijd wel zo blijven...
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

de topic gaat over Bennen Senners , neem ik aan?
( ik dacht eerst over labradors , maar er werd over Bennen-bazen iets vermeld, dus dan wordt het weer een andere)

Ik heb er ook al een topic over geopend, dat ze zo anders zijn.

Die Bennen , die mij in mijn handen wilde bijten, blijkt nu bestempeld te zijn door de eigenaresse als:
een ADHD hond

goed, daar moet ik het dan maar mee doen, handen in mijn zakken dan maar :roll:
Pak-de-bal

Nanna schreef:
Pak-de-bal schreef:de topic gaat over Bennen Senners , neem ik aan?

Die Bennen , die mij in mijn handen wilde bijtenl..
Het is BERNER Sennenhond. Ze komen namelijk uit het kanton Bern, in Zwitserland.
Niet uit het kanton Ben. ;-)
dan gaat het tòch over een lab, ik had dit niet begrepen, want soms gaat men rassen afkorten :wink:
Pak-de-bal

Re: Al doende leert men of...

Geer schreef:Moeten Bennen aan de lijn als Bennenbazen weten dat Bennen dat 'nog niet kunnen', of moeten Bennen gewoon de kans krijgen om al doende te leren dat sommige dingen niet goed zijn en moet Geer niet zo zuur doen?
ik denk niet eens, dat "Bennenbazen " sowieso wéten dat hun honden zo zijn :smile:
anders hadden ze vast wel andere maatregelen genomen, toch?

dus aan òns als tegenliggers de taak om hier wat van te zeggen,

Bauke zou niet blijven staan , want hij ziet meestal de hond wel op hem af stormen,
en zal wel een pas opzij gegaan zijn.
Cashel Vale
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cashel Vale »

Ik vind dat Ben aan de lijn hoort. Ik ken helaas meer van dat soort Bennen. En dan ook nog één met een hele ongelukkige afloop. De mevrouw waar deze 'Ben' dus tegen aan sprong, kun dus wel naar het ziekenhuis met een gebroken heup.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Pak-de-bal schreef:de topic gaat over Bennen Senners , neem ik aan?
( ik dacht eerst over labradors , maar er werd over Bennen-bazen iets vermeld, dus dan wordt het weer een andere)

Ik heb er ook al een topic over geopend, dat ze zo anders zijn.

Die Bennen , die mij in mijn handen wilde bijten, blijkt nu bestempeld te zijn door de eigenaresse als:
een ADHD hond

goed, daar moet ik het dan maar mee doen, handen in mijn zakken dan maar :roll:
Ben je nou echt zo dom of heb je graag aandacht? :denken:

Ik zie hier in de buurt ook veel Bennen. Maar die mochten als pup zijnde tegen iedereen opspringen, want toen waren ze nog schattig en klein en had je alleen een vieze broek :19:
Nu zijn veel van die Bennen een kilo of 30-35 en mogen ze ineens niet meer tegen de mensen opspringen, waar ze dat eerst wel altijd bij mochten. Tja, wie zijn schuld?
Mijn honden mogen wel tegen mij opspringen, maar niet tegen andere mensen (weten ze dus donders goed). Ook mogen pupjes niet tegen mij opspringen, dan negeer ik ze. Hebben ze zo door (moeten ze je wel regelmatig zien natuurlijk)
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Pak-de-bal

nathalietjuh schreef:Ben je nou echt zo dom of heb je graag aandacht? :denken:
voordat je iemand dom noemt, lees dit maar eerst even: :roll:

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=139501
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Pak-de-bal schreef:

Euh ja? Wat wil je zeggen met dit topic? O tuurlijk.. het gingen over drukke honden, dus natuurlijk over Berners, omdat die druk zijn :denken:
Afbeelding
Pak-de-bal

nathalietjuh schreef:
Pak-de-bal schreef:

Euh ja? Wat wil je zeggen met dit topic? O tuurlijk.. het gingen over drukke honden, dus natuurlijk over Berners, omdat die druk zijn :denken:
laat maar... :wink:
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Oke! Graag :ok:
Afbeelding
Burnie
Zeer actief

Re: Al doende leert men of...

Ongelezen bericht door Burnie »

Geer schreef: Moeten Bennen aan de lijn als Bennenbazen weten dat Bennen dat 'nog niet kunnen', of moeten Bennen gewoon de kans krijgen om al doende te leren dat sommige dingen niet goed zijn en moet Geer niet zo zuur doen?
:smile: :smile: :smile:
Deze Bennenbaas vindt dat alle Bennenbazen hun Bennies beter aanlijnen als deze (nog) niet zo goed onder appèl staan en er mensen en/of andere dieren in het spel zijn.
Verder mogen die Bennies wel loslopen en zelf dingen ontdekken, maar ik vind persoonlijk dat anderen daar geen last van hoeven te hebben :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”