Kaiou schreef:Ik ben niet echt van de doggen maar kies voor Mastiff
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
welke dogachtigen zijn leuk?
Moderator: moderatorteam
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
- son-pei
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
- Contacteer:
Ik mis de Sharpei in het rijtje
Dus bij deze...met stip op 1 de pei
Veel honden uit deze groep vind ik wel wat hebben, imposant ook, maar niks voor mij.
Ik heb ook niet zoveel met erfhonden die het liefst de hele dag buiten liggen.
Qua uiterlijk komt denk ik de Tibetaanse mastiff op 2, wat een mooi hoofd hebben die honden!

Dus bij deze...met stip op 1 de pei
Veel honden uit deze groep vind ik wel wat hebben, imposant ook, maar niks voor mij.
Ik heb ook niet zoveel met erfhonden die het liefst de hele dag buiten liggen.
Qua uiterlijk komt denk ik de Tibetaanse mastiff op 2, wat een mooi hoofd hebben die honden!

-
Reini
- Zeer actief
Ik ben een grote fan van meerdere dogachtigen zoals de Fila Brasileiro, Dogo Canario, Bullmastiff, Cane Corso en Mastino Napoletano. Met stip op nummer 1 toch wel de Fila. Niet dat ik er zelf ooit een zal aanschaffen maar ik vind het een fantastisch ras.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
bianca83
- Zeer actief
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
boxersien
Geen idee welke dogachtige het leukst is

Hebben allemaal wel wat gaafs. De sinten hun rust en alles komt zoals het kop. De boxer vanwegen zijn gekkigheid. en paco was gewoon Paco. Voor ons uniek en de beste hond aller tijden!!!!!! Vergeten gaan we die kanjer nooit. Echt super was hij!
leonberger x mastin espanol

Hebben allemaal wel wat gaafs. De sinten hun rust en alles komt zoals het kop. De boxer vanwegen zijn gekkigheid. en paco was gewoon Paco. Voor ons uniek en de beste hond aller tijden!!!!!! Vergeten gaan we die kanjer nooit. Echt super was hij!
leonberger x mastin espanol
- Mountaindogs
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhonden.
- Contacteer:
- Cooper&Miles
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Daan
wat apart dat er opeens zoveel liefhebbers zijn van de mastiff.
Het is helemaal mijn ras, op een dag wordt je wakker, kijkt in de ogen van je hond, en beseft dat dit het is.
Op uiterlijk vind ik de boerboel de allerallermooiste hond, maar ik ben huiverig voor het eenkennige karakter.Wat ik ook heel graag nog eens aan mijn roedel wil toevoegen is een franse bulldog.
maar de mastiff staat echt bovenaan.
Het is helemaal mijn ras, op een dag wordt je wakker, kijkt in de ogen van je hond, en beseft dat dit het is.
Op uiterlijk vind ik de boerboel de allerallermooiste hond, maar ik ben huiverig voor het eenkennige karakter.Wat ik ook heel graag nog eens aan mijn roedel wil toevoegen is een franse bulldog.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
JBK
Mijn liefde is ongeveer 4 à 5 jaar (sinds ik trainer ben en heb kennis gemaakt met de Mastiff van cursisten) ontstaan.Daan schreef:wat apart dat er opeens zoveel liefhebbers zijn van de mastiff.
Je merkt dat mensen het een fantastisch ras vinden maar de grootte staat ze tegen.
Zou wel ernaast graag iets kleiners bijwillen (Teckel, Mops of Franse Bull) maar laten we eerst maar eens met de Mastiff beginnen
Waar gaat je voorkeur naar uit, gestroomd of blond (danwel fawn of apricot)?
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
-
Borke
- Actief
- Mijn ras(sen): Sofi de Spaanse Schone en de Maine Coon poezen Lola en Haley (RIP Borke de Stabijhoun)
- Contacteer:
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hihi laat me raden, dat moeten Marc en Petra geweest zijn...JBK schreef:Mijn liefde is ongeveer 4 à 5 jaar (sinds ik trainer ben en heb kennis gemaakt met de Mastiff van cursisten) ontstaan.Daan schreef:wat apart dat er opeens zoveel liefhebbers zijn van de mastiff.
Je merkt dat mensen het een fantastisch ras vinden maar de grootte staat ze tegen.
Zou wel ernaast graag iets kleiners bijwillen (Teckel, Mops of Franse Bull) maar laten we eerst maar eens met de Mastiff beginnen![]()
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Daan
brindle of fawn......... dat lijkt mij erg leuk om samen te hebben.JBK schreef:Mijn liefde is ongeveer 4 à 5 jaar (sinds ik trainer ben en heb kennis gemaakt met de Mastiff van cursisten) ontstaan.Daan schreef:wat apart dat er opeens zoveel liefhebbers zijn van de mastiff.
Zou wel ernaast graag iets kleiners bijwillen (Teckel, Mops of Franse Bull) maar laten we eerst maar eens met de Mastiff beginnen![]()
-
Ankie
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Hoi Hoi
Voor ons is het ook al 20 jaar een Mastiff.....heerlijk ras { eens een Mastiff altijd een Mastiff }
Voor de Mastiff hebben we Newf's gehad....maar die vacht ppfpfpfp
Wij hebben een Chihuahua bij de Mastiff gehad..en dat ging heel goed, zelf zo goed dat als het regende de Chihuahua onder de Mastiff stond om te schuilen.
Heerlijk ras die Mastiff.
Hé Daan.....Je hebt toch een Brindle en een Fawn
Groetjes van mij en mijn 2 meneren
www.mastiffs.nl

Voor ons is het ook al 20 jaar een Mastiff.....heerlijk ras { eens een Mastiff altijd een Mastiff }
Voor de Mastiff hebben we Newf's gehad....maar die vacht ppfpfpfp
Wij hebben een Chihuahua bij de Mastiff gehad..en dat ging heel goed, zelf zo goed dat als het regende de Chihuahua onder de Mastiff stond om te schuilen.
Heerlijk ras die Mastiff.
Hé Daan.....Je hebt toch een Brindle en een Fawn
Groetjes van mij en mijn 2 meneren
www.mastiffs.nl

- Njuffe
- geregistreerd lid
- Contacteer:
-
JBK
Hihi laat me raden, dat moeten Marc en Petra geweest zijn...Living XL schreef: Mijn liefde is ongeveer 4 à 5 jaar (sinds ik trainer ben en heb kennis gemaakt met de Mastiff van cursisten) ontstaan.
Jij mag nooit meer raden!
Sinds ik in de poppetjes van Sabian's ogen heb gekeken......
-
JBK
Nou ja, planning. Staan nog niet op de lijst bij een fokker maar hij komt er zeker. Zodra we de geschikte fokker hebben gevonden en ze ook pups beschikbaar hebben..... en wij er een reutje uit mogen... dan staat het in de planningwendy71 schreef:JBK schreef:My kinda girlwendy71 schreef:Engelse Mastiff.![]()
Misschien eens ooit in de toekomst..![]()
![]()
Stond er niet eentje in de planning bij jullie??
Dat meen ik ergens gelezen te hebben?
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
Chione schreef:Amerikaanse Bulldog.![]()
![]()
zijn dan in nederland nog geen erkend ras, maar van de dog-achtigen vind ik dit wel 1 van de leukste. en een witte boxer. maar boxers zijn over het algemeen wel wat hyperder.
alleen liever geen hele zware Ambulldog. liever het Bully type. de wat grotere.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat leuk!JBK schreef:Nou ja, planning. Staan nog niet op de lijst bij een fokker maar hij komt er zeker. Zodra we de geschikte fokker hebben gevonden en ze ook pups beschikbaar hebben..... en wij er een reutje uit mogen... dan staat het in de planningwendy71 schreef:JBK schreef:My kinda girlwendy71 schreef:Engelse Mastiff.![]()
Misschien eens ooit in de toekomst..![]()
![]()
Stond er niet eentje in de planning bij jullie??
Dat meen ik ergens gelezen te hebben?![]()

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Klinkt een beetje tegenstijdig wat wil je dan, als je geen zware hond wil moet je voor het standaard type gaan, niet het bully type zou ik zo denken
zijn dan in nederland nog geen erkend ras, maar van de dog-achtigen vind ik dit wel 1 van de leukste. en een witte boxer. maar boxers zijn over het algemeen wel wat hyperder.
- Chione
- Zeer actief
Qua hyper ligt het nogal aan de lijnen en wat je ermee doet. Lola, van de foto, is behoorlijk hyper ( drive ), maar heeft tevens het relaxde v.d Bull zijde. Een Boxer spreekt mij totaal niet aan.Emma schreef:Chione schreef:Amerikaanse Bulldog.![]()
![]()
helemaal mee eens
![]()
Bully's zijn forser, zeker qua kop, plattere neus en niet persee groter. Standaard is zoals Lola, met o.a. een wat smallere kop/langere neus etc. Hybride zit er tussen in. En dan heb je nog de extreme Bully's. Er zit nogal wat variatie in het ras.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Jij mag nooit meer raden!JBK schreef:Hihi laat me raden, dat moeten Marc en Petra geweest zijn...Living XL schreef: Mijn liefde is ongeveer 4 à 5 jaar (sinds ik trainer ben en heb kennis gemaakt met de Mastiff van cursisten) ontstaan.
Sinds ik in de poppetjes van Sabian's ogen heb gekeken......
haha... was makkelijk te raden hoor...
maar uh... ga ik nou door voor de koelkast???
Groetjes
Sandra

Sandra

-
JBK