Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waterwerk

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Marlenejjj
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier
Aantal honden: 2

Waterwerk

Ongelezen bericht door Marlenejjj »

Ik heb een stafford en nu las ik iets over waterwerk. Nou is mijn hond dol op water en op werken...weet iemand een plek in de randstad waar ik een workshop/cursus zou kunnen volgen hierin of waar ik anders meer info kan krijgen hierover?
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike is ook gek op water en wil graag apporteren uit het water.

( stokken en plastic flesjes, en knuffels, tennisballen en hele dikke balken).

Lijkt me leuk om daar iets mee te doen.

Wat kun je zoal doen hiermee, wat voor "sporten" zijn daarin te doen??
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Bij hondenschool Petra Driessen in Moordrecht. Geen idee of het wat is, maar het is wel bij de Randstad

http://www.hondenschoolpetradriesen.nl/ ... werk&sub=2
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Waterwerk wordt over het algemeen voor Newfoundlanders georganiseerd, want die zijn daarvoor onder andere gefokt.
Het is dan de bedoeling dat de hond een dummy naar de kant trekt (waaraan een boot met mensen zit), een pop naar de kant zwemt en iemand redt uit het water.
Is ontzettend leuk voor de hond.
Om de week zijn wij bij het Twiske aan de waterkant te vinden om te waterwerken met een groep andere mensen met hun Newfoundlanders. Maar er zijn ook mensen met andere rassen (bv husky, klein terriër hondje, labrador) die ook meezwemmen. Ook omstanders die blijven staan met hun hond kunnen als zij willen meedoen.
En als je hond nog niet goed kan zwemmen, dan wordt dat ook geleerd. Prestaties zijn niet belangrijk, al worden er bij de Newfoundlanderclub (NNFC) wel watertrials gehouden. En daar is snelheid wel belangrijk, want dat zijn de wedstrijden voor het Nederlands kampioenschap. Maar dat is bij het Twiske niet het geval.

Link van het waterwerken bij 't Twiske: www.waterwerkwest.nl
Dit is geschreven voor Newfoundlanders, maar het principe is voor elke hond hetzelfde.
Foto's van waterwerk die ik heb gemaakt zijn hier te vinden.

Veel succes en plezier alvast.
Marlenejjj
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marlenejjj »

Oh, dan kom ik zeker een keer naar t Twiske toe. Da's goed te doen voor mij. Ik dacht dat dat alleen voor Newf was.
Willem kan (mij soms iets te) goed zwemmen. Die malloot zwemt soms langs het pad waar ik loop mee. Hij vind het het mooiste wat er is, zeker als ik het commando zwemmen geef. Dan klimt hij weer op de kant en gaat al zitten van: " Nog een keer zeggen!". Hij is natuurlijk niet zo sterk als een Newf maar hij komt een heel end. Kan zo'n hondje (staffordshire bull terrier reu van 2) ook mensen (pop) redden uit het water? Of wordt dat te zwaar?
'Een dag niet gerend is een dag niet geleefd' - aldus Willem

'Een dag niet gegeten is een dag niet geleefd' - aldus Bettie

Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Of een staff een boot of een pop uit het water kan trekken durf ik niet te zeggen. Dat moet je uitproberen. :mrgreen:

In 't Twiske is het eigenlijk alleen voor Newfs, maar als je als voorbijganger ook een keer mee wilt doen, dan kan dat altijd wel.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”