Lees je nu bewust selectief of moet ik schrijven 'dom'? Er is al talloze malen aangegeven dat veel Staff's, Pitbull's etc niet zo goed met soortgenoten kunnen en m.i. heeft ook zo'n beetje iedereen hier de schurft aan aso mensen die een hond alleen als statussymbool kopen, met bijbehorend aso gedrag ( ongeacht ras ). Er wordt niets ontkent, er wordt wel duidelijk gemaakt dat de generaliserende 'moord en doodslag' verhalen van b.v. Pak niet altijd correct zijn, al dan niet aangetoont met feiten.Geer schreef:Ik word soms wel een beetje slaperig van Pak en haar postings. Maar ik word nog veel moeier van al die berg vergoeilijkingen die erna komt. Nee hoor, er bestaan geen aso's. Tuurlijk, staffs worden op alle hondenscholen geweerd. Nee hoor, agressief? Donder ze met zijn tienen in een bench en ze gaan met elkaar gezellig zitten breien! Vaak aangeschaft door foute types? Hoe kóm je erbij, niets van waar. Brede kaken? Waar dan? En dan nog een hele berg 'm'n zuster dit en de hond van m'n slager dat'.
Wees nou eens godsamme realitisch, zoals sommigen hier gelukkig zijn. Er zullen zat verantwoorde Staff, bullen of breedkaakbaasjes hier zitten met lieve honden. De doorsnee tok hangt immers niet rond op een hondenforum, hij kijkt wel uit. En naar mensen toe zijn het meestal ook hele lieve honden. Maar dat continue ge-verdedig over waarom alles lulkoek is... Er is wél iets mis met het imago van een aantal rassen waardoor veel mensen met minder kynofiele bedoelingen ze graag willen hebben. En die aantrekkingskracht schuilt hem voornamelijk in het 'stoere' van dergelijke rassen. En dat 'stoere' wordt mede bepaald door de taak waar dit soort rassen van origine voor in werden gezet of soms nog steeds voor in worden gezet.
Had een Pit of Staff zulke brede kaken gehad omdat hij van oudsher golfballetjes moest sjouwen op koninklijke Engelse lanes, of omdat hij er madeliefjes mee kon spinnen tot een hangmat, dan was het helemaal niet zo'n stoere hond geweest. Maar dat is niet zo. Alle bestaande rassen zijn doelbewust in elkaar gefokt, zo mensgestuurd als het maar kan. En het doel van een ras hangt vast samen met zijn uiterlijk. Ted heeft niet voor de leut zulke kleine pootjes en een lange rug. De stoere achtergrond met het stoere uiterlijk van sommige rassen maakt dat het voor sommigen stoere status is om zoiets aan een lijn te hebben.
Als je in de grote stad woont, dan kom je dat soort figuren tegen. Diegenen die beweren dat dat niet zo is...die mogen of hun dikke plaat beton weghalen of misschien zijn ze het zelf wel. En nu heb ik het niet over de honden an sich, daarvan zullen er vast legio ook in Andijk wonen die door gezellige Andijkers goed zijn opgevoed. Niets mee aan de hand. Maar de figuren waar Pak het over heeft, jazeker, die bestaan. En die wonen vaak in bepaalde buurten. En het is helemaaaal niet zo heel raar om daar schrik voor te hebben. Doen of dat allemaal niet zo is, is nog dommer dan de posting van Pak over wat er in haar ogen allemaal aan schort.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vechthonden? ik wil de waarheid!!!!
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Pak-de-bal
- M@scha
- Zeer actief
dan lees jij ook bewust selectief.Chione schreef:Lees je nu bewust selectief of moet ik schrijven 'dom'? Er is al talloze malen aangegeven dat veel Staff's, Pitbull's etc niet zo goed met soortgenoten kunnen en m.i. heeft ook zo'n beetje iedereen hier de schurft aan aso mensen die een hond alleen als statussymbool kopen, met bijbehorend aso gedrag ( ongeacht ras ). Er wordt niets ontkent, er wordt wel duidelijk gemaakt dat de generaliserende 'moord en doodslag' verhalen van b.v. Pak niet altijd correct zijn, al dan niet aangetoont met feiten.Geer schreef:Ik word soms wel een beetje slaperig van Pak en haar postings. Maar ik word nog veel moeier van al die berg vergoeilijkingen die erna komt. Nee hoor, er bestaan geen aso's. Tuurlijk, staffs worden op alle hondenscholen geweerd. Nee hoor, agressief? Donder ze met zijn tienen in een bench en ze gaan met elkaar gezellig zitten breien! Vaak aangeschaft door foute types? Hoe kóm je erbij, niets van waar. Brede kaken? Waar dan? En dan nog een hele berg 'm'n zuster dit en de hond van m'n slager dat'.
Wees nou eens godsamme realitisch, zoals sommigen hier gelukkig zijn. Er zullen zat verantwoorde Staff, bullen of breedkaakbaasjes hier zitten met lieve honden. De doorsnee tok hangt immers niet rond op een hondenforum, hij kijkt wel uit. En naar mensen toe zijn het meestal ook hele lieve honden. Maar dat continue ge-verdedig over waarom alles lulkoek is... Er is wél iets mis met het imago van een aantal rassen waardoor veel mensen met minder kynofiele bedoelingen ze graag willen hebben. En die aantrekkingskracht schuilt hem voornamelijk in het 'stoere' van dergelijke rassen. En dat 'stoere' wordt mede bepaald door de taak waar dit soort rassen van origine voor in werden gezet of soms nog steeds voor in worden gezet.
Had een Pit of Staff zulke brede kaken gehad omdat hij van oudsher golfballetjes moest sjouwen op koninklijke Engelse lanes, of omdat hij er madeliefjes mee kon spinnen tot een hangmat, dan was het helemaal niet zo'n stoere hond geweest. Maar dat is niet zo. Alle bestaande rassen zijn doelbewust in elkaar gefokt, zo mensgestuurd als het maar kan. En het doel van een ras hangt vast samen met zijn uiterlijk. Ted heeft niet voor de leut zulke kleine pootjes en een lange rug. De stoere achtergrond met het stoere uiterlijk van sommige rassen maakt dat het voor sommigen stoere status is om zoiets aan een lijn te hebben.
Als je in de grote stad woont, dan kom je dat soort figuren tegen. Diegenen die beweren dat dat niet zo is...die mogen of hun dikke plaat beton weghalen of misschien zijn ze het zelf wel. En nu heb ik het niet over de honden an sich, daarvan zullen er vast legio ook in Andijk wonen die door gezellige Andijkers goed zijn opgevoed. Niets mee aan de hand. Maar de figuren waar Pak het over heeft, jazeker, die bestaan. En die wonen vaak in bepaalde buurten. En het is helemaaaal niet zo heel raar om daar schrik voor te hebben. Doen of dat allemaal niet zo is, is nog dommer dan de posting van Pak over wat er in haar ogen allemaal aan schort.
ik lees natuurlijk ook dat er zoals ik al eerder zei genoeg berichten staan dat staffs/pits geen allehondsvrienden zijn maar nog veel vaker is de eerste reactie op een opmerking over agressieve honden: oh zal aan de andere liggen, mijn hond speelt met alle honden (en is 6 maanden oud, dat vergeten ze dan helaas weer) of ze roepen hoe goed hun staffs in de roedel bewegen. leuk! mijn sam is smoorverliefd op lola en vermoord alles daarbuiten
sam is extreem, da;s wel een feit, maar het bagatelliseren van het hond-hondgedrag van de staff/pit is mij wel een doorn in het oog en getuigt regelmatig van een enorme blok beton voor het hoofd van de betreffende verteller/eigenaar. zeker als mensen van jonge "vechthonden" zo reageren krijg ik de kriebels omdat het maar zomaar kan zijn dat lieve bello over een jaartje helemaal niet meer zo'n poepiedoepie tegen de hondjes is...

- M@scha
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
als jij er nu mee begint, normaal en serieus, dan ben ik de beroerdste niet hoorPak-de-bal schreef:mij ookInge O schreef:dat was ons al opgevallen.S@ndr@ schreef:kortom we blijven een heleboel onzin posten![]()
er kàn gewoon niet serieus op een normaal onderwerp hier gereageerd worden
- M@scha
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Pak-de-bal
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Pak de bril. Leg hem even op tafel. Wrijf met de knuisten even het snot uit de ogen. Zet de bril weer op. Schuif de stoel aan. En lees nog een keer.S@ndr@ schreef:aan gezien je andijk er bij haalt zul je het ergens wel over een tekst van mij hebben al kan ik me er helemaal niet in vinden.Geer schreef:Ik word soms wel een beetje slaperig van Pak en haar postings. Maar ik word nog veel moeier van al die berg vergoeilijkingen die erna komt. Nee hoor, er bestaan geen aso's. Tuurlijk, staffs worden op alle hondenscholen geweerd. Nee hoor, agressief? Donder ze met zijn tienen in een bench en ze gaan met elkaar gezellig zitten breien! Vaak aangeschaft door foute types? Hoe kóm je erbij, niets van waar. Brede kaken? Waar dan? En dan nog een hele berg 'm'n zuster dit en de hond van m'n slager dat'.
dat er OOK aso`s wonen in den haag heeft Pak in dr uppie al bewezen.![]()
ik heb net al gepost dat dit soort honden niet roomser zijn dan de paus, en dat ik het overdreven vind dat ze zo worden afgeschilderd.
maar je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat ze tegenwicht gaan bieden aan domme opmerkingen.
Ik vind ook dat deze honden heel wat realistischer mogen worden neergezetgraag zelfs, maar daar gaan de postings van Pak de bal niet bij helpen die roepen alleen maar een tegen reactie op, die meestal net zo goed kant nog wal raakt.
maar vaak dan wel weer lollig is![]()
tja, actie :N: reactie
kortom we blijven een heleboel onzin posten![]()
Dan lees je dat ik schrijf dat er in de regel meer in het voorbeeld genoemde aso's wonen in achterstandswijken in Den Haag of iedere andere grote stad, dan in durpies als Andijk. Met je Staff hangen voor de C1000 op het dorpsplein is in de regel beduidend minder stoer dan in een nachtelijk junkenpark of een drukke winkelstraat in een grote stad. Ik gok zomaar dat 'dit soort' honden buiten de stad misschien wel vaker in betere handen terecht komen dan bij tokstra's in de stad die een hond nemen omdat een Verlaagde Golf met lelijke geelgespoten spoiler net iets te duur was.
- M@scha
- Zeer actief
en ik reageer alleen op wat jij schrijft , hoorPak-de-bal schreef:ik citeerde alleen wat Inge O gequote had , hoormassam schreef:nog zo'n selectieve lezerPak-de-bal schreef:mij ookInge O schreef: dat was ons al opgevallen.
er kàn gewoon niet serieus op een normaal onderwerp hier gereageerd worden

-
Pak-de-bal
ik wàs heel serieus in mijn eerste posting, maar als er niet goed gelezen wordt,S@ndr@ schreef:als jij er nu mee begint, normaal en serieus, dan ben ik de beroerdste niet hoorPak-de-bal schreef:mij ookInge O schreef:dat was ons al opgevallen.S@ndr@ schreef:kortom we blijven een heleboel onzin posten![]()
er kàn gewoon niet serieus op een normaal onderwerp hier gereageerd worden, maar ik vermaak me zo ook wel
of dingen bij gehaald, wat onzin of een ontkenning is, dan is dit niet meer serieus te noemen
- M@scha
- Zeer actief
-
Pak-de-bal
Geer schreef:Pak de bril. Leg hem even op tafel. Wrijf met de knuisten even het snot uit de ogen. Zet de bril weer op. Schuif de stoel aan. En lees nog een keer.
een voorbeeld, gisteren even naar het Centrum geweest en het eesrt wat ik zag uit de tram stappend;Dan lees je dat ik schrijf dat er in de regel meer in het voorbeeld genoemde aso's wonen in achterstandswijken in Den Haag of iedere andere grote stad, dan in durpies als Andijk. Met je Staff hangen voor de C1000 op het dorpsplein is in de regel beduidend minder stoer dan in een nachtelijk junkenpark of een drukke winkelstraat in een grote stad. Ik gok zomaar dat 'dit soort' honden buiten de stad misschien wel vaker in betere handen terecht komen dan bij tokstra's in de stad die een hond nemen omdat een Verlaagde Golf met lelijke geelgespoten spoiler net iets te duur was.
een man met een soort pitbull , heel opvallend, elke keer weer
het is gewoon zo
in de ( gegoede ) buitenwijken, zoals hier zal je ze veel minder of niet tegenkomen
- M@scha
- Zeer actief
nou snap ik dat je staffs/pits eng kan vinden, dat snap ik echt. ik pis in mijn broek als er een grote hond op me af komt rennen dus ik kan dat begrijpen.Pak-de-bal schreef:Geer schreef:Pak de bril. Leg hem even op tafel. Wrijf met de knuisten even het snot uit de ogen. Zet de bril weer op. Schuif de stoel aan. En lees nog een keer.heb ik gedaan, maar waar ik het mee eens ben, daar hoef je toch niet elke keer weer op te reageren?
![]()
een voorbeeld, gisteren even naar het Centrum geweest en het eesrt wat ik zag uit de tram stappend;Dan lees je dat ik schrijf dat er in de regel meer in het voorbeeld genoemde aso's wonen in achterstandswijken in Den Haag of iedere andere grote stad, dan in durpies als Andijk. Met je Staff hangen voor de C1000 op het dorpsplein is in de regel beduidend minder stoer dan in een nachtelijk junkenpark of een drukke winkelstraat in een grote stad. Ik gok zomaar dat 'dit soort' honden buiten de stad misschien wel vaker in betere handen terecht komen dan bij tokstra's in de stad die een hond nemen omdat een Verlaagde Golf met lelijke geelgespoten spoiler net iets te duur was.
een man met een soort pitbull , heel opvallend, elke keer weer![]()
het is gewoon zo
in de buitenwijken, zoals hier zal je ze veel minder of niet tegenkomen
maar als iemand met zijn hond wat toevallig een staff/pit is de tram uitkomt, wat is daar dan eng aan?
de tram is nu niet de meest rustige omgeving en die hond heeft daar dus wel ingezeten en zover ik van jou begrijp zijn er geen doden/gewonden gevallen anders had jij dat zeker verteld.
wat is de angst als je gewoon iemand de tram uit ziet komen met zo'n hond?
als ie in een bos op je afkomt vind ik dat heel anders, dan zou ik ook bang zijn voor mijn hond omdat ik weet hoe ze kunnen zijn. maar dit is toch gewoon iemand die met zijn hond reist

-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Ik reageer niet vaak als het gaat om weer dezelfde discussie met pak.Vind het bijzonder dat jullie dat wel keer op keer kunnen volhouden trouwens.Maar met de bovenstaande stukjes ben ik het geheel eens.Hier op de veluwe ben ik de enige in de omgeving met een bull en staff, de paar die ik wel in een flits heb gezien, hebben gelukkig allemaal normale leuke hondenbazen.Ben ik in Amsterdam is het beeld toch daadwerkelijk anders en maak ook ik voor sommige hondenbazen met een pit,bull,staff of aanverwant ras aan de lijn een linksomkeert.Generaliserend het type wat ik daar tegen komt is of aso of type huppelkut die niet weet wat ze aan haar lijntje heeft.massam schreef:dan lees jij ook bewust selectief.Chione schreef:Lees je nu bewust selectief of moet ik schrijven 'dom'? Er is al talloze malen aangegeven dat veel Staff's, Pitbull's etc niet zo goed met soortgenoten kunnen en m.i. heeft ook zo'n beetje iedereen hier de schurft aan aso mensen die een hond alleen als statussymbool kopen, met bijbehorend aso gedrag ( ongeacht ras ). Er wordt niets ontkent, er wordt wel duidelijk gemaakt dat de generaliserende 'moord en doodslag' verhalen van b.v. Pak niet altijd correct zijn, al dan niet aangetoont met feiten.Geer schreef:Ik word soms wel een beetje slaperig van Pak en haar postings. Maar ik word nog veel moeier van al die berg vergoeilijkingen die erna komt. Nee hoor, er bestaan geen aso's. Tuurlijk, staffs worden op alle hondenscholen geweerd. Nee hoor, agressief? Donder ze met zijn tienen in een bench en ze gaan met elkaar gezellig zitten breien! Vaak aangeschaft door foute types? Hoe kóm je erbij, niets van waar. Brede kaken? Waar dan? En dan nog een hele berg 'm'n zuster dit en de hond van m'n slager dat'.
ik lees natuurlijk ook dat er zoals ik al eerder zei genoeg berichten staan dat staffs/pits geen allehondsvrienden zijn maar nog veel vaker is de eerste reactie op een opmerking over agressieve honden: oh zal aan de andere liggen, mijn hond speelt met alle honden (en is 6 maanden oud, dat vergeten ze dan helaas weer) of ze roepen hoe goed hun staffs in de roedel bewegen. leuk! mijn sam is smoorverliefd op lola en vermoord alles daarbuiten![]()
sam is extreem, da;s wel een feit, maar het bagatelliseren van het hond-hondgedrag van de staff/pit is mij wel een doorn in het oog en getuigt regelmatig van een enorme blok beton voor het hoofd van de betreffende verteller/eigenaar. zeker als mensen van jonge "vechthonden" zo reageren krijg ik de kriebels omdat het maar zomaar kan zijn dat lieve bello over een jaartje helemaal niet meer zo'n poepiedoepie tegen de hondjes is...
Beiden stoort mij vreselijk als liefhebber,ik geloof oprecht dat er momenteel teveel exemplaren van amstaff en aanverante rassen in nederland lopen.Waarvan een groot gedeelte niet bij de juiste mensen terecht is gekomen of gaat komen.Een reden waarom ik terwijl ik dat best graag had gewild met mijn amstaff geen nestje wil fokken.Tess heeft daar in mijn ogen alle kwaliteiten voor, top karakter,mooi uiterlijk wat zeer zeker aan de rasstandaard voldoet,mooie bloedlijnen,gezonde voorouders en zelf waarschijnlijk ook gezond(hetgeen ik zou laten testen indien ik een nestje zou willen,niet gezond..geen goede hd test zou geen nest betekenen) maar omdat er momenteel te kust en te keur maar gefokt wordt met de amstaff,het aanbod in mijn ogen veel te groot is,zou ik niet weten waar ik nog geschikte baasjes vandaan zou moeten toveren.
Laatst gewijzigd door schumie op 25 jul 2008 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Naad
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff
Goh toevallig dat ik gisteren alleen op de Neherkade een Pitje heb gezien. Dat is dus de eerste deze week dat ik er 1 heb gezien, raar dat jij dus elke weer een pitje ziet lopen..Weet je wel hoe een Pit eruit ziet?Pak-de-bal schreef:Geer schreef:Pak de bril. Leg hem even op tafel. Wrijf met de knuisten even het snot uit de ogen. Zet de bril weer op. Schuif de stoel aan. En lees nog een keer.heb ik gedaan, maar waar ik het mee eens ben, daar hoef je toch niet elke keer weer op te reageren?
![]()
een man met een soort pitbull , heel opvallend, elke keer weer![]()
het is gewoon zo
in de ( gegoede ) buitenwijken, zoals hier zal je ze veel minder of niet tegenkomen

Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
-
Pak-de-bal
een voorbeeld:schumie schreef: maar omdat er momenteel te kust en te keur maar gefokt wordt met de amstaff,het aanbod in mijn ogen veel te groot is,zou ik niet weten waar ik nog geschikte baasjes vandaan zou moeten toveren.
ik heb hier na mijn operatie een schat van een thuiszorg meisje voor de huishouding gehad,
die natuurlijk Bauke steeds leuk begroette.
niet een erg slim meisje, maar goed in haar werk
Ze zei op een gegeven moment , dat haar vriend !!! ook een hond wilde
( en ja, wat "vriend" wil wordt ook gedaan, dat was in mijn tijd wel anders)
en op de vraag wat voor eentje kwam er uit .. een Am Staff, omdat zijn vrienden er ook eentje hebben
ik heb daarna wat uitgevraagd , maar ze wist helemaal NIETS van het karakter af
dit soort typetjes lopen straks met een tijdbom -hond
waar ze geen raad mee weten
-
mo
- Actief
- M@scha
- Zeer actief
-
mo
- Actief
- Chione
- Zeer actief
Tuurlijk heb je mensen die, helaas, niet ( willen ) weten dat het gedrag van hun jonge hond nog kan veranderen, die worden, over het algemeen, hier ook ( terecht ) op aangesproken. Echter doen alsof alle Staff's/Pits moordzuchtige alles killers zijn, is niet juist en dat mag ook gerust geschreven worden.massam schreef:dan lees jij ook bewust selectief.Chione schreef:Lees je nu bewust selectief of moet ik schrijven 'dom'? Er is al talloze malen aangegeven dat veel Staff's, Pitbull's etc niet zo goed met soortgenoten kunnen en m.i. heeft ook zo'n beetje iedereen hier de schurft aan aso mensen die een hond alleen als statussymbool kopen, met bijbehorend aso gedrag ( ongeacht ras ). Er wordt niets ontkent, er wordt wel duidelijk gemaakt dat de generaliserende 'moord en doodslag' verhalen van b.v. Pak niet altijd correct zijn, al dan niet aangetoont met feiten.Geer schreef:Ik word soms wel een beetje slaperig van Pak en haar postings. Maar ik word nog veel moeier van al die berg vergoeilijkingen die erna komt. Nee hoor, er bestaan geen aso's. Tuurlijk, staffs worden op alle hondenscholen geweerd. Nee hoor, agressief? Donder ze met zijn tienen in een bench en ze gaan met elkaar gezellig zitten breien! Vaak aangeschaft door foute types? Hoe kóm je erbij, niets van waar. Brede kaken? Waar dan? En dan nog een hele berg 'm'n zuster dit en de hond van m'n slager dat'.
ik lees natuurlijk ook dat er zoals ik al eerder zei genoeg berichten staan dat staffs/pits geen allehondsvrienden zijn maar nog veel vaker is de eerste reactie op een opmerking over agressieve honden: oh zal aan de andere liggen, mijn hond speelt met alle honden (en is 6 maanden oud, dat vergeten ze dan helaas weer) of ze roepen hoe goed hun staffs in de roedel bewegen. leuk! mijn sam is smoorverliefd op lola en vermoord alles daarbuiten![]()
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- M@scha
- Zeer actief
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Tja wat moet ik hier nog aan toevoegen?
Zolang Rossi (10 maanden oud) nog leuk met andere wil/kan spelen laat ik haar dat zeker doen. Ik weet echt wel dat haar gedrag tegenover andere honden kan veranderen en hou dat ook nauwlettend in de gaten.
Ik waarschuw mijn moeder als ze met Rossi gaat wandelen, de uitlaatservice weet het ook. Nou zit Rossi maar in een klein groepje met alleen maar reuen waar ze heel goed mee op kan schieten, dus ik verwacht wel dat dat goed blijft gaan.
Ik woon niet in een achterstandswijk, ik woon in een leuk dorpje dus van de aso-achterstandstype's weet ik niks van, ik kom nooit in zo'n wijken.
Bij ons in het dorp ken ik nog 2 andere staffs, waarvan de baasjes allemaal geen aso's zijn. Ik reken mezelf ook niet tot de asogroep, ik heb geen tattoo's, geen piercings, geen goud (zelfs mijn trouwring is titanium) ik heb een normaal uitziende Volkswagen Golf (dus niet zo'n gepimpte) ik ben normaal opgevoed etc etc.
Oh wacht mijn vriend heeft wel een tattoo
lol
Zolang Rossi (10 maanden oud) nog leuk met andere wil/kan spelen laat ik haar dat zeker doen. Ik weet echt wel dat haar gedrag tegenover andere honden kan veranderen en hou dat ook nauwlettend in de gaten.
Ik waarschuw mijn moeder als ze met Rossi gaat wandelen, de uitlaatservice weet het ook. Nou zit Rossi maar in een klein groepje met alleen maar reuen waar ze heel goed mee op kan schieten, dus ik verwacht wel dat dat goed blijft gaan.
Ik woon niet in een achterstandswijk, ik woon in een leuk dorpje dus van de aso-achterstandstype's weet ik niks van, ik kom nooit in zo'n wijken.
Bij ons in het dorp ken ik nog 2 andere staffs, waarvan de baasjes allemaal geen aso's zijn. Ik reken mezelf ook niet tot de asogroep, ik heb geen tattoo's, geen piercings, geen goud (zelfs mijn trouwring is titanium) ik heb een normaal uitziende Volkswagen Golf (dus niet zo'n gepimpte) ik ben normaal opgevoed etc etc.
Oh wacht mijn vriend heeft wel een tattoo
lol

-
Brigitte
- Zeer actief
Ik woon wel in een achterstandswijk, ik ben benieuwd hoeveel mensen hier ooit eens in zo'n wijk hier in Den Haag hebben gewandeld aangezien er een overvloed aan Pits en Staffs moet rond lopen die ik niet eens zo veel zieHayley84 schreef:Tja wat moet ik hier nog aan toevoegen?
Oh wacht mijn vriend heeft wel een tattoo![]()
lol
je zal mijn nooit horen zeggen dat Pit's en Staffs enz makkelijke honden zijn dat zijn ze niet altijd maar je kan het wel in goede banen lijden en het lijkt wel een schande te worden om met een agressieve hond te lopen, alsof alle honden die er lopen als pup expres verpest worden
Ik weet dat Elektra over een half jaar wellicht ook niet meer met andere honden kan nou ja jammer dan dat risico zit erin.
En wat ik ook erg jammer vind is dat ik dat ik Pak al een paar keer uitgenodigd heb om naar mijn werk te komen waar mijn honden lopen en we op dit moment hele leuke en sociale Bull Terriers in pension hebben zitten. Maar nee, mevrouw wil wel graag overal zo snel mogelijk en duidelijk antwoord maar mijn vraag of ze niet wil komen wordt stelselmatig genegeerd, wat wil je dan
Of ben je soms bang voor mij? Hoeft niet hoor, ik ben heel aardig en ik meen het dat de koffie voor je klaar staat, je Bauke mee kan nemen, die kan lekker scharrelen op het terrein als wij een goed gesprek hebben onder het genot van een Haags bakkie.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik ookHayley84 schreef: Oh wacht mijn vriend heeft wel een tattoo![]()
lol

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
heb (zoals je weet) bijna 2 jaar in Duindorp gewoond...als je het dan toch over "achterstands" wijken in DH waar aso's zouden moeten wonen hebt....Brigitte schreef:Ik woon wel in een achterstandswijk, ik ben benieuwd hoeveel mensen hier ooit eens in zo'n wijk hier in Den Haag hebben gewandeld aangezien er een overvloed aan Pits en Staffs moet rond lopen die ik niet eens zo veel zieHayley84 schreef:Tja wat moet ik hier nog aan toevoegen?
Oh wacht mijn vriend heeft wel een tattoo![]()
lolIk ben dus heel benieuwd over welke wijk(en) Pak het heeft en hoe vaak ze daar loopt. Ik heb hier weinig last van honden, de meeste mensen ken ik ook, en ja ik loop ook wel om voor bepaalde type's en op dit moment loop ik om voor de Kangals die hier om de hoek bij het cafe staan en 2 Akita's die los gelaten worden door de baas.
maar pits en bullterriers....nee hoor, niet veel tegengekomen, sterker nog, NOOIT....de honden in de omgeving waren herders, dalmaten, labjes, rottweilers, onherleidbare kleine kruisingen....
maar daar is de pit of bullterrier echt niet de enige in die als ze volwassen zijn niet met soortgenoten kunnenje zal mijn nooit horen zeggen dat Pit's en Staffs enz makkelijke honden zijn dat zijn ze niet altijd maar je kan het wel in goede banen lijden en het lijkt wel een schande te worden om met een agressieve hond te lopen, alsof alle honden die er lopen als pup expres verpest worden![]()
Ik weet dat Elektra over een half jaar wellicht ook niet meer met andere honden kan nou ja jammer dan dat risico zit erin.
en ja, niet iedere hond is van hetzelfde gecharmeerd...gelukkig niet, zou zo saai worden
spijtig dat ze daar niet op in gaat........En wat ik ook erg jammer vind is dat ik dat ik Pak al een paar keer uitgenodigd heb om naar mijn werk te komen waar mijn honden lopen en we op dit moment hele leuke en sociale Bull Terriers in pension hebben zitten. Maar nee, mevrouw wil wel graag overal zo snel mogelijk en duidelijk antwoord maar mijn vraag of ze niet wil komen wordt stelselmatig genegeerd, wat wil je danheb je geen intresse erin, ben je bang voor mijn honden of ben je idd alleen maar hier om jou mening te verkondigen en iedereen erbij te betrekken dat jij gelijk hebt en heb je dus idd gewoon geen zin of behoefte om wat meer te weten te komen over dit soort honden?
Of ben je soms bang voor mij? Hoeft niet hoor, ik ben heel aardig en ik meen het dat de koffie voor je klaar staat, je Bauke mee kan nemen, die kan lekker scharrelen op het terrein als wij een goed gesprek hebben onder het genot van een Haags bakkie.
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
-
mo
- Actief
ik denk niet dat haar vooroordelen dan zullen verdwijnen.Anne Panne schreef:PdB ik nodig je graag eens uit bij mij thuis.. ik durf dan te wedden dat AL je VOOROORDELEN dan verdwenen zijn
maar deze aanbieding heb je geloof ik al eerder gehad van forum leden..
mensen willen koste wat het kost gelijk krijgen en zal net zolang
zoeken tot ze iets vinden om je mee om de oren te slaan.
mensen met een bekrompen geest zullen nooit leuke mensen worden.
het onderwerp gevechtshonden wordt door bepaalde mensen aangegrepen om medeforumleden te kwetsen en te beledigen.
het zou veel beter zijn om zulke zielige figuren te negeren, want ze
krijgen negatieve aandacht en dat is zoals jullie allemaal weten
ook aandacht. .
Laatst gewijzigd door mo op 27 jul 2008 02:06, 2 keer totaal gewijzigd.
- *Silvia*
- Zeer actief
Hier ook al diverse keren aan haar aangeboden en ook om te wandelen..Anne Panne schreef:PdB ik nodig je graag eens uit bij mij thuis.. ik durf dan te wedden dat AL je VOOROORDELEN dan verdwenen zijn
maar deze aanbieding heb je geloof ik al eerder gehad van forum leden..
Kan allemaal geregeld worden aangezien ik heel dicht bij pdb woont (zo uit haar verhalen op te vangen):mrgreen: