welke bedoel je met "als zoiets"?Inge O schreef:als zoiets al echt erg is en verdoving nodig zou hebben kan je ze ook wel gaan verdoven voor je ze een enting geeft, of gelijk welk andere inspuiting.
overigens, ik wil de eerste gehemelteprik bij de tandarts nog krijgen die niet pijnlijk is hoor :N: .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
jack russel zn teentjes dr af!!! schokkend nieuws!!!
Moderator: moderatorteam
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
ah oke, dank uInge O schreef:het wegnemen van een (los) teentje op 3 dagen oudyamie schreef:welke bedoel je met "als zoiets"?Inge O schreef:als zoiets al echt erg is en verdoving nodig zou hebben kan je ze ook wel gaan verdoven voor je ze een enting geeft, of gelijk welk andere inspuiting.
overigens, ik wil de eerste gehemelteprik bij de tandarts nog krijgen die niet pijnlijk is hoor :N: ..

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
dat dacht ik ook en mijn verdoving was toch echt niet na 5 min uitgewerkt, na minstens 2 uren zat ik nog met het gevoel alsof mijn rechterhelft van mn gezicht een meter uitgezakt was. :N:Inge O schreef: overigens, ik wil de eerste gehemelteprik bij de tandarts nog krijgen die niet pijnlijk is hoor :N: .

- Jinga
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: jack russel zn teentjes dr af!!! schokkend nieuws!!!
Maar waarom moet dit er dan vanaf?? Zelf ben ik namelijk tegen staarten en oren couperen. Dit was toendertijd ook normaal, maar ik vond het verschrikkelijk. Het zit er toch niet voor niets op. Laat maar lekker zitten die oren en die staarten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nog nooit van had gehoord dat er tenen werden geknipt...Ianthe schreef:Wat Yamie en ik dus proberen uit te leggen is dat je dus wel teentjes aan de achterpoten kunt hebben en die dan meestal verwijderd worden. En dat dat (in mijn ogen) niet onder dierenleed valt.halloOo schreef:OMG! Wat voelt iedereen zich hier snel aangevallenyamie schreef:hoezo natuurlijk?halloOo schreef:De voorpoten natuurlijk. Zeg maar het kussentje wat óp het been zit en niet eronder![]()
en uh...... dat mag ook in belgie niet hoor, dat valt onder de coupeer wet zowiezo, dus je hebt iets gezien, wat niks te maken heeft met goede fokkers en voor de showGodsamme!
Omdat je geen bijteentjes hebt aan de achterpoot volgens mij.
Zie ook deze pagina

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
omdat die tenen geen enkel nut hebben en bovendien in elkaar kunnen blijven haperen waardoor de hond zich kwetst.
Bij rassen als de beauceron hoort het wel bij de standaard. Waarom? omdat die tenen vroeger wel degelijk een nut hadden.
Beaucerons moesten kuddes schapen bewaken. Gebeurde er iets aan de overkant van de kudde, dan was de snelste manier om er te geraken, gewoon over de kudde schapen lopen, in plaats van een ganse toer er rond te lopen.
De wolfsklauwen zorgden ervoor dat de honden niet wegzakten in de wol van de schapen, als ze over hun rug liepen.
Bij rassen als de beauceron hoort het wel bij de standaard. Waarom? omdat die tenen vroeger wel degelijk een nut hadden.
Beaucerons moesten kuddes schapen bewaken. Gebeurde er iets aan de overkant van de kudde, dan was de snelste manier om er te geraken, gewoon over de kudde schapen lopen, in plaats van een ganse toer er rond te lopen.
De wolfsklauwen zorgden ervoor dat de honden niet wegzakten in de wol van de schapen, als ze over hun rug liepen.
-
- Vaste gebruiker
Huhuh, vet koelmaart schreef:omdat die tenen geen enkel nut hebben en bovendien in elkaar kunnen blijven haperen waardoor de hond zich kwetst.

- Jinga
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ahha, dat is inderdaad niet heel handig voor een Jack idd. Had er echt nog nooit van gehoord zeg..maart schreef:omdat die tenen geen enkel nut hebben en bovendien in elkaar kunnen blijven haperen waardoor de hond zich kwetst.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Dat denk ik ook, onze hangoren hebben nog nooit oorproblemen gehad, de vorige dober van mijn zus was een wandelende huid-en oorziekte.sirene schreef:Misschien is dat wel iets wat gewoon in het ras zit of in bepaalde lijnen. Ik zie en hoor ook regelmatig van Dobers met huidproblemen en allergieën van Mechelaars hoor ik dat niet of nauwelijks. Ik denk niet dat het met de flappers te maken heeft.malinois schreef:toch hebben ze hier allebei last van hun oren... de oudste nog het meest....Nanna schreef:Grotere onzin heb ik nog nooit gehoord. Ja, van die zware neerhangende Cockeroren, dáár kan ik me wat bij voorstellen. Maar dat een hond met luchtig flapperende oortjes vaker oorontsteking zou hebben dan een hond met staande oren is gewoon een hele grote berg flauwekulmalinois schreef: met dat laatste ben ik het nog steeds eens... allebei hebben ze hier last van hun hangoren dit itt de staande oren van de mechelaars hier.
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
Heb er ook niet zoveel problemen mee dat het op een paar dagen leeftijd zonder verdoving gebeurd.
Hier laatst nog een hond uit Portugal gehad, daar werder ze op latere leeftijd nog verwijderd. Wel onder narcose hoor.
Heb zelf een moedervlek weg laten halen zonder narcose, ach het valt allemaal wel mee
Hier laatst nog een hond uit Portugal gehad, daar werder ze op latere leeftijd nog verwijderd. Wel onder narcose hoor.
Heb zelf een moedervlek weg laten halen zonder narcose, ach het valt allemaal wel mee