Afgelopen week kregen we onderstaande foto binnen wat voor ons de druppel was. Zwaar geschokt door het leed wat deze hond is aangedaan hebben we besloten dat het tijd wordt dat iedereen in Nederland ziet wat er met onschuldige honden in sommige laserasiels wordt gedaan!
http://i77.photobucket.com/albums/j73/C ... mage21.jpg
Bij bovenstaande hond is duidelijk te zien dat ze verbrand is. Verschillende experts waaronder een dierenarts denken dat het een brandwond is dat opzettelijk door mensen is toegebracht. Op welke manier dit gebeurd is, is niet te achterhalen daar ze het lichaam "helaas"niet hebben.
http://i77.photobucket.com/albums/j73/C ... rad218.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j73/C ... rad211.jpg
http://i77.photobucket.com/albums/j73/C ... rad281.jpg
De Anti Rad club
Tegen de R.A.D hyves
UKCE
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat gebeurd er met in beslag genomen honden?!
Moderator: moderatorteam
- Chione
- Zeer actief
Wat gebeurd er met in beslag genomen honden?!
En zo, de zoveelste ( onschuldige ) honden die zwaar toegetakeld 'uit' een, door de overheid gesubsideerd!!! LASER asiel komen...
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
OMG !! .. daar gaan we weer :N:

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan kun je denk ik heel lang door gaanShibby schreef:En het blijft net zo lang doorgaan totdat er verdomme een keer iets aan gedaan word!Felix schreef:OMG !! .. daar gaan we weer :N:

- Chione
- Zeer actief
In Maart 2008 wordt de RAD weer besproken. Hopenlijk gaat er dan wat veranderen ten goede van de honden.
En idd OMG ! dat er nu al sinds 1994 talloze honden worden mishandeld, verwaarloosd en vermoord door de overheid, omdat ze een bepaald uiterlijk hebben.
En idd OMG ! dat er nu al sinds 1994 talloze honden worden mishandeld, verwaarloosd en vermoord door de overheid, omdat ze een bepaald uiterlijk hebben.
~

~
~

~
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zal niet veel gaan veranderen aan de regelgeving, hij zal alleen maar strenger worden, en tevens uitgbreidt wordenChione schreef:In Maart 2008 wordt de RAD weer besproken. Hopenlijk gaat er dan wat veranderen ten goede van de honden.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Bron?Felix schreef:Er zal niet veel gaan veranderen aan de regelgeving, hij zal alleen maar strenger worden, en tevens uitgbreidt wordenChione schreef:In Maart 2008 wordt de RAD weer besproken. Hopenlijk gaat er dan wat veranderen ten goede van de honden.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Verheug jij je daar erg op?Felix schreef:Er zal niet veel gaan veranderen aan de regelgeving, hij zal alleen maar strenger worden, en tevens uitgbreidt wordenChione schreef:In Maart 2008 wordt de RAD weer besproken. Hopenlijk gaat er dan wat veranderen ten goede van de honden.
Groetjes van Charlotte

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
ach heb je felix ook weer..Felix schreef:Er zal niet veel gaan veranderen aan de regelgeving, hij zal alleen maar strenger worden, en tevens uitgbreidt wordenChione schreef:In Maart 2008 wordt de RAD weer besproken. Hopenlijk gaat er dan wat veranderen ten goede van de honden.

12 januari demonstratie bij 2 laserasielen.. de rimpelaar en die in nieuwleusen

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Chione
- Zeer actief
Zijn eigen geest wellicht.Shibby schreef:Bron?Felix schreef:Er zal niet veel gaan veranderen aan de regelgeving, hij zal alleen maar strenger worden, en tevens uitgbreidt wordenChione schreef:In Maart 2008 wordt de RAD weer besproken. Hopenlijk gaat er dan wat veranderen ten goede van de honden.

~

~
~

~
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
www.ukce.nlblondie schreef:Wat zijn laserasielen?
Zijn deze honden echt in die toestand terug gekomen of zijn ze al in erbarmelijke toestand naar zo'n asiel gebracht?
deze honden zijn zo terug gekomen en dus ingeslapen en mishandeld alleen omdat ze geen FCI stamboom hebben en onder de RAD wet vallen

Fan van de bredere rassen honden en paarden
-
- Zeer actief
slimmerik uitnodigen op de demonstratienaadje schreef:hey jij ook hier?meissielief schreef:ben jij het?Anne Panne schreef:
ach heb je felix ook weer..![]()
12 januari demonstratie bij 2 laserasielen.. de rimpelaar en die in nieuwleusenmisschien moeten we slimmerik ook uitnodigen
slimmerik ook hier?nee toch?
valt wel op he?

Fan van de bredere rassen honden en paarden
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
naadje schreef:hey jij ook hier?meissielief schreef:ben jij het?Anne Panne schreef:
ach heb je felix ook weer..![]()
12 januari demonstratie bij 2 laserasielen.. de rimpelaar en die in nieuwleusenmisschien moeten we slimmerik ook uitnodigen
slimmerik ook hier?nee toch?
valt wel op he?
whahaha zijn we bijna compleet?

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
- Zeer actief
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:

Voila!

-
- Zeer actief
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Pitbullhouders in actie voor betere behandeling
Uitgegeven: 12 januari 2008 20:02
Laatst gewijzigd: 12 januari 2008 20:02
NIEUWLEUSEN - Zo'n zestig pitbullhouders hebben zaterdag gedemonstreerd bij een kennel in Nieuwleusen (gemeente Dalfsen) tegen de in hun ogen slechte behandeling van in beslag genomen honden. Volgens de politie verliep de demonstratie rustig.
De hondenliefhebbers, lid van twee landelijke verenigingen van houders van pitbulls menen dat de dieren ernstig worden mishandeld. Het is voor het eerst dat de Vereniging Pitbullbelangen Nederland en de United Kennel Club Europe bij een kennel gaan demonstreren waar in beslag genomen honden wachten om afgemaakt te worden.
RAD
De honden vallen onder de Regeling Agressieve Dieren (RAD). Deze werd in 1993 ingesteld na verscheidene bijtincidenten en moest voorkomen dat pitbullterriërs nog schade zouden aanrichten aan mens en dier. Beide belangengroepen willen dat aan de regeling een einde komt.
Kenmerken
Als de mogelijk agressieve honden aan bepaalde kenmerken voldoen, worden ze door het Openbaar Ministerie (OM) in beslag genomen. In enkele kennels in Nederland wachten de dieren tot ze worden afgemaakt. Tegenwoordig krijgen eigenaren een telefoontje als hun hond is afgemaakt. Voorheen kregen ze de gedode dieren terug. "Wij hebben foto's waarop te zien is dat deze dieren in de kennels mishandeld zijn."
(c) ANP
Uitgegeven: 12 januari 2008 20:02
Laatst gewijzigd: 12 januari 2008 20:02
NIEUWLEUSEN - Zo'n zestig pitbullhouders hebben zaterdag gedemonstreerd bij een kennel in Nieuwleusen (gemeente Dalfsen) tegen de in hun ogen slechte behandeling van in beslag genomen honden. Volgens de politie verliep de demonstratie rustig.
De hondenliefhebbers, lid van twee landelijke verenigingen van houders van pitbulls menen dat de dieren ernstig worden mishandeld. Het is voor het eerst dat de Vereniging Pitbullbelangen Nederland en de United Kennel Club Europe bij een kennel gaan demonstreren waar in beslag genomen honden wachten om afgemaakt te worden.
RAD
De honden vallen onder de Regeling Agressieve Dieren (RAD). Deze werd in 1993 ingesteld na verscheidene bijtincidenten en moest voorkomen dat pitbullterriërs nog schade zouden aanrichten aan mens en dier. Beide belangengroepen willen dat aan de regeling een einde komt.
Kenmerken
Als de mogelijk agressieve honden aan bepaalde kenmerken voldoen, worden ze door het Openbaar Ministerie (OM) in beslag genomen. In enkele kennels in Nederland wachten de dieren tot ze worden afgemaakt. Tegenwoordig krijgen eigenaren een telefoontje als hun hond is afgemaakt. Voorheen kregen ze de gedode dieren terug. "Wij hebben foto's waarop te zien is dat deze dieren in de kennels mishandeld zijn."
(c) ANP

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Actief
- Chione
- Zeer actief
Google is you're friend.martha-bella schreef:erhm, misschien domme vraag maar wat zijn lazer asielen???

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=las ... eken&meta=
~

~
~

~
dat klopt en dat is omdat veel mensen het zich geen bal aantrekken wat er met die dieren gebeurd. Ver van mijn bed show noemen ze dat of gewoon onverschilligheidFelix schreef:Dan kun je denk ik heel lang door gaanShibby schreef:En het blijft net zo lang doorgaan totdat er verdomme een keer iets aan gedaan word!Felix schreef:OMG !! .. daar gaan we weer :N:
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Misschien niet echt on topic, maar even dit verhaal.
Vorig jaar kwam er in ons asiel een hoogzwangere labradorkruising binnen die in beslag genomen was.
Enkele dagen later beviel ze van pupjes, waarvan de helft snel overleed.
Eén van de pups werd geplaatst bij de zus van een vrijwilligster van t asiel.
Nu zit het hondje terug in t asiel.
Vandaag zie ik die vrijwilligster en zeg dat zo'n hondje (kruising, lelijk, bijterig) niet veel kans maakt en wschl ingeslapen zal worden.
Daarop wou ze het terug meenemen, maar wou geen 100 € betalen voor het hondje.
Sommige mensen kan je toch niet volgen he (zeker als je weet dat zij het binnenbracht).
Vorig jaar kwam er in ons asiel een hoogzwangere labradorkruising binnen die in beslag genomen was.
Enkele dagen later beviel ze van pupjes, waarvan de helft snel overleed.
Eén van de pups werd geplaatst bij de zus van een vrijwilligster van t asiel.
Nu zit het hondje terug in t asiel.
Vandaag zie ik die vrijwilligster en zeg dat zo'n hondje (kruising, lelijk, bijterig) niet veel kans maakt en wschl ingeslapen zal worden.
Daarop wou ze het terug meenemen, maar wou geen 100 € betalen voor het hondje.
Sommige mensen kan je toch niet volgen he (zeker als je weet dat zij het binnenbracht).
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums