Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Chihauhau

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Inge O schreef:
Gaia schreef:
Dondersteen schreef:Mijn vorige hond was een chihuahua,hij is 14 jaar geworden wel iets groter dan de meeste chihuahua's.

Je kwam niet niet zomaar de kamer binnen, hij was goed waaks.
*proest* je zal als zelfrespecterende inbreker maar worden weggejaagd door een chi. Dan voel je, je ook even lekker K.
kom je na wat inbreekklussen eindelijk doodop thuis : 'hé, shit, hier hangt nog iets aan mijn been wat er niet was toen ik thuis vertrok :denken: :roll: ?'.
Nou dat had die wel gevoeld hoor ,hij had erge scherpe tandjes. :wink:
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

chihuahua

Ongelezen bericht door Chicoahua »

hoi,

ik heb een chihuahua x, ik moet echt ontzettend om hem lachen en hij is erg lief maar ik las ergens grootheidswaanzin, nou dat klopt zeker wel!
als er een grote hond aankomt dan blaft hij maar wordt die blaf beanttwoord dan is het 1 sprint haha.
ik moest wel wenne aan het feit dat ik uit moet kijken waar ik loop want hij is erg snel en zit je graag voor de voeten.
en dat ze niet ver kunnen lopen heb ik niks van gemerkt want hij houdt het langer vol dan mij :D

:cheer: groetjes :cheer:
Afbeelding
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monica »

Mijn moeder heeft ook 2 chi's.. en dan nu een herplaatser van 2 jaar erbij genomen.. maar ik vind het maar een pokke beest !
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
_diva_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _diva_ »

Ondanks dat ik op die grote lobessen val vind ik ze wel leuk,dan wel de gezonde variant en netjes en verantwoord gefokt hoor.
Daarnaast moeten ze ook als een hond behandeld worden en niet als een modeicoon.........

Gr Gemma
Cooper&Miles
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cooper&Miles »

Bianc@ schreef:Ik vind ze geweldig, heb er dan ook 2. :mrgreen: Chihuahua's dan geen chihauhau's :wink:
Het zijn absoluut wel echte hondjes en dat weten ze dondersgoed, alleen sommige baasjes behandelen ze niet als echte hondjes.

Ze zijn ontzettend slim en leergierig, erg aanhankelijk en vooral speels.

Het is jammer dat ze momenteel erg populair zijn. Dat komt het ras niet ten goede.
Hee Bianca!! Leuk jou hier tegen te komen!!!!!! :wink:
Ik heb ook een chihuahua met stamboom. Erg leuk beestje. Zeker last van grootheidswaan. Vindt alle honden leuk en wil met de grootste honden spelen. Is absoluut mensvriendelijk want zal je nooit zomaar bijten. Alleen als je zijn nagels wilt knippen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Verder een heerlijk stoer ventje!!!!
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Heerlijke beesies zijn Chi's! Keeffer kan ver wandelen, soms gaat er iemand mee met wandelen en als we dan na een uur nog niet thuis zijn en Keeff loopt nog steeds dan vraagt ze word hij niet moe? :smile2: Keeff en moe, uhm, NEE. Keeffer heeft energie voor 10. :wink: Toen Keeff 13 weken was heb ik een truitje voor hem besteld omdat het nogal koud was. Het was maatje XXS en was way to big! Maar hij moest het toch aan, want hij was al verkouden geworden dus het truitje had hij echt even nodig. Die vrouw had me trouwens 2x hetzelfde truitje opgestuurd, dus eentje heb ik kleiner gemaakt zodat het zou passen. Nu heeft hij af en toe nog hetzelfde truitje aan, en nu past het eindelijk. Helaas 7 maanden te laat, lol. Als het regent mag hij dat truitje aan want het is ook waterafstotend. :mrgreen: Ik vind Chihuahua's echt prachtige beestjes, met hun mooie korte neusjes. Ik vind honden met lange neuzen niet zo mooi. :idea: Keeffer mag bijna niet los trouwens, omdat ik bang ben voor de andere honden. Hij is al eens aangevallen door een labrador en een jack russel. :devil: En iedereen denkt altijd dat ze Keeffer maar op mogen pakken, dus no way dat hij los mag. Straks pikt iemand hem nog! Heel af en toe gaat hij los in een natuurgebied, als ik weet dat er niemand is. Heerlijk vind hij dat. En op de gezelligheidsdag afgelopen zondag ging hij ook los op het laatst. :mrgreen:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Ik ken geen chi's, maar ik vind ze wel heeel erg leuk uitzien! Alleen jammer dat ze zo onwijs duur zijn...
Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik vind het niks, net ratjes die kunnen blaffen.
Alles kleiner dan een teckel /jack russel vind ik weinig honds hebben.
Naad
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am Akita, Am Staff

Ongelezen bericht door Naad »

Vind ze op zich wel leuk, maar ze zijn zo klein :mrgreen: ik zou niet rustig kunnen zitten in huis als er visite is, ben bang dat ze er dan op gaan staan ofzo :19:
Afbeelding
Rust zacht meisje, ik zal je missen 7-8-1995 - 25-11-2009
Moos2007
Actief

Ongelezen bericht door Moos2007 »

Naad schreef:Vind ze op zich wel leuk, maar ze zijn zo klein :mrgreen: ik zou niet rustig kunnen zitten in huis als er visite is, ben bang dat ze er dan op gaan staan ofzo :19:
Ja, dat hoor ik mijn zusje ook regelmatig zeggen als we aan het wandelen zijn en de hele zooi is los. Pas op! Kijk uit voor Fleur!!
Cooper&Miles
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cooper&Miles »

Mijn chihuahua let zelf heel erg goed op dus met visite zit ik daar echt niet over in.
Bij mij gaan mn chihuahua en mopshond wel gewoon los in losloopgebieden en op strand enzo. Vinden ze zooo heerlijk!
Tuurlijk er kan altijd iets gebeuren maar dat kan ook als ze aan de lijn lopen!
Cooper is trouwens ook niet moe te krijgen!!
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Bij ons gaat nooit iemand op de Chichi staan. Ehm, Keeffer gaat juist altijd op hun staan. :smile: Hij klimt gewoon helemaal naar boven tot hij bij hun gezicht is. En soms loopt hij over iemands hoofd. :roll: Ze vinden het altijd leuk om door Keeff begroet te worden.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Cooper&Miles schreef:
Hee Bianca!! Leuk jou hier tegen te komen!!!!!! :wink:
Heee leuk dat je hier opok bent met Coopertje en Miles. :ok: :cheer: :cheer: :cheer:
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Mamaria
Actief

Ongelezen bericht door Mamaria »

Ik wil hier niemand mee op zijn neus gaan staan hoor, dat is niet de bedoeling maar ik had een grappige aanvaring met iemand met een chihuppeldepup:

Er liep in de binnenstad echt zo'n nuffig tuttebolletje met haar model-vriendje en haar bijpassende hondje door de stad (zo'n typetje die haar hondje heeft uitgekozen op de kleur van haar favoriete schoenen). Ik wilde graag een winkel aan de linkerkant van de straat in, zij liep ons tegemoet. Net op het moment dat ik die winkel in wil, kijkt ze me toch smerig aan want "zij liep toch daar, dat zag ik toch", zo'n blik kreeg ik toegeworpen. Op hetzelfde moment moet ik uitwijken voor haar hondje en zeg ik "oepsie sorry, stond ik bijna op je konijn!" Giftige blik en "dat is geen konijn!" en wij kwamen niet meer bij! Moet je maar niet net doen alsof je Paris Hilton bent.. :king:
I LOVE CANDY!
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

bri schreef:ik ken er een paar..een oom en tante van me (die ik al jaaaren niet meer gezien heb, dus wellicht ist beestje allang overleden) hadden er eentje: Monty heette het beestje..
met petje (want hij kon niet tegen de zon) en pakje, anders had ie het zo koud (ook in de zomer) hij stond altijd op tafel mee te likken van de worstjes, gebakjes ed..het beestje was dan ook strontverwend..
Vreselijk!!!! :eek: :N:
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Mamaria schreef:Ik wil hier niemand mee op zijn neus gaan staan hoor, dat is niet de bedoeling maar ik had een grappige aanvaring met iemand met een chihuppeldepup:

Er liep in de binnenstad echt zo'n nuffig tuttebolletje met haar model-vriendje en haar bijpassende hondje door de stad (zo'n typetje die haar hondje heeft uitgekozen op de kleur van haar favoriete schoenen). Ik wilde graag een winkel aan de linkerkant van de straat in, zij liep ons tegemoet. Net op het moment dat ik die winkel in wil, kijkt ze me toch smerig aan want "zij liep toch daar, dat zag ik toch", zo'n blik kreeg ik toegeworpen. Op hetzelfde moment moet ik uitwijken voor haar hondje en zeg ik "oepsie sorry, stond ik bijna op je konijn!" Giftige blik en "dat is geen konijn!" en wij kwamen niet meer bij! Moet je maar niet net doen alsof je Paris Hilton bent.. :king:
Ik ben met ook nog altijd aan het afvragen waar dat soort opmerkingen goed voor zijn.
Kijk, als je nou nog eens met een originele opmerking komt, maar altijd maar het konijntje of ratje.
Mamaria
Actief

Ongelezen bericht door Mamaria »

Poppetje schreef:Ik ben met ook nog altijd aan het afvragen waar dat soort opmerkingen goed voor zijn.
Voor mijn eigen vermaak. Het gaat om de dame die erbij loopt, niet om chihuahua-eigenaren in het algemeen. Lees de context, daat gaat het om.
I LOVE CANDY!
micky-do
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door micky-do »

Ik ken wel 1 chi die ontzettend leergierig en speels is. Ze heeft echt energie voor 10 en luistert erg goed. Deze mensen behandelen der ook gewoon als een hond, gelukkig maar !
Hier in de buurt loopt er nog 1, naja loopt die mag in een kinderwagen mee naar buiten heeft allemaal roze kleertjes aan en luistert voor geen meter als ze uit de kinderwagen gehaald wordt om te plassen. Vind ik overigens niet vreemd hoor, dat beestje wil lekker zijn energie kwijt dan in een kinderwagen liggen voor de wandeling.
Gangster in tha House
Poppetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Poppetje »

Mamaria schreef:
Poppetje schreef:Ik ben met ook nog altijd aan het afvragen waar dat soort opmerkingen goed voor zijn.
Voor mijn eigen vermaak. Het gaat om de dame die erbij loopt, niet om chihuahua-eigenaren in het algemeen. Lees de context, daat gaat het om.
Zelfs in die context.

Als jij mij door het winkelcentrum heen ziet lopen zal je vast hetzelfde van mij zeggen, alleen loopt ze dan niet op de grond omdat ik dus niet wil dat iemand over haar struikelt en hangt/ligt dan in een mini-monkey.
Door al die opmerkingen van mensen die denken dat het "nodig" is ben je altijd voorbereid op weer zo`n opmerking door iemand die niet verder kijkt dan zijn/haar neus lang is.
En natuurlijk lopen er ook mensen rond waarvan in denk..ja jouw hondje komt nooit uit je tas, maar dan nog is zo`n opmerking gewoon niet nodig.

Want buiten het winkelcentrum loopt en springt en doet ze lekker haar ding met andere honden in het bos/strand/park en dan is het niet dat tutje met haar te kleine hondje, maar gewoon een meisje die leuk met haar hondje bezig is.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”