Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verschil formaat reu - teef
Moderator: moderatorteam
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
-
Essy
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Wat grappig klein, dan is Lumi met haar 34 cm zelfs een reusJinx schreef:
Volgens mij wel jaHet kan ook 21 zijn....Nouja, maximaal 21
Maar 5 centimeter verschil bij zo'n ras, dat is natuurlijk ook best veel. Jammer dat er geen pups het overleefd hebben. Ik neem aan dat je na een keizersnede haar niet nog een keer hebt laten dekken?
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
De vorige eigenaar heeft haar laten dekken. Ik wil dat absoluut nietRenske schreef:Wat grappig klein, dan is Lumi met haar 34 cm zelfs een reusJinx schreef:
Volgens mij wel jaHet kan ook 21 zijn....Nouja, maximaal 21
.
Maar 5 centimeter verschil bij zo'n ras, dat is natuurlijk ook best veel. Jammer dat er geen pups het overleefd hebben. Ik neem aan dat je na een keizersnede haar niet nog een keer hebt laten dekken?
En Essy, ze is ongeveer evengroot als een Yorkie
-
doggy
Beike is groot voor een Staby-reu.
Beike is 60 cm hoog.
Nu heeft hij geen stamboom, maar zijn vader wel , en zijn moeder heeft geen stamboom, maar de ouders van Beike's moeder, zijn beiden kampioen en hebben wel een stamboom.
Beike is groter dan zijn vader en groter dan zijn moeder.
Kan dat genetisch wel??
Dat de nakomelingen groter worden dan de ouders??
Beike is 60 cm hoog.
Nu heeft hij geen stamboom, maar zijn vader wel , en zijn moeder heeft geen stamboom, maar de ouders van Beike's moeder, zijn beiden kampioen en hebben wel een stamboom.
Kan dat genetisch wel??
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
jep. ik heb lola van 38 cm. de pa van lola's pups zal ongeveer 40/42 zijn en we hebben zowiezo 1 reu in het nest die daar overheen gaatdoggy schreef:Beike is groot voor een Staby-reu.
Beike is 60 cm hoog.
Kan dat genetisch wel??

- Renske
- Zeer actief
- Renske
- Zeer actief
Weet ikInge O schreef:
dat strikt homogene nest moet je je vooral niet op verkijken hoor, dat is een utopie en eigenlijk ook van weinig belang.
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dan is het bij jullie ras anders dan bij de onze, onze Lance moet knokken voor zijn punten omdat hij groot is, bij ons zien ze tegenwoordig graag de "kleintjes".Renske schreef:Mogelijk groeit ze nog 1 cm, maar er is geen harde eis dat ze de 25 cm moet halen. Alleen om ZG'tjes te kunnen halen zou dat mogelijk gemakkelijker zijn. Toch denk ik dat dat ene centimetertje niet uitmaakt. Ze is een klein typje en keurmeesters zien nou eenmaal graag groot en grof bij een kooikerhondje. Lumi is klein en zeer behendig, dus eigenlijk ideaal voor het oorspronkelijke werk in de eendenkooijores schreef:
heeft ze nog tijd om die 1 cm te groeien?
gek is dat hè dat er ineens een kleintje tussen zit. Bij onze Chad in het nest zijn de meeste honden van gemiddelde grootte maar daarbij is een zusje net aan de ondergrens en 1 broer is 57 cm (2 cm boven de bovengrens)..
Fokken, je kunt zo je best doen, je weet soms niet wat er uit gaat komen.
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Waarom heeft Beike dan geen stamboom?doggy schreef: Nu heeft hij geen stamboom, maar zijn vader wel , en zijn moeder heeft geen stamboom, maar de ouders van Beike's moeder, zijn beiden kampioen en hebben wel een stamboom.
Vader:stamboom.
Moeder: geen stamboom maar moeder's ouders waren wel kampioenen?
Hier klopt iets niet, vermoed ik maar zo..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
jidde
Dat heb ik dus ook, waarom is er voor de moeder van Beike geen stamboom aangevraagd? Ik krijg er altijd rare ideeen bijwendy71 schreef:Waarom heeft Beike dan geen stamboom?doggy schreef: Nu heeft hij geen stamboom, maar zijn vader wel , en zijn moeder heeft geen stamboom, maar de ouders van Beike's moeder, zijn beiden kampioen en hebben wel een stamboom.
![]()
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Contacteer:
geen idee, gaan nu de laatste weken inRenske schreef:Wat een verschil! De bevalling en dracht is probleemloos gegaan?crutz schreef:nope, geen probleem,
hier bij de laatste dekking een verschil van ruim 11 cm
alleen de eerste pogingen (reu onervaren) schoot hij er overheen, maar dat had hij zo door....
maar ze heeft al eerder 2 nesten van de vader van de reu gehad en die is maar 2 cm kleiner....
maar de dekking was geen probleem, geen opzetjes, plankjes of hulp bij nodig gehad....
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- starfleet
- Erelid
.Toch heeft Buffy's zusje regelmatig moeiteloos ZG gehaald met krap 36 centimeter en was ze vrijer geweest had ze Utjes gekregen. Het ligt ook heel erg aan de keumeester. Met je kleintje kun je gelukkig (nog) zoeken naar keurmeesters die op het rankere type vallen. Gelukkig maar want het is niet alleen de hoogte, het is vaak ook een lobbesuiterlijk wat er mee samengaat en m.n. dat vind ik erg jammer.jores schreef:
dan is het bij jullie ras anders dan bij de onze, onze Lance moet knokken voor zijn punten omdat hij groot is, bij ons zien ze tegenwoordig graag de "kleintjes".
Dat er zo op de ondergrens wordt gelet, meer dan op de bovengrens is dacht ik ontstaan vanwege het risico op verdwerging, toch Renske?
Anne
- Renske
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Contacteer:
-
doggy
Dat vermoeden heb ik ook, maar erachter komen doe je toch niet.wendy71 schreef:Waarom heeft Beike dan geen stamboom?doggy schreef: Nu heeft hij geen stamboom, maar zijn vader wel , en zijn moeder heeft geen stamboom, maar de ouders van Beike's moeder, zijn beiden kampioen en hebben wel een stamboom.
![]()
Zijn moeder heeft geen papieren, dus daar zit het hem ergens.
Waarom zijn moeder geen papieren heeft, weet ik niet.
Volgens de keurmeesters, die Beike gekeurd hadden ( die man had tijd over om Beike te keuren, hij wou wel een uitzondering maken, want Beike had geen stamboom), zeiden dat hij er zo 1 kon hebben.
Ook van veel mensen krijg ik dat te horen
Later hoorde ik via via dat deze man niet goed bezig zou zijn geweest.
En toen ik daar was om Beike op te halen, kreeg ik dat vermoeden ook al sterk, maar toen wist ik zelf nog weinig af van deze praktijken e.d.
-
doggy
Zie uitleg hierboven.jidde schreef:Dat heb ik dus ook, waarom is er voor de moeder van Beike geen stamboom aangevraagd? Ik krijg er altijd rare ideeen bijwendy71 schreef:Waarom heeft Beike dan geen stamboom?doggy schreef: Nu heeft hij geen stamboom, maar zijn vader wel , en zijn moeder heeft geen stamboom, maar de ouders van Beike's moeder, zijn beiden kampioen en hebben wel een stamboom.
![]()