gelukkig is sam dus normaal!Nanna schreef:Je hebt vele soorten agressie. Angstagressie, agressie vanuit dominantie, territoriumagressie, agressie van een moederhond, noem het hele zwikkie maar op.Zoie schreef: dat in jouw opvatting alleen aggressie uit zelfverdediging een natuurlijk fenomeen zou zijn, en daar geloof ik eigenlijk niks van.
Allemaal normaal.
De enige agressie die ik niet normaal vind, is de agressie tegen een soortgenoot vanuit het niets. Dus het aanvallen óm het aanvallen.
De "tegenstander" ziet ze vaak niet eens aankomen![]()
In de natuur zal niet één dier zich zo gedragen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vechthonden? ik wil de waarheid!!!!
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
- M@scha
- Zeer actief
Frenk schreef: Zoals Mascha vertelt dat Sam gaat piepen en kruipen en doen, totdat hij bij z'n slachtoffer is om dan te grijpen en niet meer los te willen laten. Dat is toch echt absurd
echt absurd ja, vooral omdat ik dit nooit verteld heb je je ook niet kan vertellen omdat dat nooit voorgevallen is, sterker nog, die sam van mij heeft nog nooit gevochten.
ik wil dus graag een quote met exact bovenstaande tekst of excuses.
grote letters zijn als schreeuwen? weet ik, is exact zo bedoeld
Laatst gewijzigd door M@scha op 31 jul 2008 09:08, 1 keer totaal gewijzigd.

- M@scha
- Zeer actief
even nog de andere kant dan. moordenaar lola is gister met een vreemde teef (ja pak, nog nooit gezien door haar) aan de wandel geweest. die teef was zelfs een slappe golden retriever en ze hebben allebei geen kras en liepen los
de enige met wonden ben ik natuurlijk weer... een dikke snee van een grasaar/tak ofzo...
pitbullgras
de enige met wonden ben ik natuurlijk weer... een dikke snee van een grasaar/tak ofzo...
pitbullgras

- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
Doe even lekker normaal zeg. Nog nooit gehoord van parafraseren zeker?massam schreef:Frenk schreef: Zoals Mascha vertelt dat Sam gaat piepen en kruipen en doen, totdat hij bij z'n slachtoffer is om dan te grijpen en niet meer los te willen laten. Dat is toch echt absurd
echt absurd ja, vooral omdat ik dit nooit verteld heb je je ook niet kan vertellen omdat dat nooit voorgevallen is, sterker nog, die sam van mij heeft nog nooit gevochten.
Je hebt zelf meerdere malen verteld (en nee ik ga niet zoeken) dat Sam gaat piepen en kruipen om zich zo in de buurt van zijn slachtoffer te wurmen en dat het aan jouw haviksogen ligt dat hem dat nog niet gelukt is. Het vervolg mag dan nog nooit gebeurd zijn (en als je goed leest zeg ik dat ook niet) maar, als hij wel bij zijn slachtoffer zou komen gaat hij heus geen kusjes geven, want dan zou jij er niet zo bovenop hoeven te zitten.
Mocht overigens iemand na het lezen wel gedacht hebben dat Sam ooit gegrepen had, dan bied ik daar (en alleen daar) mijn excuses voor aan. Dat is bij mijn weten nooit gebeurd en die indruk heb ik ook niet willen wekken.

- Zoie
- Zeer actief
zoie verdroeg geen teef op haar territorium ( uitlaatbos). Ze dook erop, of die teef zich nu over gaf of niet, overigens zonder te verwonden, maar met veel bombarie.massam schreef:gelukkig is sam dus normaal!Nanna schreef:Je hebt vele soorten agressie. Angstagressie, agressie vanuit dominantie, territoriumagressie, agressie van een moederhond, noem het hele zwikkie maar op.Zoie schreef: dat in jouw opvatting alleen aggressie uit zelfverdediging een natuurlijk fenomeen zou zijn, en daar geloof ik eigenlijk niks van.
Allemaal normaal.
De enige agressie die ik niet normaal vind, is de agressie tegen een soortgenoot vanuit het niets. Dus het aanvallen óm het aanvallen.
In de natuur zal niet één dier zich zo gedragen.die doet namelijk aan angstagressie en da's normaal
Gedrag dat ongetwijfeld veel dichter bij de natuur stond als dat van de gemiddelde lab - teef, maar ik vermoed dat dezelfde mensen die zo graag met de natuur schermen, overigens volkomen terecht, zouden eisen dat ze dit gedrag niet kon vertonen.
Dus, nogmaals, dat argument natuurlijk en normaal, wat is dat nu voor argument ?

- M@scha
- Zeer actief
Frenk schreef:Doe even lekker normaal zeg. Nog nooit gehoord van parafraseren zeker?massam schreef:Frenk schreef: Zoals Mascha vertelt dat Sam gaat piepen en kruipen en doen, totdat hij bij z'n slachtoffer is om dan te grijpen en niet meer los te willen laten. Dat is toch echt absurd
is dat hetzelfde als liegen?
Je hebt zelf meerdere malen verteld (en nee ik ga niet zoeken) dat Sam gaat piepen en kruipen om zich zo in de buurt van zijn slachtoffer te wurmen en dat het aan jouw haviksogen ligt dat hem dat nog niet gelukt is.
dat heb ik nooit verteld. ik heb gezegd dat ie gaat kwispelen of gaat liggen alsof hij gaat slapen, kruipen heb ik het nog nooit over gehad
Het vervolg mag dan nog nooit gebeurd zijn (en als je goed leest zeg ik dat ook niet) maar, als hij wel bij zijn slachtoffer zou komen gaat hij heus geen kusjes geven, want dan zou jij er niet zo bovenop hoeven te zitten.
geen idee en jij ook niet, als je gelezen had heeft ie al een keer 10/15 seconden bovenop een toy yorkshire gezeten die niks had. daarbij zei ik ook: misschien doet ie wel niks, maar ik ga het niet uitproberen.
Mocht overigens iemand na het lezen wel gedacht hebben dat Sam ooit gegrepen had, dan bied ik daar (en alleen daar) mijn excuses voor aan. Dat is bij mijn weten nooit gebeurd en die indruk heb ik ook niet willen wekken.
nu toch nog maar ff gaan zoeken naar quotes en anders gewoon lekker niet meer mijn honden bij je hetze betrekken
je hebt ze er nu een aantsal keer bijgehaald, geen probleem maar ga geen onzin verkondigen over een hond die nog nooit ook maar een kras aan een andere hond gegeven heeft

- M@scha
- Zeer actief
zoiets was ook het sam met miniyork geval. een kabaal alsof er 5 yorkies over zouden blijven maar geen van beiden had ietsZoie schreef:zoie verdroeg geen teef op haar territorium ( uitlaatbos). Ze dook erop, of die teef zich nu over gaf of niet, overigens zonder te verwonden, maar met veel bombarie.massam schreef:gelukkig is sam dus normaal!Nanna schreef:Je hebt vele soorten agressie. Angstagressie, agressie vanuit dominantie, territoriumagressie, agressie van een moederhond, noem het hele zwikkie maar op.Zoie schreef: dat in jouw opvatting alleen aggressie uit zelfverdediging een natuurlijk fenomeen zou zijn, en daar geloof ik eigenlijk niks van.
Allemaal normaal.
In de natuur zal niet één dier zich zo gedragen.die doet namelijk aan angstagressie en da's normaal
Gedrag dat ongetwijfeld veel dichter bij de natuur stond als dat van de gemiddelde lab - teef, maar ik vermoed dat dezelfde mensen die zo graag met de natuur schermen, overigens volkomen terecht, zouden eisen dat ze dit gedrag niet kon vertonen.
Dus, nogmaals, dat argument natuurlijk en normaal, wat is dat nu voor argument ?

- Frenk
- Zeer actief
[quote="massam"]
Ok prima
hij piept niet, hij kwispelt en hij kruipt niet, maar hij doet alsof hij slaapt. Mijn excuses voor de verwarring. Ik had dat zorgvuldiger moeten onthouden of checken.
Waarom ik het aanhaalde:
Hij probeert op slinkse wijze (mijn oordeel) in de buurt van een potentieel slachtoffer te komen. Dat is wat ik duidelijk probeerde te maken (en had moeten typen)
Het is een goed voorbeeld van agressie die niet wordt uitgelokt door een "uitdager" maar abnormale "zomaar" agressie is.
Heb ik het zo voldoende verduidelijkt?
Ok prima
Waarom ik het aanhaalde:
Hij probeert op slinkse wijze (mijn oordeel) in de buurt van een potentieel slachtoffer te komen. Dat is wat ik duidelijk probeerde te maken (en had moeten typen)
Het is een goed voorbeeld van agressie die niet wordt uitgelokt door een "uitdager" maar abnormale "zomaar" agressie is.
Heb ik het zo voldoende verduidelijkt?

- M@scha
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
Jij hebt Sam toch voor de fok ingezet?massam schreef:beter ja.
daarbij dat het geen gewone agressie bij sam is maar angst agressie en dus van een heel ander kaliber dan wat jij hier graag wil laten zien.
dus het idee is leuk, het voorbeeld als je het zo wil noemen gedragsgestoord en zeker niet representatief

- M@scha
- Zeer actief
waar haal je dát nu weer vandaan?Frenk schreef:Jij hebt Sam toch voor de fok ingezet?massam schreef:beter ja.
daarbij dat het geen gewone agressie bij sam is maar angst agressie en dus van een heel ander kaliber dan wat jij hier graag wil laten zien.
dus het idee is leuk, het voorbeeld als je het zo wil noemen gedragsgestoord en zeker niet representatief
sam is al vanaf dat ie 10 weken was ziek
oh natuurlijk, mijn teef heeft pups gehad en dus omdat ik een reu heb van hem? sommige mensen kijken wel wat ze bij elkaar zetten hoor

- Hayley84
- Zeer actief
LOL Massam zou Sam NOOIT voor de fok inzetten.Frenk schreef:Jij hebt Sam toch voor de fok ingezet?massam schreef:beter ja.
Ook al is Sam weleens gevraagd als dekreu.

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- M@scha
- Zeer actief
normaal kan het me ook echt geen reet boeien, maar als ik de leugens en aannames die ik hier zie over mijn sam lees dan wordt ik toch op zijn minst giftig...Jinx schreef:![]()
![]()
Ik was er klaar mee, en nog steeds, maar ik vind het buitengewoon schofterig dat uitgerekend Massam, die dondersgoed weet waar ze mee bezig is, zo te kakken wordt gezet zeg.
Gatverdamme....
dank je hayley... sam is inderdaad meerdere malen gevraagd om te dekken. jammer dat ik het niet gedaan heb aangezien het toch aangenomen wordt.., was toch 500 euro per keer geweest

- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Dit is ook absoluut niet relevant meer voor de discussie, dit is gewoon op mensen inhakken op basis van aannames, puur en alleen omdat bepaalde mensen hier een hekel hebben aan ons soort honden en dat op alle mogelijke, misselijke manieren menen te moeten ventileren.massam schreef:normaal kan het me ook echt geen reet boeien, maar als ik de leugens en aannames die ik hier zie over mijn sam lees dan wordt ik toch op zijn minst giftig...Jinx schreef:![]()
![]()
Ik was er klaar mee, en nog steeds, maar ik vind het buitengewoon schofterig dat uitgerekend Massam, die dondersgoed weet waar ze mee bezig is, zo te kakken wordt gezet zeg.
Gatverdamme....
dank je hayley... sam is inderdaad meerdere malen gevraagd om te dekken. jammer dat ik het niet gedaan heb aangezien het toch aangenomen wordt.., was toch 500 euro per keer geweest
Laat gaan alsjeblieft Mas, dit is gewoon laag bij de gronds.
- Hayley84
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
-
jidde
Maar dat is toch niet rasgebonden? Hoevaak Nanni wel ergens staat te snuffelen en opeens komt er een jack hussell of iets aangesjeesd en wil der aanvallen. Waarom? Omdat die hond niet met herders kan... Maar daar heeft Nanni geen boodschap aan. Dat zou betekenen dat al die honden die ik tegen kom, oa dus ook een schapendoes, dat die dus maar dood moetNanna schreef:Je hebt vele soorten agressie. Angstagressie, agressie vanuit dominantie, territoriumagressie, agressie van een moederhond, noem het hele zwikkie maar op.Zoie schreef: dat in jouw opvatting alleen aggressie uit zelfverdediging een natuurlijk fenomeen zou zijn, en daar geloof ik eigenlijk niks van.
Allemaal normaal.
In de natuur zal niet één dier zich zo gedragen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Wat zo jammer is aan dit soort discussies, is dat er een voor- en tegenkamp ontstaat. Maar de mensen met staffs die nu reageren, zijn nou juist de mensen die heel verantwoord met hun honden omgaan. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat Frenk een probleem heeft met deze mensen. Ja, de aso's die het geil vinden om te patsen met hun hondagressieve honden, zijn eikels. Maar dat kan net zo goed een Duitse Herder of RR zijn (as ut maar groot en sterk is
). Ik vind het juist mooi als mensen liefde voor een ras hebben en alle lastige dingen op de koop toenemen, zoals Massam.

Linda, Izzie en Bram
-
Addy
waar maak je je druk ommassam schreef:je hebt gelijk jinx..
dáááág frenk....
Ik heb aan Frenk gevraagd om haar prietpraat met harde bewijzen te staven en kreeg toen als intelligente reaktie dat dit maar een hypothetische discussie was.
Slim bedacht als je weet dat je bij voortduring alleen maar onzin zit uit te kramen
Weet je, nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar dan heb ik nog liever PdB
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Addy schreef:waar maak je je druk ommassam schreef:je hebt gelijk jinx..
dáááág frenk....![]()
Ik heb aan Frenk gevraagd om haar prietpraat met harde bewijzen te staven en kreeg toen als intelligente reaktie dat dit maar een hypothetische discussie was.
Slim bedacht als je weet dat je bij voortduring alleen maar onzin zit uit te kramen![]()
- M@scha
- Zeer actief
je hebt gelijk hoor.Addy schreef:waar maak je je druk ommassam schreef:je hebt gelijk jinx..
dáááág frenk....![]()
Slim bedacht als je weet dat je bij voortduring alleen maar onzin zit uit te kramen![]()
toevallig dat ik het net in pb met iemand over had dat je inderdaad beter pdb kunt hebben dan frenk op deze manier

-
jidde
Heel herkenbaar, zo was Nanni ook :N: In haar ogen heel normaal gedrag, alleen zijn de andere er logisch niet blij meeZoie schreef:
zoie verdroeg geen teef op haar territorium ( uitlaatbos). Ze dook erop, of die teef zich nu over gaf of niet, overigens zonder te verwonden, maar met veel bombarie.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Op zich snap ik Frenks punt wel (ik heb niet alles gelezen hoor, maar zo even snel
) over agressie er weer uit fokken. Dat vraag ik mij namelijk ook af. Maar waar Frenk de mist in gaat, is dat de meeste staffs niet in het wilde weg honden grijpen. Kijk naar Vegas die gewoon naast Bram loopt in de dierentuin bijvoorbeeld. Ze waren 1 keer boos op elkaar (Bram ergerde zich aan opgewonden gedrag van Vegas) en lieten dat even weten. Maar dat gaat niet anders dan tussen andere intacte reuen die elkaar kennen (even snauwen en met de poten maaien, na een brul van ons is het klaar). Daarna lopen ze weer gewoon naast elkaar, nee niet al knuffelend, maar elkaar wel accepterend. Maar een staff die alles grijpt wat in de buurt komt en niet meer loslaat, daar zou mijns inziens niet mee doorgefokt moeten worden. Hetzelfde geldt voor andere rassen overigens.

Linda, Izzie en Bram
-
jidde
Ben ik het volledig mee eens, alleen hoe vaak kom je zulke honden tegenZoek stok! schreef:. Maar een staff die alles grijpt wat in de buurt komt en niet meer loslaat, daar zou mijns inziens niet mee doorgefokt moeten worden. Hetzelfde geldt voor andere rassen overigens.
- M@scha
- Zeer actief
idem hier.jidde schreef:Ben ik het volledig mee eens, alleen hoe vaak kom je zulke honden tegenZoek stok! schreef:. Maar een staff die alles grijpt wat in de buurt komt en niet meer loslaat, daar zou mijns inziens niet mee doorgefokt moeten worden. Hetzelfde geldt voor andere rassen overigens.Ik ken er 1500 honden en heb zulk gedrag eigenlijk nog nooit gezien, de hond laat het qua houding zien wanneer hij gaat aanvallen doormiddel van verstijven bv al
helemaal mee eens.

-
jidde
Wat wel zo is, heel veel herkennen het niet zulk gedrag. Nanni bv heeft het met vreemde mensen in huis. eerst zag ik het nooit, maar nu zie ik zichtbaar dat ze fixeert, verstijfd en dan op durft te staan om te happen :N: Dus ze waarschuwd op haar manier wel, alleen niet iedereen ziet dat. een hond die zijn oren in de nek heeft liggen, oogwit ziet en als je dan doorgaat, is de kans groot dat je een hap krijgtmassam schreef:idem hier.jidde schreef:Ben ik het volledig mee eens, alleen hoe vaak kom je zulke honden tegenZoek stok! schreef:. Maar een staff die alles grijpt wat in de buurt komt en niet meer loslaat, daar zou mijns inziens niet mee doorgefokt moeten worden. Hetzelfde geldt voor andere rassen overigens.Ik ken er 1500 honden en heb zulk gedrag eigenlijk nog nooit gezien, de hond laat het qua houding zien wanneer hij gaat aanvallen doormiddel van verstijven bv al
helemaal mee eens.
- M@scha
- Zeer actief
dat is het ook vaak denk ik dat mensen (en nog enger, eigenaren) het gedrag niet zien. meestal is het er echter wel.jidde schreef:Wat wel zo is, heel veel herkennen het niet zulk gedrag. Nanni bv heeft het met vreemde mensen in huis. eerst zag ik het nooit, maar nu zie ik zichtbaar dat ze fixeert, verstijfd en dan op durft te staan om te happen :N: Dus ze waarschuwd op haar manier wel, alleen niet iedereen ziet dat. een hond die zijn oren in de nek heeft liggen, oogwit ziet en als je dan doorgaat, is de kans groot dat je een hap krijgtmassam schreef:idem hier.jidde schreef:Ben ik het volledig mee eens, alleen hoe vaak kom je zulke honden tegenZoek stok! schreef:. Maar een staff die alles grijpt wat in de buurt komt en niet meer loslaat, daar zou mijns inziens niet mee doorgefokt moeten worden. Hetzelfde geldt voor andere rassen overigens.Ik ken er 1500 honden en heb zulk gedrag eigenlijk nog nooit gezien, de hond laat het qua houding zien wanneer hij gaat aanvallen doormiddel van verstijven bv al
helemaal mee eens.Maar 9 van de 10 doorsnee mensen ziet dat gedrag niet, dat ze dan verstijven. Dit zijn ook trouwens de angstbijters voornamelijk die zo zijn, maar dat zijn ook denk i kde grootste groep bijtincidenten