en dan... moet je het dan uit proberen? wil jij Bauke als testhond beschikbaar stellen?Pak-de-bal schreef:maar bij loslaten , wàt doet hij dan echt met die honden ?
dat moet je weten, dan weet je het antwoord wel .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vechthonden? ik wil de waarheid!!!!
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Addy
Helemaal mee eensInge O schreef:haha, ja hoor, hond-hond-agressie is een gedragsprobleem - vinden vooral al peuten en peutjes die er heel wel bij varen als andere mensen dat ook vinden.
peuten benoemen alle hondengedrag wat niet zo goed in ons kraam past als gedragsprobleem, dat het eigenlijk ons probleem is en niet dat van de hond zien zij anders, kwestie van meer geld in het laatje natuurlijk.
- Zoie
- Zeer actief
maar waarom zou dat zo zijn dan ? Van chimpansees weten we b.v. dat ze soortgenoten kunnen doden. Citaat:Inge O schreef:het verschil zit hem, zoals je zelf ook kan lezen, in het woordje 'zware' - ik heb dat er niet voor niks neergezet.Frenk schreef:En hoe moet ik dit standpunt rijmen met deze uitspraak?Inge O schreef:haha, ja hoor, hond-hond-agressie is een gedragsprobleem - vinden vooral al peuten en peutjes die er heel wel bij varen als andere mensen dat ook vinden.
peuten benoemen alle hondengedrag wat niet zo goed in ons kraam past als gedragsprobleem, dat het eigenlijk ons probleem is en niet dat van de hond zien zij anders, kwestie van meer geld in het laatje natuurlijk.
Dat vetgedrukte klinkt toch wel problematisch in mijn oren namelijkInge O schreef:dat doet hier eigenlijk weinig ter zake, gezien alle gedrag wat jij opnoemt door om het even welke hond van om het even welk ras kan vertoond worden, simpelweg omdat jagen nu eenmaal bij een roofdier hoort.Bianc@ schreef: En Frenk, jij bedoelde ws dat wakende honden en jagende honden beduidend minder gevaarlijk voor hun omgeving zijn anders als ik het opvat denk ik? Een jagende hond die een konijn kapot bijt, of een kat uit elkaar trekt is niet gevaarlijk voor jouw hondje maar toch wel gevaarlijk voor evt andere dieren in hun omgeving of is dat dan anders?
maar in het geval van zware hond-hondagressie spreken we in wezen over abnormaal gedrag, de remmingen die onder sociale soortgenoten netjes horen te werken doen het dan niet meer.
het moge duidelijk zijn dat ik onder 'zwaar' iets anders versta dan jij.
The basic observation has been well understood: under certain circumstances, chimpanzee males will kill members of neighboring groups. This occurs most commonly when the victims are caught alone, and repeated instances have in at least one case basically wiped out the males in a targeted group (at Gombe). The new observations at Kibale just add to this record, with Wrangham noting that 49 killings have been documented to date, with two-thirds "either directly seen...or inferred from clear evidence such as chimps prancing around a brutalized corpse." - Killer chimpanzees and human warfare -
Toch ook sociale dieren. Waarom zou dit bij honden of wolven niet voorkomen ? Dat laatste weet ik niet, maar ik denk zomaar dat een wolvenroedel er echt geen been in ziet een niet - roedelgenoot te doden.
Ook binnen roedels / sociale groepen wordt gemoord. Frans de Waal beschrijft hoe een chimpansee mannetje de rangorde strijd verliest, zwaar gewond raakt, en uiteindelijk het loodje legt.
Ik zou zoiets in wolvenroedels ook verwachten, d.w.z. dat het voor kan komen.

-
Frank
- Actief
- Mijn ras(sen): Working Terriers
Mensen die weten wat ze aan de lijn hebben, en hier ook mee om kunnen gaan(ook als het eens fout gaat), die mensen bedoel ik dus nietJinx schreef:Hij heeft het over 90% van de hondenbezitters lieverd, niet over onsPak-de-bal schreef:ik schrijf dit niet maar FrankJinx schreef:Marjolein, vind je je opmerking over de belediging voor alle goede hondenbezitters niet een beetje hypocriet?
Er wordt hier enorm gevallen over onze honden, hoe ze reageren, ondanks dat iedereen hier dat weet en er goed mee omgaat, en toch wordt er fel tegenin gegaan.
Is dat geen belediging, voor ons, als goede hondenbezitters?
hij gunt ons niet eens een cavia
Maar bedenk dat ik een zeer optimistisch mens ben, en bekijk mijn 90% dan nog eens
Frank
-
Frank
- Actief
Gezien al jouw vorige reacties hier op het forum zou ik met jou al bang worden als je met een Teddybeer liepPak-de-bal schreef:jouw opvatting is wel erg makkelijk, zo , hè?Frank schreef:Pfffffffffffff sommige mensen zouden het liefst kleine robotjes zien die allemaal op dezelfde manier reageren in dezelfde situatie. Geen rasspecifieke karakters meer, wat wel eens als moeilijk gezien zou kunnen worden door enkele hondeneigenaren. Liefst misschien ook allemaal in 1 kleur? Zou een hoop vergemakkelijken![]()
![]()
hoezo allemaal robotjes?.. in feite zeg jij dat nu ook, dat we dit als robotten moeten gaan accepteren![]()
nou , mooi niet , hoor , ik alsvast niet![]()
ja, leuk, honden als vechtmachines gaan fokken, alleen voor the funJongens onze honden zijn al eeuwen geen natuurlijke wezens meer dus waar hebben we het hier eigenlijk over?![]()
noem maar 1 ! , wat bij andere rassen niet voorkomtDeze hondagressie staat ook in verbinding met veel andere zeer positieve karaktereigenschappen van deze honden die je niet in die mate bij andere rassen ziet.![]()
goed voor kinderen, goed voor de baas, baasgericht, wat is dan zo anders bij jouw soort, dan ?![]()
Dat een hoop mensen er bang van zijn of het niet kunnen handlen is helaas ook een feit, maar denk uberhaupt dat 90% van de hondenbezitters nog geen cavia zouden mogen bezitten.
dit is echt een belediging naar al die goede dierenbezitters , let op je woorden !![]()
zou niet graag je dochter met jouw honden ( meervoud) willen tegenkomen :N:Mijn dochter van zeven weet meer van honden dan de gemiddelde eigenaar die ik tegenkom als we met de honden lopen
Frank
- Zoie
- Zeer actief
Maar wat doet die chimpansee dan verkeerd anders dan op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn ?Inge O schreef:ben ik met je eens hoorZoie schreef:maar waarom zou dat zo zijn dan ? Van chimpansees weten we b.v. dat ze soortgenoten kunnen doden. Citaat:Inge O schreef:het verschil zit hem, zoals je zelf ook kan lezen, in het woordje 'zware' - ik heb dat er niet voor niks neergezet.Frenk schreef: En hoe moet ik dit standpunt rijmen met deze uitspraak?
Dat vetgedrukte klinkt toch wel problematisch in mijn oren namelijk
The basic observation has been well understood: under certain circumstances, chimpanzee males will kill members of neighboring groups. This occurs most commonly when the victims are caught alone, and repeated instances have in at least one case basically wiped out the males in a targeted group (at Gombe). The new observations at Kibale just add to this record, with Wrangham noting that 49 killings have been documented to date, with two-thirds "either directly seen...or inferred from clear evidence such as chimps prancing around a brutalized corpse." - Killer chimpanzees and human warfare -
Toch ook sociale dieren. Waarom zou dit bij honden of wolven niet voorkomen ? Dat laatste weet ik niet, maar ik denk zomaar dat een wolvenroedel er echt geen been in ziet een niet - roedelgenoot te doden.
Ook binnen roedels / sociale groepen wordt gemoord. Frans de Waal beschrijft hoe een chimpansee mannetje de rangorde strijd verliest, zwaar gewond raakt, en uiteindelijk het loodje legt.
Ik zou zoiets in wolvenroedels ook verwachten, d.w.z. dat het voor kan komen.. ik heb in die quote ook niet uitvoerig uitgelegd hoe ik het bedoelde. ik weet niet of ik het durf te zeggen (
:N:
) maar eigenlijk bedoel ik dus met 'zware agressie' en 'geen rem' het soort agressie dat sommige honden van vechthondenrassen ( :N: ) kunnen vertonen : rücksichtlos erin vliegen en niet meer lossen, zonder dat de andere hond gedrag vertoonde dat in verhouding stond tot dit soort uitval.
nu weet ik ook nog niet of we de door jou aangehaalde voorbeelden onder 'normaal' zouden mogen klasseren - het is niet alleen omdat iets zich af en toe voordoet dat het ook normaal is.
mensen vermoorden elkaar ook wel (relatief vaak zelfs), maar ik zou het toch geen normaal gedrag willen noemen - toch niet in de meeste gevallen.
En hoe normaal het is ? Ik zeg het even uit mijn hoofd, d.w.z. kan het niet nakijken, dus kan me vergissen, maar volgens Frans de Waal is gewoon chimpansee gedrag en beslist niet uitzonderlijk.
Normaal in de betekenis van een moreel oordeel, tsja, dat is weer een andere zaak.

- Zoie
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Hoi Jan,Zoie schreef:maar waarom zou dat zo zijn dan ? Van chimpansees weten we b.v. dat ze soortgenoten kunnen doden. Citaat:Inge O schreef:het verschil zit hem, zoals je zelf ook kan lezen, in het woordje 'zware' - ik heb dat er niet voor niks neergezet.Frenk schreef:En hoe moet ik dit standpunt rijmen met deze uitspraak?Inge O schreef:haha, ja hoor, hond-hond-agressie is een gedragsprobleem - vinden vooral al peuten en peutjes die er heel wel bij varen als andere mensen dat ook vinden.
Dat vetgedrukte klinkt toch wel problematisch in mijn oren namelijkInge O schreef: dat doet hier eigenlijk weinig ter zake, gezien alle gedrag wat jij opnoemt door om het even welke hond van om het even welk ras kan vertoond worden, simpelweg omdat jagen nu eenmaal bij een roofdier hoort.
maar in het geval van zware hond-hondagressie spreken we in wezen over abnormaal gedrag, de remmingen die onder sociale soortgenoten netjes horen te werken doen het dan niet meer.
Een hele tijd geleden heb ik een docu gezien(weet bij god niet meer bij welke zender, tsja digitale tv hé, wel 100 kanalen), en dat ging over chimps als ik me niet vergis.
Dat laatste wat jij zegt hé, dat heb ik *live* gezien op tv.
Ze volgde een bepaalde groep apen al jaren, en er was een alpha koppel apen om het zo maar te noemen.
Moeders had ook een tweeling van pa(heel jong nog), en nog meer oudere nakomelingen.
Op een gegeven moment ging een jongere , sterke aap de strijd aan met de alpha aap(mannetje).
Die jongere aap heeft toen de alpha aap vermoord, én de tweeling aapjes van zijn voorganger.(was kei zielig om te zien, ze brachten alles in beeld namelijk
Dit deed hij om de vrouwtjesaap zo vlug mogelijk te kunnen bevruchten.
Dit om zijn nieuwe positie binnen de rest van de groep te bevestigen, en om te laten zien dat hij voortaan the man was.
En natuurlijk zijn onze honden niet meer de wilde honden/wolven die ze vroeger wel waren..
Maar de instincten(oa jachtgedrag, roedelgedrag, en ook vormen van agressie) zijn nog wel degelijk in bepaalde mate in onze *huishond* aanwezig.
Dit mag niet onkent worden daarmee doe je het fenomeen hond te kort , vind ik.
Mijn honden hebben al gauw de neiging om kleine honden op te jagen als wild
Waarmee ik niet wil zeggen om alles maar op zijn beloop te laten gaan, maar het onderkennen van de (ras)eigenschappen van je hond, vind ik op zijn minst niet slim.
Weten waarmee je *loopt* en daar zo goed mogelijk op anticiperen is m.i. nog altijd het beste.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Misschien voor een deel van de peutjes wel meer geld in het laatjeInge O schreef:haha, ja hoor, hond-hond-agressie is een gedragsprobleem - vinden vooral al peuten en peutjes die er heel wel bij varen als andere mensen dat ook vinden.
Maar is iedere hondentraining niet in feite training van de baas om te zorgen dat de hond geen overlast veroorzaakt bij de baas en/of anderen?
Lang niet altijd de "schuld" van de hond, maar de baas moet getraind worden om er mee om te kunnen gaan.
Help?Inge O schreef:het verschil zit hem, zoals je zelf ook kan lezen, in het woordje 'zware' - ik heb dat er niet voor niks neergezet.Frenk schreef:Dat vetgedrukte klinkt toch wel problematisch in mijn oren namelijkInge O schreef:dat doet hier eigenlijk weinig ter zake, gezien alle gedrag wat jij opnoemt door om het even welke hond van om het even welk ras kan vertoond worden, simpelweg omdat jagen nu eenmaal bij een roofdier hoort.Bianc@ schreef: En Frenk, jij bedoelde ws dat wakende honden en jagende honden beduidend minder gevaarlijk voor hun omgeving zijn anders als ik het opvat denk ik? Een jagende hond die een konijn kapot bijt, of een kat uit elkaar trekt is niet gevaarlijk voor jouw hondje maar toch wel gevaarlijk voor evt andere dieren in hun omgeving of is dat dan anders?
Ik heb nog nergens zien staan wat Frenk "zwaar" vindt en eerlijk gezegd heb ik alleen maar een vermoeden van wat jij zwaar vindt
Moet dat dan niet eerst even duidelijk zijn?
edit: terwijl ik zat te zwoegen op de quotes, heb jij het onderhand uitgelegd
Nu nog van Frenk?
Laatst gewijzigd door ranetje op 01 aug 2008 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ben ik met je eensInge O schreef:jawel, maar dan moet het ook zo gebracht worden ipv. het gedrag van de hond de joker toe te schuiven - daar is immers niks mis meeranetje schreef:Maar is iedere hondentraining niet in feite training van de baas om te zorgen dat de hond geen overlast veroorzaakt bij de baas en/of anderen?.
Zie mijn edit boven jouw postInge O schreef:dat had ik ondertussen (hierboven dus) in één van mijn antwoorden aan jan al verduidelijktHelp?
Ik heb nog nergens zien staan wat Frenk "zwaar" vindt en eerlijk gezegd heb ik alleen maar een vermoeden van wat jij zwaar vindt![]()
Moet dat dan niet eerst even duidelijk zijn?![]()
.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Dit 'fenomeen' is toch ook al heel lang bekend bij o.a. leeuwen.wendy71 schreef:Hoi Jan,Zoie schreef:maar waarom zou dat zo zijn dan ? Van chimpansees weten we b.v. dat ze soortgenoten kunnen doden. Citaat:Inge O schreef:het verschil zit hem, zoals je zelf ook kan lezen, in het woordje 'zware' - ik heb dat er niet voor niks neergezet.Frenk schreef: En hoe moet ik dit standpunt rijmen met deze uitspraak?
Dat vetgedrukte klinkt toch wel problematisch in mijn oren namelijk
Een hele tijd geleden heb ik een docu gezien(weet bij god niet meer bij welke zender, tsja digitale tv hé, wel 100 kanalen), en dat ging over chimps als ik me niet vergis.
Ze volgde een bepaalde groep apen al jaren, en er was een alpha koppel apen om het zo maar te noemen.
Moeders had ook een tweeling van pa(heel jong nog), en nog meer oudere nakomelingen.
Op een gegeven moment ging een jongere , sterke aap de strijd aan met de alpha aap(mannetje).
Die jongere aap heeft toen de alpha aap vermoord, én de tweeling aapjes van zijn voorganger.(was kei zielig om te zien, ze brachten alles in beeld namelijk).
Dit om zijn nieuwe positie binnen de rest van de groep te bevestigen, en om te laten zien dat hij voortaan the man was.
En natuurlijk zijn onze honden niet meer de wilde honden/wolven die ze vroeger wel waren..
Maar de instincten(oa jachtgedrag, roedelgedrag, en ook vormen van agressie) zijn nog wel degelijk in bepaalde mate in onze *huishond* aanwezig.
Dit mag niet onkent worden daarmee doe je het fenomeen hond te kort , vind ik.![]()
Mijn honden hebben al gauw de neiging om kleine honden op te jagen als wild, Ik houd daar dus rekening mee.
Waarmee ik niet wil zeggen om alles maar op zijn beloop te laten gaan, maar het onderkennen van de (ras)eigenschappen van je hond, vind ik op zijn minst niet slim.
Weten waarmee je *loopt* en daar zo goed mogelijk op anticiperen is m.i. nog altijd het beste.

- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: vechthonden? ik wil de waarheid!!!!
Ik vroeg me net af of jij inmiddels al de enige echte waarheid hebt kunnen achterhalen uit deze 30 pagina,s.martha-bella schreef:ik hoor altijd dat bull terriers en staffie's vreselijk aggresief kunnen worden...
maar als ik er 1 tegen kom zijn het ontzettende dotjes!
wat is nouw de waarheid?
Ik nog niet
- Chione
- Zeer actief
Qua wolven, een tijdje terug zag ik een docu waar een wolvenpack alle pups van een andere pack doodde.alm@ schreef:Dit 'fenomeen' is toch ook al heel lang bekend bij o.a. leeuwen.wendy71 schreef:Hoi Jan,Zoie schreef:maar waarom zou dat zo zijn dan ? Van chimpansees weten we b.v. dat ze soortgenoten kunnen doden. Citaat:Inge O schreef: het verschil zit hem, zoals je zelf ook kan lezen, in het woordje 'zware' - ik heb dat er niet voor niks neergezet.
Die jongere aap heeft toen de alpha aap vermoord, én de tweeling aapjes van zijn voorganger.(was kei zielig om te zien, ze brachten alles in beeld namelijk).
Dit mag niet onkent worden daarmee doe je het fenomeen hond te kort , vind ik.![]()
Mijn honden hebben al gauw de neiging om kleine honden op te jagen als wild, Ik houd daar dus rekening mee.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
Pak-de-bal
- Chione
- Zeer actief
Zeer grote kans dat het dan ten koste gaat, zeker in het begin, van veel pluspunten.Inge O schreef:die aap deed niks verkeerd, dus als je één gevalletje beschouwt zou je kunnen zeggen dat ook honden die rücksichtlos-enz. aanvallen 'normaal' gedrag vertonen.Zoie schreef:die aangevallen wordt. Die heeft gewoon even niet de bescherming van zijn groep, begrijp ik.Inge O schreef:welke chimpansee - degene die aanvalt of die aangevallen wordt?.Zoie schreef:Maar wat doet die chimpansee dan verkeerd anders dan op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn ?
en toch vind ik deze aapvoorbeelden nog verschillend tov. het soort 'zware hondagressie' wat ik dus bedoelde : bij de hond die ik in gedachten heb gebeurt dit namelijk niet één keer, in een bepaalde situatie die zo'n reactie verklaarbaar maakt (zoals bij die apengemeenschap), maar zou het bij wijze van spreken elke dag kunnen gebeuren als de baas er niet goed op zou letten.
en dat soort agressie, ja, dat mag er van mij ook rustig uitgefokt worden.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
Frank
- Actief
-
Pak-de-bal
Qua leeuwen, een tijdje terug zag ik een docu waar een leeuw alle welpen van een andere leeuwin van een andere pack dooddeChione schreef:Qua wolven, een tijdje terug zag ik een docu waar een wolvenpack alle pups van een andere pack doodde.
dat doen ze , omdat de leeuwin dan weer snel "loops" kan raken, en dan neemt hij haar
en dan zijn het zijn kinderen ipv die van een ander
maar.. even de vraag, wàt heeft de èchte natuur ( !!!,) nu met huis -tuin -en keukenhonden of katachtige te maken?
-
Pak-de-bal
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik ga een gok doen, het ging om "Vechthonden", maar nu om "vechtende" honden of bepaald gedrag en of dat erin gefokt zit of niet..Yv*nn schreef:Ik vroeg me net af of jij inmiddels al de enige echte waarheid hebt kunnen achterhalen uit deze 30 pagina,s.martha-bella schreef:ik hoor altijd dat bull terriers en staffie's vreselijk aggresief kunnen worden...
wat is nouw de waarheid?
Ik nog nietkan natuurlijk zijn dat de waarheid ergens in het midden ligt, maar ook dat mijn begrijpertje het niet helemaal vat
zou zomaar kunnen…...
Waaruit ik de conclusie trek dat alle soorten rassen eigenlijk zijn/haar in onze ogen mindere kanten heeft, zo kan een staff of napolitano geweldig stabiel met andere soorten omgaan en kan een klein schoothondje ook een monster zijn.. het topic leeft in ieder geval wel en ik leer hier toch wel van.. ook al had de ts een andere bedoeling met het topic..
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Meer dan jij denkt en weet Pak.Pak-de-bal schreef:Qua leeuwen, een tijdje terug zag ik een docu waar een leeuw alle welpen van een andere leeuwin van een andere pack dooddeChione schreef:Qua wolven, een tijdje terug zag ik een docu waar een wolvenpack alle pups van een andere pack doodde.
dat doen ze , omdat de leeuwin dan weer snel "loops" kan raken, en dan neemt hij haar![]()
en dan zijn het zijn kinderen ipv die van een ander![]()
maar.. even de vraag, wàt heeft de èchte natuur ( !!!,) nu met huis -tuin -en keukenhonden of katachtige te maken?
Ik laat de uitleg aan iemand anders over trouwens, té vermoeiend momenteel..
Als iemand nog de kracht kan opbrengen??

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Hey Marjolein jij vond engelse staffords toch wel leuk? Het waren toch die amerikanen die vervelend zijn?Pak-de-bal schreef:Frank schreef:Gezien al jouw vorige reacties hier op het forum zou ik met jou al bang worden als je met een Teddybeer liep![]()
![]()
Gôh, wat zijn we weer lekkê stoer, zeg, tjonge !!
![]()
![]()
dat bewijst wel weer hóe de eigenaren van staffs zijn .....
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Okéblondie schreef:Ik ga een gok doen, het ging om "Vechthonden", maar nu om "vechtende" honden of bepaald gedrag en of dat erin gefokt zit of niet..Yv*nn schreef:Ik vroeg me net af of jij inmiddels al de enige echte waarheid hebt kunnen achterhalen uit deze 30 pagina,s.martha-bella schreef:ik hoor altijd dat bull terriers en staffie's vreselijk aggresief kunnen worden...
wat is nouw de waarheid?
Ik nog nietkan natuurlijk zijn dat de waarheid ergens in het midden ligt, maar ook dat mijn begrijpertje het niet helemaal vat
zou zomaar kunnen…...
Waaruit ik de conclusie trek dat alle soorten rassen eigenlijk zijn/haar in onze ogen mindere kanten heeft, zo kan een staff of napolitano geweldig stabiel met andere soorten omgaan en kan een klein schoothondje ook een monster zijn.. het topic leeft in ieder geval wel en ik leer hier toch wel van.. ook al had de ts een andere bedoeling met het topic..
Tja, weet je soms krijg ik de indruk dat de meeste van dit soort topic,s meer zegd over bekvechtende mensen dan over vechtende al dan niet "Vecht"honden... of uhu ... nou ja...
Maaaar goed m`n begrijpertje heeft weer even wat voer!
-
blondie
- Zeer actief
nou ik zie in dit topic niet eens echt veel bekvechten, daarom vind ik het een leuk topic wat ik gisteren op mijn gemak heb zitten lezen.. wel veel pagina's en ik heb veel overgeslagen.. maar goed dat is mijn mening, ik weet niet hoe de ts over haar geopende topic en de antwoorden denktYv*nn schreef:Okéblondie schreef:Ik ga een gok doen, het ging om "Vechthonden", maar nu om "vechtende" honden of bepaald gedrag en of dat erin gefokt zit of niet..Yv*nn schreef:Ik vroeg me net af of jij inmiddels al de enige echte waarheid hebt kunnen achterhalen uit deze 30 pagina,s.martha-bella schreef:ik hoor altijd dat bull terriers en staffie's vreselijk aggresief kunnen worden...
wat is nouw de waarheid?
zou zomaar kunnen…...
Waaruit ik de conclusie trek dat alle soorten rassen eigenlijk zijn/haar in onze ogen mindere kanten heeft, zo kan een staff of napolitano geweldig stabiel met andere soorten omgaan en kan een klein schoothondje ook een monster zijn.. het topic leeft in ieder geval wel en ik leer hier toch wel van.. ook al had de ts een andere bedoeling met het topic..nou goed dan....
Tja, weet je soms krijg ik de indruk dat de meeste van dit soort topic,s meer zegd over bekvechtende mensen dan over vechtende al dan niet "Vecht"honden... of uhu ... nou ja...
Maaaar goed m`n begrijpertje heeft weer even wat voer!
- Yv*nn
- Zeer actief
- Contacteer:
Die is wel mogelijk haar begrijpertje of anders uitgedrukt haar kluts aan het zoekenblondie schreef: ik weet niet hoe de ts over haar geopende topic en de antwoorden denkt
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
We hebben ts al zo'n 29 pagina's niet meer gehoord.Yv*nn schreef:Die is wel mogelijk haar begrijpertje of anders uitgedrukt haar kluts aan het zoekenblondie schreef: ik weet niet hoe de ts over haar geopende topic en de antwoorden denkt
Tot zover dat ze * de waarheid omtrent vechthonden* echt wil weten.

- Hanneke2
- Zeer actief
Dat vraag ik me af.Chione schreef:Zeer grote kans dat het dan ten koste gaat, zeker in het begin, van veel pluspunten.Inge O schreef: en dat soort agressie, ja, dat mag er van mij ook rustig uitgefokt worden.
In één van de ontelbare discussies (lees viswijvenruzies) die ik met podenji heb gehad zei zij dat podencofokkers probeerden om het jachtinstinct er wat uit te fokken, en vond ik dat je dan een belangrijk deel van het wezen van de podenco (het superalerte, de ziekelijke nieuwsgierigheid, het overdreven enthousiasme) eruit zou fokken.
Maar bij een pit of stafford vind ik als leek de 'leuke' eigenschappen van het ras nauwelijks verband houden met de mindere eigenschappen. Integendeel zelfs. Ze zijn meestal zo ontzettend enthousiast naar mensen toe, heeft niks met hondagressie te maken. Ze zijn fysiek sterk en keihard voor zichzelf, hoeft niet te verdwijnen als je hondagressie eruit fokt. Ze zijn slim en een tikkie eigenwijs, dat krijg je er sowieso niet uitgefokt.
De 'makkelijke' sociale staffords die ik ken, en dan praat ik over honden die een wenkbrauw optrekken en een waarschuwend grommetje geven als mijn Lilo een beetje asociaal doet, en haar niet meteen in stukkies happen, dat zijn leuke, sociale, supermensvriendelijke, een beetje overenthousiaste tanks. Stoere, leuke honden. Geen extreme hondagressie. Dus volgens mij kan het best. Als je ziet wat een achterlijke dingen er in sommige rassen *in* gefokt zijn in een halve eeuw, moet het toch ook doodsimpel zijn om van de pit en de stafford een vriendelijke hond te maken die nog alle goeie raseigenscheppen heeft.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Pak-de-bal
ik doelde meer :... gaan we tegenwoordig honden fokken die andere puppy's doden,wendy71 schreef:Meer dan jij denkt en weet Pak.Pak-de-bal schreef:Qua leeuwen, een tijdje terug zag ik een docu waar een leeuw alle welpen van een andere leeuwin van een andere pack dooddeChione schreef:Qua wolven, een tijdje terug zag ik een docu waar een wolvenpack alle pups van een andere pack doodde.
dat doen ze , omdat de leeuwin dan weer snel "loops" kan raken, en dan neemt hij haar![]()
maar.. even de vraag, wàt heeft de èchte natuur ( !!!,) nu met huis -tuin -en keukenhonden of katachtige te maken?![]()
zodat ze dat teefje kunnen pakken?
het moet niet gekker worden !
-
Pak-de-bal
maar je vergeet, dat déze honden gefokt zijn jùist om te doden/vechtenHanneke2 schreef:Als je ziet wat een achterlijke dingen er in sommige rassen *in* gefokt zijn in een halve eeuw, moet het toch ook doodsimpel zijn om van de pit en de stafford een vriendelijke hond te maken die nog alle goeie raseigenscheppen heeft.
dat is wat anders dan het fokken van jachthonden,. of waakhonden
dus ik weet het zo net niet, òf dat wel zo simpel is, om dat er uit te halen, want dat zijn die honden-kenmerken ,
..de bouw , de kaken, alles heeft daarmee te maken gehad en nú nog ..
je zult een hele complete 'nieuwe" hond moeten gaan maken, dan is het er zeker wel uit.
- Hanneke2
- Zeer actief
Reuen zijn juist vaak toleranter naar pups (en naar elkaar) dan teven, omdat een wolvenroedel heel anders in elkaar zit dan een groep leeuwen. Katachtigen zijn veel meer gericht op doorgeven van de eigen genen, hondachtigen meer op overleven van de groep. Daarom hebben sommige mensen compleet probleemloos twee volle reuen in huis, terwijl twee ongecastreerde katers een onmogelijke combi is.Pak-de-bal schreef:ik doelde meer :... gaan we tegenwoordig honden fokken die andere puppy's doden,wendy71 schreef:Meer dan jij denkt en weet Pak.Pak-de-bal schreef:Qua leeuwen, een tijdje terug zag ik een docu waar een leeuw alle welpen van een andere leeuwin van een andere pack dooddeChione schreef:Qua wolven, een tijdje terug zag ik een docu waar een wolvenpack alle pups van een andere pack doodde.
maar.. even de vraag, wàt heeft de èchte natuur ( !!!,) nu met huis -tuin -en keukenhonden of katachtige te maken?![]()
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hier (tot nog toe, bijna 2jr en bijna een jaar) 2 ongecastreerde noren in huis....tuurlijk wordt er wel eens geknokt, mar altijd zonder bloedvergieten....en ze zoeken elkaar ook op....Hanneke2 schreef:Reuen zijn juist vaak toleranter naar pups (en naar elkaar) dan teven, omdat een wolvenroedel heel anders in elkaar zit dan een groep leeuwen. Katachtigen zijn veel meer gericht op doorgeven van de eigen genen, hondachtigen meer op overleven van de groep. Daarom hebben sommige mensen compleet probleemloos twee volle reuen in huis, terwijl twee ongecastreerde katers een onmogelijke combi is.Pak-de-bal schreef:ik doelde meer :... gaan we tegenwoordig honden fokken die andere puppy's doden,wendy71 schreef:Meer dan jij denkt en weet Pak.Pak-de-bal schreef: Qua leeuwen, een tijdje terug zag ik een docu waar een leeuw alle welpen van een andere leeuwin van een andere pack doodde
en over de honden, idd, als ik hier een nest heb durf ik de reuen er zo bij te laten, een teefje dat nog geen eigen nest heeft gehad ook, maar een teef die al een eigen nest heeft gehad bij de puppen van een andere teef :N: ze zal ze als ik er bij blijf (doe ik toch bij andere honden dan de moeder bij het nest) niets doen, maar is wel heel anders van gedrag dan de reuen of diezelfde teef voor ze een nest kreeg...