Vergeef me mijn uitbarsting aan misschien wel idiote ideeën. Maar je moet wat niet waar, als je eigenlijk niks kan doen.
Je hebt drugshonden, honden die drugs opsporen. Dan heb je stille honden, die erbij gaan zitten bijv en je hebt de honden die dan gaan graven ed.
Zou ik mijn honden niet kunnen trainen om gif te herkennen (en aan te geven). Het gaat dan om gif dat hier veel gebruikt wordt om honden te vergiftigen.
Het zal wel veel tijd kosten, maar zou het kunnen, hoe en waar is er informatie over te vinden?
Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het wel kan en ik heb ook wel wat ideeën over hoe. Maar hoe moet het écht? Wat zijn de mogelijkheden?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
drugshond - toxidehond?!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
is je hond gek van een balletje? of een bepaald speeltje?
zo ja, leer hem dat zoeken. Na een tijdje ga je de geur van dat vergif aan dat balletje linken.
en dan na verloop van tijd, leg je gewoon de geur en indien hij dat aanwijst, krijgt hij zijn balletje waarna hij gezocht heeft. (want de hond zoekt dus geen vergif of drugs of personen, de hond zoekt zijn bal/worstje/...)
zo ja, leer hem dat zoeken. Na een tijdje ga je de geur van dat vergif aan dat balletje linken.
en dan na verloop van tijd, leg je gewoon de geur en indien hij dat aanwijst, krijgt hij zijn balletje waarna hij gezocht heeft. (want de hond zoekt dus geen vergif of drugs of personen, de hond zoekt zijn bal/worstje/...)
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
inderdaad maar er zijn heel veel verschillende soorten gif natuurlijk dus je zult het hem veel moeten leren...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi