En dan bedoel ik geen Oudduitse.
Edit:
Heeft iemand ook een goede, duidelijke en wat uitgebreide rasbeschrijving van de DH?
Op de verenigingssite kom ik niet veel tegen. Alvast bedankt!
Moderator: moderatorteam
Ineke schreef:Ja inderdaad, zoiets bedoel ikdoggy schreef:
Dit is Beike zijn vriendje van behendigheid.
Een aardig rechte rug, dacht ik zo.
Jaaaaaaaaaaaa...doggy schreef:Ineke schreef:Ja inderdaad, zoiets bedoel ikdoggy schreef:
Dit is Beike zijn vriendje van behendigheid.
Een aardig rechte rug, dacht ik zo.
![]()
Hij heeft een heel erg rechte rug.
Het is een hele lieve en neutrale hond![]()
( Ben niet nieuwsgierig hoor...maar eh..... waarom wil je dat weten, van die rechte ruggen ??)![]()
Nou een paar uur is misschien wat overdreven.Ineke schreef:Zijn dat dan gelijk honden die elke dag minstens een paar uur móeten werken?samantha! schreef:Ja hoor die bestaan zeker nog.
Hier in de buurt zit een werkhondenkennel met hele mooie honden.
Ja ik dacht dat DH's dat sowieso zijn, honden waar je iets mee moet doen.samantha! schreef:Nou een paar uur is misschien wat overdreven.Ineke schreef:Zijn dat dan gelijk honden die elke dag minstens een paar uur móeten werken?samantha! schreef:Ja hoor die bestaan zeker nog.
Maar het zijn wel echt honden waar je iets mee moet gaan doen!
De honden waar ik het over heb zijn gefokt voor de africhting.Ineke schreef:Ja ik dacht dat DH's dat sowieso zijn, honden waar je iets mee moet doen.samantha! schreef:Nou een paar uur is misschien wat overdreven.Ineke schreef:Zijn dat dan gelijk honden die elke dag minstens een paar uur móeten werken?samantha! schreef:Ja hoor die bestaan zeker nog.
Maar het zijn wel echt honden waar je iets mee moet gaan doen!
Toch? Alleen hebben die dan een extreme(re) werklust?
Bedoel ik eigenlijk.
De bovenste is Kim van Sardonix, dochter van Yasco v. dan Alhedy's Hoeve zoon van Yasko v. Farbenspiel) en Indy van Sardonix (Indy's moeder is een Hildernisse). Op de foto 5 maanden jong.jidde schreef:Elly zet jij is de namen erbij
Thanx voor de link! Ik had de korte karakteromschrijving gelezen,Elmar schreef:De bovenste is Kim van Sardonix, dochter van Yasco v. dan Alhedy's Hoeve zoon van Yasko v. Farbenspiel) en Indy van Sardonix (Indy's moeder is een Hildernisse). Op de foto 5 maanden jong.jidde schreef:Elly zet jij is de namen erbij
De onderste is Lola v.d Mahlermeister, dochter van Inox v. haus Ming PH en Jura van de Mahlermeister PH 1.
Ze wonen beide bij mij in de buurt en zijn erg plezierige honden met een aangenaam sociaal karakter.
Ineke, veel informatie over de Duitse herder kun je vinden op www.duitseherders.com Er staan meerdere artikelen.
Maar wat mis je nog precies?
Raspunten staan op VDH site met een korte bespreking van het karakter.