Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond overlijdt, na mee sleuren aan fiets.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Er moeten wel meer mensen zijn geweest die hebben gezien dat dit gebeurde en die slechts zwegen en toekeken. Want het is onmogelijk om te fietsen en werkelijk helemaal door niemand gezien te worden. Tenzij je in de middle of nowhere woont. Maar daar heeft zich dit niet afgespeeld.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

echt he :boos: :boos: :boos: :devil: :jank:
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

Laten ze hier maar eens een voorbeeld van maken, en de dader de hoogste straf geven.
(al is die nog veel te laag) en de wet aanpassen, dan is de dood van dit beestje niet helemaal zinloos geweest...
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

iones schreef:Er moeten wel meer mensen zijn geweest die hebben gezien dat dit gebeurde en die slechts zwegen en toekeken. Want het is onmogelijk om te fietsen en werkelijk helemaal door niemand gezien te worden. Tenzij je in de middle of nowhere woont. Maar daar heeft zich dit niet afgespeeld.
Dat vind ik een lastige, want ik roep ook wel eens iemand wat toe, maar dan kan ik als kankerhoer de tering krijgen. Ik ga er dan niet achteraan hollen om die man van zijn fiets te sleuren. Mensen die het hebben gezien, hebben ook maar een momentopname te zien. Die weten niet dat dit al uren aan de gang was.

Anne
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Jennie schreef:Laten ze hier maar eens een voorbeeld van maken, en de dader de hoogste straf geven.
(al is die nog veel te laag) en de wet aanpassen, dan is de dood van dit beestje niet helemaal zinloos geweest...
Ik hoop dat ze hem die max. 3 jaar geven. Misschien dat mensen dan eens na gaan denken.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

Zojuist gelezen:

Rottweiler niet door eigenaar mishandeld

UTRECHT - De man die afgelopen weekend in Utrecht een rottweiler dood martelde achter een fiets, is niet de eigenaar van het dier. Dat meldt de politie.

RTV Utrecht ontving dinsdagavond al een email van een bekende van de eigenaar waarin dit werd gezegd. De hond zou zaterdagavond bij een kennis van de 51-jarige eigenaar zijn geweest.

De politie heeft de zaak nog steeds in onderzoek en verwacht snel een aanhouding te kunnen verrichten.

De mishandelde rottweiler is momenteel op De Uithof voor onderzoek.

Bron: RTV Utrecht Waarschuwing: Op deze pagina staat een foto van de Rottweiler, waarop hij nog niet bedekt is.
Afbeelding
kobus08
Zeer actief

Ongelezen bericht door kobus08 »

De beste straf voor de man die dit heeft gedaan is gewoon zijn naam bekend maken, durf te wedden dat hij dan binnen enkele dagen gevonden wordt langs de kant van de weg, kilometers meegesleurd aan de trekhaak :evil: .

Maar dat is eigen rechter spelen en dat mag (in sommige gevallen) gelukkig niet....
iones
Zeer actief

kobus08 schreef:
Maar dat is eigen rechter spelen en dat mag (in sommige gevallen) gelukkig niet....
In dit geval kun je dan eerder spreken van "helaas". :wink:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

Ze hebben hem:

Verdachte hondenmishandeling gepakt

UTRECHT - In het Utrechtse Overvecht is een man opgepakt voor de zware mishandeling van een rottweiler, afgelopen weekend.

De 26-jarige verdachte sleepte de hond aan een touw achter z'n fiets aan. Het dier bezweek in de Agnietenstraat aan uitputting, waarna de man de hond achterliet en er vandoor ging.

Naar aanleiding van het incident, riep zowel de dierenambulance als de dierenbescherming om hogere straffen en een huisdierverbod voor dierenbeulen. De verdachte is niet de eigenaar van het beest; maar iemand die de hond tijdelijk onder z'n hoede had. De brute mishandeling riep tientallen reacties op.

Bron: RTV Utrecht
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Phalène schreef:Ze hebben hem:

Verdachte hondenmishandeling gepakt

UTRECHT - In het Utrechtse Overvecht is een man opgepakt voor de zware mishandeling van een rottweiler, afgelopen weekend.

De 26-jarige verdachte sleepte de hond aan een touw achter z'n fiets aan. Het dier bezweek in de Agnietenstraat aan uitputting, waarna de man de hond achterliet en er vandoor ging.

Naar aanleiding van het incident, riep zowel de dierenambulance als de dierenbescherming om hogere straffen en een huisdierverbod voor dierenbeulen. De verdachte is niet de eigenaar van het beest; maar iemand die de hond tijdelijk onder z'n hoede had. De brute mishandeling riep tientallen reacties op.

Bron: RTV Utrecht
:ok:

En nu maar hopen dat zijn straf niet uit een paar uurtjes schoffellen of een lage boete bestaat.

~
Afbeelding
~
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

starfleet schreef:
iones schreef:Er moeten wel meer mensen zijn geweest die hebben gezien dat dit gebeurde en die slechts zwegen en toekeken. Want het is onmogelijk om te fietsen en werkelijk helemaal door niemand gezien te worden. Tenzij je in de middle of nowhere woont. Maar daar heeft zich dit niet afgespeeld.
Dat vind ik een lastige, want ik roep ook wel eens iemand wat toe, maar dan kan ik als kankerhoer de tering krijgen. Ik ga er dan niet achteraan hollen om die man van zijn fiets te sleuren. Mensen die het hebben gezien, hebben ook maar een momentopname te zien. Die weten niet dat dit al uren aan de gang was.

Anne
Ja maar er zal toch wel iemand een momentopname hebben gezien, wanneer hij zijn laatste uurtje aan het 'lopen' was, ik kan me namelijk niet voorstellen dat mensen het is ontgaan. Veel mensen valt het niet meer op als een dier mishandelt word omdat het al zovaak voorkomt (en bijvoorbeeld op animal planet)
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

De hond heeft daar nog een kans gekregen...hier worden ze aan een koord achter de auto gehangen en rijdt de auto er als een gek vandoor...

Tja ik had die gast eens goed in ziujn benen gebeten als ik de rottweiler was... :devil:

Maar bon als ik het goed bekijk is er in Nederland ook nog steeds een pak hondenleed...dus zo goed opgevoed zijn ze ook niet....
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

wat ontzettend sneu zeg. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat je een dier zo de dood in jaagt.
Ergens snap ik ook niet waarom niemand in heeft kunnen grijpen, mensen moeten dat arme dier toch hebben zien lopen?
iones
Zeer actief

Gipsy schreef:De hond heeft daar nog een kans gekregen...hier worden ze aan een koord achter de auto gehangen en rijdt de auto er als een gek vandoor...
..
Heb je dat dan wel eens zien gebeuren?
cornelie

Ongelezen bericht door cornelie »

Ja maar weet je wat er nu zo aan my vreet .
niemand greep in toen ze het zagen gebeuren .
ik had de persoon al lang van z,n fiets gesleurt :evil:
iones
Zeer actief

cornelie schreef:Ja maar weet je wat er nu zo aan my vreet .
niemand greep in toen ze het zagen gebeuren .
ik had de persoon al lang van z,n fiets gesleurt :evil:
Je hebt het dus echt zien gebeuren? en was je nog in staat iets te doen? Hoe is dat afgelopen?
Chione
Zeer actief

Nanna schreef:vervolg Rottweiler Tysen
http://mobiel.ad.nl/utrecht/stad/250187 ... rsquo.html
Arme hond, hij had het bepaald niet getroffen in zijn leven. En wat een kulverhaal van die vent.

~
Afbeelding
~
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

Misschien hebben ze wel een taakstraf voor hem in de Efteling..
Kan ie daar sprookjes gaan vertellen.
:kotz:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”