Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zal hij ze terug krijgen ???

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Mijn husseltje doodt vogels en muizen hier in de tuin en vreet ze met huid en haar op.
De konijnen zijn hier voor het husseltje en de labrador ook niet veilig.
En toch he pak...toch zijn het beide geen waakhonden :mrgreen:
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Pak-de-bal schreef:
hoeveel honden hier hebben geen muis gevangen? :denken:
Beike nog nooit :wink:
doggy

Beike zal bv nooit huiskonijntjes of cavia's e.d. doodbijten.
Ik had vroeger een konijntje, wat vaak los liep in de tuin.
beike beschermde het konijntje en joeg de katten en ander gespuis, bij het konijntje weg.
Die 2 waren 2 handen op 1 buik :wink:

Afbeelding

Maar een wild konijn, gaat hij wel achteraan, als hij de kans krijgt.
Wat hij ermee doet, weet ik niet, hij heeft er nog nooit 1 te pakken gehad.
Ook gaat zijn neus fier de lucht in, als hij herten ruikt.

Tamme dieren zal hij nooit wat aan doen, maar dieren die vluchten en wild zijn, zijn leuk om achter aan te gaan.
Maar nogmaals, ik weet niet of hij ze wat zou doen.

Beike is wel een goede jager als het om vliegen gaat, die hapt hij zo uit de lucht weg :mrgreen: :smile:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pak-de-bal schreef:jammer, dat er dan nooit bij staat , om wat voor een ras dit nou gaat:

Want ik zie ònze stabij's dit moordspel zéker niet doen :N:

want moord is het , gewoon for the kill gaan :evil:
het zullen wel weer stevige waakhonden geweest zijn, ik hoop niet dat hij ze terug krijgt
tuurlijk...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Pak-de-bal schreef:
Hanneke2 schreef:Lieverd, een beetje jachthond schudt een paar cavia's en kippen vrolijk dood en doet dat zonder dat er iets van agressie aan te pas komt. Ik heb godzijgeloofd Disney-honden die geen andere beessies doodmaken, maar als ik normale podenco's had gehad zouden ze ook een bloedbad aanrichten tuissen allemaal van dat prooidiergebeuren.

Dus tuurlijk mogen die honden weer naar huis, allemaal natuurlijk gedrag, en geen enkele aanwijzing dat ze gevaar vormen voor niet-prooidieren.
er liep laatst een muisje over het pad, vlak voor Bauke;... dus mooier kan hij het niet vangen

maar hij keek er naar en deed niets :ok: wel even met zijn neus er bovenop om te ruiken, maar verder niets

hoe verklaar je dat dan? :denken:
.......voor een echte jachthond en geen agressie waakhond ( zoals deze honden waren)?
Ik heb ook zulke honden. Niet geschikt voor de jacht heet dat. :wink:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Een bijna-jachthond. :mrgreen:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Pak-de-bal schreef:
massam schreef:hebben we het over jachthonden of over bauke?

misschien heb je hier wel het bewijs dat bauke alles behalve rastypisch is misschien dan toch geen stabij alleen maar een look alike.

even terug naar je topic laatst.. als een hond niet op een rashond lijkt is het broodfok toch?

klote voor je joh! :ok:
wat is er met je ? .. nog dronken van gisteravond? :denken:

in elke topic achtervolgt je mij met dit soort bestokingen :boos:

een waarschuwing graag , .. want het is weer eens persoongericht en dat mag niet hier!
Hmm, toch wel een terechte opmerking van Massam vind ik. Ze valt je niet persoonlijk aan, doch wijst op wat je eerder ooit gezegd hebt. Jij keurt het af als er bastaardhonden geboren worden terwijl rashonden zonder papieren helemaal niet beter zijn. Aangezien jouw Bauke een eigenschap vertoont die niet typerend is voor zijn ras, lijkt het erop dat jij andere mensen hebt veroordeelt op iets waarin je zelf geen haar beter bent. Bauke is gefokt als jachthond. Maar kennelijk geen jachtinstinct.

UIteindelijk niets mis mee hoor, hij moet uiteindelijk functioneren als huishond en doet dat goed. MAar als jachthond is hij waardeloos.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

doggy schreef:
Pak-de-bal schreef:
hoeveel honden hier hebben geen muis gevangen?
nee, jôh, van Mickie mogen we dàt nooit meer opschrijven, dus .... :salut:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

iones schreef:Hmm, toch wel een terechte opmerking van Massam vind ik. Ze valt je niet persoonlijk aan, doch wijst op wat je eerder ooit gezegd hebt. Jij keurt het af als er bastaardhonden geboren worden .
ik keur niets af, dan hebben jullie dat topic niet begrepen:

ik keur wèl af, die zogenaamde 'oeps-nestjes" :neenee: , die eindeloze vermeningen van hondenrassen,
tewrijl je makkelijk je loopse teef even kan bij je houden

die luie houding van mensen met loopse teven, die dat niet doen, dus , dàt keurde ik af.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Pak-de-bal schreef:
doggy schreef:
Pak-de-bal schreef:
Mijn 2 herders hebben ook nog nooit wat gebeten :19: 1x was 1 van de konijnen ontsnapt uit het hok,... Ik vond mijn konijn stil op de grond met Tuana erbij :eek:
Tuana had dat beessie helemaal zitten likken :mrgreen: Dus konijn hupselt weer lekker rond
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Pak-de-bal schreef:
iones schreef:Hmm, toch wel een terechte opmerking van Massam vind ik. Ze valt je niet persoonlijk aan, doch wijst op wat je eerder ooit gezegd hebt. Jij keurt het af als er bastaardhonden geboren worden .
ik keur niets af, dan hebben jullie dat topic niet begrepen:

ik keur wèl af, die zogenaamde 'oeps-nestjes" :neenee: , die eindeloze vermeningen van hondenrassen,
tewrijl je makkelijk je loopse teef even kan bij je houden

die luie houding van mensen met loopse teven, die dat niet doen, dus , dàt keurde ik af.
Maar als jou hond geen jacht instinct is terwijl het wel uit een jachtras komt. Dan is het toch een oeps?
Afbeelding
doggy

Pak-de-bal schreef:
doggy schreef:
Pak-de-bal schreef:
Beike hoeft van mij helemaal geen muis ofzo te vangen.
Als hij dat wil, doet hij het vanzelf wel en anders maar niet, maakt me niks uit.

Ik heb 2 ratjes en die geeft hij zelfs kusjes. :mrgreen:

Laatst liep ik met iemand op uit de buurt, die 2 Stabytjes heeft.
We stonden met z'n allen op de bult.
De 2 Staby's van die man gingen direct snuffelen en jaen op muizen.
Beike liep er wat tussen, maar die groef alleen maar boomwortels op :smile:
Een van de Staby's van die man, joeg een muis op uit het riet.
Hij liep langs mijn schoenen en voor Beike langs.
Beike keek, maar deed niks.
Toen kwam de andere Staby eraan gerend n het was hap / kauw/ slik en weg.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer vind het super om konijnen achterna te jagen, maar als hij ze vind, doet hij ze niets, hij daagt ze dan uit om te spelen, met spelbuigingen en al.. :N:
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Volgens mij is het hier weer eens zwaar off-topic :devil:

Hebben we het hier nou over wat "onze" honden zouden doen? Of hebben we het over de loslopers die terug naar de eigenaar gaan?

In mijn ogen is het zo dat als je weet dat je hond dit soort geintjes zou kunnen uithalen, dat je ze dan beter in de gaten moet houden en absoluut geen kans moet geven uit te breken.

Oh ja, nog even dit..... PdB/Doggy
jullie zijn allebei van harte welkom in dit topic
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
doggy

Idd, ja het gaat over iets heel anders ( en ik ben dit topic zelf nog wel begonnen :N: :mrgreen: ).

Ik denk dat ik in de war was met een ander topic, sorry. :mrgreen:
workingdog
Actief

Re: Zal hij ze terug krijgen ???

Ongelezen bericht door workingdog »

doggy schreef:Honden bijten dieren dood

Soest - De politie heeft zondagmorgen twee honden gevangen die kort daarvoor een aantal dieren hadden doodgebeten. Rond 08.05 uur werd de politie gewaarschuwd dat twee loslopende honden door de afrastering bij een woning op de Molenstraat waren gebroken en een aantal dieren waaronder twee cavia’s, zes konijnen en een kip hadden doodgebeten.

Twee schapen, die ook op het terrein liepen, hadden zich verborgen in een openstaande schuur en ontsnapten op die manier aan hun mogelijk noodlot.

Omdat de honden voorzien waren van een kokertje waarop de adresgegevens van de eigenaren stond vermeld werden zij ontboden aan het politiebureau. Eén van de eigenaren, een 41-jarige inwoner van Grootschermer, vertelde dat beide honden op een afgesloten terrein op de Beukenlaan liepen en kennelijk kans hadden gezien om te ontsnappen. Tegen de man wordt proces-verbaal opgemaakt. De honden zijn inbeslaggenomen en justitie beslist over de teruggave.
schandalig dat de van 2 cavia's 6 konijnen en 1 kip zo'n zaak wordt gemaakt terwijl katten gewoon mogen stropen en met hun speel met de prooi gedrag meer dierenleet veroorzaken dan al onze honden bij elkaar
workingdog
Actief

Ongelezen bericht door workingdog »

Mickie schreef: Je kunt zelfs concluderen dat Bauke daarom geen rastypische Stabij is want een Stabij hoort jachtinstinct te hebben.
idd :ok:
doggy

workingdog schreef:
Mickie schreef: Je kunt zelfs concluderen dat Bauke daarom geen rastypische Stabij is want een Stabij hoort jachtinstinct te hebben.
idd :ok:
:ok:

Beike heeft dat ook, ..... zeker weten,..... alleen weet hij niet hoe hij een dier moet "doden", omdat hij dat nog nooit geleerd heeft.

Wel ontgaat hem bijna niks en bijna elke beweging merkt hij op.
Ook graaft hij wel in molshopen enz.. maar Beike heeft nog nooit iets "gevangen".

Maar jachtinstinct heeft Beike zeker weten :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”