Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over karakter

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

jidde schreef:
malinois schreef: :N: :smile: :smile:

Ik kan het me eigenlijk niet zo goed voorstellen... mooi en karakter gaat bijna niet samen.. bij de dobers gaat het sowieso niet, bij de mechels niet... waarom bij de Duitsers wel?
Overigens wat is goed, lopen die hoog mee op NBG wedstrijden bijv. en niet alleen op VDH veldjes?
Mee kunnen draaien op PAK :19:
nee op NBG wedstrijden dus zich meten met andere rassen. PAK is nog van de Duitse herders en ik ben er afgelopen jaar geweest bij een maar vond de kwaliteit niet te meten met NBG niveau. :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
estelle schreef:
jidde schreef:
malinois schreef: :N: :smile: :smile:

Ik kan het me eigenlijk niet zo goed voorstellen... mooi en karakter gaat bijna niet samen.. bij de dobers gaat het sowieso niet, bij de mechels niet... waarom bij de Duitsers wel?
Overigens wat is goed, lopen die hoog mee op NBG wedstrijden bijv. en niet alleen op VDH veldjes?
Mee kunnen draaien op PAK :19:
Weer niet om lullig te doe maar PAK zegt me ook niet zoveel. Als je toevallig weinig goede honden hebt zitten in een bepaalde provincie, of heel weinig deelnemers ben je zo 1e , 2e, of 3e. :wink:

Selecteren voor NIAK, dat zegt me iets. Of aan wedstrijden mee doen waar de top honden dus ook aan mee doen.
Tja en een kyno die de beste punten op een dag heeft (beter als de werkhonden) zegt natuurlijk ook niets :mrgreen:
Ik zie ook zelden en werkhond hoge ogen scoren op een cm, waarom moet andersom altijd weer een showhond WEL goede punten draaien :19:
Maar goed, ik hoef geen ADHD hond en een ander wil geen kachelhond. Daarom is het ook fijn dat er verschil in zit
dagresultaat zegt me sowieso weinig... een hond moet zich bewijzen over meerdere wedstrijden...
Er zijn zat duitsers die dat kunnen, kijk wat er bij de WK FCI zit in het NL team dit jaar...
Maar die zullen geen U krijgen op een show... so what daar zijn ze ook niet voor gemaakt....
Ik zei juist dat werk en show niet samen gaat dus dat er een splitsing moet zijn, alleen schijnt dat bij de Duitsers nogal gevoelig te liggen ivm de mechels waar dit verschil al jaren geaccepteerd wordt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:Je hebt ook gelijk dat de meeste showhonden daar niet aan voldoen, ik zie ook zat angstig karakter. Maar ik moet bekennen dat de werkhonden die ik tegen kom dus ook verreweg van sociaal zijn. Kan ook toeval zijn hoor, maar ik ken dus werkhonden die niet willen werken en showhonden die niet willen werken :19:
Die reu is zeker geen verkeerde :ok: Een mooi donkergrauwe zeg ik ook geen nee tegen :mrgreen:
natuurlijk zijn niet alle honden altijd geschikt uit een nest... dat heb je bij andere rassen ook....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”