Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

trekken aan de riem...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Max trekt ook altijd helaas... Vooral op onbekend terrein of in het bos is hij moeilijk te houden ! Niet echt leuk dus en ik baal er af en toe stevig van ! Maar krijg het er niet uit.....
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik heb een behoorlijke hekel aan honden die trekken, en dan heb ik het niet over eventjes trekken omdat er iets spannend gaat gebeuren, maar gewoon continu, nee danku :mrgreen: Osa liep vroeger ook altijd los, dus geen problemen mee, en Ben die gedraagd zich altijd super eigenlijk, dat is van de meeste rasgenoten niet te zeggen :N: Maar dat ligt vaker aan het baasje heb ik het idee.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik hou er helemaal niet van dat een hond trekt, dus alle honden die ik uitlaat, leer ik dat gelijk af.. :pffff:
Niet helemaal zo snel natuurlijk, maar bv. Wendy, die neem ik 1 tot 2x per week mee. En die trekt met haar 5 kilo echt al haar 3 bazen vooruit totdat die pijn in hun schouders hebben... Bij mij trekt ze dus absoluut niet en als ik met de bazen meeloop, trekt ze ook niet.
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Ik ben al heel consequent geweest vind ik zelf, maar het lijkt gewoon niet door te dringen bij mijn hond. Ik denk dat ik het maar kan opgeven en maar moet leren mij niet er aan te ergeren.
Ik heb een GL geprobeerd, maar de stress droop uit haar ogen, dus die gebruik ik niet meer. Ik heb een U-lead, maar dat werkt niet.
Dan maar gewoon een tuigje, want ze heeft soms nogal de neiging om in volle vaart uit te schieten en telkens zo'n ruk aan de halsband is nu ook niet bepaald gezond. Verder geef ik ze zeker 2m lijn en moet ze niet per se naast me lopen, ze mag ook voor of achter me lopen, maar de lijn moet gewoon niet strak staan... Ik hoor wel vaker dat het lang duurt eer ze tot rust komen, en bv honden die pas aan hun 3 jaar netjes wandelen. Maar ergens heb ik dan schrik dat mijn hond dat NIET zal doen en voor de rest van haar leven zal blijven trekken. Ach we zien wel. Misschien als ik me er niet meer zo druk in maak en er geen aandacht meer aan besteed dat ze automatisch netjes zal lopen... Ik kan mezelf alvast niet verwijten dat ik niet consequent genoeg geweest ben. Ik woonde tot voor kort op appartement en aangelijnde wandelingen waren dagelijkse kost en ik nam er steeds mijn tijd voor. Ik zei dus niet: zo laat moet ik daar zijn, want dan ga je je sowieso opjagen en komt er van training in het niet trekken aan de lijn toch niks van in huis.

Ach ja... Nu moet ik mezelf maar trainen om er niet meer zo gefrustreerd op te reageren...
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik vind het zwaar irritant trekkende honden en daarbij zijn mijn nekwervels verzakt waardoor ik chronische nekpijn heb.
Als daar 70 kg hond bij elkaar aan trekt, dan word ik niet blij :devil:

Kaya loopt bijna altijd keurig. Heel soms, vooral lopen met meerdere honden, kan ze trekken om voorop te lopen. Maar even een verbale correctie en ze weet alweer genoeg.

Puch heeft het trekken afschuwelijk lang volgehouden :jank: Ondanks zeer consequente aanpak.
Inmiddels, 1.5 jaar oud, gaat het veel en veel beter. Af en toe kan hij nog ineens een ruk geven als hij ergens heen wil en dan is het :boos: :boos:

Overigens loopt Kaya aan een tuig (voorheen gewoon leren halsband) en Puchu aan een halfcheck. Geen afschuwelijke middelen hier dus :wink: maar Puch had niet veel langer moeten trekken, want dan had hij een slip omgekregen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik heb ook een hekel aan trekkende honden en wil het dus ook niet hebben. Saar heeft nooit getrokken, dus dat was makkelijk. Vera begon met een maand of 3 te kijken of ik voorgesleurd kon worden, en helaasssssss pindakaas, dat kon dus niet :mrgreen:
Met een week of 2 probeerde ze nog heeel af en toe eens te sleuren, en met een maandje was het helemaal over. Ze mag best voorop lopen, de riem mag zelfs strak staan, maar ik wens niet gesleurd te worden.
Dat weet ze nu en ze loopt heel netjes mee, gaat ze iets te ver naar voren met strakke riem trek ik haar 1 keer terug en dan weet ze het weer.

Maar ik denk dat het niet bij elke pup/hond even makkelijk af te leren is :wink:
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik heb er niet zo heel veel moeite mee. Taro trekt alleen als hij naar een plekje wil, waar het heel lekker ruikt. Sita heeft eigenlijk altijd wel getrokken. Ze kan heel netjes aan de lijn lopen, maar op onbekend terrein wil ze alles zien en ruiken en dan vergeet ze dat ze aan de riem zit. Meestal lopen ze los, dus ik besteed er ook niet al te veel tijd aan. Andere dingen vind ik belangrijker.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Als ik ergens een hekel aan heb zijn het trekkende honden. Ze hoeven hier niet continu netjes te volgen maar ze weten wel waar het einde van de riem is. En als ze dat toevallig even niet meer weten worden ze daar snel genoeg aan herinnert.

Maarja mss accepteer je zoiets sneller met een hond van bijv. 5 kg dan met honden van 25 en 40 kg.
Bij ons maakt dat iig niks uit.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Sita schreef:Ik heb er niet zo heel veel moeite mee. Taro trekt alleen als hij naar een plekje wil, waar het heel lekker ruikt. Sita heeft eigenlijk altijd wel getrokken. Ze kan heel netjes aan de lijn lopen, maar op onbekend terrein wil ze alles zien en ruiken en dan vergeet ze dat ze aan de riem zit. Meestal lopen ze los, dus ik besteed er ook niet al te veel tijd aan. Andere dingen vind ik belangrijker.
Oh ja, op onbekend terrein als ze het wat spannend vindt of enthousiast is trekt Vera nog wel regelmatig. Echt sleuren wil ik dan ook niet hebben, maar dat ze dan niet heel netjes mee kan lopen (nog) vind ik niet erg. :wink:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

AnnSophie schreef:Ik ben al heel consequent geweest vind ik zelf, maar het lijkt gewoon niet door te dringen bij mijn hond. Ik denk dat ik het maar kan opgeven en maar moet leren mij niet er aan te ergeren.
Ik heb een GL geprobeerd, maar de stress droop uit haar ogen, dus die gebruik ik niet meer. Ik heb een U-lead, maar dat werkt niet.
Dan maar gewoon een tuigje, want ze heeft soms nogal de neiging om in volle vaart uit te schieten en telkens zo'n ruk aan de halsband is nu ook niet bepaald gezond. Verder geef ik ze zeker 2m lijn en moet ze niet per se naast me lopen, ze mag ook voor of achter me lopen, maar de lijn moet gewoon niet strak staan... Ik hoor wel vaker dat het lang duurt eer ze tot rust komen, en bv honden die pas aan hun 3 jaar netjes wandelen. Maar ergens heb ik dan schrik dat mijn hond dat NIET zal doen en voor de rest van haar leven zal blijven trekken. Ach we zien wel. Misschien als ik me er niet meer zo druk in maak en er geen aandacht meer aan besteed dat ze automatisch netjes zal lopen... Ik kan mezelf alvast niet verwijten dat ik niet consequent genoeg geweest ben. Ik woonde tot voor kort op appartement en aangelijnde wandelingen waren dagelijkse kost en ik nam er steeds mijn tijd voor. Ik zei dus niet: zo laat moet ik daar zijn, want dan ga je je sowieso opjagen en komt er van training in het niet trekken aan de lijn toch niks van in huis.

Ach ja... Nu moet ik mezelf maar trainen om er niet meer zo gefrustreerd op te reageren...
Nee, gewoon volhouden met trainen dat er niet getrokken wordt. Het is nog altijd zo dat de aanhouder wint. Ik zou d'r echt gek van worden als er constant getrokken wordt. Juist het relaxe lopen met hond aan 'n lijn maakt de wandeling 100 keer gezelliger.

Ga d'r maar 'ns belonen (met iets super lekkers) als ze per ongeluk netjes naast je loopt, iedere keer. Het zal misschien even duren, maar grote kans dat het kwartje valt en dat ze gewoon vanuit zichzelf naast je gaat lopen.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik moet dat ook niet dat getrek aan de riem. :neenee:
Bij Jakko heb ik het er zo goed als uitgekregen, op een uitzondering na.

Als hij trok, draaide ik meteen om en zodra de lijn weer netjes slap was, belonen. :ok:

Na een hele lange adem en zakken snoep, is het getrek zo goed als voorbij! :cheer: :cheer:

Ik loop nu met hem aangelijnd een stuk relaxter en niet meer met pijn in mijn linkerschouder. :D
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Ik laat Juultje altijd uit aan de flexi van 5 meter... Als ik eens ergens ben waar het kort moet, merkt ze na een paar minuten dattie niet langer wordt en loopt ze rustig naast me. Best handig! Ik weet niet wat haar vorige eigenaren allemaal met dr gedaan hebben...
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Hier trekken ze gelukkig ook niet aan de riem.
Daar ben ik vanaf het begin zeer consequent in geweest.

Ik moet wel eens kleine hondjes van iemand uitlaten, en die trekken als een gek.
Afschuwelijk vind ik dat, en ik zou het daarom ook zeker bij een klein hondje niet willen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik zou dat met geen een hond willen. In de winter loop ik lekker met m'n handen in m'n zakken, heerlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”