Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
om te janken 2
Moderator: moderatorteam
- Nanc
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
om te janken 2
De link van de advertentie die ik vanmorgen had geplaatst deed het niet meer omdat de advertentie is verwijderd.
Maar ik had 'm gekopieerd dus hier komt ie: (Als beauceronliefhebber wordt je er niet vrolijk van)
Onze "NAAM" wil in januari graag proberen moeder te worden en voor deze gelegenheid zoeken wij een lieve, mooie en stabiele beauceronreu, die HD-A papieren heeft alsmede een goed doorlopen MAG test.Uiteraard is ook Nala in goede gezondheid. Zij is zelf de dochter van een stamboom beauceron en haar vader is een bewuste kruising tussen een Berner Sennen vader en een boxer moeder. Haar ouders zijn onbewust samen heerlijk in het land wezen "spelen"... Daar is onder andere Nala het produkt van geworden. Al haar broers en zusters hebben kleuren en tekening van een beauceron, behalve Nala. Uiteraard is zij wel de liefste. Daarom willen wij graag het bloed weer wat zuiverder maken en zijn dan ook op zoek naar een beauceron reu. Stamboom is niet verplicht maar wel een overzicht van de ouders, zodat we zeker weten dat er geen inteelt plaatsvind. Een hond van Franse of Zwitserse origine heeft onze voorkeur. Maar als de hond in kwestie geweldig lief is maakt nationaliteit natuurlijk niets uit! Wie zou ons kunnen en willen helpen. Met vriendelijke groet en een poot van "NAAM", "NAAM". ps. gelieve het eerste contact per email begeleid van foto te laten plaatsvinden.
Maar ik had 'm gekopieerd dus hier komt ie: (Als beauceronliefhebber wordt je er niet vrolijk van)
Onze "NAAM" wil in januari graag proberen moeder te worden en voor deze gelegenheid zoeken wij een lieve, mooie en stabiele beauceronreu, die HD-A papieren heeft alsmede een goed doorlopen MAG test.Uiteraard is ook Nala in goede gezondheid. Zij is zelf de dochter van een stamboom beauceron en haar vader is een bewuste kruising tussen een Berner Sennen vader en een boxer moeder. Haar ouders zijn onbewust samen heerlijk in het land wezen "spelen"... Daar is onder andere Nala het produkt van geworden. Al haar broers en zusters hebben kleuren en tekening van een beauceron, behalve Nala. Uiteraard is zij wel de liefste. Daarom willen wij graag het bloed weer wat zuiverder maken en zijn dan ook op zoek naar een beauceron reu. Stamboom is niet verplicht maar wel een overzicht van de ouders, zodat we zeker weten dat er geen inteelt plaatsvind. Een hond van Franse of Zwitserse origine heeft onze voorkeur. Maar als de hond in kwestie geweldig lief is maakt nationaliteit natuurlijk niets uit! Wie zou ons kunnen en willen helpen. Met vriendelijke groet en een poot van "NAAM", "NAAM". ps. gelieve het eerste contact per email begeleid van foto te laten plaatsvinden.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Sorry, maar ik zie mezelf eerder een pup uit dit bewuste nest nemen dan een pup van het jaarlijkse beauceron x beauceron "met stamboom want daar hebben we er twee voor aangeschaft" nest van een boer hier uit de omgeving.
Een drama kan ik dit verhaal niet vinden.
De Tea Cup hondjes handel die elders aangehaald wordt wel
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
- Nanc
- Zeer actief
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Met het eerste ben ik het wel eens, het laatste weet ik nog zo maar niet.Zoek stok! schreef:Ach, ze zijn in ieder geval wel bezig met gezondheidHet bloed weer zuiverder maken slaat natuurlijk nergens op en ik kan me ook niet echt voorstellen dat een eigenaar van een stamboom Beauceron met geteste heupen e.d. hier aan mee gaat werken.
als je ziet wat er op MP aan dekreuen wordt aangeboden.
Kruisingen, die zo lief zijn en nog maar 5 maanden, maar je kunt al dekkingen voor volgend jaar reserveren.
Maar ook rashonden, met alle "voorwaarden" voor verantwoorde fok. Deze worden niet alleen ter beschikking gesteld voor "fokwaardige" teven, maar ook voor teven zonder stamboom.
-
Ennath
- Zeer actief
Nou, rasloosheid is niet besmettelijk hoor.Nanc schreef:Vind het zo jammer, de Beauceron is een mooi ras wat nog niet vergald is en die je gelukkig nog niet al te veel ziet.
En als ik dan zo'n advertentie zie
Natuurlijk wordt het resultaat geen ras, hooguit een bijna.
En zolang de fokkers eerlijk vertellen dat er geen stamboom bij zit en waarom niet lijkt me dat ook geen punt.
Ik zou me rasliefhebber echt veel drukker maken om zo'n nest dat jaarlijks herhaald wordt omdat reu en teef nou eenmaal op dezelfde boerderij rondlopen. Ik kan daar geen bewuste fok aan ontdekken. En die honden krijgen wél een stamboom.
- Nanc
- Zeer actief
Dat vind ik ook heel erg ja, zeker als het om "mijn" ras gaat.
En dat gebeurt is Zeeland helaas toch wel errug veel
Ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen van een fokker uit Zeeland die elk HALF jaar een nest produceert met haar eigen reu en teef...
Maar om terug te komen op de advertentie:
Ik vind dat de asiels al vol genoeg zitten!!!
En dat gebeurt is Zeeland helaas toch wel errug veel
Ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen van een fokker uit Zeeland die elk HALF jaar een nest produceert met haar eigen reu en teef...

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
O ja? Dat zou ik nooit gedacht hebben. Doe je al die moeite mbt gezondheidsonderzoeken en dan wel inzetten voor een kruising teef.Elmar schreef:Maar ook rashonden, met alle "voorwaarden" voor verantwoorde fok. Deze worden niet alleen ter beschikking gesteld voor "fokwaardige" teven, maar ook voor teven zonder stamboom.

Linda, Izzie en Bram
-
doggy
-
Ennath
- Zeer actief
Ik denk dat het dezelfde fokker is.Nanc schreef:Dat vind ik ook heel erg ja, zeker als het om "mijn" ras gaat.
En dat gebeurt is Zeeland helaas toch wel errug veel![]()
Alleen dacht ik dat het jaarlijks was.
Overigens komt het met Bordercollies nog veel vaker voor.
Ouders van een klasgenoot van mijn jongste hebben er zelfs speciaal het schuurtje voor omgebouwd. Ze hebben een reu en een teef (en binnenkort een tweede) en produceren gewoon regelmatig pups.
Brengen veel meer op als de schapen
- Nanc
- Zeer actief
-
jidde
-
jidde
Omdat ze liever hebben dat er dan een gezonde reu opgaat dan eentje van de buren, want vast staat toch dat ie gedekt wordZoek stok! schreef:O ja? Dat zou ik nooit gedacht hebben. Doe je al die moeite mbt gezondheidsonderzoeken en dan wel inzetten voor een kruising teef.Elmar schreef:Maar ook rashonden, met alle "voorwaarden" voor verantwoorde fok. Deze worden niet alleen ter beschikking gesteld voor "fokwaardige" teven, maar ook voor teven zonder stamboom.
- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zeggen ze wel. Maar ik denk dat veel van deze mensen dan ook liever zelf die paar honderd euro in de zak steken.jidde schreef:Omdat ze liever hebben dat er dan een gezonde reu opgaat dan eentje van de buren, want vast staat toch dat ie gedekt wordZoek stok! schreef:O ja? Dat zou ik nooit gedacht hebben. Doe je al die moeite mbt gezondheidsonderzoeken en dan wel inzetten voor een kruising teef.Elmar schreef:Maar ook rashonden, met alle "voorwaarden" voor verantwoorde fok. Deze worden niet alleen ter beschikking gesteld voor "fokwaardige" teven, maar ook voor teven zonder stamboom.
-
jidde
Aleen ik verkoop het leukerElmar schreef:dat zeggen ze wel. Maar ik denk dat veel van deze mensen dan ook liever zelf die paar honderd euro in de zak steken.jidde schreef:Omdat ze liever hebben dat er dan een gezonde reu opgaat dan eentje van de buren, want vast staat toch dat ie gedekt wordZoek stok! schreef:O ja? Dat zou ik nooit gedacht hebben. Doe je al die moeite mbt gezondheidsonderzoeken en dan wel inzetten voor een kruising teef.Elmar schreef:Maar ook rashonden, met alle "voorwaarden" voor verantwoorde fok. Deze worden niet alleen ter beschikking gesteld voor "fokwaardige" teven, maar ook voor teven zonder stamboom.
-
Ennath
- Zeer actief
ik heb hem al eens eerder gepost: maar wat is het verschil met een dekhengst die voor iedere merriehouder beschikbaar is?jidde schreef:Aleen ik verkoop het leukerElmar schreef:dat zeggen ze wel. Maar ik denk dat veel van deze mensen dan ook liever zelf die paar honderd euro in de zak steken.jidde schreef:Omdat ze liever hebben dat er dan een gezonde reu opgaat dan eentje van de buren, want vast staat toch dat ie gedekt wordZoek stok! schreef: O ja? Dat zou ik nooit gedacht hebben. Doe je al die moeite mbt gezondheidsonderzoeken en dan wel inzetten voor een kruising teef.
Heel veel hengstenhouders hebben alleen eisen op het gebied van gezondheid ( dwz de hengst moet niet de kans lopen een ziekte over te houden) maar verder zal het ze worst wezen. Al zet je de duurste dekhengst op de schillenpony: als je maar betaald. "Het resultaat kan alleen maar een verbetering op de moeder zijn"
Waarom mogen dekreuen houders niet zo denken?
En dan bedoel ik echt: wat is het verschil?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
dat er doorgaans maar 1 keer per jaar 1 fokproduct uitkomt en dat de asielen niet vol zitten met paarden en/of ponies die op zoek zijn naar een baas? dat paarden en/of ponies niet in huis leven? dat men wel beter nadenkt voor men een paard en/of ponie aanschafr vanwege het onderhoud? bijvoorbeeld?Ennath schreef:ik heb hem al eens eerder gepost: maar wat is het verschil met een dekhengst die voor iedere merriehouder beschikbaar is?jidde schreef:Aleen ik verkoop het leukerElmar schreef:dat zeggen ze wel. Maar ik denk dat veel van deze mensen dan ook liever zelf die paar honderd euro in de zak steken.jidde schreef: Omdat ze liever hebben dat er dan een gezonde reu opgaat dan eentje van de buren, want vast staat toch dat ie gedekt word
Heel veel hengstenhouders hebben alleen eisen op het gebied van gezondheid ( dwz de hengst moet niet de kans lopen een ziekte over te houden) maar verder zal het ze worst wezen. Al zet je de duurste dekhengst op de schillenpony: als je maar betaald. "Het resultaat kan alleen maar een verbetering op de moeder zijn"
Waarom mogen dekreuen houders niet zo denken?![]()

- Elly*
- Zeer actief
- Contacteer:
Als er behoefte is aan deze nakomelingen, heb ik er ook geen problemen mee. Kijk maar naar het vaak genoemde voorbeeld van de werkhondenkruisingen. Maar als men zomaar fokt en wel ziet of ze er af kunnen komen, is het een ander verhaal.Inge O schreef:ik zie hier eigenlijk ook niet echt het probleem - een ras wordt toch geen onrecht aangedaan omdat het in een kruising wordt gebruikt? ik vind dat deze mensen het redelijk doordacht aanpakken en ja, ik geef toe dat ik zelf ook ooit al met de idee van een kruising heb gespeeld. dat is toch maar bij een idee gebleven, maar als je de ouders checkt op gezondheid en karakter vind ik een kruising (ook niet van 'mijn' ras) geen crime hoorEnnath schreef:Sorry, maar ik zie mezelf eerder een pup uit dit bewuste nest nemen dan een pup van het jaarlijkse beauceron x beauceron "met stamboom want daar hebben we er twee voor aangeschaft" nest van een boer hier uit de omgeving.
De Tea Cup hondjes handel die elders aangehaald wordt wel.
-
Ennath
- Zeer actief
Maar dat alles geeft niet aan waarom de reuen houder wél en de hengstenhouder niet hoeft na te denken over de fokwaardigheid van de combinatie.Hutsje schreef:dat er doorgaans maar 1 keer per jaar 1 fokproduct uitkomt en dat de asielen niet vol zitten met paarden en/of ponies die op zoek zijn naar een baas? Nee, de onbruikbare nakomelingen verdwijnen gewoon in de worst dat paarden en/of ponies niet in huis leven? dat men wel beter nadenkt voor men een paard en/of pony aanschafr vanwege het onderhoud? bijvoorbeeld? Niet op het dorp. Pony's worden al aangeschaft voor zes jarigen. En dan voor € 35,- per maand op een dijk gezet. En na verloop van tijd vergeten, totdat ze met een opkoper meegaan. Op weg naar de worst.Ennath schreef:ik heb hem al eens eerder gepost: maar wat is het verschil met een dekhengst die voor iedere merriehouder beschikbaar is?jidde schreef:Aleen ik verkoop het leukerElmar schreef: dat zeggen ze wel. Maar ik denk dat veel van deze mensen dan ook liever zelf die paar honderd euro in de zak steken.
Waarom mogen dekreuen houders niet zo denken?![]()
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mijn stamboom reuen zouden in principe best een stamboomloze mechelaarteef mogen dekken uit de KNPV maar deze moeten wel onderzocht zijn net als de stamboomteven en de lijnen moeten bekend zijn... Maar voor andere rassen zou ik dit dus idd. geen goed idee vinden.Zoek stok! schreef:O ja? Dat zou ik nooit gedacht hebben. Doe je al die moeite mbt gezondheidsonderzoeken en dan wel inzetten voor een kruising teef.Elmar schreef:Maar ook rashonden, met alle "voorwaarden" voor verantwoorde fok. Deze worden niet alleen ter beschikking gesteld voor "fokwaardige" teven, maar ook voor teven zonder stamboom.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Ik zie hier ook het probleem niet. Het lijken me leuke kruisingen.Inge O schreef:ik zie hier eigenlijk ook niet echt het probleem - een ras wordt toch geen onrecht aangedaan omdat het in een kruising wordt gebruikt? ik vind dat deze mensen het redelijk doordacht aanpakken.Ennath schreef:Sorry, maar ik zie mezelf eerder een pup uit dit bewuste nest nemen dan een pup van het jaarlijkse beauceron x beauceron "met stamboom want daar hebben we er twee voor aangeschaft" nest van een boer hier uit de omgeving.
Iemand schrijft "Maar om terug te komen op de advertentie:
Ik vind dat de asiels al vol genoeg zitten!!!" : van deze 'fokker' heb ik juist niet de indruk dat de pups in het asiel gaan belanden.
Bovendien mag er van mij wel een beetje Berner Sennen door een Beauceron: met die laatste heb ik niet zulke goede ervaringen
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
boxersien
Met de beauceron heb ik vele betere ervaringen (nog geen valse tegengekomen) dan met de berner (de laatste twee in het asiel zijn/waren niet echt te vertrouwen en die ervoor was doods en doodsbang. Nee, vind de berners qua karakter echt niet de honden die ik zou hopen dat het zouden zijn. Oh ja, twee van de drie waren stamboomhonden voor de mensen die denken dat het ligt aan wel/geen stamboomtekkel schreef:Ik zie hier ook het probleem niet. Het lijken me leuke kruisingen.Inge O schreef:ik zie hier eigenlijk ook niet echt het probleem - een ras wordt toch geen onrecht aangedaan omdat het in een kruising wordt gebruikt? ik vind dat deze mensen het redelijk doordacht aanpakken.Ennath schreef:Sorry, maar ik zie mezelf eerder een pup uit dit bewuste nest nemen dan een pup van het jaarlijkse beauceron x beauceron "met stamboom want daar hebben we er twee voor aangeschaft" nest van een boer hier uit de omgeving.
Iemand schrijft "Maar om terug te komen op de advertentie:
Ik vind dat de asiels al vol genoeg zitten!!!" : van deze 'fokker' heb ik juist niet de indruk dat de pups in het asiel gaan belanden.
Bovendien mag er van mij wel een beetje Berner Sennen door een Beauceron: met die laatste heb ik niet zulke goede ervaringen
-
boxersien
Je bedoeld die "fokker" die altijd schrijft ZEER BIJZONDERE PUPS GEBOREN dus echt met hoofdletters in de titel?Nanc schreef:Ja erg is dat he![]()
De fokker die ik bedoel fokt harlequins en op deze data is ze bevallen.
08-05-03
16-03-04
20-09-04
19-04-05
19-04-06
11-09-07
21-03-08
De teef is 6 jaar!
En haar man is dierenarts, kun je toch niet geloven he, ach, heeft zijn vrouwtje ook een hobby he
-
Ennath
- Zeer actief
boxersien schreef:Je bedoeld die "fokker" die altijd schrijft ZEER BIJZONDERE PUPS GEBOREN dus echt met hoofdletters in de titel?Nanc schreef:Ja erg is dat he![]()
De fokker die ik bedoel fokt harlequins en op deze data is ze bevallen.
08-05-03
16-03-04
20-09-04
19-04-05
19-04-06
11-09-07
21-03-08
De teef is 6 jaar!
En haar man is dierenarts, kun je toch niet geloven he, ach, heeft zijn vrouwtje ook een hobby he