Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Informatie raskeuze

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ellen. schreef: Maar moet je met een Flatcoated ook echt veel sport doen, of hoeft
dat niet perse en kan ik er ook gewoon elke dag uren mee wandelen..
weet nog niet wat ik precies wil gaan doen namelijk.
Kennissen van mij hebben juist een flatcoated genomen omdat je daar wel mee kunt sporten, maar het hoeft niet per se. Ook kunnen ze gemakkelijk eens een dagje met wat minder wandelen toe zoals al gezegd werd. Ik vind het echt wereldhonden, maar ze gaan helaas regelmatig al op vrij jonge leeftijd wat mankeren. Die van onze kennissen is op negenjarige leeftijd ingeslapen wegens tumoren en dat is beslist geen uitzondering, dat komt bijzonder vaak voor in het ras. Ik vind acht of negen een te korte levensverwachting.

Ik denk dat de flatcoated voor de rest beslist wel aan jouw lijstje voldoet, veel meer dan de andere rassen die je erop hebt staan. Los van het karakter vind ik ze echt heel erg mooi en lekker groot.
Anne
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

met een flat hoef je niet per se te sporten,als hij veel buiten komt met nieuwe luchtje's en allerlij vriendjes en zo nu en dan is fietsen maak je een flat al heel gelukkig.de meeste zijn nog wel voor een balspel te vinden dus ook daar kunnen ze hun ei in kwijt.met ruby heb ik fanatiek jachttrainen gedaan,met canyon iets minder en doordat shadow blind is hebben we daar ook wat aanpassingen moeten doen.de pup die er volgend jaar bij komt wordt ook weer jacht getraind,ik vindt het zelf vooral erg leuk om te doen,maar GG of behendigheid vinden ze ook fantastisch.

gezondheid laat soms wel is wat te weten over en dan met name de tumoren,canyon was 9,5 toen we haar lieten inslapen als gevolg van een tumor,dat is te jong.maar het is deels ook weer terug te vinden in de lijnen.er zijn echter ook flatcoateds die wel een oude leeftijd behalen en waar 15 jaar ook wel wordt gehoord,mijn ruby wordt volgende maand 13.

wel grappig,ik ben helemaal flatcoated fan maar een hovawart staat ook op m'n lijstje(wel een black and tan)
Afbeelding

jemble 5 maanden
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”