ik dacht iets X eend.... :N:jidde schreef:Waar staat dat ze stamboom hebben dan?
wie het ras raad mag hem gratis ophalen![]()
Echt te triest dit
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
om te janken
Moderator: moderatorteam
-
Ayka-Zira-Honey
- Zeer actief
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Arme hondjes..
En de bedragen die ze er nog voor vragen zeg..
Maar ja, da's vaak vervelend hé, vervelende vragen vd fokker, minimaal 2/3 keer op bezoek gaan bij de fokker, door de *ballotage* commisie heen.
Nee, dan maar liever een impulsaankoop en een fukker die niet al te moeilijk doet
Verboden moest het worden
Zolang er klojo's zijn die hun pup bij zo'n broodfokker halen, zal deze *handel* in stand blijven, laat dat duidelijk zijn.
Edit typo.
Laatst gewijzigd door wendy71 op 07 aug 2008 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
boxersien
Vreselijk he :N: ben daar onlangs langs gekomen. Je moest eens weten hoeveel auto's daar nog staan bij zo'n kennel. Vast niet alleen verzorgers
stomme mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Even iets heel anders: Die stand van die poten is wel bij enorm veel honden. Zou dit werkelijk gewoon kunnen betekenen dat de voeding daar gewoon enorm slecht is? Slechte voeding en honden (pups dus) in groei geeft namelijk botafwijkingen
Ze zien er trouwens niet uit. Wat een lelijke gedrochten
Even iets heel anders: Die stand van die poten is wel bij enorm veel honden. Zou dit werkelijk gewoon kunnen betekenen dat de voeding daar gewoon enorm slecht is? Slechte voeding en honden (pups dus) in groei geeft namelijk botafwijkingen
Ze zien er trouwens niet uit. Wat een lelijke gedrochten
-
boxersien
- Chione
- Zeer actief
Het is heel triest en het blijft in Nederland niet bij Baarle Naussau alleen. In o.a. Geldrop zit ook een zaak, sommige dierenwinkels doen er aan mee en je ziet ook steeds meer particulieren die (oostblok)puppen via een handelaar door verkopen.,
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
-
Rabecca
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
Als je recht op je garantie wil hebben, moet je bij de meeste kennels naar de dierenarts gaan waarmee ze samenwerken.Leonieke schreef: Deze hondjes komen ook vast uit de broodfok, maar er wordt 2 jaar garantie op gegeven.
Doe je dit niet, krijg je geen "garantie", en kan je fluiten naar je geld.
Bij veel mensen is ondertussen het lampje gaan branden dat ze bij een handelaar hun pup hebben gekocht, en wantrouwen de dierenarts van die kennel net zoveel als de handelaar zelf. Of ze wonen zo ver weg, dat het zieke diertje zal overlijden onderweg.
Ook mogen mensen vaak hun pup omruilen voor een andere pup als deze ziek blijft te zijn, je hecht je aan zo'n beestje.. die ga je toch niet omruilen?
Garantie bij zulke kennels moet je ook maar met een korreltje zout nemen.
- starfleet
- Erelid
Nee hoor, ik ken nu al een paar mensen die daar een doodzieke pup vandaan hebben gehaald. Keurig geld terug hoor of een andere pup uitzoeken, het bomt ze niet, het is daar big business. Er wordt gewoon opgekocht bij een "fokker" die een pak teven in de schuur heeft liggen, in zo'n hokje geknald en weer wat lekkere winst zonder enige moeite.Leonieke schreef:Zucht, alsof het accesoires zijn..........
En dan staat er: Raszuivere Chi's.
Maar bij de lijst van "wat je er allemaal bij krijgt" staat geen stamboom. Lekker betrouwbaar.
Toch moet ik toegeven dat ik liever dit zie, met een aanspreekpunt dan die "echte" broodfok waar je nog minder van te zien krijgt. (Niet dat ik het goedkeur ofzo. Absoluut niet. ) Deze hondjes komen ook vast uit de broodfok, maar er wordt 2 jaar garantie op gegeven. Ik denk dat zulke mensen meer moeten opletten gezonde hondjes te leveren, aangezien er echt een gezicht achter zit en alles opener is.
Daarnaast: wat hierboven al staat. Je moet naar hun eigen zakkenvuller van een dierenarts. Ga maar eens een paar uur rijden met een zieke pup. Je eigen dierenarts zegt dat het Parvo is, hondje kan het waarschijnlijk niet halen, maar Parvo hebben ze nooooooooit. Het is altijd iets verkeerd gegeten of een verkoudheidje opgepikt. HD wordt daar letterlijk gezegd komt door de belasting van een pup, is nooit een aanlegfout daar en zo gaat het met het gros van de erfelijke afwijkingen. Bewijs het maar eens. Veel mensen hebben helemaal geen zin meer in het gedoe. Een andere hond wil je ook niet natuurlijk als pup inmiddels al negen maanden bij je is ;-( Het zijn echt heel walgelijke praktijken in die puppenkennels.
Maar veel mensen trappen er in, of beter willen erin trappen. Je hoeft immers niet te wachten en kan zo je hondje ophalen. Zaterdag besloten, zondag halen. En bevalt het niet als reu een jaar wordt, dan kan hij weer op marktplaats wegens allergie of tijdgebrek.
Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 07 aug 2008 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt wat je zegt..Rabecca schreef:Als je recht op je garantie wil hebben, moet je bij de meeste kennels naar de dierenarts gaan waarmee ze samenwerken.Leonieke schreef: Deze hondjes komen ook vast uit de broodfok, maar er wordt 2 jaar garantie op gegeven.
Doe je dit niet, krijg je geen "garantie", en kan je fluiten naar je geld.
Bij veel mensen is ondertussen het lampje gaan branden dat ze bij een handelaar hun pup hebben gekocht, en wantrouwen de dierenarts van die kennel net zoveel als de handelaar zelf. Of ze wonen zo ver weg, dat het zieke diertje zal overlijden onderweg.
Ook mogen mensen vaak hun pup omruilen voor een andere pup als deze ziek blijft te zijn, je hecht je aan zo'n beestje.. die ga je toch niet omruilen?
Garantie bij zulke kennels moet je ook maar met een korreltje zout nemen.
Bij Kassa was het ook aan de orde een tijd geleden..
Je bent verplicht om de Da te bezoeken die de puppyfarm zelf heeft, als je problemen hebt met de hond..
Je *mag* zelf van hun geen andere Da inschakelen want dan schijnt de *garantie* te vervallen.
Tot zover de *objectiviteit* van de desbetreffende Da's die voor dat soort puppykennels werken.
Ratten zijn de meeste, niks meer of minder.
Dat soort Da's denken helemaal niet aan het welzijn van die puppies
Kan hen het bommen wat er met die pups gebeurt?
Je moet gewoon NIET kopen bij een puppyfarm klaar.
Daarmee houd je de broodfok in stand simpel gezegd..
Wanneer dat soort lui geen pups meer kunnen slijten, houd het vanzelf op.
Zo simpel is het.., geen kopers geen waar.
Maar zolang men een *rashond* wil en daarvoor voor het spreekwoordelijk dubbeltje op de eerste wil zitten, zullen dit soort pupfarms blijven bestaan.
Het is maar al te vaak zo, helaas..

- wendy71
- Zeer actief
- Contacteer:
Helemaal waar Anne..starfleet schreef:Nee hoor, ik ken nu al een paar mensen die daar een doodzieke pup vandaan hebben gehaald. Keurig geld terug hoor of een andere pup uitzoeken, het bomt ze niet, het is daar big business. Er wordt gewoon opgekocht bij een "fokker" die een pak teven in de schuur heeft liggen, in zo'n hokje geknald en weer wat lekkere winst zonder enige moeite.Leonieke schreef:Zucht, alsof het accesoires zijn..........
Maar bij de lijst van "wat je er allemaal bij krijgt" staat geen stamboom. Lekker betrouwbaar.
Toch moet ik toegeven dat ik liever dit zie, met een aanspreekpunt dan die "echte" broodfok waar je nog minder van te zien krijgt. (Niet dat ik het goedkeur ofzo. Absoluut niet. ) Deze hondjes komen ook vast uit de broodfok, maar er wordt 2 jaar garantie op gegeven. Ik denk dat zulke mensen meer moeten opletten gezonde hondjes te leveren, aangezien er echt een gezicht achter zit en alles opener is.
Daarnaast: wat hierboven al staat. Je moet naar hun eigen zakkenvuller van een dierenarts. Ga maar eens een paar uur rijden met een zieke pup. Je eigen dierenarts zegt dat het Parvo is, hondje kan het waarschijnlijk niet halen, maar Parvo hebben ze nooooooooit. Het is altijd iets verkeerd gegeten of een verkoudheidje opgepikt. HD wordt daar letterlijk gezegd komt door de belasting van een pup, is nooit een aanlegfout daar en zo gaat het met het gros van de erfelijke afwijkingen. Bewijs het maar eens. Veel mensen hebben helemaal geen zin meer in het gedoe. Een andere hond wil je ook niet natuurlijk als pup inmiddels al negen maanden bij je is ;-( Het zijn echt heel walgelijke praktijken in die puppenkennels.
Maar veel mensen trappen er in, of beter willen erin trappen. Je hoeft immers niet te wachten en kan zo je hondje ophalen. Zaterdag besloten, zondag halen. En bevalt het niet als reu een jaar wordt, dan kan hij weer op marktplaats wegens allergie of tijdgebrek.
Anne
Waar denk je dat die adverteerders op MP vandaan komen die komplete nesten willen opkopen?
Zogenaamd zuiver of een kruisingsnest, maakt hun niet.
(en dan kruisingsnesten verkopen als zinde chique kruising
Zolang het hun zakken vult, zal het hen worst wezen.

- Chione
- Zeer actief
wendy71 schreef:
Je moet gewoon NIET kopen bij een puppyfarm klaar.![]()
Daarmee houd je de broodfok in stand simpel gezegd..
Wanneer dat soort lui geen pups meer kunnen slijten, houd het vanzelf op.![]()
Zo simpel is het.., geen kopers geen waar.![]()
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
jidde
- Leonieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische honden
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja, ik zie het helemaal in. Zie mijn tweede reactie vlak daarna.wendy71 schreef:Helemaal waar Anne..starfleet schreef:Nee hoor, ik ken nu al een paar mensen die daar een doodzieke pup vandaan hebben gehaald. Keurig geld terug hoor of een andere pup uitzoeken, het bomt ze niet, het is daar big business. Er wordt gewoon opgekocht bij een "fokker" die een pak teven in de schuur heeft liggen, in zo'n hokje geknald en weer wat lekkere winst zonder enige moeite.Leonieke schreef:Zucht, alsof het accesoires zijn..........
Anne![]()
Waar denk je dat die adverteerders op MP vandaan komen die komplete nesten willen opkopen?
Zogenaamd zuiver of een kruisingsnest, maakt hun niet.![]()
.
(en dan kruisingsnesten verkopen als zinde chique kruising)
Zolang het hun zakken vult, zal het hen worst wezen.
Afschuwelijk, zulke praktijken. Sommige mensen.................
www.marengosoutfit.nl
"Exclusief voor hond en paard"
"Exclusief voor hond en paard"
-
boxersien
Voor sommige mensen wel ideaal zo'n fokker. Als ik zie hoeveel 1 en bijna 2 jarige honden in de asiels zitten en via MP verkocht worden wegens tijdgebrek e.d. Vele van deze honden zijn namelijk al oud en op op die leeftijdstarfleet schreef:Nee hoor, ik ken nu al een paar mensen die daar een doodzieke pup vandaan hebben gehaald. Keurig geld terug hoor of een andere pup uitzoeken, het bomt ze niet, het is daar big business. Er wordt gewoon opgekocht bij een "fokker" die een pak teven in de schuur heeft liggen, in zo'n hokje geknald en weer wat lekkere winst zonder enige moeite.Leonieke schreef:Zucht, alsof het accesoires zijn..........
Anne
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Onvoorstelbaar hoe mensen dat zonder enige wroeging kunnen doen.starfleet schreef: Nee hoor, ik ken nu al een paar mensen die daar een doodzieke pup vandaan hebben gehaald. Keurig geld terug hoor of een andere pup uitzoeken, het bomt ze niet, het is daar big business. Er wordt gewoon opgekocht bij een "fokker" die een pak teven in de schuur heeft liggen, in zo'n hokje geknald en weer wat lekkere winst zonder enige moeite.

Linda, Izzie en Bram
- vosse
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Poedels
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Ik snap dat er brood op de plank moet komen, maar er zijn grenzen aan waar je aan mee werkt. En dit gaat zo ontzettend duidelijk over die grens heen. Nee, dat gaat er bij mij niet in. Er moet toch een andere baan te vinden zijn.Inge O schreef:meer nog - zelfs mensen met een goed diploma in die sector die drie jaar aanhoord hebben dat dit wanpraktijken zijn gaan daar nog gezellig werken ookZoek stok! schreef:Onvoorstelbaar hoe mensen dat zonder enige wroeging kunnen doen.starfleet schreef: Nee hoor, ik ken nu al een paar mensen die daar een doodzieke pup vandaan hebben gehaald. Keurig geld terug hoor of een andere pup uitzoeken, het bomt ze niet, het is daar big business. Er wordt gewoon opgekocht bij een "fokker" die een pak teven in de schuur heeft liggen, in zo'n hokje geknald en weer wat lekkere winst zonder enige moeite..

Linda, Izzie en Bram
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Vooropgesteld dat ik de persoon waar jullie het over hebben niet ken, en ook de omstandigheid waaronder dit zich voordeed niet.Inge O schreef:bij mij dus ook niet. zo iemand heeft voor mij echt afgedaanZoek stok! schreef:Ik snap dat er brood op de plank moet komen, maar er zijn grenzen aan waar je aan mee werkt. En dit gaat zo ontzettend duidelijk over die grens heen. Nee, dat gaat er bij mij niet in. Er moet toch een andere baan te vinden zijn.Inge O schreef:meer nog - zelfs mensen met een goed diploma in die sector die drie jaar aanhoord hebben dat dit wanpraktijken zijn gaan daar nog gezellig werken ookZoek stok! schreef: Onvoorstelbaar hoe mensen dat zonder enige wroeging kunnen doen..
.
Maar....................
Als je een uitkering hebt kan je door de uitkerende instantie gedwongen worden om iedere passende baan te accepteren.
En voor een uitkerende instantie is dit een passende baan.
Dit bedrijf valt namelijk misschien wel ethisch gezien iets te verwijten, maar juridisch gezien werken ze wel binnen de Nederlandse wet.
-
boxersien
HIer nog één die daar enorm graag eens binnen zou kijken. En ook zou ik heel graag eens naar de dierenbescherming de foto's van de pups willen sturen (labrador pups) om te vragen of dit niet gewoon dierenmishandeling is en er niets aan gedaan kan worden. Alleen hebben ze geen mail adres meer en alleen nog maar telefoon (de dierenbescherming) om te meldenvosse schreef:Niet dat ik hiervoor ben ofzo en het leuk vind om allemaal te zien, maar zou er wel eens binnen willen kijken.
Vind het allemaal heel apart en dieronvriendelijk op te lezen, al die advertenties op marktplaats
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
-
doggy
-
Sylvia
- Zeer actief
- Contacteer:
En helemaal om te janken... Dat de puppykennels die op dat moment Weimaraners hebben een betaalde link op Google zetten onder de woorden.
www.weimaranerpedigrees.com
weimaranerpedigrees
weimaraner pedigrees
Ja een druk bezochte site onze stambomen database, misschien verkoopt het beter
Ik kan er niks tegen doen dan alleen maar de betreffende kennels emailen de betaalde link te verwijderen, uiteraard doen ze dat niet
Ik moet een geregistreerde bedrijfsnaam of product naam hebben dan kan ik een brief opstellen met de bijbehorende papieren naar Engeland waardoor de betaalde linke onder bovenstaande namen verwijderd worden. Aldus wat Google mij vertelde.
Dat heb ik niet, het is geen bedrijfs of product naam....
www.weimaranerpedigrees.com
weimaranerpedigrees
weimaraner pedigrees
Ja een druk bezochte site onze stambomen database, misschien verkoopt het beter
Ik kan er niks tegen doen dan alleen maar de betreffende kennels emailen de betaalde link te verwijderen, uiteraard doen ze dat niet
Ik moet een geregistreerde bedrijfsnaam of product naam hebben dan kan ik een brief opstellen met de bijbehorende papieren naar Engeland waardoor de betaalde linke onder bovenstaande namen verwijderd worden. Aldus wat Google mij vertelde.
Dat heb ik niet, het is geen bedrijfs of product naam....
Groetjes Sylvia

-
doggy
- Ellen.
- Zeer actief
Kun je foto laten zien, moet anders gaan zoeken en duurt wat
langer bij mij
..
Ik vind het wel dierenmishandeling. Waarschijnlijk hebben ze
heel wat kwalen die nog niet te 'zien' zijn bij pups. En waar ze
(de vrolijke nieuwe baasjes) een jaar later achterkomen..
En die labrador, right, die zit dus echt helemaal vol wormen he,
of gewoon vetgemest. Daar zul je moeilijk achterkomen denk ik..
langer bij mij
Ik vind het wel dierenmishandeling. Waarschijnlijk hebben ze
heel wat kwalen die nog niet te 'zien' zijn bij pups. En waar ze
(de vrolijke nieuwe baasjes) een jaar later achterkomen..
En die labrador, right, die zit dus echt helemaal vol wormen he,
of gewoon vetgemest. Daar zul je moeilijk achterkomen denk ik..
-
doggy
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... -pups.htmlEllen. schreef:Kun je foto laten zien, moet anders gaan zoeken en duurt wat
langer bij mij..
Ik vind het wel dierenmishandeling.
Dit is de link, en dan bedoel ik de laatste foto.
- Ellen.
- Zeer actief
-
doggy
Ja, en het is zo zielig... ik snap niet dat de mensen die dit soort hondjes fokken dat niet inzien en gewoon doorgaan met deze praktijkenEllen. schreef:Iejll.. nee dat ziet er echt een kleeein beetje misvormd uit.
Dat moet gewoon ophouden, ook die fokkers die soms wel 10 rassen tegelijk hebben, dat klopt gewoon niet.
Ze adverteren elke keer op een andere naam, in de hoop dat we het niet doorhebben.
Helaas heeft niet iedereen dat door, want het is regelmatig op tv geweest.
Laatst was er zo'n fokker en die typte dat ze ( stond vrouwen naam bij) een husky teef had ( bleken 2 teven te zijn) en die moesten weg...
Waarom denk je??
Uitgefokt , denk ik