Verder ken ik ook honden die hard en dominant zijn, goed presteren in de KNPV maar ook sociaal zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenrassen en hun fouten
Moderator: moderatorteam
-
Gos
- Zeer actief
@Marc: ik weet niet waar je uit concludeert dat alle werkmechels keihard zijn en ongevoelig voor pijn. Ik vind dat eerlijk gezegd een beetje overtrokken, gebaseerd op de honden die ik persoonlijk tegenkom, ook in de xMH. Ze zitten er wel bij, maar zo zijn ze echt niet allemaal en als ze er bij zitten, maakt dat op zich ze nog niet automatisch goede sport/werkhonden. Verwar moed, goede beet en drift niet met ongevoeligheid
Verder ken ik ook honden die hard en dominant zijn, goed presteren in de KNPV maar ook sociaal zijn.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
De show Aussie op het plaatje is een echte show Amerikaan, in NL zijn ze idd minder uitgesproken. Maar....ik vind ze toch wel erg grof hoor.Nanna schreef: Voor het showgedeelte heb je ook heus wel honden die veel minder zwaargebouwd zijn dan jouw voorbeeld.
Ik vind een mix het mooiste, zoiets als dit:

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
een prachtige mechel vind ik hetNanna schreef:Dat heeft toch niks meer met een MH te maken :N:malinois schreef: da's dezelfde hond (die bovenste) als die op die pakwerkfoto
Tis gewoon een mormel

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
Er zijn hoop ik toch wel verenigingen die zonder TT's, prikbanden en andere soorten lichamelijke middelen werken? Ik zou het als ik jou was juist een uitdaging vinden om te kijken hoe Eva het zou doen. Ik heb een beetje voor dezelfde keuze gestaan met sport/huishond. Naar echte werkborders gekeken, maar de eigenaren zeiden dan bijv. dat ik zo'n border het eerste jaar in huis moet negeren en dat ze daarna prima te handelen zijn in huis. Tsja, maar dat past dus helemaal niet bij mij. Nu probeer ik een zo goed mogelijke mix tussen sport- en huishond te vinden. Eentje waarmee ik dus nooit kampioen zal worden, maar die wel gewoon meedraait in mijn leven.MARC_S schreef: IPO is hartstikke leuk. Ik wilde het gaan doen met Eva en misschien ga ik het nog wel doen. Alleen ik wil dat wel doen op een normale manier. Geen pinnenband voor Eva dus. Geen opmerkingen daarover en geen gepraat over honden die met geweld op hun plaats gezet dienen te worden.

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja en ik ga dus ook weer voor de 2e... ik weet t niet, ik vind de kop sowieso niet mooi van de bovenste...MARC_S schreef:
Deze werkhond vind ik net zo ontypisch als een boerenfox die een Jack Russel zou moeten voorstellen.![]()
hiertussen zit nog een hele grote grijze wereldIk vind ook dat de karakters naar twee kanten doorslaan. Ik vind een puur op werk gefokte hond ook een exces voor het ras. Een showhond die angstig is en schrikkerig van basiskarakter is in mijn ogen net zo ontypisch als een hond die geen angst kent en zo hard is dat er stroom en pinnenbanden op moeten worden gezet om ze onder controle te krijgen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dit is Elgos, zit in vele huidige mechelaars... de witte vlek wordt ook heel goed vererft bij hemMARC_S schreef:De tweede hond gaat wel maar die heeft een heel ontypische kleur. Geen goed masker en veel teveel zwart als je het mij vraagt. Niet erg, maar nou ook niet meteen een typische mechel voor mij.De tweede hond heeft gewoon overduidelijk witte aftekening. Iets dat in die mate nooit voorgekomen is bij Belgische herders.
Ik zou willen dat ik ooit zo'n kleur hond kon krijgen overigens... ik vind hoe donkerder hoe mooier maar helaas nog nooit zo'n kleur kunnen kiezen ook... ondanks dat ik (achter)kleinkinderen van hem heb.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ken ze niet....Zoek stok! schreef:Er zijn hoop ik toch wel verenigingen die zonder TT's, prikbanden en andere soorten lichamelijke middelen werken?
Het maakt ook niet uit, als je zelf maar de keus krijgt hierin.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dan moet Marc maar z'n eigen IPO school beginnenmalinois schreef:ik ken ze niet....Zoek stok! schreef:Er zijn hoop ik toch wel verenigingen die zonder TT's, prikbanden en andere soorten lichamelijke middelen werken?tenminste niet in de IPO.
Het maakt ook niet uit, als je zelf maar de keus krijgt hierin.

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
achterkleinzoon van Elgos... maar daar zie ik weinig van terug
(ja een stukje witte borstvlek
)

*edit* toegevoegd.
(ja een stukje witte borstvlek

*edit* toegevoegd.
Laatst gewijzigd door malinois op 08 aug 2008 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
goed gegokt, die bovenste hond (als ik me goed herrinner schreef Malinois iets over Fort Oranje) komt uit lijnen die grove koppen en flink wat wang en lip geven....MARC_S schreef:Ik vind de bovenste hond teveel lip hebben en te grote oren. Zal me niets verbazen als hij uit de X fok komt waar doggenbloed in zit en dus vind ik hem niet rastypisch.malinois schreef:da's dezelfde hond (die bovenste) als die op die pakwerkfotoEllen. schreef:Die bovenste is net een Welsh Corgi me die oren van m ...malinois schreef:dit straalt toch veel meer uit![]()
Vind die 2e hond dan wel weer mooi..De tweede hond gaat wel maar die heeft een heel ontypische kleur. Geen goed masker en veel teveel zwart als je het mij vraagt. Niet erg, maar nou ook niet meteen een typische mechel voor mij.
De tweede hond heeft gewoon overduidelijk witte aftekening. Iets dat in die mate nooit voorgekomen is bij Belgische herders.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja dit is Rico,crutz schreef: goed gegokt, die bovenste hond (als ik me goed herrinner schreef Malinois iets over Fort Oranje) komt uit lijnen die grove koppen en flink wat wang en lip geven....
deelnemer aan diverse wk's winnaar van diverse wedstrijden.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
yep die is van mij.... dank je voor t complimentInge O schreef:is dat die van jou? die vind ik ronduit prách-tig, ook van kleurmalinois schreef:achterkleinzoon van Elgos... maar daar zie ik weinig van terug![]()
.

-
tineke
Bij fila's vind ik het gedrag heel belangrijk maar op zich is daar nog niet veel mee aan de hand.
Ik heb 1 keer een bange fila gezien en dat vond ik een gevaarlijke hond maar dat komt eigenlijk niet veel voor.
Ze kunnen heel verschillend zijn zowel van uiterlijk als gedrag met Rio en Orson als bewijs daarvan.
Beide zijn of waren wel hele stabiele honden en dat vind ik een belangrijke eigenschap.
Qua uiterlijk ga ik toch meer voor het atletischer type en liever minder mastiifinvloeden al ben ik wel reuze in mijn nopjes met Rio
Dit vind ik niets

Ik zie liever dit

Ik heb 1 keer een bange fila gezien en dat vond ik een gevaarlijke hond maar dat komt eigenlijk niet veel voor.
Ze kunnen heel verschillend zijn zowel van uiterlijk als gedrag met Rio en Orson als bewijs daarvan.
Beide zijn of waren wel hele stabiele honden en dat vind ik een belangrijke eigenschap.
Qua uiterlijk ga ik toch meer voor het atletischer type en liever minder mastiifinvloeden al ben ik wel reuze in mijn nopjes met Rio
Dit vind ik niets

Ik zie liever dit

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
deze hond enkele malen op shows tegen gekomen (en nakomelingen van hem) en zowel hij als zijn nakomelingen kwamen op mijn niet super zeker van karakter over (uitval gedrag om niets, staart laag/tegen de buik)LongFields schreef:Nog even hoor:
Dit vind ik dus een heel mooie Mechelaar, zeker geen watje of typische showhond om te zien. Volgens mij wordt er met hem ook gewerkt.
en qua bouw mis in de uitstraling van kracht en elegantie die een belg in mijn ogen wel hoort te hebben, vind hem (zeker in het echt) wat plomp overkomen...
- Zoek stok!
- Zeer actief
-
Gos
- Zeer actief
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
bij de dogo canario, vind ik dat ze eerst maar eens moeten uitvechten
of ze het ras willen splitsen of niet
wat ik zou verbeteren, is het proberen streven naar stabiele honden,
dogo canario's zijn zelfzekere honden maar der zijn er toch een
aantal die meer agressief zijn (naar mens en dier) als alleen stabiel
qua uiterlijk zou ik meer gaan voor het atletische type, zodat hij
het "werk" nog grotendeels zou kunnen doen waar ze gefokt voor zijn
of ze het ras willen splitsen of niet
wat ik zou verbeteren, is het proberen streven naar stabiele honden,
dogo canario's zijn zelfzekere honden maar der zijn er toch een
aantal die meer agressief zijn (naar mens en dier) als alleen stabiel
qua uiterlijk zou ik meer gaan voor het atletische type, zodat hij
het "werk" nog grotendeels zou kunnen doen waar ze gefokt voor zijn
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
En wat mooi zijn die 'tranen' langs zijn ogen. Nog nooit gezien in het echtZoek stok! schreef:Ik vind hem ook mooi. Maar hij zou het dus niet goed doen op een show? Waar zouden ze hem op afbranden dan?malinois schreef: yep die is van mij.... dank je voor t compliment
bij een herder, of nog nooit opgevallen bij een MH natuurlijk
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
op zn grootte denk ikZoek stok! schreef:Ik vind hem ook mooi. Maar hij zou het dus niet goed doen op een show? Waar zouden ze hem op afbranden dan?malinois schreef: yep die is van mij.... dank je voor t compliment

-
tineke
Nou het lijkt wel een mastino ,op zich niets mis mee natuurlijk en ook een prachtig ras maar wel een ander rasLongFields schreef:Tineke, ik ga helemaal mee in jouw smaak, wat een log apparaat is die hond op de eerste foto zeg!
Ik ga voor de onderste versie ,in de toekomst hopen Jan en ik een filapup aan te schaffen ,fokster weten we al
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ze vallen nogal eens in het zwarte masker, maar kijk maar bij de foto's van Suzanne en van Carmen daar hebben ze ze ook alleen wat minder goed zichbaar.Ellen. schreef:En wat mooi zijn die 'tranen' langs zijn ogen. Nog nooit gezien in het echtZoek stok! schreef:Ik vind hem ook mooi. Maar hij zou het dus niet goed doen op een show? Waar zouden ze hem op afbranden dan?malinois schreef: yep die is van mij.... dank je voor t compliment
bij een herder, of nog nooit opgevallen bij een MH natuurlijk

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ben benieuwd, want dit is zoals ik met m'n weinige kennis zou zeggen dat een Mechelaar eruit hoort te zien.malinois schreef:op zn grootte denk ikZoek stok! schreef:Ik vind hem ook mooi. Maar hij zou het dus niet goed doen op een show? Waar zouden ze hem op afbranden dan?malinois schreef: yep die is van mij.... dank je voor t complimentik ga hem wel een keer voorbrengen op de werkhondenkeuring van de NVBH tijdens de kampioenswedstrijd IPO, kijken wat ze er daar van zeggen.
En niet zo, sorry

Linda, Izzie en Bram
-
tineke
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
dit vind ik persoonlijk een leuke hond, maar precies een van de vele boerderij herders die wij hier hebben. altijd gedacht dat dat kruisingen warenZoek stok! schreef:Ben benieuwd, want dit is zoals ik met m'n weinige kennis zou zeggen dat een Mechelaar eruit hoort te zien.malinois schreef:op zn grootte denk ikZoek stok! schreef:Ik vind hem ook mooi. Maar hij zou het dus niet goed doen op een show? Waar zouden ze hem op afbranden dan?malinois schreef: yep die is van mij.... dank je voor t complimentik ga hem wel een keer voorbrengen op de werkhondenkeuring van de NVBH tijdens de kampioenswedstrijd IPO, kijken wat ze er daar van zeggen.
En niet zo, sorry![]()

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Dat moet je zeker doen!malinois schreef:op zn grootte denk ikZoek stok! schreef:Ik vind hem ook mooi. Maar hij zou het dus niet goed doen op een show? Waar zouden ze hem op afbranden dan?malinois schreef: yep die is van mij.... dank je voor t complimentik ga hem wel een keer voorbrengen op de werkhondenkeuring van de NVBH tijdens de kampioenswedstrijd IPO, kijken wat ze er daar van zeggen.
Ik denk dat hij op een show ook niet verkeerd uit de verf zou komen, als er niet te grote andere reuen in zijn klasse zouden staan. Ze zullen wel iets over zijn oren opmerken (zijn aan de grote kant) maar voor de rest zie ik er niet echt iets in wat normaal gesproken bij de meeste typische werkmechels als niet rastypisch gezien wordt.