Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ken een paar saluki teven van dichtbij, zijn showhonden en hebben internationale prijzen gewonnen. Deze honden stralen een vrouwelijkheid uit die ik nog nooit bij een andere hond heb gezien, je kan er zo verliefd op worden
de tazi, turkse windhond heb ik nooit in het echt gezien maar op plaatjes ziet die er ook wel leuk uit
annihilus schreef:Ik ken een paar saluki teven van dichtbij, zijn showhonden en hebben internationale prijzen gewonnen. Deze honden stralen een vrouwelijkheid uit die ik nog nooit bij een andere hond heb gezien, je kan er zo verliefd op worden
de tazi, turkse windhond heb ik nooit in het echt gezien maar op plaatjes ziet die er ook wel leuk uit
tsss, knippen ze daar nu ook al windhondenoren af ? onder het mom dat de hazen er anders inhangen zeker ?
ik denk maar zo dat in nederland meer dierenleed is dan in turkije, turkije heeft (nog) geen grootschalige bio-industrie
het heeft gewoon tijd nodig en ook daar zal het uiteindelijk afgeschaft worden. Wordt het net als in nederland let maar op, gaan ze ook hun schuldgevoel af kopen door uberlief voor de gezelschapsdieren te zijn omdat de rest in concentratiekampen zit
alles is relatief, en voor een hond geboren in turkije denk ik dat deze hond het niet beter had kunnen treffen
Ik heb nog even goed naar de honden gekeken maar zo te zien, ik heb heel weinig verstand van windhonden, zijn dit geen turkse windhonden want die lijken meer op saluki's maar zijn dit eerder afgedankte race honden waar de oren van af zijn gehaald om identificatie te voorkomen. Verder kan ik ook niets verzinnen waarom de oren er af 'moeten'
ik had even snel een search op youtube gedaan, ik had beter moeten kijken
Laatst gewijzigd door annihilus op 28 jul 2008 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gecropte oren zie je regelmatig bij de oosterse gebruikswindhonden. Volgens mij staat er ergens op desertbred.org een lang stuk over voorkomen en geschiedenis in 1 van de newsletters.
Ik vind het zelf niet erg fraai maar ik zit er ook niet mee, met gecropte oren is de kans wel kleiner dat het oor scheurt als er een vos, jakhals of wat dan ook aanhangt, sommige sloogi typen hebben best wel lange flappen aan hun hoofd hangen...
nou voor mij maar een.... deerhound, ik heb sinds kort een nieuwe erbij en ik moet zeggen ze zijn echt schitterend !!! maar ik vindt de saluki ook mooi, en ach, ik denk dat zo langzamerhand de meeste windhonden wel een plekje in mijn hart hebben veroverd