Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond en zijn voorouders.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

jidde schreef:Voor de witte herder liefhebbers:
http://www.pedigreedatabase.com/gsd/pedigree/1991.html
Deze reu is van 1902, druk dan op Horand (opa), dan zie je daar een witte herder als voorouder, alleen geen geboortedatum
Dat had ik in mijn post (bijna bovenaan) ook al gezegd :wink: Hij is geboren in 1879.
zeta-jones schreef:
Elmar schreef:Mooie toevoeging. vooral ook om al een ouder "witje" te zien.

Mijn gegevens over de geboortedatum van Horand zijn trouwens anders;
Geboren op (1 jauari) 1895 uit Kastor SZ 153 met Lene Sparwasser, SZ 156.
Klopt, sorry, zijn grootvader Greiff (die wit was) is in 1879 geboren...als je zoveel data en jaartallen ziet raak je de kluts wel eens kwijt :N:

Edit: Klik hier voor nog meer voorvaderen van Caely
Van onze site:

'In 1882 was er een tentoonstelling in Hannover waar twee herdershonden werden voorgebracht, te weten: de grijs-witte reu Kirass en de zuiver witte reu Greiff. De witte Greiff is in 1879 geboren, het is een witte hond met staande oren en een stokharige vacht. Jammer genoeg is er niets bekend over zijn voorouders. Hij wordt in 1887 nogmaals gezien met twee witte dochters Greiffa en Russin. Hoe het de drie verder is vergaan, is niet bekend.'
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Martijn, je schrijft dat Rotchild (te)veel gebruikt is. Zijn er nu bijna geen honden te vinden, die niet van hem afstammen, of heeft hij fouten vererft, die nu moeilijk weer kwijt te raken zijn en waar een groot deel van de Laekense mee "behept" is.
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Martijn schreef:
Nanna schreef:Ik begrijp niet waarom Rothchild zoveel gebruikt is. Vin hem helemaal niet mooi...
Die voorpoten...hij is zo steil van voren dat die onder zijn oren staan.
Ik vind hem niet lelijk maar zeker ook niet de nadrukkelijke positie in het ras waard.
Ik denk zelf dat het met name het hoofd is geweest wat veel fokkers aan heeft gesproken, maar dat weet ik niet zeker.
Of de afstamming?
Wat je soms ook ziet is dat veel fokkers warmlopen voor een bepaalde lijn omdattie nog niet veel binnen het ras aanwezig is en daarom bij het gros van de teven past. Dat een hond dan op het gebied van exterieur flink wat minpuntjes heeft, neemt men op de koop toe, want de afstamming compenseert dit in hun optiek volledig.
Ik weet niet of dat hier het geval is hoor, ik ben in het ras Laekense Herder helemaal niet thuis :wink:
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:
Elmar schreef:Misschien iets meer van moederskant?
als je me een paar namen noemt, kan ik eventueel nog iets vinden.
Mams:

Tassa wilhelmina van Zeisdal

haar vader
Rigo van Janslust
haar moeder
Riska van Zeisdal

vader van vader
charly van janslust
moeder van vader
Jordy van janslust

vader van moeder
Prins
moeder van moeder
Chocy van Zeisdal

Bij voorbaat dank voor je moeite :ok:
Ik vind 2 verschillende Rigo's van Janslust en ik vermoed dat "jouw" Rigo weer een andere is.
Deze kennel heeft erg veel gefokt, maar ik denk dat je daar wel de boeken van het NHSB voor nodig hebt om de verdere voorouders te kunnen vinden. Ze hebben ook veel gefokt met honden zonder kennelnaam, maar toen was de labrador nog niet populair, dus dat kan van gelegenheidsnesten geweest zijn, waar zij dan hun fokteven vandaan hebben gehaald.. Meeste fokteven/reuen waren wel op HD onderzocht.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sylvia »

Elmar schreef: Ik vind 2 verschillende Rigo's van Janslust en ik vermoed dat "jouw" Rigo weer een andere is.
Deze kennel heeft erg veel gefokt, maar ik denk dat je daar wel de boeken van het NHSB voor nodig hebt om de verdere voorouders te kunnen vinden. Ze hebben ook veel gefokt met honden zonder kennelnaam, maar toen was de labrador nog niet populair, dus dat kan van gelegenheidsnesten geweest zijn, waar zij dan hun fokteven vandaan hebben gehaald.. Meeste fokteven/reuen waren wel op HD onderzocht.
Heb je niet eens NHSB boeken in de kast staan? :roll: :wink:
Die heb ik dan wel weer terug tot 1929 :pffff: :mrgreen:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Sylvia schreef:
Elmar schreef: Ik vind 2 verschillende Rigo's van Janslust en ik vermoed dat "jouw" Rigo weer een andere is.
Heb je niet eens NHSB boeken in de kast staan? :roll: :wink:
Die heb ik dan wel weer terug tot 1929 :pffff: :mrgreen:
haha, daar heb ik het geld en de ruimte niet voor :mrgreen: Er heb er zelfs niet een!
Ik ben wel ooit eens (20 jaar geleden) bij iemand langs geweest, die ze wel had en van alle Cardigannesten de gegevens overgeschreven. Dus zoeken in de boeken vanaf 1948 tot dat jaar (1988). Ben menig avond daar bezig geweest. Daarna alles in een kaartsysteem gezet.
Momenteel ben ik bezig om iemand te helpen die een database online heeft staan, om te kijken of ik ontbrekende gegevens kan aanvullen.

Ik heb geschat ruim 600 hondenboeken. Vanaf ca 1900 tot heden. Nog wat oude jaargangen van de Hondenwereld. Maar de nieuwere heb ik allemaal weggegeven. Ik kan het allemaal niet kwijt in mijn huis.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Mijn collectie is grotendeels dus stamboeken.
Duits, Oostenrijks, Zwitsers, Engelse Breed Records Enkele Belgische, Enkele Zweedse, Enkele Canadese, Italiaanse ook wat Engelse stud books, maar daarvoor zal ik wel een nieuw baasje zoeken :pffff: )
AKC Stud books heb ik de Weimaraners in Copy, dat wordt me wat te gortig die te gaan verzamelen :mrgreen:
Een serie die ik probeer volledig te krijgen zijn de Deutsche Gebrauchshunde Stammbucher, hierin staan alle resultaten van de Duitse Jachthondenproeven en de registraties in het gebruikshonden stamboek.

Verder heb ik ook nog wat Duitse stamboeken van andere rassen en Buitenlandse bladen van andere rassen, ooit ergens in een verzameling opgekocht :wink:

Stapels met Showcatalogi :roll:
Veel Duitse Jacht/Hondenbladen, ook wel gebonden in jaarboeken.

En uiteraard Weimaraner Boeken en clubbladen.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Al met al valt het nog wel mee

Afbeelding

Afbeelding

En dan nog wat dozen met tijdschrijften.
EN in de woonkamer nog wat kasten opgeeist voor boeken

:N:
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Jaa dat valt inderdaad mee, heb 2 keer zoveel thuis.

Nee tuurlijk niet, megaveel, en ken je ook alle boeken uit je hoofd? :wink:
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Ellen. schreef:Jaa dat valt inderdaad mee, heb 2 keer zoveel thuis.

Nee tuurlijk niet, megaveel, en ken je ook alle boeken uit je hoofd? :wink:
Nee ik heb de stamboeken niet uit mijn hoofd geleerd, anders zou ik hier wel stambomen van een ieder zijn hond kunnen oplezen :smile:

Wel van de meeste andere boeken weet ik wat er in staat.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb van de Cardigan Corgi enkele jaarboeken, die eens in de 3 a 4 jaar uitkwamen. Ik heb er ruim 10 van de Pembroke, uit een erfenis vekregen.
Dan heb ik nog vele jaargangen van de Duitse herdertijdschriften. ca 40 jaar gangen Duits en ca 25 Nederlands. Deze wil ik eigenlijk wel verkopen. Staan in de schuur en daar worden ze niet beter van. ook ligt er een gedeelte op zolder, maar waar?? :19: Dan heb ik nog 3 keurboeken van de Duitse herder van ca 30 jaar geleden. De Nederlandse. De paar Duitse die ik had, heb ik eens overgedaan aan een kennis.
Ik heb 25 jaar geleden zelf plakboeken van de DH gemaakt, met overzichten van bloedlijnen en uitslagen met foto's van de belangrijkste show en de definitieve Nederlandse kampioenen. Was nooit helemaal compleet.
Van de Cardigan heb ik ook eens een "kampioenen"boek gemaakt met stambomen, maar dat is voor het maken van een officieel jubileumboek uit elkaar getrokken,. Ik kan het niet weervinden in de spullen, die ik teruggekregen heb na gebruik. Daarvoor in de plaats heb ik dan wel het officiele jubileumboek, waarin een groot deel van mijn archief gebruikt is.
Wat ik ook leuk vind, is om de jubileumbokeen van rasverenigingen te verzamelen. Ik heb er nog niet zoveel, ik schat uit mijn hoofd ca. 15.
Naast allerlei informatieve hondenboeken ook nog ca 50 boeken, waarin een hond een hoofdrol speelt. Waaronder een zuid-Afrikaans boek. Ik heb het trouwens niet gelezen.
Afgezien van wat allemaal in dozen zit, beslaat het ongeveer 12 meter boekenplank.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Balen...Ik kan dus echt niks vinden...Zelfs niet op de ouders van Tsuk.
Ouders zijn Kitteka Xelens uit Duitsland en Noritake Vival uit Engeland..
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Jinx schreef:Balen...Ik kan dus echt niks vinden...Zelfs niet op de ouders van Tsuk.
Ouders zijn Kitteka Xelens uit Duitsland en Noritake Vival uit Engeland..
En via groot- of overgrootvaders?

Even gezocht:
Kitteka zit volgens mij in Zweden: http://hem.passagen.se/kitteka/
en kijk hier eens: http://www.claudies-babies.de/japan_chin_hunde1.htm
Maar ik zoek dus eigenlijk van langer geleden, en daar heb je toch iets meer van de vooruders van nodig.
Noritake Vival komt uit de Yama-kennel. (slechte website)
http://www.yamakennels.freeserve.co.uk/showdogs.html
Laatst gewijzigd door Elly* op 10 aug 2008 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Elmar schreef:Ik heb van de Cardigan Corgi enkele jaarboeken, die eens in de 3 a 4 jaar uitkwamen. Ik heb er ruim 10 van de Pembroke, uit een erfenis vekregen.
Dan heb ik nog vele jaargangen van de Duitse herdertijdschriften. ca 40 jaar gangen Duits en ca 25 Nederlands. Deze wil ik eigenlijk wel verkopen. Staan in de schuur en daar worden ze niet beter van. ook ligt er een gedeelte op zolder, maar waar?? :19: Dan heb ik nog 3 keurboeken van de Duitse herder van ca 30 jaar geleden. De Nederlandse. De paar Duitse die ik had, heb ik eens overgedaan aan een kennis.
Ik heb 25 jaar geleden zelf plakboeken van de DH gemaakt, met overzichten van bloedlijnen en uitslagen met foto's van de belangrijkste show en de definitieve Nederlandse kampioenen. Was nooit helemaal compleet.
Van de Cardigan heb ik ook eens een "kampioenen"boek gemaakt met stambomen, maar dat is voor het maken van een officieel jubileumboek uit elkaar getrokken,. Ik kan het niet weervinden in de spullen, die ik teruggekregen heb na gebruik. Daarvoor in de plaats heb ik dan wel het officiele jubileumboek, waarin een groot deel van mijn archief gebruikt is.
Wat ik ook leuk vind, is om de jubileumbokeen van rasverenigingen te verzamelen. Ik heb er nog niet zoveel, ik schat uit mijn hoofd ca. 15.
Naast allerlei informatieve hondenboeken ook nog ca 50 boeken, waarin een hond een hoofdrol speelt. Waaronder een zuid-Afrikaans boek. Ik heb het trouwens niet gelezen.
Afgezien van wat allemaal in dozen zit, beslaat het ongeveer 12 meter boekenplank.
Onvoorstelbaar he wat mensen sparen :mrgreen:
Het grootste gedeelte van mij is dus stamboom info wat ik verzamel voor de stambomen database. En boeken waarvan ik kan verwachten dat er misschien wat over de Weimaraner in staat, zoals oude foto's ed.

Ik ben al een tijdje bezig ook met uitzoeken, omdat het gewoon te veel is. En ben ook weer heel wat aan het verkopen, verbazend is dan hoeveel geld je dan eigenlijk in huis hebt.
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Helaas brengt het Duitse herder spul niets meer op. Ik bood een tijdje geleden de tijdschriften te koop aan. toen waren er nog 10 jaargangen (totaal cA 75 A 80 JAARGANGEN) meer. kreeg een bod van 25 euro.
Heb laatst wel dus 10 jaargangen verkocht voor een euro per stuk.
Er is een hoop geld ingegaan, want toen ik 35 jaar geleden 25 jaargangen kocht vanhet Duitse blad, ging mijn halve maandsalaris er aan op!
Sylvia
Zeer actief
Contacteer:

Elmar schreef:Helaas brengt het Duitse herder spul niets meer op. Ik bood een tijdje geleden de tijdschriften te koop aan. toen waren er nog 10 jaargangen (totaal cA 75 A 80 JAARGANGEN) meer. kreeg een bod van 25 euro.
Heb laatst wel dus 10 jaargangen verkocht voor een euro per stuk.
Er is een hoop geld ingegaan, want toen ik 35 jaar geleden 25 jaargangen kocht vanhet Duitse blad, ging mijn halve maandsalaris er aan op!
Ligt er aan waar en wanneer je het verkoopt :wink:

Ik heb voor 1 1/2 jaar geleden een collectie met boeken / tijdschriften en showcatalogie gekocht van de DDR, omdat ik daar veel in miste.
Die verzameling kwam blijkbaar bij iemand vandaan die in besturen zat voor Shows ed. Daardoor zaten er ook allerlei clubbladen en andere dingen bij.

Ik heb toen in het najaar dat ik het 1 en ander uit heb gezocht 5 Körbücher en 1 catalogi van de Duitse Herder special aangeboden.
Het heeft me in totaal flink geld opgeleverd :ok: 25 Euro per Körbuch en voor de Catalogi 10 Euro of zo :eek:
Verbaasd was ik wel.

Inderdaad de duitse herder clubbladen leveren niet veel op, evenmin ook de Zuchtbucher van de Duitse herder. Mede zal dat komen door de grote van het ras, er zijn er zoveel van uitgebracht.

Maar hetzelfde met de Engelse Breed Records. Het ene moment gaan deze voor 20-30 Pond per deel weg en het andere moment maar 2 pond. Net wie er kijkt ook.
Waarde is ook zo relatief. Het is meer wat een gek er voor geeft :smile:
Die Engelse stud books weet ik dat ik die hier in NL moet verkopen, want iemand in Engeland laat deze niet terug komen voor de kosten die het met zich mee brengt voor de verzending.

Ik heb het zelf ook wel dat ik veel zie wat een gek er voor geeft. Ik heb best wel wat over voor de Gebrauchshunde Stammbucher, gewoon omdat ik de serie compleet wil hebben en er al zo veel heb. Maar er zijn momenten dat ze echt voor bijna niks weg gaan. :wink:
Voor een waarde schatting van boeken kijk ik dus veelal op 2e hands boeken sites, dan weet ik wat iets ongeveer waard is wat ik aanbied
Groetjes Sylvia
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Claudies Babies (kennel Takaoka) daar komt Tsuk vandaan. Kitteka is inderdaad Zweeds, en Noritake is geimporteerd uit Engeland.
Ik ga later eens even stoeien met de websites en de stamboom erbij. Bedankt :ok:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Elmar schreef:
Aimee schreef:
Elmar schreef:Misschien iets meer van moederskant?
als je me een paar namen noemt, kan ik eventueel nog iets vinden.
Mams:

Tassa wilhelmina van Zeisdal

haar vader
Rigo van Janslust
haar moeder
Riska van Zeisdal

vader van vader
charly van janslust
moeder van vader
Jordy van janslust

vader van moeder
Prins
moeder van moeder
Chocy van Zeisdal

Bij voorbaat dank voor je moeite :ok:
Ik vind 2 verschillende Rigo's van Janslust en ik vermoed dat "jouw" Rigo weer een andere is.
Ik kreeg inderdaad al de indruk dat Janslust behoorlijk vaak is gebruikt, zijn vader heeft ook geen kennelnaam, maar is dan wel weer terug te vinden in sommige databases ( Rowdy ). Zeisdal is voor mij compleet onbekend.

In ieder geval bedankt voor je hulp :ok:
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Bij de Janslust-honden heb je dan echt het NHSB-nummer nodig en de NHSB-boeken. tot je op een Engelse vaderhond stuit. Dan kom je iets gemakkelijker verder.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”