Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tot welk ras behoort deze hond?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

annihilus
Actief

Ongelezen bericht door annihilus »

kijk eens naar deze link op marktplaats van iemand die zijn kangal kwijt is, lijkt er erg veel op en leeftijd klopt ook

http://link.marktplaats.nl/176549605
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

ik vind die hond er helemaal niet op lijken, wat een rare kop heeft die trouwens, vind dat hondje dat in het asiel zit veel knapper, en de ogen zijn totaal anders.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
annihilus
Actief

ik vind ze als twee druppels water op elkaar lijken
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

annihilus schreef:ik vind ze als twee druppels water op elkaar lijken
hij lijkt nog meer op de hond in je onderschrift.
de hond op MP heeft trouwens een witte vlek op zn borst die kan ik bij die asielhond niet ontdekken, en nogmaals de uitstraling + oogkleur is totaal anders van deze honden.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Ik vind hem wel ontzettend lijken. Hij heeft dezelfde koptekening en ik zie wel een lichte witte vlek op de borst van de asielhond.
Afbeelding
annihilus
Actief

ik heb de jongen een emailtje gestuurd, afwachten maar
Assie&Dessie
Actief
Mijn ras(sen): De Kangal

Ongelezen bericht door Assie&Dessie »

Podenji schreef:ik vind die hond er helemaal niet op lijken,...... en de ogen zijn totaal anders.
Tja....ik vind ze dus ook echt totaal niet op elkaar lijken.
Afbeelding
kangalfan
Zeer actief

Ongelezen bericht door kangalfan »

annihilus schreef:kijk eens naar deze link op marktplaats van iemand die zijn kangal kwijt is, lijkt er erg veel op en leeftijd klopt ook

Ik vind die honden HEEL VEEL op elkaar lijken. Degenen die dat niet zien moeten zich wel realizeren dat de foto's uit verschillende oogpunten genomen zijn.
kangalfan
Zeer actief

annihilus schreef:ik heb de jongen een emailtje gestuurd, afwachten maar
Goed gedaan annihilus. De honden lijken op elkaar. Bovendien wordt in het stukje op marktplaats aangegeven dat de hond 11 maanden oud is.
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

kangalfan schreef:
annihilus schreef:kijk eens naar deze link op marktplaats van iemand die zijn kangal kwijt is, lijkt er erg veel op en leeftijd klopt ook

Ik vind die honden HEEL VEEL op elkaar lijken. Degenen die dat niet zien moeten zich wel realizeren dat de foto's uit verschillende oogpunten genomen zijn.
dat maakt het nog niet 1 en dezelfde hond.
kangalfan
Zeer actief

Podenji schreef:
kangalfan schreef:

dat maakt het nog niet 1 en dezelfde hond.
Als ik naar de hangende oren kijk, de vlekken op de kop en de snuit, kan ik haast niet anders dan aannemen dat het om de hond gaat die vermist is.
kangalfan
Zeer actief

boxersien schreef:Mocht iemand nog zo'n geweldige leukerd zoeken:
Afbeelding

Mijn asiel lieveling bij ons. Helaas durven we het qua het algemene karakter van deze honden niet aan om hem te nemen (stel dat hij gaat bijten na verloop van tijd als hij het terrein moet bewaken)
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=161415

Hoe groot is die kans eigenlijk? Kan je die op 100% zetten of anders toch wel naar die kant? We schatten (DA moet nog kijken) dat hij rond een jaar is, dus nog puber in feite. Terughoudend naar vreemden, maar wel te benaderen en aan te lijnen. Kent hij je dan is het een enorme leuke hond die elke andere hond uit daagt tot spel. Blaft nooit in de kennel
Ik vind dat die hond er heel lief uitziet. De hond zal eerst blaffen naar ongewenste personen om ze af te schrikken. Hij zal pas bijten als de persoon niet weggaat. Dat is wat ik ergens heb gelezen maar ik weet het niet zeker.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Die vermist is, is veeeel breder EN heeft zwartere oren, dus denk niet dat het dezelfde is
Podenji
Zeer actief
Contacteer:

kangalfan schreef:Als ik naar de hangende oren kijk, de vlekken op de kop en de snuit, kan ik haast niet anders dan aannemen dat het om de hond gaat die vermist is.
dan kunnen zo een beetje alle Kangals doorgaan als de vermiste hond :roll: :smile:
annihilus
Actief

kangalfan schreef:
boxersien schreef:Mocht iemand nog zo'n geweldige leukerd zoeken:
Afbeelding

Mijn asiel lieveling bij ons. Helaas durven we het qua het algemene karakter van deze honden niet aan om hem te nemen (stel dat hij gaat bijten na verloop van tijd als hij het terrein moet bewaken)
http://www.dierenasiels.com/specshond.cfm?id=161415

Hoe groot is die kans eigenlijk? Kan je die op 100% zetten of anders toch wel naar die kant? We schatten (DA moet nog kijken) dat hij rond een jaar is, dus nog puber in feite. Terughoudend naar vreemden, maar wel te benaderen en aan te lijnen. Kent hij je dan is het een enorme leuke hond die elke andere hond uit daagt tot spel. Blaft nooit in de kennel
Ik vind dat die hond er heel lief uitziet. De hond zal eerst blaffen naar ongewenste personen om ze af te schrikken. Hij zal pas bijten als de persoon niet weggaat. Dat is wat ik ergens heb gelezen maar ik weet het niet zeker.
Dat een hond er lief uitziet zegt natuurlijk niets :wink: maar ik ben het wel met je eens dat een Kangal, zeker een mens, niet zo snel zal bijten. Er gaat eerst een duidelijke waarschuwing aan vooraf. Daarom blaffen ze ook zo weinig omdat voor hun blaffen first line of defence is. En geloof me dat is verschrikkelijk imponerend maar je krijgt wel altijd de kans om je fout te herstellen oftewel je mag altijd weglopen. Negeer je de waarschuwing en ga je dan toch verder tja dan zal ie niet aarzelen om je te grijpen. Ga je dan alsnog weg mag dat ook. Hij is no time weer de rust zelve.

En ik begrijp nog steeds niet dat mensen de honden niet erg op elkaar vinden lijken, wil idd niet zeggen dat het de zelfde hond moet zijn
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Aantal honden: 2
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

nog niets terug gehoord????? of het de vernmiste hond is???
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”