Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokken terwijl de asiels overvol zijn?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaiou »

Neeltje schreef:Dus daar hoeven degene die dit wel doen niet onder te leiden. Als ik 'n hond koop wil ik graag een rashond, wat dus betekent met stamboom en pup, niet een die al in 'n hokje heeft gezeten en trauma heeft opgelopen.
Alsof alle honden door het verblijf in een asiel een trauma zouden oplopen :denken:. Er zullen er zijn, maar om dat nu zo te generaliseren :neenee:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Kaiou schreef:
Neeltje schreef:Dus daar hoeven degene die dit wel doen niet onder te leiden. Als ik 'n hond koop wil ik graag een rashond, wat dus betekent met stamboom en pup, niet een die al in 'n hokje heeft gezeten en trauma heeft opgelopen.
Alsof alle honden door het verblijf in een asiel een trauma zouden oplopen :denken:. Er zullen er zijn, maar om dat nu zo te generaliseren :neenee:
dat denk ik ook niet eerlijk gezegd..
Ik denk dat de mensen die hun hond naar het asiel brengen het eea *aandikken* vwb gedrag ed, om zélf maar zo min mogelijk gezichtsverlies te lijden.( het ligt niet aan hun, Nee, het ligt aan de hond.. :19: ).
Het is makkelijker om een weerloos dier de *schuld* te geven, dan om eens bij jezelf te rade te gaan.(toegeven dat je zelf de fout in bent gegaan, niet de tijd hebt om de hond de benodigde opvoeding/training te geven).
:wink: dat denk ik tenminste dat het zo ook gaat, er komt toch een hoop *schaamte* om de hoek kijken als je besluit je hond weg te doen om niet al te frisse redenen.
Vul die reden zelf maar in..
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heb het ook andersom meegemaakt, de grootste problemen juist verzwegen en dat resulteerde in een fiks ongeluk jammer genoeg.
Ik vind het een heel lastige stelling, alleen de "koper" kan volgens mij verandering brengen, die moet gaan beseffen dat er ook leuke honden in een asiel zitten te wachten.
Ik heb ook moeite met die smoeltjes maar ik kan en zou niet zomaar elke hond mee willen nemen, ik moet er zelf ook wat mee hebben buiten dat ik het triest vind dat hij in een asiel zit, hij moet mij raken. Maar mocht ik nou weer ooit een Dogo willen zou ik toch kijken voor een pup uit lijnen waar ik gek mee ben.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Kaiou
Zeer actief

wendy71 schreef:
Kaiou schreef:
dat denk ik ook niet eerlijk gezegd..
Ik denk dat de mensen die hun hond naar het asiel brengen het eea *aandikken* vwb gedrag ed, om zélf maar zo min mogelijk gezichtsverlies te lijden.( het ligt niet aan hun, Nee, het ligt aan de hond.. :19: ).
Het is makkelijker om een weerloos dier de *schuld* te geven, dan om eens bij jezelf te rade te gaan.(toegeven dat je zelf de fout in bent gegaan, niet de tijd hebt om de hond de benodigde opvoeding/training te geven)
cloris schreef:Ik heb het ook andersom meegemaakt, de grootste problemen juist verzwegen en dat resulteerde in een fiks ongeluk jammer genoeg.
Dat wordt dus helaas allebei gedaan wanneer honden in het asiel worden afgeleverd, redenen worden aangedikt en/of verzwegen. Ik dacht dat het verhaal achter Kaiou ook wel lekker overdreven zou zijn, echt zo´n smoes om een hond naar het asiel te brengen. Hij zou wanneer hij los was niet terugkomen. Dat zou best wel meevallen dacht ik :denken: . Dus niet :wink:. Geeft niks, is mee te leven, maar je moet er wel wat voor doen!

Wat niet wegneemt dat Kaiou absoluut geen trauma heeft opgelopen door het zitten in een hok(je) in het asiel.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nu kunnen mensen wel kritiek hebben op asielhonden, maar de aantallen in het asiel zijn wel het gevolg van dat te vele fokken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Nu kunnen mensen wel kritiek hebben op asielhonden, maar de aantallen in het asiel zijn wel het gevolg van dat te vele fokken.
Broodfok zul je bedoelen.(ook onder stamboomfokkers zitten Fukkers, aan jou als pupkoper om daar alert op te zijn :ok: ).
ik geloof nl dat een goedgefokte raspup, aangeschaft door mensen die weten wat ze in huis halen :wink: , niet zo snel in een asiel beland. :wink:

Dat soort mensen beslist nl niet *overnight* om een pup/hond in huis te halen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

iones schreef:
Addy schreef:
Neeltje schreef: Dus daar hoeven degene die dit wel doen niet onder te leiden. Als ik 'n hond koop wil ik graag een rashond, wat dus betekent met stamboom en pup, niet een die al in 'n hokje heeft gezeten en trauma heeft opgelopen.
haal dat bekrompen idee eens uit je hoofd dat alle asielhonden een trauma hebben :roll:
Misschien moet Neeltje en alle andere mensen met vooroordelen tegen honden in het asiel even het boek "wie komt mij halen" van Elizabeth Hess lezen. Dit gaat over iemand die als vrijwilligster meedraait in het asiel en daardoor een beeld krijgt over hoe het er aan toe gaat, en wat voor dieren daar binnen komen.

Verder zie ik hier iedereen hier jeremenieren over over hoe geweldig de fokkers van hun honden wel niet zijn, compleet met terugnemen en zo, maar daar gaat het eigenlijk niet over.

Want de meeste fokkers zijn broodfokkers, ze doen het "voor de leut" of voor het geld. En nee, ze zijn niet selectief met gezondheid of karakter, en ze nemen een pup later ook niet terug, NOOIT.
Misschien dat 20% maar ik vrees minder van de fokkers echt op een serieuze en concensieuze manier fokt.
Dus; JA ER WORDEN TE VEEL HONDEN GEFOKT.
dus omdat een aantal fokkers het niet doen wordt er teveel gefokt ondanks dat de goede fokkers het wel doen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Kaiou
Zeer actief

iones schreef:Nu kunnen mensen wel kritiek hebben op asielhonden, maar de aantallen in het asiel zijn wel het gevolg van dat te vele fokken.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Het aantal honden wat in het asiel zit is niet direkt het gevolg van het te vele fokken, het is (onder andere) het resultaat van mensen die een hond kopen en er daarna weer vanaf willen of moeten.
Ook bij het fokken van honden werkt de regel van vraag en aanbod. Hoe meer vraag, hoe meer aanbod. Dus zolang de mensen blijven kopen zullen er fokkers (in alle gradaties) blijven bestaan.

Ik heb trouwens absoluut geen kritiek op asielhonden, sterker, ik heb nooit anders gewild en gehad :wink:. Mijn mening is dat er al genoeg honden op deze wereld zijn en dat er voor mij nog niet eentje bijgemaakt hoeft te worden. Wat niet wegneemt dat ik de mensen die gaan voor een speciaal gefokte rashond met stamboom ook wel kan begrijpen.
Niet iedereen is eender :wink:.
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Contacteer:

Mickie schreef:
Neuh... die zitten daar doorgaans omdat de kopers niet zo goed na hebben gedacht vóór hun aanschaf. Aanbod wordt nog altijd bepaald door de vraag, niet andersom.
:ok:
Juist.., en zolang er mensen zijn die voor een *dubbeltje op de eerste rang* willen zitten, blijf je dit soort praktijken houden.
Ze willen wel een *rashond* maar het geld/geduld hebben ze er niet voor over.
Men besluit er een te willen en welnú. :boos:
Dus hop, met het hele gezin naar een puppykennel en uitzoeken maar achter het glas. :roll: :devil:
Want daar kosten ze slechts de helft voor wat een *goede* fokker vraagt, en je hebt het gezeik niet van een liefdevolle fokker die wil weten hoe goed hun pups terechtkomen.(door de ballotage commissie komen.)

Lekker makkelijk allemaal.., en dat soort pups(aangeschaft door een bep.soort mensen) beland m.i veel eerder in het asiel dan een goedgefokte raspup van fokkers afkomstig die weten waar ze mee bezig zijn.( en daar dus ook de baasjes op uitzoeken). :wink:
Want die baasjes gaan vaak niet over 1 nacht ijs.
Die hebben er wel degelijk over nagedacht. :ok:

Wij moesten min. 2 keer langs komen bij onze fokker( en dat was echt niet een half uurtje :wink: ) voordat wij uberhaupt maar op de wachtlijst werden gezet. :19:
Afbeelding
yvette poelman

Ongelezen bericht door yvette poelman »

Zolang er verantwoord gefokt wordt heb ik hier geen moeite mee..Wat anderen al gezegd hebben is dat je weinig stamboom honden van een echte fokker in een asiel tegen gaat komen..

Zelf ben ik Hobby en TT fokker van de Nederlandse hangoor dwerg konijn en de Fransehangoren..Ik fok op een verantwoorde wijze..De voedsters bij mij op stal krijgen niet meer dan 2 nestjes per jaar..Voedsters ouder dan 3 jr wordt zelden nog mee gefokt. Deze worden door mij meestal gekoppeld aan een geholpen ram en gaan dan samen weg als een leuk koppeltje konijnen..Waarom een geholpen heer? puur om een pretnestje te voorkomen. De knaagdierenopvangen zitten propvol met konijnen en jongen van pretnestjes..Mensen zijn vrij in hun keuze om bij mij een nijn te kopen of 1 in de dierenwinkel waar je donder op kunt zeggen dat die van een broodfokker komt..Ik weet de achtergronden van mij konijnen..Verpaar konijnen aan elkaar die niet verwand zijn..Hier let een broodfokker niet op..Maar zolang er mensen zijn die een dier niet bij een fokker kopen zal je veel sneller zo'n dier in het asiel aantreffen...

Dus ja...er mag gefokt worden,mits op de juiste wijze!!!
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ennath schreef:
LongFields schreef:
Marie-Josée schreef:Bij alle fokkers waar wij ooit een pup hebben gehaald of willen halen geldt de voorwaarde dat we de hond nooit weg mogen doen zonder voorkennis van de fokker en dat we de hond nooit naar een asiel mogen brengen.
Misschien is dit in de praktijk niet meer dan een loffelijk streven maar alle beetjes helpen.
In de standaard-koopovereenkomst van mijn rasvereniging staat een bepaling erover opgenomen:

De koper verplicht zich om bij eventuele verkoop van de hond deze eerst schriftelijk aan de verkoper aan te bieden.

Naast deze bepaling, spreek ik met de pupkopers altijd af dat als ze om wat voor reden dan ook ooit niet meer voor de hond kunnen zorgen, ze mij kunnen benaderen zodat ik de hond zelf kan terugnemen of bemiddel bij het vinden van een nieuwe eigenaar.
Je kan dit soort bepalingen opnemen in je koopcontract zo veel je wilt, maar als de eigenaar zich er niet aan houdt heb je geen poot om op te staan.

Hond mot met spoed weg --> fokker zit 300km verderop --> asiel zit in het volgende dorp --> driemaal raden waar de hond naar toe gaat.
Ik waag dat bij de mensen die ik voor mijn pups selecteer toch te betwijfelen hoor. Uiteraard is een koopcontract in feite een wassen neus, maar ik geloof toch niet dat er snel een van mijn pups in een asiel zal belanden, met de band die ik met hun eigenaren heb.
Laekense Herders zie je zowiezo erg weinig in de asiels, er zit er wel af en toe eentje maar dan is er altijd wel iemand die dat gezien heeft die contact opneemt met de fokker van de hond, die is in 99 van de 100 gevallen wel te herleiden (voordeel van een klein ras hebben :wink: ).
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

wendy71 schreef:Wij moesten min. 2 keer langs komen bij onze fokker( en dat was echt niet een half uurtje :wink: ) voordat wij uberhaupt maar op de wachtlijst werden gezet. :19:
Voor mij persoonlijk is dat één van de redenen om niet geinteresseerd te zijn in een rashondenpup, óf het moet al uit een nest binnen de kennissenkring zijn.
Ik hou niet van die ballotage, ook al weet ik dat het met de beste bedoelingen is.
Bij een niet serieuze fokker ga ik niet shoppen dus ik ben voor eeuwig aan herplaatsers :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Jaap* schreef:.... dus ik ben voor eeuwig aan herplaatsers :mrgreen:

Arme ziel... :jank:

:wink:
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Jaap* schreef:
wendy71 schreef:Wij moesten min. 2 keer langs komen bij onze fokker( en dat was echt niet een half uurtje :wink: ) voordat wij uberhaupt maar op de wachtlijst werden gezet. :19:
Voor mij persoonlijk is dat één van de redenen om niet geinteresseerd te zijn in een rashondenpup, óf het moet al uit een nest binnen de kennissenkring zijn.
Ik hou niet van die ballotage, ook al weet ik dat het met de beste bedoelingen is.
Bij een niet serieuze fokker ga ik niet shoppen dus ik ben voor eeuwig aan herplaatsers :mrgreen:
Ik heb ook last van dezelfde gevoelens, ik heb er trouwens ook geen behoefte aan om met de aanschaf van een pup meteen bij de kennissenkring van een bepaalde fokker te gaan horen. Ik hou niet van terugkomdagen, kennel uitjes en andere "knusse" hondendingen. Ik koop een hond, ik adopteer geen kind laat staan een familie. Verder ben IK degene die een hond herplaatst als dat nodig moet zijn. Samen met de fokker als dat zo uitkomt maar eventueel óók gewoon rechtstreeks als ik denk dat IK de beste plaats gevonden heb. Dat is namelijk MIJN verantwoording die ik op me nam op de dag dat IK de verantwoording voor de hond op me nam.

En tot slot zijn er (vooral in werkhonden land) ook nog fokkers die zich keurig aan de RV regels houden en waar ik toch een onaangenaam "ik doe dit voor m'n broodje" gevoel bij krijg. Daar wil ik dus óók geen pup vandaan.
Gelukkig zijn er altijd nog bosjes honden die herplaatst moeten worden. :wink:
iones
Zeer actief

wendy71 schreef:
Broodfok zul je bedoelen.(ook onder stamboomfokkers zitten Fukkers, aan jou als pupkoper om daar alert op te zijn :ok: ).
ik geloof nl dat een goedgefokte raspup, aangeschaft door mensen die weten wat ze in huis halen :wink: , niet zo snel in een asiel beland. :wink:

Ik bedoel inderdaad broodfokken. Maar het overgrote gedeelte van de fokkers zijn broodfokkers. Ga maar kijken op marktplaats.
malinois schreef:
dus omdat een aantal fokkers het niet doen wordt er teveel gefokt ondanks dat de goede fokkers het wel doen
Dat klopt. Dit zegt echter niets negatiefs over die paar fokkers die het wél goed doen. Deze paar fokkers die het wel goed doen, kijken naar bloedlijnen, gezondheid, raseigenschappen en vooral "bij wie komt mijn pup terecht". Zij zullen ook bepaald niet rijk worden van het fokken. Het levert hen weinig op. Maar dat is hun bedoeling uiteindelijk ook niet. De kans dat hun pups in het asiel komen is inderdaad beduidend kleiner. Maar hoe groot zal dit percentage nu zijn onder alle fokkers bij elkaar? Eerlijk gezegd denk ik zelfs minder dan 20%.
Kaiou schreef:
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Het aantal honden wat in het asiel zit is niet direkt het gevolg van het te vele fokken, het is (onder andere) het resultaat van mensen die een hond kopen en er daarna weer vanaf willen of moeten.
Ook bij het fokken van honden werkt de regel van vraag en aanbod. Hoe meer vraag, hoe meer aanbod. Dus zolang de mensen blijven kopen zullen er fokkers (in alle gradaties) blijven bestaan.
Klopt. Dit waardeloze volk houdt de broodfokkerij in stand.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Ennath schreef: Ik heb ook last van dezelfde gevoelens, ik heb er trouwens ook geen behoefte aan om met de aanschaf van een pup meteen bij de kennissenkring van een bepaalde fokker te gaan horen. Ik hou niet van terugkomdagen, kennel uitjes en andere "knusse" hondendingen. Ik koop een hond, ik adopteer geen kind laat staan een familie.
Ik denk juist dat het voor een goede fokker heel leuk is om betrokken te blijven bij de hond. Als ik naar Longfields kijk geniet ik nog mee van de updates en uitstapjes van haar pups. Ik denk niet dat je het als een verplichting moet zien maar eerder als een betrokkenheid van de fokker.
Zelf zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe eens bij elkaar te komen, lijkt me ook gewoon leuk om te zien hoe de andere pups uit het nest opgroeien en dan stiekum die van mij toch de mooiste en leukste vinden :wink:
Kaiou
Zeer actief

iones schreef:
wendy71 schreef:

Ik bedoel inderdaad broodfokken. Maar het overgrote gedeelte van de fokkers zijn broodfokkers. Ga maar kijken op marktplaats.
En toch blijf ik er bij dat je het grote aantal asielhonden niet kan toeschrijven aan de broodfokkers (hoe erge hekel ik er ook aan heb en hoe erg ik er ook op tegen ben). Broodfokkers zoals op MP of in het oostblok zouden er veel minder zijn wanneer de pups niet verkocht zouden worden :denken: . Het zijn niet de broodfokkers die de honden naar het asiel brengen (uitzonderingen daargelaten), het zijn de kopers er van. Het aantal asielhonden is dus te wijten aan de kopers van die pups, die vaak niet weten waar ze aan begonnen zijn en ze met wazige redenen bij een asiel inleveren :boos: .
Wanneer men zou ophouden met het kopen van broodfokhondjes zou die sector vele malen kleiner worden en het aantal asielhonden ook :ok: .

edit: zie nu dat iones inmiddels het geplaatste bericht heeft aangepast met een reactie op mijn eerdere post, deze is dus eigenlijk overbodig
Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Addy schreef:
Ennath schreef: Ik heb ook last van dezelfde gevoelens, ik heb er trouwens ook geen behoefte aan om met de aanschaf van een pup meteen bij de kennissenkring van een bepaalde fokker te gaan horen. Ik hou niet van terugkomdagen, kennel uitjes en andere "knusse" hondendingen. Ik koop een hond, ik adopteer geen kind laat staan een familie.
Ik denk juist dat het voor een goede fokker heel leuk is om betrokken te blijven bij de hond. Als ik naar Longfields kijk geniet ik nog mee van de updates en uitstapjes van haar pups. Ik denk niet dat je het als een verplichting moet zien maar eerder als een betrokkenheid van de fokker.
Zelf zou ik er geen moeite mee hebben om af en toe eens bij elkaar te komen, lijkt me ook gewoon leuk om te zien hoe de andere pups uit het nest opgroeien en dan stiekum die van mij toch de mooiste en leukste vinden :wink:
Kan best zijn dat het voor de fokker heel leuk is om betrokken te blijven, maar ik heb daar als eigenaar geen enkele behoefte aan.
En dat diskwalificeert me dus voor een pup van Longfields ondanks dat het verdomd leuke honden zijn.
Dat is wel een beetje jammer want daardoor kom ik in het "ik doe dit voor m'n broodje" circuit terecht.
En daar heb ik ook geen zin in.
Gelukkig zitten de asiels nog steeds vol dus ... :19:
Addy

Ennath schreef: Kan best zijn dat het voor de fokker heel leuk is om betrokken te blijven, maar ik heb daar als eigenaar geen enkele behoefte aan.
En dat diskwalificeert me dus voor een pup van Longfields ondanks dat het verdomd leuke honden zijn.
Dat is wel een beetje jammer want daardoor kom ik in het "ik doe dit voor m'n broodje" circuit terecht.
Ja dat is natuurlijk een keuze die je maakt. Voor mij maakt het toch wel het verschil tussen een goede fokker of eentje die het totaal niet interesseert. Ik vind het toch wel prettig dat ik met mijn vragen bij de fokker terecht kan en dat die interesse er ook is.
Ik ga ook niet alles aflopen maar eens een fotootje sturen of lekker samen wandelen heb ik geen enkele moeite mee.
Ennath
Zeer actief

Addy schreef:
Ennath schreef: Kan best zijn dat het voor de fokker heel leuk is om betrokken te blijven, maar ik heb daar als eigenaar geen enkele behoefte aan.
Ja dat is natuurlijk een keuze die je maakt. Voor mij maakt het toch wel het verschil tussen een goede fokker of eentje die het totaal niet interesseert. Ik vind het toch wel prettig dat ik met mijn vragen bij de fokker terecht kan en dat die interesse er ook is.
Ik ga ook niet alles aflopen maar eens een fotootje sturen of lekker samen wandelen heb ik geen enkele moeite mee.
Ik heb geen foto's.
Ik heb geen tijd om samen te wandelen.
En ik zie ook niet zo snel met wat voor een vragen ik specifiek naar de fokker moet stappen. Ik heb hier nu ruim 20 jaar honden zonder fokker of achterban. En ik red me uitstekend. Dank u.
Dus dan komt het neer op "die gezellige terugkom dag", ik voorzie nu al welke ruzie er ontstaat als ik met de hond naar "die gezellige terugkom dag" getransporteerd moet worden. Nee, dank u.
Ik hou het bij andermans wegwerp. Daar zitten geen touwtjes aan.
Addy

Ennath schreef:Ik heb geen foto's.
Ik heb geen tijd om samen te wandelen.
En ik zie ook niet zo snel met wat voor een vragen ik specifiek naar de fokker moet stappen. Ik heb hier nu ruim 20 jaar honden zonder fokker of achterban. En ik red me uitstekend. Dank u.
Dus dan komt het neer op "die gezellige terugkom dag", ik voorzie nu al welke ruzie er ontstaat als ik met de hond naar "die gezellige terugkom dag" getransporteerd moet worden. Nee, dank u.
Ik hou het bij andermans wegwerp. Daar zitten geen touwtjes aan.
Dat is toch prima dan :19:
Ik zeg alleen dat ik het wel waardeer :wink:
iones
Zeer actief

Kaiou schreef:
edit: zie nu dat iones inmiddels het geplaatste bericht heeft aangepast met een reactie op mijn eerdere post, deze is dus eigenlijk overbodig
Ja, kan niet alles in 1x beantwoorden he. :mrgreen:
Kaiou
Zeer actief

iones schreef:
Kaiou schreef:
Ja, kan niet alles in 1x beantwoorden he. :mrgreen:
Dat snap ik, maar om nu 2x een al geplaatst bericht aan te passen met weer een antwoord zonder er bij te zetten dat het bericht is veranderd is misschien niet de handigste oplossing :denken:.

Maar goed, we denken in ieder geval het zelfde over de broodfok, de kopers van broodfokhondjes en de resultaten daarvan in de asiels :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Broodfokken ligt gevoelig bij mij omdat ik er al heel lang met mijn neus bovenop zit. Ongewild. Ik zoek het niet op, maar op het platteland (vroeger vlakbij eindhoven toen ik mijn paarden in pensionstalling had) en nu hier in Twente kom ik er gewoon mee in aanraking. Je weet wel, mensen die gestopt zijn met varkens en nu moet er iets anders in die schuur wat geld oplevert.

En je gelooft het of niet, maar die beesten zitten daar in een stal in de stront, bang achter in een hoekje omdat ze niet gesocialiseerd worden en die mensen die komen, die kopen ze TOCH! Ik kan die lui wel wat doen!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ennath schreef:
Ik heb ook last van dezelfde gevoelens, ik heb er trouwens ook geen behoefte aan om met de aanschaf van een pup meteen bij de kennissenkring van een bepaalde fokker te gaan horen. Ik hou niet van terugkomdagen, kennel uitjes en andere "knusse" hondendingen. Ik koop een hond, ik adopteer geen kind laat staan een familie. Verder ben IK degene die een hond herplaatst als dat nodig moet zijn. Samen met de fokker als dat zo uitkomt maar eventueel óók gewoon rechtstreeks als ik denk dat IK de beste plaats gevonden heb. Dat is namelijk MIJN verantwoording die ik op me nam op de dag dat IK de verantwoording voor de hond op me nam.

En tot slot zijn er (vooral in werkhonden land) ook nog fokkers die zich keurig aan de RV regels houden en waar ik toch een onaangenaam "ik doe dit voor m'n broodje" gevoel bij krijg. Daar wil ik dus óók geen pup vandaan.
Gelukkig zijn er altijd nog bosjes honden die herplaatst moeten worden. :wink:
maar dat hoeft toch niet bij alle fokkers? Ik kom bijna wekelijks bij mn mechelaarfokker over de vloer (maar daar heb ik nu ook inmiddels 3 honden van en ik ben er graag) maar bij de fokker van mn jongste dober kom ik nooit... :19:

Overigens wandelen etc. :N: dat is zeker niet aan mij besteedt dus daar doe ik ook niet aan mee...Gelukkig ook niet erg gebruikelijk bij ons... :mrgreen: Ik vind het wel leuk om andere honden uit het nest te zien, maar die zoek ik dan zelf wel op via internet... vaak zitten ze toch in de sport, in het werk, bewaking etc. dus op die manier gaat het dan ook. Maar meer dan een hyves vriendje ervan maken of een mailtje met foto's zijn er dan ook niet. :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ennath schreef:
Addy schreef:
Kan best zijn dat het voor de fokker heel leuk is om betrokken te blijven, maar ik heb daar als eigenaar geen enkele behoefte aan.
Bedankt voor je compliment over de honden, maar je zit er natuurlijk naast als je denkt dat mijn beslissing of iemand wel of niet een hond bij mij vandaan krijgt staat of valt met het feit of iemand behoefte heeft aan nestreünies of gezamenlijke wandelingen. :wink:
Ik vind het inderdaad als fokker heel erg leuk om te horen hoe het met "mijn" pups gaat bij de nieuwe eigenaren en kan enorm genieten van alle leuke verhalen en foto's. Maar het is zeker niet zo dat alle pupkopers ineens tot mijn vriendengroep zijn gaan horen en dat we regelmatig bij elkaar over de vloer komen. Dat zijn uitzonderingsgevallen. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”