Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

met welk gedrag is jouw hond a-typisch voor zijn ras ?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

Janus voldoet eigenlijk aan alle karaktereigenschappen behalve gehoorzaamheid :smile:
Als ik de ukkepuk onder de teckel schaar voldoet hij eigenlijk ook aan alle karaktereigenschappen behalve het opgewekt zijn en het onafhankelijke.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Een kooiker zou een hond voor één baas zijn, daar zie ik bij Buffy helemaal niks van terug. Misschien ook wel omdat we hier met zijn drieën vrij intensief met haar bezig zijn, maar ze accepteert ook de vriend of een vriendin van mijn dochter moeiteloos en drentelt daar achteraan. Laatst kwam mijn man de buurman op straat tegen en wilde ze daar mee naar huis :boos:

Verder voldoet ze aardig aan de rasbeschrijving, hoewel ze te terughoudend is. Daar zit een portie angst bij die liever niet (meer) gezien wordt.

Anne
Gaia
Zeer actief
Mijn ras(sen): xPuli
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gaia »

Gaia is zo gereserveerd als een open deur. Laat iedereen binnen. Waaks is haar totaal vreemd en slaat alleen aan bij de voordeur als er iemand aan zit. Als de deur open gaat is het haar beste vriend.

Juno de Labrador is waaks op de auto en gereserveerd naar vreemde. Verder is het een typische labrador. Dat ding apporteert echt alles! :N:
Afbeelding
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Chihuahua's zijn fel en eenkennig. Nou houd Keeffer wel meer van mij dan van alle anderen, maar toch vind hij iedereen geweldig leuk. En hij is ook helemaal niet fel. Chihuahua's zouden veel blaffen, maar Keeff blaft bijna nooit. Het is een schat 1e klas hahaha. Ik wilde ook een chihuahua die niet veel zou blaffen, maar Keeff had wel wat pittiger gemogen.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Julia is heel erg sociaal met andere honden.
Ze speelt in het park en als ze het ergens niet mee eens is laat ze dat weten door een simpele snauw of grom en met haar lichaamstaal.
Als andere honden haar domineren gaat ze meestal plat liggen en haar blik afwenden, of ze neemt een hele lage houding aan en draait haar kop heel langzaam weg en haar staart drukt ze naar beneden.
Totaal niet rastypisch dus, want een echte staf laat echt niet over zich heen lopen.
Ze is dan ook best onzeker, vooral aan de riem, omdat ze dan geen kant uit kan wil ze nog wel eens uitvallen.
:zweep:
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Panna »

zoo-logics.com schreef:Duitse Herder
Hij moet kalm zijn, evenwichtig, vol zelfvertrouwen, oplettend, volgzaam en moedig, en hij moet een gestaald karakter en een vechtinstinct hebben. De Duitse Herder is gehoorzaam, altijd loyaal en hij heeft een uitstekend reukvermogen. Hij is levendig, vrolijk, trouw en zeer goed te trainen omdat hij graag gehoorzaamt.
Vechtinstinct? Nee, ze kan een dominante bitch zijn en probeert altijd de baas te worden/blijven, maar dit is tot nog toe altijd zonder bloedvergieten of zelfs echt bijten gegaan. Verder klopt het wel.
zoo-logics.com schreef:Sint Bernard
De Sint Bernard is rustig, kalm, zacht, vriendelijk, sociaal, uiterst toegewijd en dol op kinderen. Maar wantrouwig tegenover vreemden. Hij kan agressief zijn indien de omstandigheden hem ertoe drijven. Een consequente opvoeding is nodig.
Absoluut niet wantrouwig t.o.v. vreemden. Iedereen is leuk en aardig en moet uitgebreid besnuffeld worden, krijgt veel kopjes en wordt gedwongen tot knuffelen. Verder klopt het aardig inmiddels. Toen hij net bij me was kon hij erg dominant zijn naar mensen en heel erg onzeker bij andere honden. Dat is gelukkig nu redelijk in balans.
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Tamara. schreef:Bowie is té terughoudend naar vreemde mensen en moet helemaal níets van kinderen weten. Bowie is geen grote kindervriend :wink: Ze is ook best blafferig maar in vergelijking met Fien valt het allemaal weer reuze mee :mrgreen: Verder komt het wel redelijk overeen met de rasbeschrijving.

Fien past prima in de beschrijving, ik kan tot zover niet iets verzinnen wat niet past in de omschrijving. Al is de ene eigenschap wel meer uitgesproken dan de ander :wink:
Bowie lijkt, naar wat je beschrijft best wel een beetje op Nebla :denken:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”