Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

peuter doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Vreselijk! Je moet er toch niet aan denken.... :jank:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik had het al gelezen op een andere forum maar dacht kopieren hoeft niet deze onheilstijding is voor Nanna :mrgreen: en uiteraard is het afschuwelijk
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat afschuwelijk zeg :jank:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Vreselijk.. :jank:
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Wat in en in triest :jank:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Vindt je het erg dat ik hier absoluut niet mee kan zitten? :mrgreen:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Wil de hond schreef:Vindt je het erg dat ik hier absoluut niet mee kan zitten? :mrgreen:
Dat gevoel heb ik in dit geval ook. En ik vind iets heel vreemds aan het verhaal. Waak honden zijn buiten en niet binnen, en een deur opendoen bij dit soort honden dan houd je toch je kind op de arm?
Afbeelding
gevni havanezers
Jennie
Actief

Ongelezen bericht door Jennie »

Het was inderdaad geen slimme aktie van die moeder, maar daarom kan je toch nog wel meeleven met de familie ?
Je zal je kind maar moeten afgeven, iets ergers kan je niet meemaken.
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Niet meeleven is toch wel iets anders hoor! De moeder zal met een giga schult gevoel rondlopen net als de vader dat hij zo dom was om deze honden aan te schaffen. Toch kan ik meer meevoelen met de ouders van een kind die er zelf totaal geen schult aan hebben dat dit gebeurt. (voor beiden is het even erg)
Afbeelding
gevni havanezers
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Het is triest... het zal je gebeuren. :jank:

En nee, het is totaal geen slimme aktie...
Maar als ik gestraft zou zijn geweest voor iedere domme aktie in m'n leven had ik hier ook niet gezeten! (al laat ik nooit m'n honden alleen met een kind hoor, dat dan weer niet)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Neem me niet kwalijk zeg, maar wat een rothonden!

Ik vind het anders wanneer een hond bijt als het kind hem lastig valt. Maar dit kind werd alleen maar even op de grond gezet en die krengen vallen daarop gelijk aan! Vind ik geen normaal gedrag. Waakhond of geen waakhond!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Mijn scenario:
Enigszins louche Hollander (type Holleeder zeg maar) besluit om veilig ver weg te gaan wonen.
Thailand: lekker weer, lekker goedkoop, lekker dicht bij de handel en weinig kans op uitlevering.
Zijn voor de omgeving toch wel luxe woning laat hij bewaken door een paar stevige honden, Rottweilers.
Die hebben ze in Thailand niet standaard rondlopen en die zijn lekker stevig, lekker moedig, en ook lekker fel te krijgen.
Hij neemt een Thaise bijzit, lekker lijf, lekker dociel, lekker makkelijk weer vanaf te komen.
Ze krijgen een kindje, lekker voor de bijzit, dan is ze niet de helft van de tijd alleen.

En toen kwamen ze op een avondje thuis en beten de loslopende honden het kindje dood voordat ze de deur konden open doen. :19:

Dit is lekker cynisch maar toch wel gebaseerd op berichten in de media dat zo langzamerhand de halve Hollandse onderwereld een huisje ( met huishoudster) in Thailand en omstreken erop na houdt.
Voor de rest is het natuurlijk een drama voor de betrokkenen maar zoals gewoonlijk hebben we weer veel te weinig gegevens om werkelijk te kunnen vaststellen wat er precies gebeurd is en waar de schuld ligt.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik vraag me af of die honden in thailand zijn gekocht.
Want honden in zulke landen zijn heel anders dan honden hier in NL, ze zijn namelijk puur om te waken, ze zijn ontzettend fel tegen alles wat niet hen baasje is. Dan is het natuurlijk gewoon ontzettend achtelijk van mevrouw..
Maar goed ik ken het hele scenario niet.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

blacky schreef:Niet meeleven is toch wel iets anders hoor! De moeder zal met een giga schult gevoel rondlopen net als de vader dat hij zo dom was om deze honden aan te schaffen. Toch kan ik meer meevoelen met de ouders van een kind die er zelf totaal geen schult aan hebben dat dit gebeurt. (voor beiden is het even erg)
Ik denk dat als je als ouder de dood van je kind had kunnen voorkomen, dat het dan in zekere zin erger is. Je hele leven blijf je denken "had ik maar", dat lijkt mij verschrikkelijk. Van dat schuldgevoel zou ik nooit meer afkomen, dat zou vreten en vreten.

In die zin voel ik juist meer mee met ouders die door nalatigheid of schuld hun kind verloren hebben.

Anne
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Wil de hond schreef:Vindt je het erg dat ik hier absoluut niet mee kan zitten? :mrgreen:
Geen kids zeker,of famile met kids :mrgreen:

Zo neen,dan vind ik het niet erg dat jij er niet mee zit ,nee :ok:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

gotcha schreef:
Geen kids zeker,of famile met kids :mrgreen:

Zo neen,dan vind ik het niet erg dat jij er niet mee zit ,nee :ok:
Geen kids nee,

Maar al zou ik die wel hebben, ik kan er echt niet wakker van liggen als er aan de andere kant van de wereld een kindje doodgaat.

En al helemaal niet als het om een kindje gaat in een door tante Nanna gekopieerd krantenberichtje. :wink:

Er gaan zoveel kindjes dood elk uur.
gotcha
Zeer actief

En dit op moederdag :ok: :mrgreen:
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

wil, mischien mag ik de vergelijking niet maken.
maar je voelt het nu natuurlijk wel aankomen.

waarom verwacht je wel empathie en steun van "ons" als het dieren betreft die niet bij "ons"uit de buurt komen, maar van de andere kant van europa.
ver van ons bed show.
Ach, er gaan zoveel honden dood per dag, ook hier in nederland onder vervelende omstandigheden.

Daar met de honden in spanje zou je niet ver komen als "wij" zo makkelijk zouden denken als, ach goh, naja, jammer, maar er gaan zo veel dood.

Correct me if i,m wrong.
maar ik zie hier toch wel enig overeenkomst.

En nee, ik ben niet iemand die denkt, ach, ver van mijn bed show.
ik trek mij aller leed van de wereld aan en kan daar mnijn verwondering en empathie voor tonen.

ik vond jouw reactie gewoon nogal cru
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Joh Jen,

Het was gewoon een ongelukje waarbij een kindje dood ging, dat kun je toch niet serieus vergelijken met grove misstanden waar dieren de dupe van zijn?
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

Wil de hond schreef:Joh Jen,

Het was gewoon een ongelukje waarbij een kindje dood ging, dat kun je toch niet serieus vergelijken met grove misstanden waar dieren de dupe van zijn?
als je het zo bekijkt niet nee.
Ik interpreteerde jouw opmerking als zijnde.
Intereseerd mij allemaal niks, ver van mijn bed show.
Alsof jou de hele wereld gestolen kan worden.

Kennelijk heb ik het verkeerd begrepen nu ik jouw reactie zo lees.

sorry,
Laatst gewijzigd door jenny* op 15 aug 2008 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Dat had je dan inderdaad verkeerd begrepen,

Ik kan gewoon van dit soort futiliteitjes niet wakker liggen, maar het is daarom nog niet zo dat er helemaal geen leed is dat mij raakt, integendeel.
gotcha
Zeer actief

Ze vind het niet erg van het kind,moest het nu een hond geweest zijn wel. :idea:
Daar is ze toch duidelijk in :19:
gotcha
Zeer actief

Wil de hond schreef:Dat had je dan inderdaad verkeerd begrepen,

Ik kan gewoon van dit soort futiliteitjes niet wakker liggen, maar het is daarom nog niet zo dat er helemaal geen leed is dat mij raakt, integendeel.
futiliteitjes :roll:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

minhie schreef:Ik vraag me af of die honden in thailand zijn gekocht.
Want honden in zulke landen zijn heel anders dan honden hier in NL, ze zijn namelijk puur om te waken, ze zijn ontzettend fel tegen alles wat niet hen baasje is. Dan is het natuurlijk gewoon ontzettend achtelijk van mevrouw..
Maar goed ik ken het hele scenario niet.
Nou in nederland zelfs hier in de buurt hebben twee rottweilers een vriendje van het kind des huizes gegrepen in de tuin, deze twee zijn volgens mij ook uit het leven genomen
sorry dat ik het ras noem, het kan volgens mij met iedere hond gebeuren, hoe vaak ik mijn nichtjes/en mijn moeder er niet op moet wijzen niet onder de hond te gaan liggen :denken: ik kan zelf op de grond liggen hoor begrijp me niet verkeerd, maar als men al weinig respect heeft van de hond of overwicht, zorg je dat je boven de hond blijft in ieder geval met je lichaam..
neemt niet weg dat het een drama is voor de ouders..
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Wil de hond schreef:Dat had je dan inderdaad verkeerd begrepen,

+ al je voorgaande uitspraken in dit topic...

Hoewel het je waarschijnlijk geen zier zal interesseren wilde ik je toch even laten weten dat het weinige respect dat ik nog enigszins voor jou en je reacties had bij deze tot het absolute nulpunt is gedaald.

Met je buitengewoon denigrerende en daardoor uiterst kwetsende opmerkingen waarbij je ook nog het leven van een onschuldig kind lager (futiliteit :piew:) durft te stellen aan het leven van een dier diskwalificeer jij jezelf voor mij als gelijkwaardige gesprekspartner.

Bij iedere nieuwe reactie van jou namen mijn verbazing en walging evenredig toe.

Wil, ik zeg het niet snel, maar je bent een l*l :ok:
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Hmmm.

BANGKOK - De politie van Thailand wil twee rottweilers die een peuter hebben doodgebeten, omscholen tot politiehond. Dat meldde de Thaise krant Bangkok Post zaterdag.

De dieren hadden donderdag het kind aangevallen van een in Thailand woonachtige Nederlander. De 20 maanden oude peuter overleefde de beten niet. Ook haar moeder werd gebeten en raakte gewond, toen ze het meisje wilde redden uit de kaken van de dieren.

Het Nederlandse baasje van de honden was op het moment van de aanval in ons land. De ouders wilden de rottweilers eerst afstaan aan het Thaise leger, maar dat sloeg het aanbod af.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
tineke

Frenk schreef:
Met je buitengewoon denigrerende en daardoor uiterst kwetsende opmerkingen waarbij je ook nog het leven van een onschuldig kind lager (futiliteit :piew:) durft te stellen aan het leven van een dier diskwalificeer jij jezelf voor mij als gelijkwaardige gesprekspartner.
Ondanks dat dat vast niet de intentie was van zijn, volgens mij saracstisch bedoelde opmerkingen, zal hij deze bonus van genegeerd gaan worden vast niet afslaan :mrgreen: :mrgreen:
tineke

Chione schreef:Hmmm.

BANGKOK - De politie van Thailand wil twee rottweilers die een peuter hebben doodgebeten, omscholen tot politiehond. Dat meldde de Thaise krant Bangkok Post zaterdag.

De dieren hadden donderdag het kind aangevallen van een in Thailand woonachtige Nederlander. De 20 maanden oude peuter overleefde de beten niet. Ook haar moeder werd gebeten en raakte gewond, toen ze het meisje wilde redden uit de kaken van de dieren.

Het Nederlandse baasje van de honden was op het moment van de aanval in ons land. De ouders wilden de rottweilers eerst afstaan aan het Thaise leger, maar dat sloeg het aanbod af.
Nou zeker hmmm :denken:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

blondie schreef: sorry dat ik het ras noem, het kan volgens mij met iedere hond gebeuren,
Helemaal een peuter doodbijten? Nee, dat geloof ik niet dat dat bij elk ras kan gebeuren.

Anne
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Tijdje geleden is hier in de buurt een baby uit de wieg gehaald en doodgebeten door een husky.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”