Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

borstkas

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

borstkas

Ongelezen bericht door samantha! »

Sommige hondenrassen hebben een hele diepe borstkas.
Nu sprak ik laatst iemand en die zij dat het een bepaald doel heeft, en ook doe dieper de borstkas hoe sneller de hond.
Zij had het vooral over de duitse staande waar ze zelf veel ervaring mee heeft.
Ik kon het niet helemaal volgen en moest helaas gaan.
Waarvoor dient die hele diepe borstkas bij sommige rassen?
Bij sommige honden vind ik het er heel lelijk uit zien, dan hebben ze zo'n hele diepe borstkas en dan zo'n smalle achterhand.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Re: borstkas

Ongelezen bericht door Trippell »

samantha! schreef:Nu sprak ik laatst iemand en die zij dat het een bepaald doel heeft, en ook doe dieper de borstkas hoe sneller de hond.
Naar 't schijnt zouden Dingo's de snelste honden zijn, en deze hebben ehlemaal geen diepe borstkas. (bron: 'Honden zijn om van te houden' van Eberhard Trumler). Daar staat een interessant stuk in over borstkassen bij honden om hen sneller te laten lopen.

Afbeelding
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik heb wel eens gelezen dat een diepe borstkas grotere longen kan bevatten, dus grotere longinhoud, dus in staat tot grotere lichamelijke prestatie. Maar misschien is het gewoon een fabeltje?
samantha!
Zeer actief

Elmar schreef:Ik heb wel eens gelezen dat een diepe borstkas grotere longen kan bevatten, dus grotere longinhoud, dus in staat tot grotere lichamelijke prestatie. Maar misschien is het gewoon een fabeltje?
Dat zou wel logisch zijn ja.
Ik denk dat dat het wel zou zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Trippell
Zeer actief
Contacteer:

Bij windhonden heeft het te maken met meer ruimte voor het hart (ze hebben een groter hart) en meer ruimte algemeen waardoor hun bloedvaten ietsje anders liggen dan bij andere honden. Dus ze kunnen sneller afkoelen en opwarmen. Het fijne weet ik er niet van, staat dus in dat ene boek.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
samantha!
Zeer actief

Trippell schreef:Bij windhonden heeft het te maken met meer ruimte voor het hart (ze hebben een groter hart) en meer ruimte algemeen waardoor hun bloedvaten ietsje anders liggen dan bij andere honden. Dus ze kunnen sneller afkoelen en opwarmen. Het fijne weet ik er niet van, staat dus in dat ene boek.
Is dat boek sowieso een aanrader vindt je?
Ik heb nog een cadeau bon :mrgreen:
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

samantha! schreef:
Trippell schreef:Bij windhonden heeft het te maken met meer ruimte voor het hart (ze hebben een groter hart) en meer ruimte algemeen waardoor hun bloedvaten ietsje anders liggen dan bij andere honden. Dus ze kunnen sneller afkoelen en opwarmen. Het fijne weet ik er niet van, staat dus in dat ene boek.
Is dat boek sowieso een aanrader vindt je?
Ik heb nog een cadeau bon :mrgreen:
Ik vind dat boek wel een aanrader......er zijn twee delen van. Ik heb ze ook. Erg interessant. :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
samantha!
Zeer actief

Ik denk dat het inderdaad is wat jij zegt Nanna.
Ik vind Topsi er ook veel mooier uitzien als die hond op de andere foto.
Laatst gewijzigd door samantha! op 16 aug 2008 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Trippell
Zeer actief
Contacteer:

:offt:

Dat boek is niet meer te verkrijgen, ik heb het 2dehands nog ergens gevonden in een antiquariaat. het tweede deel is wel nog te krijgen ('Honden moet je serieus nemen'). Maar eigenlijk staat dat deel in het tweede deel (niet in het eerste) dus eigenlijk is er helemaal geen probleem :mrgreen:

Als je nog een cadeaubon hebt zou ik het gelijk in huis halen, ik vind het echt een topper.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Oke bedankt :ok:
Ik ga het eens bestellen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”