Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slipketting vs. prikband

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Addy schreef:
malinois schreef:nou ik wel hoor, hier krijgen ze gerust op hun flikker als ze iets doen wat niet de bedoeling is...
en ja hier zitten ze ook in de kennel, 2 stuks... als ik wat ruimte heb straks 3...
Ik hoef ze niet in drift te zetten, dat gaat vanzelf zodra ze weten wat ze gaan doen...
Dat is het verschil tussen jou en mij en tussen jouw en mijn honden, heb ik al eerder aangegeven :wink:
Ik wil geen hond die ik met een TT onder controlle moet houden en ik heb daar ook de honden niet voor en ik wil ze ook niet hebben :mrgreen:
Ik vind Mechelaars schitterende honden maar dit soort werkdrift zou ik niet op die manier onder controlle willen houden. Dan ben ik niet meer prettig met mijn honden bezig.
maar ik hoef ze niet onder controle te houden met een TT dat probeer ik nu al 3 pagina's uit te leggen... Mijn hond lost perfect, heeft daar geen TT voor nodig maar je kunt ook gewoon een kleine correctie geven met de TT gelijk aan een slipketting... daarvoor hebben ze hem hier om met trainen... niet omdat ze anders iedereen aanvliegen die ze tegenkomen, daar heb je toch niks aan, aan zo'n hond... daar behaal je toch never punten mee....?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ok :roll: , anders. Als je niet aan sport zou doen, zou je hond dan alleen te handhaven zijn met behulp van correctiemiddelen?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Ok :roll: , anders. Als je niet aan sport zou doen, zou je hond dan alleen te handhaven zijn met behulp van correctiemiddelen?
ja, alhoewel zou mn teef er 1 omhebben omdat ze jaagt, en ik liever mn hond heel houdt...
ik heb ze ook niet om om te handhaven...zoals hierboven geschreven... ik heb hem als correctiemiddel...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Jaap*
Zeer actief

malinois schreef:
Jaap* schreef:Ok :roll: , anders. Als je niet aan sport zou doen, zou je hond dan alleen te handhaven zijn met behulp van correctiemiddelen?
ja, alhoewel zou mn teef er 1 omhebben omdat ze jaagt, en ik liever mn hond heel houdt...
ik heb ze ook niet om om te handhaven...zoals hierboven geschreven... ik heb hem als correctiemiddel...
Ok, ik heb het niet alleen over een tt of prikker, maar gewoon over fikse correcties.
Ben je het met mij eens dat er in een aantal hondensporten fiks wordt gecorrigeert en dat er in een aantal hondensporten een cultuur heerst waarin dat als een vanzelfsprekendheid wordt gezien?
Niet op wedstrijden natuurlijk, maar in de trainingsfase. Soms op een veld maar meestal in de anonimiteit.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

maart schreef:
malinois schreef:veroordelen is ook makkelijk vanachter een pc-tje....
ja, dat bedoel ik ou ook. het enige wat je hier leest van 'leken' is hoe 'zwaar' er wel niet gecorrigeerd wordt op de honden in de africhting.

Ik reageer op de beweringen die hier gedaan worden door de africhtingssporters zelf. En ik zet mijn vraagtekens bij een fysieke pijnprikkel tegenover een verbale correctie of zelfs een op belonen gestoeld africhtingssysteem.

NOOIT wordt er gesproken over beloning, over spelen met de honden, over honden die gezellig mee op wandeling gaan etc etc...

als ik zeg dat ik vnl BELOON met mijn tt, vallen ze uit de lucht, want daar hebben ze natuurlijk nog nooit van gehoord :roll: een tt = een ding waarmee je de hond onder 2000 volt zet en that's is :19: :roll: :roll: fout dus... Nu ja, ts natuurlijk fijner om het 'ergste' te denken en te verkondigen, ipv zich er in te verdiepen en praktijkervaringen te gaan opdoen hé...

Daar ben ik me heus wel van bewust, maar dat neemt niet weg dat de vraag waarom een dergelijke fysieke pijnprikkel nodig is en als 'ie nodig is, of dan het "spelletje" niet te ver gaat :19:

Kijk, in ben al op vele clubs geweest. mijn eerst club ben ik weggelopen, omdat het mij te erg werd. idd, dat was een rotte club. club bestaat nu ook niet meer. dan ben ik een jaar opzoek geweest naar een club die mij lag, waar de mentaliteit me aanstaat en waar plezier (met oog op eventueel wedstrijden spelen) centraal staat.

die heb ik nu gevonden. de club zet zich in voor de honden, plezier staat centraal, MAAR men poogt wel hetgeen uit de honden te halen wat erin zit. correcties gebeuren, maar aangepast aan de hond. Dit kan correctie met tt zijn, maar dit kan evengoed een leiband zijn die naar de hond wordt gegooid :19:

je mag niet zeggen dat honden uit showlijn angstbijters zijn, mar er mag wel bljven verkondigd worden dat ALLE africhters beulen zijn en niets anders doen dan met de tt op de hoogste stand hun hond staan te elektrocuteren :19:

Ik zeg helemaal niet dat alle africhters beulen zijn en ik zeg ook niet dat ze hun hond opzettelijk staan te electrocuteren :pffff: Maar een kritische vraag stellen wordt schijnbaar niet gewaardeerd en onderscheidend lezen is ook een kunst.

Mijn hond leeft in huis, is daarnet ff gezellig mee op café geweest, gaat gewoon gaan wandelen, ook met andere honden etc etc. En ja, daarbuiten bijt ze nog eens op een pakwerker ook.

Pakwerk lijkt me voor een hond met die aanleg geweldig :ok: Mijn vraag blijft echter of je geen grens over gaat als je fysieke pijnprikkels nodig hebt om een hond te laten doen wat JIJ vindt dat hij moet doen :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
malinois schreef:
Ok, ik heb het niet alleen over een tt of prikker, maar gewoon over fikse correcties.
Ben je het met mij eens dat er in een aantal hondensporten fiks wordt gecorrigeert en dat er in een aantal hondensporten een cultuur heerst waarin dat als een vanzelfsprekendheid wordt gezien?
Niet op wedstrijden natuurlijk, maar in de trainingsfase. Soms op een veld maar meestal in de anonimiteit.
ja tuurlijk zijn er uitzonderingen... dat geef ik ook direct toe... dat zie je mij en de rest toch ook nergens ontkennen... ik zeg alleen maar dat ik denk dat een slipkettingcorrectie van mij harder aankomt dan de correctie die hij krijgt met de TT..... :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
maart schreef:
malinois schreef:veroordelen is ook makkelijk vanachter een pc-tje....
ja, dat bedoel ik ou ook. het enige wat je hier leest van 'leken' is hoe 'zwaar' er wel niet gecorrigeerd wordt op de honden in de africhting.

Ik reageer op de beweringen die hier gedaan worden door de africhtingssporters zelf. En ik zet mijn vraagtekens bij een fysieke pijnprikkel tegenover een verbale correctie of zelfs een op belonen gestoeld africhtingssysteem.

NOOIT wordt er gesproken over beloning, over spelen met de honden, over honden die gezellig mee op wandeling gaan etc etc...

als ik zeg dat ik vnl BELOON met mijn tt, vallen ze uit de lucht, want daar hebben ze natuurlijk nog nooit van gehoord :roll: een tt = een ding waarmee je de hond onder 2000 volt zet en that's is :19: :roll: :roll: fout dus... Nu ja, ts natuurlijk fijner om het 'ergste' te denken en te verkondigen, ipv zich er in te verdiepen en praktijkervaringen te gaan opdoen hé...

Daar ben ik me heus wel van bewust, maar dat neemt niet weg dat de vraag waarom een dergelijke fysieke pijnprikkel nodig is en als 'ie nodig is, of dan het "spelletje" niet te ver gaat :19:

Kijk, in ben al op vele clubs geweest. mijn eerst club ben ik weggelopen, omdat het mij te erg werd. idd, dat was een rotte club. club bestaat nu ook niet meer. dan ben ik een jaar opzoek geweest naar een club die mij lag, waar de mentaliteit me aanstaat en waar plezier (met oog op eventueel wedstrijden spelen) centraal staat.

die heb ik nu gevonden. de club zet zich in voor de honden, plezier staat centraal, MAAR men poogt wel hetgeen uit de honden te halen wat erin zit. correcties gebeuren, maar aangepast aan de hond. Dit kan correctie met tt zijn, maar dit kan evengoed een leiband zijn die naar de hond wordt gegooid :19:

je mag niet zeggen dat honden uit showlijn angstbijters zijn, mar er mag wel bljven verkondigd worden dat ALLE africhters beulen zijn en niets anders doen dan met de tt op de hoogste stand hun hond staan te elektrocuteren :19:

Ik zeg helemaal niet dat alle africhters beulen zijn en ik zeg ook niet dat ze hun hond opzettelijk staan te electrocuteren :pffff: Maar een kritische vraag stellen wordt schijnbaar niet gewaardeerd en onderscheidend lezen is ook een kunst.

Mijn hond leeft in huis, is daarnet ff gezellig mee op café geweest, gaat gewoon gaan wandelen, ook met andere honden etc etc. En ja, daarbuiten bijt ze nog eens op een pakwerker ook.

Pakwerk lijkt me voor een hond met die aanleg geweldig :ok: Mijn vraag blijft echter of je geen grens over gaat als je fysieke pijnprikkels nodig hebt om een hond te laten doen wat JIJ vindt dat hij moet doen :19:
nogmaals mijn hond wordt op straat soms harder aangepakt door mij dan hij met de TT voelt hoor... dat weet ik zeker....
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Jaap* schreef:
malinois schreef:
Om hierop in te haken. Ik krijg ook altijd erge jeuk van hele fanatieke agilitylopers of flyballers hoor. Als je je hond ergens met fysiek geweld (en een pijnprikkel is een vorm van fysiek geweld) doorheen of overheen of vanaf moet jagen, wat is er dan nog leuk aan :roll:

Is net als met van die ouders langs een sportveld die hun kind er door heen staan te schreeuwen, terwijl dat kind voetballen wel lollig vindt, maar niet dat topniveau wil of kan. Of zoals dat voorbeeld wat ik gaf vanuit de springsport. Een prikband of TT is eigenlijk vergelijkbaar met sporen en een zweep. Daar ben ik ook niet van. Ik vind het een zwaktebod :19:

De verdediging blijft altijd "ja mijn hond vindt het zo leuk en hij kwispelt de hele tijd". Tja... :roll: Over het algemeen wil een hond z'n baas heel erg graag een plezier doen, ook al zou hij, indien vrije keus, misschien iets anders willen doen. Als een hond "will to please" heeft, dan is verder bijna alles met belonen (en tijd en moeite) aan te leren. Als ik toch een prikband nodig zou hebben om ervoor te zorgen dat mijn hond zou doen waarvan IK vind dat hij het moet doen.... :N: (En dan niet vanwege iets belangrijks, maar vanwege een spelletje godbetert....)
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

malinois schreef:
Jaap* schreef:
malinois schreef:
ja tuurlijk zijn er uitzonderingen... dat geef ik ook direct toe... dat zie je mij en de rest toch ook nergens ontkennen... ik zeg alleen maar dat ik denk dat een slipkettingcorrectie van mij harder aankomt dan de correctie die hij krijgt met de TT..... :wink:
Het gaat mij niet om de tt, dat kan best een handig apparaat zijn in sommige toepassingen.
Het gaat mij erom waarom het verantwoord is om een hond die normalerwijze te handhaven is zonder correctiemiddelen "voor de lol" in situatie's gebracht moet worden waar je hem met geweld weer uit moet halen. En ik betrek daar de zucht naar steeds fellere honden in.
De kip en het ei verhaal.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
Jaap* schreef:
malinois schreef:
Om hierop in te haken. Ik krijg ook altijd erge jeuk van hele fanatieke agilitylopers of flyballers hoor. Als je je hond ergens met fysiek geweld (en een pijnprikkel is een vorm van fysiek geweld) doorheen of overheen of vanaf moet jagen, wat is er dan nog leuk aan :roll:

Is net als met van die ouders langs een sportveld die hun kind er door heen staan te schreeuwen, terwijl dat kind voetballen wel lollig vindt, maar niet dat topniveau wil of kan. Of zoals dat voorbeeld wat ik gaf vanuit de springsport. Een prikband of TT is eigenlijk vergelijkbaar met sporen en een zweep. Daar ben ik ook niet van. Ik vind het een zwaktebod :19:

De verdediging blijft altijd "ja mijn hond vindt het zo leuk en hij kwispelt de hele tijd". Tja... :roll: Over het algemeen wil een hond z'n baas heel erg graag een plezier doen, ook al zou hij, indien vrije keus, misschien iets anders willen doen. Als een hond "will to please" heeft, dan is verder bijna alles met belonen (en tijd en moeite) aan te leren. Als ik toch een prikband nodig zou hebben om ervoor te zorgen dat mijn hond zou doen waarvan IK vind dat hij het moet doen.... :N: (En dan niet vanwege iets belangrijks, maar vanwege een spelletje godbetert....)
nou ik durf voor 200% te zeggen dat ze er enorm veel plezier in beleven want wat Rennee UK ook al heeft gezegd.. wil je een hond vastbinden op de mouw dan? Een hond die niet bijt of niet uit vrije wil zal nooit punten halen daar heb je toch niets aan?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
malinois schreef:
Jaap* schreef:
malinois schreef:ja, alhoewel zou mn teef er 1 omhebben omdat ze jaagt, en ik liever mn hond heel houdt...
Het gaat mij niet om de tt, dat kan best een handig apparaat zijn in sommige toepassingen.
Het gaat mij erom waarom het verantwoord is om een hond die normalerwijze te handhaven is zonder correctiemiddelen "voor de lol" in situatie's gebracht moet worden waar je hem met geweld weer uit moet halen. En ik betrek daar de zucht naar steeds fellere honden in.
die is er niet, ik geloof dat ik dat nu al 5 x heb gezegd... aan dergelijke honden heb je niets in de IPO...
En ik breng hem niet in situaties om hem er weer uit te moeten halen... dat gaat vanzelf... ook dat heb ik inmiddels 3 x gezegd als het niet vaker is...
Ik hoef niet te jutten, nogmaals dan zou ik zo'n hond niet willen...
Mn hond is zo al in de auto... zonder dat ik erbij ben zelfs...
schijnbaar komt het niet door wat ik zeg :roll:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

malinois schreef:schijnbaar komt het niet door wat ik zeg :roll:
Schijnbaar begrijp je mijn vraag niet.
Waarom doe je aan een sport waarbij je afhankelijk bent van correctiemiddelen?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:zal nooit punten halen daar heb je toch niets aan?
Mwah. Als ze hier op de cursussen geen punten hadden gehaald, had ik er denk ik hetzelfde aan gehad als wat ik nu heb. Honden voor mijn plezier.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
ben je dat niet bij elke sport, ik ken nl geen enkele hondensport waar niet gecorrigeerd wordt... op welke manier dan ook.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:zal nooit punten halen daar heb je toch niets aan?
Mwah. Als ze hier op de cursussen geen punten hadden gehaald, had ik er denk ik hetzelfde aan gehad als wat ik nu heb. Honden voor mijn plezier.
ik kan niet blijven stapelen... ik koop geen gezellig huishondje, ik koop een sporthond met het doel ermee te kunnen sporten. Dat hij daarnaast misschien een gezellig hondje thuis is, is dan ook meegenomen... 1 ervan is dat zeker niet, die doe je geen plezier in huis... :19:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:ik koop geen gezellig huishondje, ik koop een sporthond met het doel ermee te kunnen sporten. Dat hij daarnaast misschien een gezellig hondje thuis is, is dan ook meegenomen...
Zit hier niet gewoon de kern van het elkaar niet begrijpen? :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:
Jaap* schreef:
ben je dat niet bij elke sport, ik ken nl geen enkele hondensport waar niet gecorrigeerd wordt... op welke manier dan ook.
Ik vind dat ik ook sport met mijn hond als we flyball, gehoorzaamheid, sport&spel, agility of iets dergelijks doen, bij ons op de vereniging. Ook ken ik jachttraining van labs, teckels en russels. En daarbij is het corrigeren waar we het hier over hebben (want om die nuance gaat het nu juist :ok:) niet nodig. :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
malinois schreef:
Jaap* schreef:
Ik vind dat ik ook sport met mijn hond als we flyball, gehoorzaamheid, sport&spel, agility of iets dergelijks doen, bij ons op de vereniging. Ook ken ik jachttraining van labs, teckels en russels. En daarbij is het corrigeren waar we het hier over hebben (want om die nuance gaat het nu juist :ok:) niet nodig. :19:
dus je wil me vertellen dat er nooit gecorrigeerd wordt bij gehoorzaamehid, agility etc.? Dan zie ik toch hele andere dingen, het zal vast niet met een prikker gebeuren maar er wordt toch echt wel gecorrigeerd hoor... :denken:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
malinois schreef:ik koop geen gezellig huishondje, ik koop een sporthond met het doel ermee te kunnen sporten. Dat hij daarnaast misschien een gezellig hondje thuis is, is dan ook meegenomen...
Zit hier niet gewoon de kern van het elkaar niet begrijpen? :wink:
misschien wel :wink:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:
Frenk schreef:
malinois schreef:
Jaap* schreef:Schijnbaar begrijp je mijn vraag niet.
dus je wil me vertellen dat er nooit gecorrigeerd wordt bij gehoorzaamehid, agility etc.? Dan zie ik toch hele andere dingen, het zal vast niet met een prikker gebeuren maar er wordt toch echt wel gecorrigeerd hoor... :denken:
Je leest kennelijk over een stukje tekst heen, dus ik heb het even gemarkeerd.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Frenk schreef:
malinois schreef:
Frenk schreef:
malinois schreef: ben je dat niet bij elke sport, ik ken nl geen enkele hondensport waar niet gecorrigeerd wordt... op welke manier dan ook.
Je leest kennelijk over een stukje tekst heen, dus ik heb het even gemarkeerd.
ik denk dat er soms nog wel harder gecorrigeerd wordt met een slipketting dan ik met de TT doe, dat heb ik al eerder genoemd...
alleen omdat er bij mij een TT gebruikt wordt is het bij voorbaat al zieliger :wink: Jaap zegt:

en ik vraag dus bij welke sport er geen correctiemiddelen gebruikt worden... dus helemaal geen correctie wat dat staat in het stukje van Jaap toch ook... van correctie middelen zijn alle correctiemiddelen... dus van TT tot het onthouden van beloning...
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

malinois schreef:ik denk dat er soms nog wel harder gecorrigeerd wordt met een slipketting dan ik met de TT doe, dat heb ik al eerder genoemd...
alleen omdat er bij mij een TT gebruikt wordt is het bij voorbaat al zieliger :wink: Jaap zegt:

en ik vraag dus bij welke sport er geen correctiemiddelen gebruikt worden... dus helemaal geen correctie wat dat staat in het stukje van Jaap toch ook... van correctie middelen zijn alle correctiemiddelen... dus van TT tot het onthouden van beloning...
Jij interpreteert het anders dan ik, maar goed. Laat Jaap dat zelf maar even verduidelijken, voor ik het verkeerd doe.

Waar mijn vraag en reactie over gingen was dat ik nog nooit heb meegemaakt dat er tijdens 1 van de door mij genoemde 'sporten' met een prikband, TT of ander dergelijk fysiek pijnprikkel gedoe. Daar doel ik op :ok:
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

ik ben het niet eens met het feit dat men in de ipo afhankelijk is van correctiemiddelen, feit is wel dat naast het gewone appel, je als je doorstroomt naar manwerk de honden ook zelfstandiger maakt, ze moeten zelf revieren (om verstekken heen op zoek naar de pakwerker) lopen dus al van de geleider af, contact houden is hier ook belangrijk, en ook evt terugroepen, maar... de hond weet dat in 1 van de hokjes zijn grootste beloning is.. de pw met de mouw! dus is het lastig om hem uit die drift al te halen, leer je dit van jongs af aan al aan door "droog"te revieren bijvoorbeeld en bij je roepen en belonen met een rol waar hij in mag bijten is dit op latere leeftijd ook beter te controleren, soms is dit echter niet op die wijze aangeleerd en is het verrekte moeilijk je hond weer bij je te roepen indien noodzakelijk
Ook moet een hond de vlucht belemmeren, op een aanval van de pw uit tijdens een transport dient de hond zonder commando zijn geleider en te verdedigen, je vraagt dus nogal wat van zo'n hond en je leert hem ook zelfstandig te zijn.. als een hond dan die zelfstandigheid gaat "misbruiken"door dus in te bijten ook als dit niet gewenst is, zul je hem toch duidelijk moeten maken dat dat niet ok is.. dat kan dan met een lange lijn en slip of prikker.. maar ik vind dat persoonlijk niet lekker voor de nek, zeker als je een eigenwijs hebt..een correctie moet een schrikeffect zijn.. waardoor de hond begrijpt oei inbijten is niet ok.. door herhaling van de oefening en bij juist gedrag wordt de hond weer beloond door in te bijten..
En alle honden hebben toch wel eens een schrikeffect nodig om te begrijpen dat iets niet ok is? Hoe leren we ze anders het goede en foute gedrag aan of af? In de puppiefase hoor ik dat een ketting werpen als de hond ipv Hier denkt.. bekijk het! na de schrik van de ketting zoekt de pup negen van de tien keer de baas op en kun je belonen..
Dat in de sport dan het ketting werpen niet werkt.. ik heb ook altijd de illusie gehad dat toen ik aan de sport begon dat het appel gewoon goed zat.. als ik buiten loop en hem meeneem overal heen is daar ook niets op aan te merken, ben ik met manwerk bezig dan moet ik ook hard werken, dan heb ik gewoon een andere hond naast me.. die soms de pw veeeeeeel leuker vind dan mij.. en daar werk je aan samen, en de lol die de hond heeft in dit spel, als hij bang is voor een correctie oid dan loopt hij ook niet met zijn staart de lucht in het veld op en als hij de mouw in zijn bek heeft trots op mij afkomt
En om een kort iets te schetsen over dat sommige honden idd wat driftiger zijn, toen ik hem net had ben ik behendigheid gaan doen... belonen belonen! doe gek doe leuk! hij vond het zo leuk dat hij van gekkigheid in mijn armen begon te bijten.. tsja... dat tolereer ik ook weer niet.. dus al snel liep ik met een bijtrol op de bendigheid,
"normaal"belonen ging gewoon niet.. :wink:
Frenk
Zeer actief

blondie schreef:de lol die de hond heeft in dit spel, als hij bang is voor een correctie oid dan loopt hij ook niet met zijn staart de lucht in het veld op en als hij de mouw in zijn bek heeft trots op mij afkomt
En om een kort iets te schetsen over dat sommige honden idd wat driftiger zijn, toen ik hem net had ben ik behendigheid gaan doen... belonen belonen! doe gek doe leuk! hij vond het zo leuk dat hij van gekkigheid in mijn armen begon te bijten.. tsja... dat tolereer ik ook weer niet.. dus al snel liep ik met een bijtrol op de bendigheid, "normaal"belonen ging gewoon niet.. :wink:
Volgens mij is dit laatste stukje een beetje wat Jaap bedoelde... Worden sommige werkhonden niet "te" fel gefokt? Dat je ze eerst zo fokt dat "normaal" belonen niet meer werkt, om vervolgens dus in jouw geval met een bijtrol, maar in andere gevallen met een prikband oid op de proppen te moeten komen?
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:
Jaap* schreef:
malinois schreef:
Jaap* schreef:Ok, ik heb het niet alleen over een tt of prikker, maar gewoon over fikse correcties.
die is er niet, ik geloof dat ik dat nu al 5 x heb gezegd... aan dergelijke honden heb je niets in de IPO...
En ik breng hem niet in situaties om hem er weer uit te moeten halen... dat gaat vanzelf... ook dat heb ik inmiddels 3 x gezegd als het niet vaker is...
Ik hoef niet te jutten, nogmaals dan zou ik zo'n hond niet willen...
Mn hond is zo al in de auto... zonder dat ik erbij ben zelfs...
schijnbaar komt het niet door wat ik zeg :roll:
zou er nu nog een manier zijn om het uit te leggen, mal :ugh: ?

:mrgreen:
Frenk
Zeer actief

maart schreef:zou er nu nog een manier zijn om het uit te leggen, mal :ugh: ?

*applaus*

:roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
zou er nu nog een manier zijn om het uit te leggen, mal :ugh: ?

ik denk het niet....

hier een paar voorbeelden van de enorme belastbaarheid van honden; hier zitten ook KNPV en ringsporthonden bij dus daar kan ik niet over oordelen... alleen over het IPO gedeelte... Carmen weet meer over de rest

en ja, ik heb ook zo'n hard stellende hond, en nee, had het liever niet gehad want ik hou elke keer mn hart vast... maar je doet er niets aan...wel aan de belastbaarheid mocht hij de pakwerker van de sokken lopen... daar moet een hond wel mee om kunnen gaan en daar moet je ook rekening mee houden.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

malinois schreef: ik kan niet blijven stapelen... ik koop geen gezellig huishondje, ik koop een sporthond met het doel ermee te kunnen sporten. Dat hij daarnaast misschien een gezellig hondje thuis is, is dan ook meegenomen... 1 ervan is dat zeker niet, die doe je geen plezier in huis... :19:
Ik sport ook met mijn hond en in de wereld waar ik sport (waterwerk) ben ik godzijdank geen tt's of prikbanden tegengekomen. Sterker nog, als ik met onze hond ga oefenen en ik zou met zoiets aankomen, dan wordt mij toch wel heel vriendelijk doch zeer beslist verzocht om dat ding af te doen en weg te gooien. En terecht ook.
Ik zie niet in waarom ik pijnprikkels zou moeten gebruiken om de hond tot een nog hoger niveau te krijgen. En ja, ook mensen die een tt of wat dan ook voor hun hond gebruiken belonen hun honden. En die beloning heeft vast de overhand ten opzichte van de correcties, maar dan nog. Het is maar spel. :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
malinois schreef: ik kan niet blijven stapelen... ik koop geen gezellig huishondje, ik koop een sporthond met het doel ermee te kunnen sporten. Dat hij daarnaast misschien een gezellig hondje thuis is, is dan ook meegenomen... 1 ervan is dat zeker niet, die doe je geen plezier in huis... :19:
Ik sport ook met mijn hond en in de wereld waar ik sport (waterwerk) ben ik godzijdank geen tt's of prikbanden tegengekomen. Sterker nog, als ik met onze hond ga oefenen en ik zou met zoiets aankomen, dan wordt mij toch wel heel vriendelijk doch zeer beslist verzocht om dat ding af te doen en weg te gooien. En terecht ook.
Ik zie niet in waarom ik pijnprikkels zou moeten gebruiken om de hond tot een nog hoger niveau te krijgen. En ja, ook mensen die een tt of wat dan ook voor hun hond gebruiken belonen hun honden. En die beloning heeft vast de overhand ten opzichte van de correcties, maar dan nog.
dat is jouw mening en dat mag, bij ons mag ook niet jan en alleman het gebruiken, ik bedien hem ook niet en er wordt natuurlijk naar de hond gekeken. Mijn teef heeft nooit met een TT getraint.. niet nodig, mijn reuen wel. :19: Jouw hond hoeft geen mensen te bijten... de mijne wel, en ik denk dat deze verantwoordelijkheid dus iets hoger ligt dan bij jou en daarnaast het verschil in drift.
Dat kun je niet met elkaar vergelijken.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

malinois schreef:
Muk schreef:
Ik zie niet in waarom ik pijnprikkels zou moeten gebruiken om de hond tot een nog hoger niveau te krijgen. En ja, ook mensen die een tt of wat dan ook voor hun hond gebruiken belonen hun honden. En die beloning heeft vast de overhand ten opzichte van de correcties, maar dan nog.
dat is jouw mening en dat mag, bij ons mag ook niet jan en alleman het gebruiken, ik bedien hem ook niet en er wordt natuurlijk naar de hond gekeken. Mijn teef heeft nooit met een TT getraint.. niet nodig, mijn reuen wel. :19: Jouw hond hoeft geen mensen te bijten... de mijne wel, en ik denk dat deze verantwoordelijkheid dus iets hoger ligt dan bij jou en daarnaast het verschil in drift.
Dat kun je niet met elkaar vergelijken.
Natuurlijk, de takken van sport zijn heel anders. De mijne redt mensen (uit het water en dat gebeurt soms ook door de persoon letterlijk vast te bijten en uit het water te trekken) en die van jouw bijt mensen kort door de bocht gezegd. :mrgreen: Maar het is en blijft een spel.
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”