Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kennelnamen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Danielle schreef:Maar soms schrijven mensen ook wel eens bewust iets fout, als zijnde een woordgrapje.

Mijn kennelnaam is dus: Nice of you to Come Bye

in correct engels zou het By moeten zijn, zonder e. Maar daar Come Bye een schapendrijfcommando is (met e dus op het einde), hebben wij een combinatie gemaakt en is onze kennelnaam dus Nice of you to Come Bye. Wij schrijven zelf altijd bewust Come en Bye met een hoofdletter zodat het nog duidleijker is dat wij schapendrijvers oftewel Border Collies fokken.
Jouw kennelnaam vind ik wel iets hebben trouwens.. :ok:
Het bekt zo lekker weg..
Nice of you to come Bye :wink: , het klinkt ook heel gemoedelijk, misschien is dat het.
Gezellig(wat leuk) dat je langskomt!
Ja,ik vind het wel iets hebben. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Kayka schreef:
Cashel Vale schreef:
Danielle schreef:Maar soms schrijven mensen ook wel eens bewust iets fout, als zijnde een woordgrapje.

in correct engels zou het By moeten zijn, zonder e. Maar daar Come Bye een schapendrijfcommando is (met e dus op het einde), hebben wij een combinatie gemaakt en is onze kennelnaam dus Nice of you to Come Bye. Wij schrijven zelf altijd bewust Come en Bye met een hoofdletter zodat het nog duidleijker is dat wij schapendrijvers oftewel Border Collies fokken.
Inderdaad je moet vaak het verhaal achter de kennelnaam weten. Ook mijn kennel naam lijkt fout: Cashel Vale. Maar ook hier moet het echt zo. Het is n.l. verbasterd australisch, en de naam van een boerderij al daar.
Tja, het kan natuurlijk, maar volgens mij is de naam die ik bedoel gewoon echt fout gespeld.
Eigenlijk zou ik het gewoon moeten vragen maar dat durf ik niet, haha. :N:
Zal ik doen, als ik haar weer zie :mrgreen:
Kayka
Zeer actief

Ongelezen bericht door Kayka »

Elmar schreef:
Kayka schreef:
Cashel Vale schreef:

Inderdaad je moet vaak het verhaal achter de kennelnaam weten. Ook mijn kennel naam lijkt fout: Cashel Vale. Maar ook hier moet het echt zo. Het is n.l. verbasterd australisch, en de naam van een boerderij al daar.
Tja, het kan natuurlijk, maar volgens mij is de naam die ik bedoel gewoon echt fout gespeld.
Eigenlijk zou ik het gewoon moeten vragen maar dat durf ik niet, haha. :N:
Zal ik doen, als ik haar weer zie :mrgreen:
Huh? :denken: Bedoel je dat je het weet of heb je het over een ander dan ik?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Haal ik nu 2 dingen door elkaar? je bedoelt niet die droom?
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Nanna schreef:Ik vind spelfouten altijd het ergst. Niet als ze met opzet zijn, bijvoorbeeld kennel Labtops voor labradors ;-)
Maar bijvoorbeeld off my Golden Dream :N: Dat zie je héél vaak. Dat er off geschreven wordt ipv of.
ja idd dat vind ik ook zo jammer...

ik ken heeeeeeeeel veel stamboomnamen die verkeerde Engelse spelling hebben ... jammer genoeg.
Afbeelding
zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Er staat in de fokkerslijst van onze RV ook een fokker die off in de kennelnaam heeft.

Vind het leuk om de uitleg achter Bye in Nice of you to Come Bye te lezen :ok:

Onze kennelnaam heeft ook niet direct een speciale diepgaande betekenis. Ik wilde graag een Engelse naam en de naam van Caely moest erin...dat waren de enige vereisten...en toen viel me ineens een mooie naam in...nav de setting op dit fotootje...

Afbeelding

Ik wist wat de kennelnaam moest gaan worden en heb er verder helemaal niet meer over nagedacht, dát moest hem gewoon worden. Ja, ik moest alleen nog bedenken of het een prefix of affix zou worden...maar het is toch een prefix geworden. Ik heb ook alleen deze optie naar de RvB gestuurd, want deze móést het gewoon worden...

Ik kijk ook geregeld de aangevraagde kennelnamen door en moet soms wel lachen om namen die aangevraagd worden.
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

MonaToetje schreef:

Gunpowder-bulldogs :Okeeejjjj.... Lama.... :N:

hihihi die meneer heb ik zojuist ontmoet :smile: ik had dit topic al gelezen, sta ik zostraks met buurtgenoten te praten, die dus bullen hebben bij hem vandaan, dus ik loop verder, zie een auto staan met Gunpowder bulldogs, ik denk hey die naam ken ik hihihi, dus ik loop terug en vraag hem ( man in rolstoel) goh heb jij je kennelnaam pas aangevraagd?? Ja zegt ie dus ik vraag hem of die naam goed gekeurd was, ja zei hij hahahaha dus heb m ff gefeliciteerd LOL
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Mickie schreef:
kitty2 schreef:
MonaToetje schreef: Gunpowder-bulldogs :Okeeejjjj.... Lama.... :N:
hihihi die meneer heb ik zojuist ontmoet :smile: ik had dit topic al gelezen, sta ik zostraks met buurtgenoten te praten, die dus bullen hebben bij hem vandaan, dus ik loop verder, zie een auto staan met Gunpowder bulldogs, ik denk hey die naam ken ik hihihi, dus ik loop terug en vraag hem ( man in rolstoel) goh heb jij je kennelnaam pas aangevraagd?? Ja zegt ie dus ik vraag hem of die naam goed gekeurd was, ja zei hij hahahaha dus heb m ff gefeliciteerd LOL
Weet hij dat nu al dan? :denken:
Voor zover ik weet wordt de naam eerst gepubliceerd (wat dus net is gebeurd) en wacht de RvB nog een poos of daar eventueel bezwaren op binnenkomen.

hij zei dat de naam inmiddels goedgekeurd was :19: ik weet niet hoe dat werkt
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

wendy71 schreef:
Daan schreef:ik ben bezig met het verzinnen van een kennelnaam, en ik vind het echt moeilijk.
Wat leuk Daan! :ok:
Ben je van plan te gaan fokken op termijn?(met Georgette als ik me niet vergis?).
Leuk zeg , ik ben benieuwd :wink: .

Even ot, een kennelnaam verzinnen lijkt mij ook erg moeilijk, je moet er toch een hele tijd mee door als het goed is. :wink:
Daar moet je goed over na denken.
Georgette, of een volgende teef, ik heb totaal geen haast, dus ik kan rustig op zoek naar een kennelnaam.
aan de ene kant vind ik namen die met de geschiedenis van onze woonplaats hebben leuk, aan de andere kant, een engels ras, een engelse naam... ik vind het moeilijk.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Daan schreef:
wendy71 schreef:
Daan schreef:ik ben bezig met het verzinnen van een kennelnaam, en ik vind het echt moeilijk.
Wat leuk Daan! :ok:
Ben je van plan te gaan fokken op termijn?(met Georgette als ik me niet vergis?).
Leuk zeg , ik ben benieuwd :wink: .

Even ot, een kennelnaam verzinnen lijkt mij ook erg moeilijk, je moet er toch een hele tijd mee door als het goed is. :wink:
Daar moet je goed over na denken.
Georgette, of een volgende teef, ik heb totaal geen haast, dus ik kan rustig op zoek naar een kennelnaam.
aan de ene kant vind ik namen die met de geschiedenis van onze woonplaats hebben leuk, aan de andere kant, een engels ras, een engelse naam... ik vind het moeilijk.
Is het ook.
Succes met het vezinnen van de juiste naam. :ok: :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tring »

Rabecca schreef:Iemand van een ander forum hoopt dat deze goedgekeurd wordt

van het Riederhoeveboeket :roll:

Hoop maar dat ze geen spijt gaat krijgen van het aantal letters
nee joh, die wilt toch alleen bloemen namen van 5 letters :pffff:
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Rabecca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Rabecca »

Tring schreef:
Rabecca schreef:Iemand van een ander forum hoopt dat deze goedgekeurd wordt

van het Riederhoeveboeket :roll:

Hoop maar dat ze geen spijt gaat krijgen van het aantal letters
nee joh, die wilt toch alleen bloemen namen van 5 letters :pffff:
Zij liever dan ik Mar :mrgreen: :pffff:
Kayka
Zeer actief

Elmar schreef:Haal ik nu 2 dingen door elkaar? je bedoelt niet die droom?
Nope, die bedoel ik niet... :wink:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ben blij dat onze honden gewoon normale kennelnamen hebben. Geen rare dingen. Quasar is officieel Diablo van 't Argenhof (dacht ik :N: ).
En Tsuki is Takaoka's Kawaii (waarbij Takaoka's de kennelnaam is).

Onze vreselijk misvormde, lelijke, kwijlende Pers die scheel keek en een oor miste heette My Present for You van Saffiera :N: :smile:
Afbeelding
Kayka
Zeer actief

Mijn Ragdoll poes heet officieel First Matena Forest Gang Precious Iris... :N: Wij noemen haar gewoon Fruts. :pffff:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Kayka schreef:Mijn Ragdoll poes heet officieel First Matena Forest Gang Precious Iris... :N: Wij noemen haar gewoon Fruts. :pffff:
My Present for You van Saffiera werd ook gewoon Dopje genoemd :mrgreen:
Afbeelding
Jippie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chinese Naakthond, Peruaanse Naakthond Middenslag, Poedel Middenslag, Podenco.
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Jippie »

Ik vind kennelnamen met ; of Pietjes Pride nooit zo leuk. Kan soms wel lekker klinken, maar er bestaan best wat van die kennelnamen. Dus niet origineel meer!

Of een kennelnaam waaruit je echt kan opmaken dat het bij een bepaald ras hoort, maar diegene toch ook een ander ras is gaan fokken. Dat staat dan ook weer niet vind ik!
Afbeelding
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Jippie schreef:Ik vind kennelnamen met ; of Pietjes Pride nooit zo leuk. Kan soms wel lekker klinken, maar er bestaan best wat van die kennelnamen. Dus niet origineel meer!

Of een kennelnaam waaruit je echt kan opmaken dat het bij een bepaald ras hoort, maar diegene toch ook een ander ras is gaan fokken. Dat staat dan ook weer niet vind ik!
Ruim 30 jaar geleden had ik Duitse herders en had toen ook een kennelnaam aangevraagd. Dat was typisch een Dh-kennelnaam. ja, je bent jong :wink: Je moest toen nog elk jaar herregistreren en heb deze laten verlopen.
Vele jaren later heb ik een nieuwe kennelnaam aangevraagd. Vele mooie namen bedacht, maar kon ze dus niet controleren, want haast niemand had nog internet.
Uiteindeljk is het de 5e naam die op mijn lijstje stond geworden. Gewoon een Nederlandse naam met als oorsprong mijn geboorte- en inmiddels weer woonplaats. maar dan waar de huidige naam van af komt. Was er niet supergelukkig mee, maar ja hij wordt toch niet meer gebruikt, vermoed ik.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Chello heet voluit Cello aus Famke's Zauberwald.
Hera heet: Hera from O'donnell's. O'donnell's is een dorpje in Newfoundland Canada.

Waar die van Chello vandaan komt weet ik niet.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

estelle schreef:Chello heet voluit Cello aus Famke's Zauberwald.
Hera heet: Hera from O'donnell's. O'donnell's is een dorpje in Newfoundland Canada.

Waar die van Chello vandaan komt weet ik niet.
Is Famke niet de eerste hond van Wilma geweest :denken: Zoiets dacht k.
Nanni is Altenberger Land, komt uit Altenberger. Tuana is Sascibel haus, Sas=saski Ci=cindy Bel=Bella, der eerste honden van de fokker.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Mijn kennelnaam komt voort uit de oorsprong van het ras: Engeland; heuvelachtig, dus daarom hills en omdat de eerste export van geregistreerde bullmastiffs twee honden waren die in Zuid Afrika de diamantmijnen gingen bewaken: diamond. Dus het werd Diamond Hills :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”