ja maar de jouwe mag niet doorbijten en de mijne moet zich vastbijtenMuk schreef:Natuurlijk, de takken van sport zijn heel anders. De mijne redt mensen (uit het water en dat gebeurt soms ook door de persoon letterlijk vast te bijten en uit het water te trekken) en die van jouw bijt mensen kort door de bocht gezegd.malinois schreef:dat is jouw mening en dat mag, bij ons mag ook niet jan en alleman het gebruiken, ik bedien hem ook niet en er wordt natuurlijk naar de hond gekeken. Mijn teef heeft nooit met een TT getraint.. niet nodig, mijn reuen wel.Muk schreef:Ik sport ook met mijn hond en in de wereld waar ik sport (waterwerk) ben ik godzijdank geen tt's of prikbanden tegengekomen. Sterker nog, als ik met onze hond ga oefenen en ik zou met zoiets aankomen, dan wordt mij toch wel heel vriendelijk doch zeer beslist verzocht om dat ding af te doen en weg te gooien. En terecht ook.malinois schreef: ik kan niet blijven stapelen... ik koop geen gezellig huishondje, ik koop een sporthond met het doel ermee te kunnen sporten. Dat hij daarnaast misschien een gezellig hondje thuis is, is dan ook meegenomen... 1 ervan is dat zeker niet, die doe je geen plezier in huis...
Ik zie niet in waarom ik pijnprikkels zou moeten gebruiken om de hond tot een nog hoger niveau te krijgen. En ja, ook mensen die een tt of wat dan ook voor hun hond gebruiken belonen hun honden. En die beloning heeft vast de overhand ten opzichte van de correcties, maar dan nog.Jouw hond hoeft geen mensen te bijten... de mijne wel, en ik denk dat deze verantwoordelijkheid dus iets hoger ligt dan bij jou en daarnaast het verschil in drift.
Dat kun je niet met elkaar vergelijken.Maar het is en blijft een spel.

Daarom kun je het niet vergelijken denk ik... het is beide bijten en daar houden de overeenkomsten dan ook op