Valerie schreef:Ik ben geen tegen of voorstander. Mijn pup ga ik ook proberen zonder bench op te voeden. Ik moet nog verhuizen dus ik hoop op een mooie lege gang oid of apparte keuken straks.
Tyra zit nooit in een bench, is ook niet nodig.
Maar goed stel ik heb een supersloop puppie en geen plek om iets af te zetten zal het wel een bench worden. Mijn vorige hond heb ik ook bv in mn slaapkamer gepoogd los te laten en toen kwam ik thuis met al mn hoofdkussens compleet verscheurd. Liet je hem alleen in de huiskamer al was het 10 minuten dan was de bank kapot. Het is allemaal leuk en aardig maar dat heb ik toch liever niet.
Mijn idee is dat een pup dus veel liever in de hem bekende woonkamer in de bench zit dan opgesloten in de keuken. Dat is ook mijn hele filosofie achter de bench. Wij hebben een volledig lege kamer waarin we hondenbedden en drinkbakken kunnen zetten. Een hondenkamer waar ze niets kunnen slopen. Geen van de honden wil daar helaas in. Ze gaan aan de deur krabben, janken etc. Ze kunnen prima alleen zijn maar niet daar. Eva zou nooit achter een deur kunnen zijn maar wel in de bench in de zithoek. Onze bench staat tegen de banken midden in de zithoek. De honden gaan daar prima in, zelfs Dapper vindt het een leuke ligplek

Idem met de bench naast het bed. Eva zit daar 100 keer liever dan in de woonkamer met onze slaapkamerdeur dicht.
Pupproof kamers klinken voor mij 100 keer leuker dan dat ik persoonlijk denk dat ze zijn voor de honden zelf. Tenminste, dat is mijn gevoel daarbij en dat is ook wat onze honden heel duidelijk laten zien. Deur voor de snuf en ze vinden het stom. Benchdeur dicht en het boeit ze geen drol.
Puppies in lege kamers hebben geen zicht op de deur en zijn de grip op hun omgeving kwijt. Tenzij je ze in die lege kamer laat wonen. Dan moet je zelf dus de lege kamer als woonkamer gebruiken.
Onze honden willen perse zicht op de voordeur en de woonkamer. Want was is het doel van de lege kamer? Dat je hond op zijn mat gaat liggen maffen en rustig leert wachten op de baas zonder stress. Dat doet Eva dus liever in de bench naast de bank waarop ik tv kijk. Inmiddels kan ze al prima alleen zijn voor een paar uur dus is ze los als we weg zijn. Toch zal de bench erg handig worden bij de loopsheid want op de topdagen zal ze als Dapper in de kamer is toch in die bench moeten. Samen los zelfs onder toezicht durf ik niet. Sommige honden is erop en vast en dan hangen we dus. We hebben 2 woonkamers en Martijn gaat in 1 wonen met Dapper en ik in de andere met Eva. Toch zal tijdens het eten of snachts de scheiding minder bruut zijn en dan is er dus de bench godzijdank.