Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

peuter doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Iemand zich al bedacht dat het krantenbericht niet conform de werkelijkheid is en/of de ouder's wellicht logen over het 1 of ander, zoals b.v. de gesloten deur?

Al die speculatie's gaan eigenlijk nergens over, daar niemand hier erbij was.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Chione schreef:Iemand zich al bedacht dat het krantenbericht niet conform de werkelijkheid is en/of de ouder's wellicht logen over het 1 of ander, zoals b.v. de gesloten deur?

:wink:
Het enige wat duidelijk is geworden uit het onderzoek was dat de baby niet ernstig was beschadigt en er dus schijnbaar geen sprake was geweest van schudden e.d.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Frenk schreef:Ik weet wel dat een baby kan huilen, maar ik zie echt niet waarom dat een hond tot doodbijten zou moeten drijven.
Mwoah, het is dat wij zo sentimenteel zijn. Maar anders... :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Jaap* schreef:
Frenk schreef:Ik weet wel dat een baby kan huilen, maar ik zie echt niet waarom dat een hond tot doodbijten zou moeten drijven.
Mwoah, het is dat wij zo sentimenteel zijn. Maar anders... :mrgreen:
Er zijn kinderen om minder doodgeschud/mishandeld etc.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Zoie schreef:kan aan mij liggen, maar ik kan je echt niet volgen . Je schrrijft o.a. dit:
Frenk schreef:[Ik weet wel dat een baby kan huilen, maar ik zie echt niet waarom dat een hond tot doodbijten zou moeten drijven. Zeer zeker niet met een dichte deur ertussen..
die deur kan je nu begrijpen ( er zijn echt nog wel tich andere verklaringen hoor ) en dood bijten snap je nu ook ? Wat was er voorheen dan zo onbegrijpelijk ?
Een baby bijten kan ik me voorstellen (een hond heeft geen rem van "oh het is een baby") (mits er trouwens een 'reden' is om te bijten, bijten vanuit het niets snap ik sowieso niet) en een deur openmaken is me ook niet vreemd.

Wat ik niet zomaar snap is waarom een hond een baby in een afgesloten kamer doodbijt. Behalve dan in een situatie zoals bijvoorbeeld door Nanna geschetst is. Op die manier kan ik me inderdaad voorstellen dat zoiets tragisch gebeurd is.

Heb ik het nu beter uitgelegd?
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Chione schreef:Iemand zich al bedacht dat het krantenbericht niet conform de werkelijkheid is en/of de ouder's wellicht logen over het 1 of ander, zoals b.v. de gesloten deur?
dat is natuurlijk ook denkbaar. Aan de andere kant, er is een politieonderzoek geweest, en of ouders in zo'n emotionele toestand over zoiets gaan liegen en dan ook nog op een manier dat ze niet door de mand vallen... het kan, maar tot het tegendeel aannemelijk gemaakt is zou ik er niet van uit gaan.
Nee, niet als je het opvat als: zo zal het wel gegaan zijn. Maar wel als je het opvat als: zo kunnen zulke dingen gebeuren.
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Frenk schreef:[

Niet beter uitgelegd, je zegt nu gewoon iets anders. Daar zou ik ook wel weer over kunnen beginnen, maar laat maar, want ik bemerk bij mezelf dat het dan meer over mijn irritatie over jouw manier van discussieren gaat dan over de zaak zelf :mrgreen:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Frenk schreef:
Zoie schreef:kan aan mij liggen, maar ik kan je echt niet volgen . Je schrrijft o.a. dit:
Frenk schreef:[Ik weet wel dat een baby kan huilen, maar ik zie echt niet waarom dat een hond tot doodbijten zou moeten drijven. Zeer zeker niet met een dichte deur ertussen..
die deur kan je nu begrijpen ( er zijn echt nog wel tich andere verklaringen hoor ) en dood bijten snap je nu ook ? Wat was er voorheen dan zo onbegrijpelijk ?
Een baby bijten kan ik me voorstellen (een hond heeft geen rem van "oh het is een baby") (mits er trouwens een 'reden' is om te bijten, bijten vanuit het niets snap ik sowieso niet) en een deur openmaken is me ook niet vreemd.

Wat ik niet zomaar snap is waarom een hond een baby in een afgesloten kamer doodbijt. Behalve dan in een situatie zoals bijvoorbeeld door Nanna geschetst is. Op die manier kan ik me inderdaad voorstellen dat zoiets tragisch gebeurd is.

Ken jij het "shaken baby sydrom"? Dat wordt dus gewoon door mensen gedaan.
Frenk
Zeer actief

Zoie schreef:
Frenk schreef:[

Niet beter uitgelegd, je zegt nu gewoon iets anders. Daar zou ik ook wel weer over kunnen beginnen, maar laat maar, want ik bemerk bij mezelf dat het dan meer over mijn irritatie over jouw manier van discussieren gaat dan over de zaak zelf :mrgreen:
Voor mijn gevoel zeg ik helemaal niets anders, maar goed, als je het erbij wilt laten, dan is dat prima :ok:
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Valerie schreef:Ken jij het "shaken baby sydrom"? Dat wordt dus gewoon door mensen gedaan.
Ja, dat ken ik. En als mensen een baby doodschudden zonder dat die baby al weken aaneengesloten ligt te krijsen, dan vinden we die mensen ook niet stabiel in het hoofd :ok:

Met andere woorden, het ligt allemaal aan de nuances van de manier waarop en waarom iets gebeurd :19:

Een situatie zoals Nanna schetste kan ik bijvoorbeeld begrijpen, maar dat betekent nog niet dat elk "hond bijt baby dood" bericht dan vervolgens niet meer tot vraagtekens lijdt bij mij :19:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”