Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benche's

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

chrico schreef:
massam schreef:degenen die ik bedoel weten het wel en helaas zijn het er heel veel :19:

ik snap het niet, echt niet. maak je niet zo druk, vergeet het topic of ga de wereld redden en geef advies, maar dat lukt echt niet met een muil alsof je hulk hogan bent :mrgreen:
Heb je gelijk in :ok:
Wat ik me wel altijd afvraag is waarom de bench er is voor de pup ook maar 1 pootje in huis heeft gezet. Als je om motivatie vraagt krijg je geheid dat het is om de pup rust te gunnen of een veilig plekje. Beide redenen heb ik zoiets mee van waar haal je die wijsheid vandaan? Dat moet je toch ingefluisterd zijn
ik denk dat dat om de zelfde reden is als waarom je een box aanschaft als je een baby krijgt.
in mijn geval staat hij nog op zolder en komt naar beneden nog voor de volgenden pup ooit ariveerd, gewoon om dat ik vind dat het werkt
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Jaap* schreef:Het zal best wel eens nodig zijn hoor, daar niet van, maar moeten alle pups nu ineens verplicht rusten?
Hele bijzondere honden uitgezonderd die dat om mysterieuze redenen niet zelf kunnen regelen :wink: , weet ik niet beter dan dat een pup actief is en zo nu en dan zomaar omvalt van de slaap :19:
Dat allemaal uit zichzelf, zonder dat je je daar mee hoeft te bemoeien :wink:
En bovendien, als je pup nog maar 0,25487 minuten per dag mag lopen, waarvan moet hij dan uitrusten?
Ook als is het morgen al 0,25488 minuten en een halve traptrede :mrgreen:
Na het uitrazen van zijn gekke 5 minuten of na een spelletje, stortte Stanley zelf wel ter aarde......dat regelde inderdaad zichzelf. Maar hij zocht dan wel uit eigen beweging zijn mandje en knuf op.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

C@rmen schreef:
Neeltje schreef:
C@rmen schreef:
En wanneer komt dan het moment dat je hond het slopen niet meer kan aanleren en dus los mag?
Ik weet niet of je dat 'niet meer kan aanleren' moet noemen. Tirsa is hier in augustus gekomen en kan me herinneren dat ze vanaf kerst van het zelfde jaar in de woonkamer 'woont'. Maar dat zal weer per hond verschillend zijn.
Maar hoe probeer je dat dan uit? Als ik het goed begrijp moet hond in de bench zodat hij niet leer te slopen, maar vanaf welk moment is je hond dan ineens zo dom dat hij zich zelf niet meer kan leren te slopen? (ik druk het geloof ik een beetje ongelukkig uit maar hoop dat je snapt hoe ik het bedoel)

Janus heeft dus echt vreselijk gesloopt en dan heb ik het niet alleen over afstandbedieningen, schoenen, ed maar ook de bank, stoelen, kasten en het behang en kozijnen vond hij erg lekker. Maar dat gesloop begon toen hij een maand of 5 was en hield pas echt op toen hij 1,5 was. En zelfs nu hij 2,5 is sloopt hij zo af en toe nog een schoen die ik vergeten ben op te ruimen of de kussentjes die op de bank liggen (meubels gelukkig niet meer) Ik denk dat als meneer tot nu toe in de bench had gezeten hij alsnog nu nou beginnen met slopen, ookal is hij nu 2,5. :19:
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf praten, hier was het gewoon een kwestie van uitproberen en goed kijken. Het echte slopen begon bij Gollum met een maand of 5, toen begon ze het behang eraf te trekken en overal aan te knagen. Ze had toen als ze alleen thuis was de bench en de hal tot haar beschikking, de hal moest toch nog opgeknapt worden dus was het niet erg als die gesloopt werd. Afhankelijk hoe erg de hal gesloopt was (streepjes op het behang :smile: ) paste ik mijn alleen-zijn-training aan en de lengte van de wandeling voordat ze alleen werd gelaten. Dat ging eigenlijk vrij snel goed, de gang werd al snel niet meer gesloopt. Ik merkte dat 3 uur perfect ging, 4 uur alleen was teveel. Ik had gelukkig de luxe dat ik altijd opvang kon regelen dus dat was nooit een probleem. Met een maand of 10 was ik eens vergeten de deur naar de woonkamer dicht te doen en ontdekte tot mijn verbazing Gollum languit op dr rug op de bank en alles nog heel in de woonkamer :cheer: Toen ben ik vaker 'vergeten' de deur dicht te doen om uit te proberen en alles bleef gewoon heel en Gollum had de bank en haar kussen tot slaapplek gebombardeerd ipv de bench. Die heb ik toen maar opgeruimd.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

S@ndr@ schreef:
chrico schreef:
massam schreef:degenen die ik bedoel weten het wel en helaas zijn het er heel veel :19:

ik snap het niet, echt niet. maak je niet zo druk, vergeet het topic of ga de wereld redden en geef advies, maar dat lukt echt niet met een muil alsof je hulk hogan bent :mrgreen:
Wat ik me wel altijd afvraag is waarom de bench er is voor de pup ook maar 1 pootje in huis heeft gezet. Als je om motivatie vraagt krijg je geheid dat het is om de pup rust te gunnen of een veilig plekje. Beide redenen heb ik zoiets mee van waar haal je die wijsheid vandaan? Dat moet je toch ingefluisterd zijn
ik denk dat dat om de zelfde reden is als waarom je een box aanschaft als je een baby krijgt.
in mijn geval staat hij nog op zolder en komt naar beneden nog voor de volgenden pup ooit ariveerd, gewoon om dat ik vind dat het werkt
Zal ik je vertellen dat ik bij de laatste kado had gekregen (bij de oudste had ik er geen eens 1) maar dat weer heel snel de kamer uitwas. Ik was zo een draagdoekmams en als ik mijn handen vrij wilde hebben dan werden de kinderen op een deken/kleed op de grond gelegd. Kind werd getraind :mrgreen: niet van het kleedje als mams dat zegt :pffff:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
S@ndr@
Zeer actief

chrico schreef:
S@ndr@ schreef:
chrico schreef:

Zal ik je vertellen dat ik bij de laatste kado had gekregen (bij de oudste had ik er geen eens 1) maar dat weer heel snel de kamer uitwas. Ik was zo een draagdoekmams en als ik mijn handen vrij wilde hebben dan werden de kinderen op een deken/kleed op de grond gelegd. Kind werd getraind :mrgreen: niet van het kleedje als mams dat zegt :pffff:
ja zo kan het ook :smile: :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

massam schreef:
Jaap* schreef:Ach, dit is al zo uitgemolken.
Volgens mij heeft niemand er een probleem mee als je je hond eens een uurtje opsluit als het even zo uitkomt.
Als een hond dagelijks meerdere uren achterelkaar opgesloten zit in een kleine ruimte vind ik het logisch dat daar commentaar op komt.
natuurlijk is dat logisch. jammer alleen dat de tegenstanders daar niet normaal zoals jij nu op reageren en op alles alleen maar kunnen gaan gillen :19:
zoals het topic ergens "de bench is besteld"
NIEMAND weet in het begin (later weet ik niet) wat ze met die bench gaat doen. maar ze is wel maar voor het gemak meteen naar hel en duivel gewenst :19:
normaal iets aan iemand vragen kan ook. krijg je dan een antwoord dat je liever niet hoort kun je nog altijd je scheur lostrekken toch?
Nouja, ik ben eerlijk gezegt ook wel bang dat er heel erg veel honden heel erg lang in een bench zitten op een dag. En als je daar wel eens mee in contact komt op de één of andere manier, dan wordt je toch wat kribbiger over benchpromotie zegmaar :wink:
Zo werkt het een beetje denk ik.
Een tt is vergelijkbaar met een bezoek aan de fysiotherapeut en een bench is aaaaltijd een lekker veilig holletje.
Tja, daar wordt je wat kritisch van :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

MoniqueDM schreef:
Rami schreef: Wij hadden vroeger thuis (vaak) pups. En ja, er werd wel eens wat geslooopt, dat hoort nu eenmaal bij het het hebben van pups. Maar een bench hadden we niet, die bestonden destijds niet eens. En toch zijn alle pups zonder schade groot geworden... :wink:
Dat wilde ik net vragen: hoe deden mensen het vroeger toen benches nog niet bestonden :denken: .

Hier ook nooit een bench gehad voor een pup. Gewoon ervoor zorgen dat het huis puppy-proof is en genoeg alternatieven bieden als de pup een poging doet om te gaan slopen. Dat houdt wel in dat je de eerste tijd thuis moet zijn, maar mijns inziens leert een pup daar veel meer van dan 'm op te sluiten. Gelijk corrigeren en een kluif of speeltje geven als de pup een poging onderneemt naar iets wat je liever niet wilt hebben.
En de nachten..., ik heb de eerste week iedere nacht m'n matras naar beneden gehaald en de eerste week heerlijk beneden bij de pup geslapen (wel in waakstand natuurlijk, dat dan weer wel :mrgreen: ). Puppenkind kwam dan lekker bij me liggen.
Maar als een pup een eigen plekje heeft, kan ook een mand zijn, dan zie ik een bench als overbodig.
O ja, aan verplichte rust hebben we hier ook nooit gedaan. De meeste puppen zijn prima in staat om dat zelf te regelen.
Niet veel anders dus dan hoe jij het beschrijft. :wink:
Alleen sliepen mijn ouders niet op een matras bij de pup, maar de pup wel bij hen op de slaapkamer, in een doos naast hun bed.
Later werd dat een mand in de keuken, onder de keukentafel. En nog later gewoon 'vrij' door het huis.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Rami schreef:
MoniqueDM schreef:
Rami schreef: Wij hadden vroeger thuis (vaak) pups. En ja, er werd wel eens wat geslooopt, dat hoort nu eenmaal bij het het hebben van pups. Maar een bench hadden we niet, die bestonden destijds niet eens. En toch zijn alle pups zonder schade groot geworden... :wink:
Dat wilde ik net vragen: hoe deden mensen het vroeger toen benches nog niet bestonden :denken: .

Hier ook nooit een bench gehad voor een pup. Gewoon ervoor zorgen dat het huis puppy-proof is en genoeg alternatieven bieden als de pup een poging doet om te gaan slopen. Dat houdt wel in dat je de eerste tijd thuis moet zijn, maar mijns inziens leert een pup daar veel meer van dan 'm op te sluiten. Gelijk corrigeren en een kluif of speeltje geven als de pup een poging onderneemt naar iets wat je liever niet wilt hebben.
En de nachten..., ik heb de eerste week iedere nacht m'n matras naar beneden gehaald en de eerste week heerlijk beneden bij de pup geslapen (wel in waakstand natuurlijk, dat dan weer wel :mrgreen: ). Puppenkind kwam dan lekker bij me liggen.
Maar als een pup een eigen plekje heeft, kan ook een mand zijn, dan zie ik een bench als overbodig.
O ja, aan verplichte rust hebben we hier ook nooit gedaan. De meeste puppen zijn prima in staat om dat zelf te regelen.
Alleen sliepen mijn ouders niet op een matras bij de pup, maar de pup wel bij hen op de slaapkamer, in een doos naast hun bed.
Later werd dat een mand in de keuken, onder de keukentafel. En nog later gewoon 'vrij' door het huis.
dan had die pup mazzel, mijn ouders waren van een nog eerdere generatie, en die pup zat gewoon dag en nacht in de schuur :N: :jank:
(ikke ook) maar toch, zo ging dat heel vroeger :19: hadden zij het geleerd
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Rami schreef:
Maar, tikkeltje ongenuanceerd, vroeger was toch vaak moeders thuis en kon er ook gewoon op de pup gelet worden. Volgens mij komt heel vel benchmisbruik tegenwoordig doordat er 3 weken vakantie wordt opgenomen en pup dan halve, of hele :jank: , dagen alleen thuis moet zijn.
Dat gaat inderdaad vaak niet zonder bench, zeker niet als er geen andere hond nog in huis is waar de pup gezelschap aan heeft, en dus moet er een bench aangeschaft worden. En zonder bench opvoeden lukt dan inderdaad niet omdat er teveel te snel moet met de pup.
Onze pup thuis, en dan praat ik over bijna 20 jaar geleden, lag ook in doos naast het bed voor de nachten en mijn moeder was thuis om overdag met de pup bezig te zijn.
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Rami schreef:Alleen sliepen mijn ouders niet op een matras bij de pup, maar de pup wel bij hen op de slaapkamer, in een doos naast hun bed.
Nu je het zegt :mrgreen: ..., wij hadden onze eerste pup ook naast ons bed in een doos. Ron vond dat toch wat zielig en had er een raampje ingemaakt door er een vierkant uit te snijden en daar een raamwerk van wat electradraad over te spannen.
De volgende ochtend lag het raamwerk van electradraad naast de doos en de pup liep flierefluitend door het huis :smile: .
Dat was nog in een flat, dus alles gelijkvoers, maar ze genoot gelijk van haar vrijheid :ok: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Golden Stanley

Toen ik dat topic las, gingen mijn nekharen recht overeind staan. Ik voel me niet zo verplicht om meteen te reageren in zo'n topic (dat deden anderen al genoeg... :mrgreen: ), maar ik kan echt niet 'blij' zijn met mijn bench.
Ik weet nog goed toen we op audiëntie moesten bij de fokker van Stanley. Echt geweldige mensen, waarvan het gevoel van beide kanten al snel goed zat. Dus ja, we waren goedgekeurd voor een pup.
Dan krijg je het hoofdstuk benchgebruik. Wat waren we van plan?
Wij zijn nooit voorstander geweest bij onze vorige bijna volwassen en volwassen honden, dus zagen eigenlijk geen noodzaak het voor de pup wel te gebruiken. Wij konden onze vakanties en werkschema's met nog extra vrije middagen en oppas bij familie zeker voor de eerste drie maanden perfect regelen. En die fokker was DOLBLIJ dat haar pup niet per definitie aan die bench gekluisterd zat, want zeker een goldenkarakter hoort niet in een bench.

Neemt niet weg dat het zonde is dat zo'n topic wordt vergald door de gemaakte opmerkingen, omdat ik toch wel van mening ben eerst te denken aan de gevolgen voor die pup voordat je iemand op die manier het forum af jaagt. Ik moet zeggen dat ik daar vroeger ook een handje van had, maarja..............ik ben inmiddels wat ouder en wijzer.... :smile:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

MoniqueDM schreef:
Rami schreef:Alleen sliepen mijn ouders niet op een matras bij de pup, maar de pup wel bij hen op de slaapkamer, in een doos naast hun bed.
Nu je het zegt :mrgreen: ..., wij hadden onze eerste pup ook naast ons bed in een doos. Ron vond dat toch wat zielig en had er een raampje ingemaakt door er een vierkant uit te snijden en daar een raamwerk van wat electradraad over te spannen.
De volgende ochtend lag het raamwerk van electradraad naast de doos en de pup liep flierefluitend door het huis :smile: .
Dat was nog in een flat, dus alles gelijkvoers, maar ze genoot gelijk van haar vrijheid :ok: .
:mrgreen: :smile: :smile: :smile:
Wat lief :I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

ranetje schreef:
MoniqueDM schreef:
Ah gos ja dat is wel heel lief :smile: :I: :I:

Dat staat dan ook weer zo haaks op puplief uren laten krijzen in de bench alleen beneden :jank:
Edit: ik bedoel daarmee dus, dat het ook zo kan (met raampje in de doos voor de pup). Vertederend :wink:
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

ranetje schreef:
MoniqueDM schreef:
Ja hè Nettie en daarbij komt: dat is ook het enige wat ze gesloopt heeft in haar hele leventje :F: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
ranetje schreef:
MoniqueDM schreef:
Ja hè Nettie en daarbij komt: dat is ook het enige wat ze gesloopt heeft in haar hele leventje :F: .
ach vond ze het raampje niet mooi :N: , miste ze de gordijntjes :smile:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

MoniqueDM schreef:
hahaha herkenbaar, ik had er ook een soort raampje ingemaakt, alleen vond Gollum dat wel een lekker beginnetje om de doos op te eten :N:
MoniqueDM
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
MoniqueDM schreef:
ranetje schreef:
MoniqueDM schreef: Nu je het zegt :mrgreen: ..., wij hadden onze eerste pup ook naast ons bed in een doos. Ron vond dat toch wat zielig en had er een raampje ingemaakt door er een vierkant uit te snijden en daar een raamwerk van wat electradraad over te spannen.
ach vond ze het raampje niet mooi :N: , miste ze de gordijntjes :smile:
Hahaha, dat zal het vast geweest zijn :smile: :smile: :smile: .
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

MoniqueDM schreef:
Ik weet niet hoeveel vroeger "vroeger" je wilt gaan.
Dertig jaar geleden waren er al benches.
En verder werd de hond door veel mensen in de badkamer (alleen maar tegels en niets te slopen) gesloten als ze weg waren. (Amsterdam Osdorp jaren zestig, Bijlmer, eind jaren zeventig)

Hier in de omgeving (Zeeland, platteland) wordt de hond ook wel in schuur, stal of bijkeuken gelegd.
Benches worden ook regelmatig in de bijkeuken geplaatst. Ik ken nog steeds heel veel honden die niet in huis mogen komen.
Ze lopen op het erf en mogen tot in de bijkeuken komen. Verder niet.
Mireillevdw
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mireillevdw »

Golden Stanley schreef:

Toen ik dat topic las, gingen mijn nekharen recht overeind staan.
Dat ging over mijn topic dat de bench was besteld.
Ik vind wel dat je nekharen snel overeind gaan staan, terwijl je nog niet eens weet hoe diegene de bench gaat gebruiken..... :19:
Ik heb gewoon ontzettende voorpret van de spullen die ik voor onze toekomstige pup aan aan het schaffen ben...... Dat dat over een bench ging was eigenlijk puur toeval...
Ik heb wel een gevoelige snaar geraakt bij veel mensen, zo te lezen....
En dit terwijl dat niet mijn opzet was....
Afbeelding
http://www.dertienburchten.com
Mijn doel in het leven is zo´n goed mens te worden, als dat mijn hond denkt dat ik ben.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik heb trouwens gelogen over dat "verplichte rusten". Heb ik bij mijn laatste pup ook gedaan. Als ik zag dat ze tijdens lange wandelingen moeite had met haar ene voorpootje voor het andere te zetten, dan ging ze de draagzak in.
Verplichte rust. Maar ze vond het heerlijk. En ik ook.

Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ennath schreef:
MoniqueDM schreef:
En verder werd de hond door veel mensen in de badkamer (alleen maar tegels en niets te slopen) gesloten als ze weg waren. (Amsterdam Osdorp jaren zestig, Bijlmer, eind jaren zeventig)

Hier in de omgeving (Zeeland, platteland) wordt de hond ook wel in schuur, stal of bijkeuken gelegd.
Benches worden ook regelmatig in de bijkeuken geplaatst. Ik ken nog steeds heel veel honden die niet in huis mogen komen.
Ik ben nu 40 jaar en wij kregen onze eerste hond toen ik een jaar of 7 was (jaren '70). Ik heb toen nooit een bench gezien, maar dat lag misschien aan mijn leeftijd destijds. In ieder geval, een bench was toen zeer zeker niet zo'n "mode-artikel", noem het hype als heden ten dagen.
Tegenwoordig is de bench eerder in huis dan de pup, m.a.w.: er wordt niet eens meer uitgeprobeerd of een pup wel of niet zonder bench kan en dat vind ik zonde van de ontwikkeling van een pup.

Onze hond werd echt niet gehouden zoals jij het beschrijft, want daar namen we geen hond voor. Wij kochten deze pup gewoon als gezinshond en gezinshond heeft ze haar hele leven kunnen zijn (gelukkig).
De hond kwam als pup en ik kan me vaag herinneren dat deze pup ook de eerste dagen in een doos naast het bed van mijn ouders stond. Daarna had ze een...., jawel....rieten mand en ook deze hond heeft nooit gesloopt, zelfs die rieten mand niet.

Inmiddels hebben wij aardig wat honden gehad, maar nooit een bench. Ik zie dan ook geen enkele toegevoegde waarde aan een bench..., wel aan heel veel aandacht voor je pup en vanaf het begin leren wat wel en niet mag. Daar leren ze veel meer van :ok: .
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 18 aug 2008 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Golden Stanley

Mireillevdw schreef:
Golden Stanley schreef:

Toen ik dat topic las, gingen mijn nekharen recht overeind staan.
Dat ging over mijn topic dat de bench was besteld.
Ik vind wel dat je nekharen snel overeind gaan staan, terwijl je nog niet eens weet hoe diegene de bench gaat gebruiken..... :19:

Bevestiging willen krijgen dat iemand je mening deelt een bench mooi te vinden, daarvan gaan mijn nekharen recht overeind staan, ja.
Wees blij dat ik niet heb gereageerd. :smile:

Ik heb gewoon ontzettende voorpret van de spullen die ik voor onze toekomstige pup aan aan het schaffen ben...... Dat dat over een bench ging was eigenlijk puur toeval...

Natuurlijk ben je blij met je toekomstige pup en de voorpret moet je door het betreffende topic ook zeker niet laten vergallen. Je had het alleen iets anders moeten brengen, ben ik bang.

Ik heb wel een gevoelige snaar geraakt bij veel mensen, zo te lezen....
En dit terwijl dat niet mijn opzet was....
Tja.....het enige wat ik hierop kan antwoorden is Welkom op het Hondenforum... :wink:
Ennath
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Ennath schreef:
MoniqueDM schreef:

Ik ben nu 40 jaar en wij kregen onze eerste hond toen ik een jaar of 7 was (jaren '70). Ik heb toen nooit een bench gezien, maar dat lag misschien aan mijn leeftijd destijds. In ieder geval, een bench was toen zeer zeker niet zo'n "mode-artikel" als heden ten dagen.

Onze hond werd echt niet gehouden zoals jij het beschrijft, want daar namen we geen hond voor. Wij kochten deze pup gewoon als gezinshond en gezinshond heeft ze haar hele leven kunnen zijn (gelukkig).
De hond kwam als pup en ik kan me vaag herinneren dat deze pup ook de eerste dagen in een doos naast het bed van mijn ouders stond. Daarna had ze een...., jawel....rieten mand en ook deze hond heeft nooit gesloopt, zelfs die rieten mand niet.

Inmiddels hebben wij aardig wat honden gehad, maar nooit een bench. Ik zie dan ook geen toegevoegde waarde aan een bench..., wel aan heel veel aandacht voor je pup en vanaf het begin leren wat wel en niet mag. Daar leren ze veel meer van :ok: .
Ik zeg niet dat alle honden in de badkamer zaten wel héél veel.
Bij ons op de trap woonden drie honden. Tanja en Beer zaten bij afwezigheid van de baas in de badkamer.
En op de andere trappen waren de verhoudingen min of meer gelijk. (op een trap zaten negen appartementen)
Je kon ze goed horen want de badkamers galmden.
Later in de Bijlmer was dat nog veel erger, daar waren heel veel honden die de hele dag alleen zaten.
Inderdaad in de badkamer (die was daar ook nog tamelijk groot) of anders in het tussenhalletje.

Onze hond (in Osdorp) zat als er niemand thuis was in een grote kist, daar paste haar mand in en nog wat spullen.
Maar er werd nog niet algemeen gewerkt dus er was toch wel een stevig gedeelte van de dag iemand thuis.
Zowel bij ons als bij de buren.

Benches bestonden wel maar hoorde nog niet tot de standaard uitrusting van de hond.
MoniqueDM
Zeer actief

Ennath schreef: Benches bestonden wel maar hoorde nog niet tot de standaard uitrusting van de hond.
Dat hoort ie bij mij nog steeds niet :wink: .

Maar ik denk dat je met bovenstaande uitspraak wel een punt hebt waarvan veel puppykopers denken het zo "hoort".
Dus een pup kopen betekent ook een bench kopen.
Ik vind dat jammer.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ja en bij mij dus wel, tja, en als ik het idee had dat mijn honden er onder zouden lijden dan had ik hem echt niet gebruikt hoor.
maar bij ons thuis zaten de honden ook gewoon de hele dag in de schuur :19:
zo ging dat, ik zou er zelf niet over piekeren, maar dat was gewoon , toen
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

S@ndr@ schreef:ja en bij mij dus wel, tja, en als ik het idee had dat mijn honden er onder zouden lijden dan had ik hem echt niet gebruikt hoor.
Daar moet je niet aan denken, maar je zet je pups wel in een nog veel kleiner kooitje?
Sorry, maar ik snap er geen reet van.
Ennath
Zeer actief

MoniqueDM schreef:
Ennath schreef: Benches bestonden wel maar hoorde nog niet tot de standaard uitrusting van de hond.
Dat hoort ie bij mij nog steeds niet :wink: .

Maar ik denk dat je met bovenstaande uitspraak wel een punt hebt waarvan veel puppykopers denken het zo "hoort".
Dus een pup kopen betekent ook een bench kopen.
Ik vind dat jammer.
Het staat bij onze KC op het standaardlijstje met spullen die ze aanraden ja.
Bij de training wordt er ook steeds van uitgegaan dat je thuis een bench hebt staan.
Overigens ben ik niet anti bench: ik ben wel anti" gedachteloos bench gebruik."
S@ndr@
Zeer actief

Marion. schreef:
S@ndr@ schreef:ja en bij mij dus wel, tja, en als ik het idee had dat mijn honden er onder zouden lijden dan had ik hem echt niet gebruikt hoor.
Daar moet je niet aan denken, maar je zet je pups wel in een nog veel kleiner kooitje?
Sorry, maar ik snap er geen reet van.
om te slapen als ik even een uurtje weg moest jawwel hoor, geen probleem.
gewoon eerste lekker uit, kong ofzo erbij en dan lekker pitten, echt wel :wink:
Edit, en verder leven ze gewoon met ons, de honden van mijn ouders kwamen nooit in huis. want mijn vader wou eenhond, en mijn moeder vond de haren te veel en te lastig :roll:
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 18 aug 2008 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Pupje stopt vanzelf met slopen als je mazzel hebt. Eva is gestopt en die ging wel degelijk de bank te lijf. Opruimen was zinloos dus.
Nu doet ze dat niet meer. De eerste maanden, ik denk 2 of 3, hebben we haar ook alleen leren zijn in de bench voor 2 uurtjes omdat ik bang was dat ze gepakt werd. Waarschijnlijk belachelijk maargoed, piepkleine pup en 2 volwassen honden waarvan er 1 niet echt sociaal.

Eva moest ook wel degelijk in de bench om te kalmeren op doordraaimomenten hoe moeilijk dat ook voor te stellen is voor mensen die dat niet kennen en wiens honden de aard er niet naar hebben. Geeft niks, maar respecteer de mening ook van mensen die je uit ervaring vertellen dat zoiets wel degelijk bestaat. Als je bij een nest mechelaartjes gaat kijken zal je zien dat ze na lang wakker zijn soms heel erg gaan hijgen en drukker en drukker worden. Flippen en dan ineens vallen ze ter plekke om om heel lang en heel diep te slapen. Met 6-8 weken gaat dat nog wel maar een pup van 12-16 weken rent veel te hard, springt van veel te hoog en belast zichzelf veel teveel. Dus vandaar. :wink:
Burnie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Burnie »

Nou ja, ik heb mss gemakkelijk praten, maar ik had ook geen bench in huis toen Bennie en Jerry kwamen. Later kwam die er wél, maar dan ietsje anders. De bench werd (met een deken erover en het deurtje open) in de bijkeuken - de enige sloop-proof ruimte - geplaatst en vanaf dag 1 hebben ze er lekker met z'n tweetjes in geslapen.
En trouwens, ze liepen het grootste deel van de dag door het huis en de tuin, en als ze moe waren ploften ze ergens neer en sliepen ze. Als ik ergens heen moest waar ze niet meekonden of als ik geconcentreerd moest werken, zodat ik niet op ze kon letten, gingen ze de bijkeuken in. Gejank en gekrijs heb ik nooooit gehad. Ze hadden mekaar. En ze konden eruit, ook al konden ze dan ff niet in de woonkamer.
Slopen...Jerry sloopt "selectief" (alleen mijn schoenen :denken: ) en Bennie helemaal niet.
Vroegah, toen ik Maja en Tito kreeg, gebeurde alles in 2 kamers. Meer plaats had ik niet, ik woonde tweehoog achter. Van een bench had nog bijna niemand gehoord (1985). OK, ze hebben wel gesloopt, maar niet zo erg dat ze in de bench met het deurtje dicht zouden moeten.
Ik snap best dat mensen hun hond/pup in de bench zetten als ze niet kunnen opletten, maar het mag nooit een reden zijn om de hond 20 van de 24 uur op te sluiten.
Hetzelfde geldt overigens voor badkamers, bijkeukens, toiletten, gangetjes en andere afsluitbare ruimtes.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”